لوگو انگلیش کلینیک
بهترین کتاب های مصور زبان انگلیسی برای کودکان

بهترین کتاب های مصور زبان انگلیسی برای کودکان

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 1162

بدون شک تمامی والدین دوست دارند فرزندان آن ها هنگامی که بزرگ می شوند بتوانند، فردی تحصیل کرده و مسلط به چند زبان باشند ولی خیلی با روش تدریس و آماده سازی آنها برای این شرایط آشنا نیستند. یکی از روش هایی که کمک می کند فرزندان شما از کودکی برای رسیدن به هدف مد نظر شما آماده می شود خواندن کتاب های داستانی است که همراه با عکس و شکل هستند که در زبان فارسی آن را به عنوان کتاب مصور می شناسیم. این کتاب ها از آنجایی که بر روی تقویت مهارت شنیداری و تصویر سازی کودکان تمرکز دارند از منابع چشمگیر برای بهبود خلاقیت کودکان به حساب می آید. بر اساس تحقیقی که روان شناسان کودک انجام داده اند، مشخص شده است افرادی که در کودکی بیشتر در معرض کتابهای مصور قرار گرفته اند تا 34 درصد عملکرد بهتری نسبت به دیگر کودکان داشته اند. از این رو والدین می توانند با استفاده از کتاب های انگلیسی زبان مصور نه تنها زبان انگلیسی را به آنها آموزش می دهید بلکه از مزیت های داستانی خوانی برای کودکان نیز بهره می گیرید. حالا زمان آن فرا رسیده است که بهترین کتاب های مصور را برای کودکان معرفی کنیم. 

 

WHERE THE WILD THINGS ARE

نویسنده موریس سنداک داستانی مملو از حس تعلیق، اکشن و سرگرمی را تهیه کرده است ، این داستان در مورد پسر جوانی به نام مکس است که لباس گرگ را هنگام خواب به تن می کند. مکس که پسر بسیار شیطونی است پیش از اینکه غذا بخورد به تخت خواب می رود. داستان دقیقا در همین زمان رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد و جنگل های عجیب و غریب در داستان ظاهر می شود که مملو از حیوانات غیر قابل تصور است. با شروع اتفاقات در اتاق او، موجوداتی ظاهر می شوند که تلاقی بین موجودات ترسناک و خنده دار هستند. این کتاب که برنده مدال کالدکات است و نامش در «بهترین کتاب‌های مصور کودکان» برای سال‌ها جای خوش کرده است. تصاویری که توجه شما را جلب می کند و داستانی نوشته شده که شما و فرزندانتان را بارها و بارها به سمت خود می کشاند، چیزی است که این داستان ارائه می دهد. 

 

THE GIVING TREE

گفته شده است که مصداق واقعی عشق این است که مایل باشیم از اموال خود به دیگری ببخشیم. شل سیلورستاین داستان عشق بین یک پسر و یک درخت را روایت می کند که نمونه ای از این عشق فداکارانه است. قهرمان داستان از زمانی که پسر جوانی بود از سایه درخت استفاده می کرد، سپس با بزرگتر شدن از شاخه و درخت آن بالا می رفت و در نهایت زمانی که به تنه آن درخت نیاز داشت ، او جانش را در دست او قرار داد تا قطعش کند. اگرچه راه های زیادی برای تفسیر این داستان وجود دارد، پیام واقعی عشق از طریق آن به مخاطب می رسد. این کتاب زیبا حتی به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و دوستداران می توانند از آن نسخه نیز بهره بگیرند. 

 

GOODNIGHT MOON

این کتاب در تمام دوران به عنوان یکی از محبوب ترین داستان های قبل از خواب شناخته شده است. نوشته مارگارت وایز براون و تصویرسازی شده توسط کلمنت هرد، گفتن شب بخیر هرگز به اندازه این داستان آرامش بخش ، دلپذیر و دوست داشتنی نبوده است. این داستان با شعر قافیه ای نوشته شده است که حفظ کردن آن را برای کودکان نیز آسان کرده است، یکی از نکات مثبت آن این است که کودکان به زودی می توانند آن را همراه با شما "بخوانند". این کتاب از آن داستان هایی است که در کمترین زمان به یکی از داستان های مورد علاقه خانواده تبدیل می شود. والدین و فرزندان بیش از پنجاه سال است که این داستان را به اشتراک گذاشته اند و این کتاب به یکی از بهترین کتاب های مصور در تمام دوران تبدیل شده است. 

 

GUESS HOW MUCH I LOVE YOU

کدام پدر و مادر و فرزندی در ابراز عشق به یکدیگر سعی نکرده اند از یکدیگر پیشی بگیرند؟ خرگوش ناتبراون کوچولو می خواهد که پدرش، خرگوش بزرگ، بداند که او را واقعا تا چه حدی دوست دارد. خرگوش نوتبراون کوچولو که در بیان کلمات مشکل دارد و نمی‌داند چگونه عشق خود را به پدرش ابراز کند، هر بار که پدرش سعی می‌کند از او پیشی بگیرد، تلاش خود را بیشتر و بیشتر می کند. در نهایت نیز پس از اینکه خرگوش کوچولو به خواب می رود، پدر با ابراز عشقی که نمی توان آن را نادیده گرفت پیروز می شود. این کتاب مصور یکی از داستان هایی است که به بزرگسالان و کودکان درس های بسیاری را می دهد و خواندن آن برای فرزندان خود خالی از لطف نیست. 

 

PAT THE BUNNY

حتی کوچکترین بچه ها نیز دوست دارند بدانند که می توانند کارهایی را که دیگر کودکان قادر به انجام آن هستند را به مهارت آن ها انجام دهند. این داستان تلاش می کند به کودکان خردسال نشان دهد که دو کودک به نام های پل و جودی چگونه می توانند کارهای متفاوقتی انجام دهند. در اصل این کتاب یک تشویق برای کودکان خردسال است تا به آن ها نشان دهد تمامی این کارها انجام شدنی هستند. بوییدن گل‌ها، تعامل با دنیای اطراف و دیدن تصاویر لذت‌بخشی که در این کتاب صورت می گیرد باعث می‌شود که کودکان شما در کمترین زمان به حرکت برخواسته و دقیقا این فعالیت ها را تکرار کنند. دوروتی کونهارت در این داستان تلاش کرده است با گفتن یک داستان پویا کودکان شما را کمک ‌کند تا زیبایی های اطراف خود را مشاهده کرده و به سمت آن ها کشیده شوند. یکی از پیشنهادهای ما در این پست مطالعه این کتاب ارزشمند برای کودکان است تا آن ها را برای تعامل با دنیای بیرون آماده کنید. 

 

HAROLD AND THE PURPLE CRAYON

هارولد پسر کوچکی است که تخیلی دارد که می تواند به او کمک کند با استفاده از مداد رنگی بنفش ، از بسیاری از مشکلات خلاص شود. نویسنده Crockett Johnson یکی از پرماجراترین و دوست‌داشتنی‌ترین داستان‌ها را با بیانی شیوا بیان کرده است که همیشه کودکان را در هر دوره ای متحیر کرده است. یکی از دلایلی که هر کودکی باید این کتاب را مطالعه کند ، ایجاد حس راه حل یابی در کودکان آست که در دنیای امروز برای آن ها یک مزیت فوق العاده به حساب می آید. در بخشی از داستان هارولد با استفاده از مداد رنگی خود قایقی می سازد تا از آب خارج شود و یا برای گم نشدن نقطه های بنفشی را در مسیر می کشد تا با استفاده از آن ها بتواند به خانه خود باز گردد. 

 

THE GOING TO BED BOOK

یکی از سخت ترین کارها برای خانواده خواباندن فرزندان است ، کودکان معمولا ترجیح می دهند در شب پیش از خواب داستان های ریتمیک و تخیلی را گوش دهند. این کتاب  دقیقا یکی از کتاب هایی است که با لمس تخیل کودکان و داشتان یک ریتم خاص تلاش می کند با روحیه کودکان ارتباط برقرار بکند. آن دست از خانواده هایی که به دنبال لالایی های خوب به زبان انگلیسی هستند این کتاب یکی از منابع فوق العاده برای  این نوع اشعار است. 

 

!GO, DOG, GO

P.D. ایستمن از یکی از حیوانات مورد علاقه تمام دوران برای خلق داستانی سرگرم کننده، جذاب و سریع استفاده کرده است. این کتاب از آن جهت که به بررسی زندگی سگ ها می پردازد برای بسیاری از افراد بزرگسال نیز جذاب است. اگر در خانه سگ دارید و فرزند شما نیز علاقه دارد با او بازی کند پیشنهاد می شود به حداقل یک مرتبه این داستان را برای او بخوانید تا با رفتار سگ ها بیشتر آشنا شده و راحت تر با آن تعامل بر قرار کند. 

 

GOOD NIGHT, GORILLA

کمتر بزرگسال یا کودکی را پیدا می کنید که عاشق داستان های کمدی و خنده دار نباشد ، این کتاب دقیقا از آن داستان هایی است که شما را بیشتر از آن چیزی که تصور کرده اید می خنداند. هنگامی که نگهبان یک باغ وحش شبانگاه به قفس گوریل می رود تا او به شب بخیر بگوید ، در همین حین گوریل کلید قفس حیوانات دیگر را می دزد و و بعد از بررسی شبانه نگهبان ، گوریل درب قفس ها را باز می کند و حیوانات رو فراری می دهد. 

 

A SICK DAY FOR AMOS MCGEE

آموس مک گی یک جنتلمن مسن مهربان و صمیمی است که در باغ وحش کار می کند. او هر روز زمانی را برای گذراندن با پنج دوست حیوان خاص خود پیدا می کند: فیل، پنگوئن، کرگدن، جغد و لاک پشت. تا یک روز، زمانی که آقای مک گی به حدی مریض می شود که نمی تواند سر کار برود. دوستانش پس از صبر طولانی مدت ، تصمیم می گیرند سوار اتوبوس شوند و او را ملاقات کنند. هر حیوانی راه منحصر به فرد خود را برای کمک به آموس پیدا می کند، خواه شطرنج با او بازی کند یا پاهایش را گرم نگه دارد. این یکی از بهترین کتاب های کودکان برای آموزش اهمیت شفقت و مراقبت از یکدیگر است.

 

ZEN SHORTS

جان جی موث داستان سه کودک را تعریف می کند که با همسایه جدید خود، یک خرس پاندا به نام استیل واتر آشنا می شوند. با گوش دادن به داستان‌های استیل واتر، بچه‌ها یاد می‌گیرند که با دید جدیدی به دنیا نگاه کنند. این کتاب مقدمه ساده بر فرهنگ آرامش یابی و یوگا است که به عنوان یک داستان مناسب قبل از خواب می تواند به کار برود. در سراسر این کتاب کودکان، با داستان هایی مربوط به آیین بودیسم آشنا می شوند. تصاویر ساده، دنبال کردن آن را آسان می کند. این داستان سرگرم کننده که برای سنین پنج سال به بالا نوشته شده است، و داستانی است که بسیاری از والدین ممکن است از به اشتراک گذاشتن آن با فرزندان خود لذت ببرند.

 

CHICKA CHICKA BOOM BOOM

آیا دوران دبستان را به یاد دارید که برای آموزش الفبا اساتید ما از آهنگ و ریتم استفاده می کردند؟ این کتاب دقیقا به همین روش تلاش می کند الفبای انگلیسی را به کودکان ما آموزش دهد. این کتاب با ریتمی آهنگین و گوش نواز کودکان را با الفبای یک زبان جدید آشنا می کند. در مدارس انگلستان این سبک از خواندن الفبا فوق العاده محبوب است.

 

THE LION & THE MOUSE

یکی از محبوب ترین افسانه های کلیله و دمنه، شیر و موش است که در این اقتباس منحصر به فرد بازگو می شود. هنرمند برنده جایزه جری پینکنی کل داستان را بدون حتی یک کلمه بیان می کند. به طور خلاصه، یک شیر وحشی به یک موش کوچک ترسیده رحم می کند و به جای اینکه او را بخورد، او را آزاد می کند. وقتی شیر بعداً در دام گرفتار می شود، موش به نجات او می آید. این کتاب مملو از مناظر شگفت انگیز آفریقایی و شخصیت های شگفت انگیز و گرم است. بدون هیچ کلمه ای، این کتاب تخیل کودکان، بزرگسالان و هرکسی را که این کتاب زیبا را ورق می زند، تسخیر می کند.

 

?ARE YOU MY MOTHER

این داستان بخشی از کتاب «من می توانم بخوانم» نوشته پی.د. ایستمن داستان فوق العاده ای است که فرزند شما به زودی می تواند آن را به تنهایی بخواند. پرنده ای در حالی که مادرش دور است از تخمش بیرون می آید و به دنبال او می رود. او در جستجوی خود به سگ، گاو و حتی هواپیما می‌رسد و از هر یک می‌پرسد: "شما مادر من هستید؟" وقتی بالاخره مادر واقعی خود را پیدا می کند، فوراً او را می شناسد. این داستان آموزشی، سرگرم کننده بوده و یکی از محبوب ترین داستان ها برای همه سنین به حساب می آید که هر انگلیسی زبانی در کودکی مطالعه کرده است. 

 

کلام آخر

در این بخش تلاش شد داستان های کوتاهی را برای آن دست از والدینی که به آموزش زبان انگلیسی کودکان خود اهمیت می دهند معرفی شود. اگر نسبت به تلفظ صحیح لغات شک دارید ، پیشنهاد می شود فایل صوتی کتاب ها را از یوتیوب دانلود کرده و پیش از خواندن برای کودکان یک مرتبه به آن ها گوش دهید 

 

مطالب پیشنهادی

10 روش تقویت دامنه لغات انگلیسی کودکان در خانه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان همراه با بازی

پادکست لغات و اصطلاحات مکالمه والدین و فرزندان


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic