لوگو انگلیش کلینیک
بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون جی مت

بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون جی مت

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 1352

بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون جی مت

کسب نمره بالا در GMAT می تواند به زبان آموزان کمک کند تا وارد دانشگاه های  برتر تجارت در سراسر ایالات متحده و اروپا شوند. تقریباً نیمی از برنامه های MBA از متقاضیان نمره بالای آزمون GMAT را می خواهند. دانشگاه ها این آزمون را به عنوان روشی برای سنجش دانش علمی و زبانی متقاضیان استفاده می کنند. برای زبان آموزان داخل کشور آزمون GMAT به دلیل عدم دسترسی به منابع مناسب ، یک سد بسیار بزرگ تبدیل شده است که کنار گذاشتن آن کار آنچنان ساده ای به نظر نمی رسد. از این رو در این پست تلاش شده است برای شما متقاضیان شرکت در این دوره کتاب های در خور و مناسبی معرفی شده و با فراهم کردن امکان دانلود آن ها شما را برای این آزمون آماده کنیم.

 

آزمون GMAT چیست؟ 

آزمون پذیرش فارغ التحصیلان رشته های مدیریتی یا GMAT، بخش مهمی از فرآیند پذیرش دانش آموختگان رشته مدیریت در دانشگاه های خارجی است. GMAT یک آزمون استاندارد چند گزینه ای، مبتنی بر کامپیوتر و سازگار با کامپیوتر است که اغلب برای گرفتن پذیرش در رشته (MBA) مورد نیاز است.

GMAT توسط تدوین کننده آزمون GMAC ایجاد شده و اداره می شود تا با استفاده از معیارهای استاندارد جهانی بتوانند سطح دانش و عملکرد متقاضیان را برای تحصیلات تکمیلی در رشته های مدیریت بسنجند. پیش از گزینش شما دپارتمان پذیرش دانشگاه نمره GMAT، سابقه کاری و نمرات درسی شما را مورد بررسی قرار می دهند و سپس تصمیم می گیرند که آیا شما را قبول کنند یا خیر. 

 

چه چیزی در GMAT ارزیابی می شود؟

آزمون GMAT تسلط شما را در محاسبات پایه، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده های چند منبعی و گرامر اندازه گیری می کند. مهمتر از آن، توانایی شما در تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده، تفکر انتقادی و حل مسائل را می سنجد. GMAT قبل از هر چیز آزمونی برای مهارت های تفکر انتقادی شماست. دانستن نحوه استدلال و تجزیه و تحلیل اطلاعات، کلید کسب نمره عالی در GMAT است.

 

بخش های GMAT چیست؟

GMAT شامل چهار نوع بخش متمایز است، شما در طول آزمون از همان تفکر انتقادی و مهارت های تجزیه و تحلیل که در دوره آموزشی MBA استفاده کردید در این آزمون نیز باید بهره بگیرید. در کل آزمون GMAT به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: 

  • ارزیابی نوشتاری تحلیلی
  • استدلال یکپارچه
  • کمی
  • کلامی

شرکت کنندگان در آزمون GMAT می توانند ترتیب شرکت در بخش های آزمون GMAT را انتخاب کنند. پس از آموزش کامپیوتری که درست قبل از شروع آزمون برگزار می شود ، ترتیب بخش خود را در مرکز آزمون انتخاب خواهید کرد. سه ترتیب وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • ارزیابی نوشتاری تحلیلی ، استدلال یکپارچه ، کمی، کلامی
  • سنجش کلامی، کمی، استدلال یکپارچه ، نوشتاری تحلیلی
  • ارزیابی کمی، کلامی، استدلال یکپارچه ، نوشتاری تحلیلی

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این آزمون می توانید به مقاله راهنمای جامع آزمون جی مت (GMAT) مراجعه کنید.

 

چرا مدارس کسب و کار از GMAT استفاده می کنند؟

کارشناسان می گویند مدارس کسب و کار از نمرات GMAT برای سنجش اینکه آیا دانشجویان بالقوه MBA مهارت های لازم برای برتری در دوره های سخت را دارند یا خیر استفاده می کنند. Camille Coppock، مدیر بازاریابی آمریکا در GMAC می‌گوید: «آنها می‌خواهند قبل از شروع دوره ثابت کنند که دانشجوی متقاضی واقعاً از تمام موانع تحصیلی می تواند عبور می‌کند، و در این شرایط GMAT به کمیته پذیرش کمک می‌کند تا با سطحی از اطمینان تصمیم بگیرند.»

کلی ویلسون، مدیر اجرایی پذیرش کارشناسی ارشد در دانشکده تجارت تپر می گوید که نمره GMAT تنها یکی از مؤلفه های مهم در یک برنامه MBA است. او می گوید: "در حالی که GMAT مهم است، ولی تنها یک جزء از برنامه بزرگتر است و همه چیز نیست." "نمره GMAT و دوره های آکادمیک قبلی اغلب دست به دست هم می دهند تا بینشی در مورد پتانسیل داوطلب برای موفقیت تحصیلی فراهم کنند."

 

کتاب های مفید برای آزمون GMAT

The GMAT Official Guide

راهنمای رسمی GMAT کتاب شماره یکی است که نمی توانید بدون مطالعه آن از این آزمون سربلند بیرون بیایید. بخشی از فرآیند یادگیری، بررسی سوالات رسمی آزمون است تا با استفاده از این سوالات بتوانید درک خودتان را از آزمون بالاتر ببرید. این کتاب در اصل مجموعه سوالاتی است که در طی سالها در آزمون GMAT آمده است و با مطالعه آن ها می توانید با نحوه برگزاری آزمون بیشتر آشنا شوید. آن دست از زبان آموزانی که به سطح زبانی خود باور دارند بهتر است پیش از آزمون نگاهی نیز به این کتاب بیاندازند تا با نحوه طراحی سوال در این آزمون بیشتر آشنا شوند. 

 

The Critical Reasoning Bible (PowerScore)

بدون شک یکی از بهترین کتاب هایی که برای بخش منطق آزمون GMAT طراحی شده است کتاب انجیل منطق انتشارات PowerScore است. این کتاب که تا Gبه امروز سه جلد آن چاپ شده است سال ها به عنوان اصلی ترین کتاب مرجع این بخش از آزمون شناخته می شده است. متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند با کلیک بر روی لینک زیر این کتاب را دانلود کرده و در آزمون پیش روی خود از آن استفاده کنند. 

 

GMAT Reading Comprehension Bible (Powerscore)

یکی دیگر از کتاب های انتشارات PowerScore که این مرتبه بر روی مهارت ریدینگ آزمون GMAT تمرکز کرده است. این کتاب که در واقع یکی از مرجع های اصلی مهارت ریدینگ آزمون GMAT به حساب می آید که تمرینات را همراه با توضیحات جامع و تشریحی برای زبان آموزان آماده کرده است. 

 

The GMAT Sentence Correction Strategy Guide

یکی از کتاب هایی که نگاه جامع به گرامر مورد نیاز شما در آزمون GMAT کرده است. این کتاب که توسط انتشارات Manhattan چاپ شده است سالها در مراکز آموزشی این آزمون مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه نسخه ششم آن نیز در دسترس زبان آموزان قرار گرفته است. 

 

GMAT Advanced Quant

یکی دیگر از کتاب هایی که توسط انتشارات Manhattan چاپ شده است که با استقبال زبان آموزان بسیاری نیز روبرو شده است. این کتاب برای بخش محاسباتی آزمون GMAT یکی از منابع اصلی تلقی می شود و تمامی سوالات را با پاسخ تشریحی همراه کرده است. 

 

GMAT Prep Plus

مجموعه سوالات آمادگی انتشارات کاپلان که هر سه سال یک مرتبه چاپ می شود و تمامی سوالات GMAT را همراه با پاسخ های تشریح دسته بندی می کند بسیاری از متقاضیات آزمون GMAT این مجموعه سوالات را پیش از آزمون یک مرتبه مطالعه می کنند. 

 

GMAT Prep Book

شاید زبان آموزانی که برای آزمون GMAT آماده می شوند با مجموعه کتاب های Mometrix آشنایی داشته باشند. این مجموعه تست که بر اساس آزمون های سال های گذشته یک مجموعه تست مجزا و مختص به خود را تهیه می کند از بهتری منابع برای آماده سازی آزمون GMAT شناخته می شود. 

 

 rafieienglishclinic.com

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic