لوگو انگلیش کلینیک
دانلود چهار دیکشنری تصویری

دانلود چهار دیکشنری تصویری

03/02/07 13 دقیقه برای مطالعه 5983

یکی از بهترین روش های یادگیری هر زبانس استفاده از روش های بصری است که فیلم و عکس از جمله این روش ها محسوب می شوند. از آن جایی که آخرین دیکشنری تصویری چاپ شده در داخل کشور به سال 1999 باز می گردد در این پست تصمیم گرفتم در مورد بهترین دیکشنری های تصویری در دنیا نگاهی بیاندازم. این دیکشنری ها به سه بخش تقسیم می شوند؛ دیکشنری هایی که در سطح مبتدی هستند ، دیکشنری هایی که در سطح پیشرفته هستند و از همه مهم تر دیکشنری های بسیار تخصصی که مطالب علمی را شامل می شوند. 

پیشنهاد می شود به منظور استفاده ی بهینه از این دیکشنری بعد از مطالعه ی آن ها با لغات جملاتی را ساخته و تلاش کنید این لغات را کاربردی کنید و تنها نگاه به آن ها سبب نمی شود دانش لغوی شما پیشرفت کند. 

 

دانلود دیکشنری Oxford Picture Dictionary 2nd Edition

دانلود دیکشنری Oxford Picture Dictionary 2nd Edition

 

یکی از مشهورترین و در عین حال ساده ترین دیکشنری های تصویری دنیا که توسط انتشارات آکسفورد چاپ می شود ، نسخه ی اول این دیکشنری در سال 1380 در داخل کشور چاپ شد و با فروش فوق العاده نیز روبروی شد این دیکشنری که سال ها به عنوان تنها دیکشنری تصویری دنیا زبان زد عام و خاص بود به صورت ساده لغات را برای زبان آموزان آموزش می دهد. 

دانلود فایل PDF دیکشنری Oxford Picture Dictionary 2nd Edition

 

 

دانلود دیکشنری English Visual Dictionary (Colins)

دانلود دیکشنری English Visual Dictionary (Colins)

یکی از دیکشنری های که در سال 2017 و به منظور رقابت با انتشارات آکسفورد چاپ شد ولی خیلی نتواست با دیکشنری های قوی و معتبر رقابت کند و به همین دلیل چاپ آن تنها پس از یک سال متوقف شد. از نظر زبانی این دیکشنری عملکرد فوق العاده ای داشت ولی از نظر گرافیکی و کارهای مازاد خیلی نتوانست با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند. 

دانلود فایل PDF دیکشنری English Visual Dictionary (Colins)

 

 

دانلود دیکشنری Merriam Webster's Visual Dictionary 

دانلود دیکشنری Merriam Webster's Visual Dictionary

به نظر بسیاری قوی ترین دیکشنری چاپ شده در حوزه ی دیکشنری های تصویری که از سال 2006 توانسته است این بخش را به انحصار خود در بیاورد این دیکشنری به حدی قدرتمند است که بسیاری آن را غیر قابل مقایسه با دیگر دیکشنری ها می دانند. این دیکشنری با بهره گیری از سابقه ی شرکت وبستر در چاپ دیکشنری و با استفاده از ارتباط قوی خود با مخاطبین توانسته است بازار دیکشنری بصری را به صورت انحصاری در دست بگیرد. نقطه ی ضعیف این دیکشنری توضیحات دشواری است که در کنار هر لغت ارائه می دهد. 

دانلود فایل PDF دیکشنری Merriam Webster's Visual Dictionary

 

 

دانلود دیکشنری Ultimate Visual Dictionary-DK

دانلود دیکشنری Ultimate Visual Dictionary-DK

دیکشنری ای تصویری به قدرت دیکشنری وبستر با این تفاوت که بیشتر لغات علمی و تخصصی را پوشش می دهد این موضوع سبب شده است تفاوت زیادی با دیکشنری وستر داشته باشد زیرا تمرکز وبستر بیشتر بر روی لغات عمومی و جنرال است ولی این نسخه از دیکشنری های DK که به 13 زبان مختلف نیز ترجمه شده است بر روی لغات تخصصی پزشکی ، فنی و علمی تمرکز کرده و همراه با عکس های با کیفیت توضیحات بی نقصی را به زبان آموزان ارائه می دهد. 

 

دانلود فایل PDF دیکشنری (childeren)Ultimate Visual Dictionary-DK

 

دانلود فایل PDF دیکشنری  Ultimate Visual Dictionary-DK

 

کلام آخر

در آموزش های زبان انگلیسی یکی از بخش هایی که اساتید کمتر به آن اهمیت می دهند استفاده از جلوه های بصری آموزش برای تقویت دامنه لغات زبان آموزان است این در حالی است که بر اساس آخرین تحقیق های صورت گرفته افراد پیش از آنکه از گوش خود استفاده کنند از چشم های خود برای یادگیری استفاده می کنند در این پست تلاش شد برای شما ابزاری فوق العاده برای این کار در اختیار شما قرار گیرد. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic