لوگو انگلیش کلینیک
بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان در سطح مبتدی و متوسط

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان در سطح مبتدی و متوسط

03/02/14 13 دقیقه برای مطالعه 1621

بهترین رمان های انگلیسی برای تقویت زبان در سطح مبتدی و متوسط

زبان انگلیسی بر خلاف زبان فارسی همیشه به دلیل متن غنی رمان هایش شناخته می شده و افرادی که به ادبیات انگلیسی علاقه دارند همیشه تلاش می کنند شاهکارهای ادبی این زبان را مطالعه کنند. ولی علاوه بر این دسته از افراد زبان آموزان دوره مبتدی و متوسط نیز می توانند از این ادبیات غنی بهره مند شده و برای یادگیری زبان انگلیسی از این منبع فوق العاده استفاده کنند. از آنجایی که ما در کلینیک تخصصی رفیعی همیشه از بهترین منابع ادبی برای تدریس در دوره جامع زبان انگلیسی خود استفاده کرده ایم امروز قصد داریم همراه با شما نگاهی به برخی از شاهکارهای ادبی که به صورت رمان نگارش شده اند انداخته و در این راستا به شما کمک کنیم.

 

رمان چیست؟

رمان روایتی طولانی است که به نثر نوشته شده و داستانی تخیلی را روایت می کند. رمان ها معمولاً 60000-200000 کلمه هستند و طولانی ترین ژانر داستان های نثر روایی به حساب می آیند. رمان ها از زنجیره ای از رویدادها، شخصیت ها، صحنه ها و پایان ها تشکیل شده اند و تنها آنها سرگرم کردن و گفتن داستان می باشد. کلمه "رمان" از کلمه ایتالیایی "novella" به معنای "جدید" گرفته شده است. رمان‌ها در قرن هجدهم به زبان انگلیسی آغاز شدند، اما ریشه‌های آن‌ها را می‌توان به هزاران سال قبل جستجو کرد.

رمان‌ها با کتاب‌ها متفاوت هستند، زیرا رمان‌ها فقط حاوی داستان هستند، در حالی که کتاب‌ها می‌توانند شامل شعر، مجلات میدانی و آثار دیگر باشند. برای اینکه کتاب به عنوان یک رمان در نظر گرفته شود، باید شخصیت ها، طرح داستان و تنظیماتی را در بر داشته باشد که به واقع گرایی تأثیر می گذارد. تا به حال چند رمان انگلیسی و یا فارسی خوانده اید پاسخ خود را در کامنت ها بگذارید.

 

تاریخچه رمان در زبان انگلیسی

رمان در زبان انگلیسی تاریخچه ای طولانی دارد و ریشه آن به دوره قرون وسطی باز می گردد. رمان در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا انگلستان (1837-1901) و به لطف ظهر نویسنده هایی محبوب مانند چارلز دیکنز به عنوان فرم ادبی غالب شناخته شد.

ظهور رمان انگلیسی عمدتاً در قرن 18 اتفاق افتاد. ادبیات قرن هجدهم بر خلاف نامش از 1685 تا 1815 به طول انجامید.

برخی از اولین رمان های انگلیسی عبارتند از:

  • رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو (1719)
  • مول فلاندرز اثر دانیل دفو (1722)
  • نامه های عاشقانه بین یک نجیب زاده و خواهرش اثر افرا بهن (1684)
  • پیشرفت زائر اثر جان بانیان (1678)
  • اورونوکو اثر افرا بهن (1688)

این رمان تحت تأثیر رویدادهای تاریخی و تحولات اجتماعی از جمله تغییراتی بود که ساختار طبقاتی جامعه انگلیسی را در بر می گرفت. انقلاب صنعتی راه را برای ظهور طبقه متوسط هموار کرد و تقاضایی برای تمایل مردم به خواندن موضوعات مرتبط با تجربیات روزمره آنها ایجاد کرد. ولی در نهایت قرن بیستم و سبک مدرنیسم بود که رمان نویسی را در زبان انگلیسی به بالاترین سطح رساند و سبب شد یکی از بهترین سبک های ادبی شکل بگیرد.

 

تاثیر رمان بر روی یادگیری زبان انگلیسی

خواندن رمان می تواند راهی عالی برای بهبود مهارت های انگلیسی شما باشد. زبان شناسان در طی چندین صد سال گذشته به این نتیحه رسیده اند که شما برای تقویت مهارت های چندگانه می توانید از رمان ها به عنوان یکی از منابع اصلی استفاده کرده و ساختار زبان انگلیسی رسمی را نیز آموزش ببینید.

بهبود دامنه لغات: رمان ها شما را در معرض طیف گسترده ای از واژگان قرار می دهند، از جمله کلماتی که ممکن است در مکالمات روزمره یا کتاب های درسی با آنها مواجه نشوید. با خواندن رمان، شروع به یادگیری معنای این کلمات و نحوه استفاده از آنها در نوشتار و گفتار خود خواهید کرد.

گرامر و ساختار جمله: رمان ها همچنین می توانند به شما در بهبود گرامر و ساختار جمله کمک کنند. همانطور که مطالعه می کنید، خواهید دید که چگونه افراد بومی از این عناصر زبان استفاده می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا سبک نوشتاری و گفتاری با صدای طبیعی تری ایجاد کنید.

درک مطلب: خواندن رمان می تواند به شما در بهبود مهارت های درک مطلب کمک کند. همانطور که مطالعه می کنید، باید داستان، شخصیت ها و محیط را درک کنید. این می تواند به شما کمک کند تا توانایی خود را در خواندن و درک متون پیچیده توسعه دهید.

مهارت های تفکر انتقادی: رمان ها همچنین می توانند به شما در توسعه مهارت های تفکر انتقادی کمک کنند. در حین خواندن، از شما خواسته می شود که درباره مضامین، شخصیت ها و طرح داستان فکر کنید. این می تواند به شما کمک کند تا توانایی خود را برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی متن توسعه دهید.

آگاهی فرهنگی: رمان ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا آگاهی فرهنگی خود را توسعه دهید. همانطور که در مورد فرهنگ های مختلف مطالعه می کنید، با آداب، سنت ها و ارزش های آنها آشنا می شوید. این می تواند به شما کمک کند تا دنیای اطراف خود را بهتر درک کنید.

 

معرفی رمان‌ انگلیسی برای تقویت زبان سطح مبتدی و متوسطه

تعداد رمان های زبان انگلیسی به حدی گسترده هستند که شما عدد درستی را نمی توانید برای خود برآورد کنید. ولی از میان این رمان ها برخی به حدی محبوب شده اند که حداقل شما یک بار ترجمه آن ها را مطالعه کرده اید. در این بخش بر اساس تجربه خود در ادبیات انگلیسی قصد داریم برای شما مهم ترین رمان هایی که می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند معرفی کنیم.

 

سطح مبتدی

اولین سطحی که قصد داریم برای آن رمان های محبوبی رو معرفی کنیم ، سطح مبتدی می باشد که البته حق انتخاب خیلی زیادی ندارید ولی با این وجود ما ساده ترین رمان ها زبان انگلیسی را برای شما معرفی می کنیم؛

 

  • رمان پیر مرد و دریا اثر ارنست همینگوی (The Old Man and the Sea)

«پیرمرد و دریا» رمانی از ارنست همینگوی است که داستان یک ماهیگیر پیر کوبایی به نام سانتیاگو را روایت می‌کند که در تلاش برای گرفتن یک مارلین غول‌پیکر است. این ماهی بزرگتر از آن است که سانتیاگو بتواند آن را بیاورد و در نهایت می میرد و توسط کوسه ها خورده می شود. با این حال، مبارزه سانتیاگو با ماهی، پیروزی اراده انسان است و او با سر بالا به خانه بازمی گردد.

 

  • شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری (The Little Prince)

شازده کوچولو رمانی نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری است که داستان خلبانی را روایت می کند که در بیابان سقوط می کند و با شاهزاده جوانی از سیاره ای دیگر آشنا می شود. شاهزاده در مورد زندگی خود در سیاره کوچک خود به خلبان می گوید و خلبان از اهمیت عشق، دوستی و تخیل آگاه می شود. شک ندارم شما این کتاب را یک بار مطالعه کرده و با آن خاطره دارید.

 

  • کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی (To Kill a Mockingbird)

کشتن مرغ مقلد رمانی از هارپر لی است که در سال 1960 منتشر شد. این کتاب داستان دختر جوانی به نام اسکات را روایت می کند که وقتی پدرش آتیکوس فینچ از مرد سیاهپوستی متهم به تجاوز دفاع می کند، نژادپرستی و شجاعت را یاد می گیرد. این رمان مضامین تعصب، بی عدالتی، و اهمیت ایستادگی برای آنچه درست است را بررسی می کند.

داستان این رمان در شهر خیالی می کومب، آلاباما، در دوران رکود بزرگ می گذرد. پیشاهنگ و برادرش، جم، توسط آتیکوس، یک وکیل بیوه که به خاطر صداقت و تمایلش برای دفاع از مستضعفان مشهور است، بزرگ می شوند. هنگامی که آتیکوس برای دفاع از تام رابینسون، مرد سیاهپوستی که متهم به تجاوز به یک زن سفیدپوست است، منصوب می‌شود، کودکان در معرض تعصب و نفرت مردم شهر قرار می‌گیرند.

 

  • ماجرای عجیب سگ در شب نوشته مارک هادون (The Curious Incident of the Dog in the Night-Time)

ماجرای عجیب سگ در شب رمانی از مارک هادون است که در سال 2003 منتشر شد. این رمان داستان کریستوفر جان فرانسیس بون، پسر 15 ساله مبتلا به اوتیسم را روایت می کند که قصد دارد معمای کسی که سگ همسایه اش ولینگتون را کشت حل کند. این رمان از دیدگاه کریستوفر به صورت اول شخص نوشته شده است و سرشار از مشاهدات و بینش های منحصر به فرد اوست. کریستوفر بسیار واقعی است و در درک نشانه های اجتماعی مشکل دارد، اما او همچنین بسیار باهوش و کنجکاو است. در حالی که کریستوفر در حال تحقیق درباره قتل است، در مورد دنیای اطرافش و درباره خودش می‌آموزد. او همچنین در مورد اهمیت دوستی، خانواده و پذیرش می‌آموزد.

 

  • خاطرات یک دختر جوان نوشته آن فرانک (The Diary of a Young Girl)

دفتر خاطرات یک دختر جوان کتابی از نوشته‌های خاطرات هلندی زبان است که آن فرانک در حالی که به مدت دو سال با خانواده‌اش در زمان اشغال هلند توسط نازی‌ها مخفی شده بود نگهداری می‌کرد. خانواده در سال 1944 دستگیر شدند و آن فرانک در سال 1945 بر اثر ابتلا به تیفوس در اردوگاه کار اجباری برگن-بلسن درگذشت. خاطرات آن توسط میپ گیس و بپ وسکوئیل بازیابی شد. میپ آنها را درست پس از پایان جنگ جهانی دوم به پدر آن، اتو فرانک، تنها بازمانده خانواده داد. این خاطرات از آن زمان به بیش از 70 زبان منتشر شده است.

این دفترچه خاطرات، نگاهی صریح و آشکار به زندگی دختر جوانی است که در دورانی با خطر و بلاتکلیفی بزرگ به بلوغ می رسد. آن فرانک در مورد امیدها و رویاهای خود، ترس ها و تردیدهای خود و مشاهدات خود در مورد دنیای اطرافش می نویسد. او همچنین در مورد روابط خود با خانواده و دوستانش و تجربیات خود در مخفی شدن می نویسد.

 

سطح متوسط

دومین سطحی که می توانند با مطالعه رمان ، زبان انگلیسی خود را تقویت کنند سطح متوسط است که شاید شما کتاب های معرفی شده توسط ما را تا حد زیادی مطالعه کرده باشید ولی این بار تلاش کنید به منظور تقویت زبان انگلیسی آن ها را مطالعه کنید.

 

  • 1984 توسط جورج اورول (1984)

1984 رمانی دیستوپیایی نوشته جورج اورول است که در سال 1949 منتشر شد. این رمان در ایر استریپ وان، استانی در اقیانوسیه، کشوری توتالیتر که در آن حزب حاکم همه جنبه های زندگی را کنترل می کند، می گذرد. قهرمان داستان، وینستون اسمیت، یکی از اعضای کوشا بیرونی حزب است که برای وزارت حقیقت کار می کند و تاریخ را بازنویسی می کند تا با ایدئولوژی فعلی حزب مطابقت داشته باشد. با این حال، وینستون شروع به زیر سوال بردن حزب و رهبر آن، برادر بزرگ، می کند و او یک دفتر خاطرات مخفی را برای بیان افکار خود شروع می کند. او در نهایت توسط پلیس فکر دستگیر و شکنجه می شود، اما او هرگز از فردیت خود دست نمی کشد.

 

  • غرور و تعصب اثر جین آستن (Pride and Prejudice)

غرور و تعصب یک رمان کمدی رمانتیک نوشته جین آستن است که اولین بار در سال 1813 منتشر شد. داستان این رمان که در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان می گذرد، شخصیت اصلی، الیزابت بنت را دنبال می کند، زیرا او به مسائل مربوط به آداب، تربیت، اخلاق، آموزش و ازدواج در جامعه اعیان زمینی می پردازد.

این رمان مملو از دیالوگ‌های شوخ‌آمیز و تفسیرهای تند اجتماعی است و به‌خاطر طنز، بینش‌هایش نسبت به ماهیت انسان، و کاوش در مضامین عشق، ازدواج و طبقه اجتماعی مورد ستایش قرار گرفته است. غرور و تعصب در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی اقتباس شده است و یکی از محبوب‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های تمام دوران است.

 

  • شکارچی در چاودار اثر جی دی سالینجر (The Catcher in the Rye)

شکارچی در چاودار رمانی نوشته جی دی سالینجر است که اولین بار در سال 1951 منتشر شد. این داستانی است که به بلوغ می‌رسد که راوی هولدن کالفیلد را دنبال می‌کند که از مدرسه مقدماتی اخراج می‌شود و چند روزی را به سرگردانی در اطراف نیو می‌گذراند. شهر یورک.

این رمان از دیدگاه هولدن به صورت اول شخص نوشته شده است و سرشار از مشاهدات و بینش های منحصر به فرد اوست. هولدن باهوش و حساس است، اما بدبین و گوشه گیر نیز هست. او در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان بیابد و اغلب با بزرگسالان اطراف خود در تضاد است.

عنوان رمان به میل هولدن برای محافظت از کودکان در برابر بدی های دنیا اشاره دارد. او خود را به عنوان یک "گیرنده در چاودار" تصور می کند، کسی که مانع سقوط کودکان از لبه صخره می شود. این تصویر نشان دهنده دیدگاه آرمان گرایانه هولدن از جهان و تمایل او به حفظ بی گناهی است.

 

  • ارباب مگس ها اثر ویلیام گلدینگ (The Lord of the Flies)

ارباب مگس ها رمانی نوشته ویلیام گلدینگ است که برای اولین بار در سال 1954 منتشر شد. این یک داستان هشدار دهنده درباره تاریکی طبیعت انسان و خطرات قدرت کنترل نشده است.

این رمان داستان گروهی از دانش‌آموزان بریتانیایی را روایت می‌کند که پس از سقوط هواپیمایشان در جزیره‌ای خالی از سکنه سرگردان می‌شوند. پسرها در ابتدا از آزادی خود هیجان زده هستند، اما به زودی در هرج و مرج و خشونت فرو می روند.

 

  • مزرعه حیوانات اثر جورج اورول (Animal Farm)

مزرعه حیوانات رمانی از جورج اورول است که اولین بار در سال 1945 منتشر شد. این رمان یک رمان تمثیلی درباره گروهی از حیوانات مزرعه است که علیه اربابان انسانی خود شورش می کنند و جامعه خود را تأسیس می کنند.

داستان این رمان در مزرعه ی مانور، که متعلق به آقای جونز است، می گذرد. آقای جونز با حیوانات بد رفتار می کند، و آنها از سخنان پیر میجر، گراز پیر خردمند الهام گرفته اند. پیر میجر به حیوانات می گوید که توسط انسان ها مورد استثمار قرار می گیرند و از آنها می خواهد که شورش کنند و جامعه ای ایجاد کنند که در آن همه حیوانات برابر باشند.

پس از اخراج آقای جونز از مزرعه، حیوانات مزرعه حیوانات را تأسیس می کنند، جامعه ای که در آن همه حیوانات برابر هستند و در آن شعار "همه حیوانات برابرند، اما برخی از حیوانات برابرتر از دیگران هستند" اتخاذ می شود. با این حال، خوک ها که باهوش ترین حیوانات هستند، به تدریج کنترل مزرعه را به دست می گیرند و مانند آقای جونز استثمارگر می شوند.

مزرعه حیوانات تمثیلی سیاسی است که اتحاد جماهیر شوروی در زمان جوزف استالین را به هجو می آورد. خوک ها نماینده حزب کمونیست هستند و حیوانات دیگر نماینده طبقه کارگر. این رمان هشداری است درباره خطرات توتالیتاریسم و اهمیت هوشیاری در برابر کسانی که از مردم استثمار می کنند.

 

 

بیشتر بخوانید:

دانلود کتاب داستان های کوتاه انگلیسی برای سطوح مختلف (هفته ششم)

بهترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic