لوگو انگلیش کلینیک
کلاس های فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد چیست؟

کلاس های فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد چیست؟

03/01/10 13 دقیقه برای مطالعه 12960

در جهان امروز، با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ارتباط میان اقصی نقاط جهان، مفهوم مرز جغرافیایی کمرنگ شده است. بنابراین برای حفظ ارتباط با دنیای اطراف، یافتن شغل مناسب، تحصیل و ... دانستن زبان انگلیسی نه فقط یک مزیت، بلکه یک الزام است. امروزه برای یادگیری زبان انگلیسی، روش هایی مثل مطالعه صرف کتاب های مختلف گرامر و شرکت در کلاس های خشک و کسل کننده تقریبا منسوخ شده اند و در عوض متدهای نوین که زبان انگلیسی را به طور کاملا کاربردی آموزش می دهند، جایگزین روش های قدیمی شده اند. یکی از این متد های جدید، شرکت در کلاس های فری دیسکاشن Free Discussion یا بحث آزاد می باشد. در این کلاس ها، زبان آموزان و مدرس زبان، حول موضوعات مختلف روز مثل مسائل اجتماعی، علمی، هنر، فیلم و سریال و ... به زبان انگلیسی بحث و تبادل نظر می کنند و نحوه استفاده صحیح گرامر و لغت در اسپیکینگ را می آموزند.

حتما برایتان پیش آمده که مدت های زیادی را صرف مطالعه زبان، حفظ کردن لغت های بسیار و قواعد گرامری کرده اید، ولی در نهایت نتوانسته اید به خوبی انگلیسی صحبت و منظورتان را بیان کنید. در این حالت، مشکل معمولا شیوه نادرست مطالعه است که موجب شده شما به صورت کاربردی و فعال زبان را یاد نگیرید. برای جلوگیری از این اتفاق، شرکت در کلاس های فری دیسکاشن یا بحث آزاد به شدت کمک کننده خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا تمام جوانب شرکت در کلاس های فری دیسکاشن را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا با رعایت یک سری نکات مهم، بیشترین بهره را از کلاس های فری دیسکاشن ببرید.

 

مزایای شرکت در کلاس های فری دیسکاشن Free Discussion

 

فری دیسکاشن

 

شرکت در کلاس های فری دیسکاشن مزایای بسیاری برای زبان آموزان دارد که عبارتند از:

• یادگیری زبان انگلیسی به صورت کاملا کاربردی

• تقویت مکالمه زبان انگلیسی به صورت کاملا کاربردی و عملی

• آشنایی با کلمات جدید و یادگیری نحوه استفاده آن ها

• آشنایی با نحوه صحیح به کار بردن گرامر و نحوه استفاده صحیح از زمان افعال

• روان شدن اسپیکینگ و کاهش مکس در صحبت کردن

• افزایش اعتماد به نفس برای صحبت کردن جمع

• رفع اشکالات در صحبت کردن

• یادگیری تلفظ صحیح کلمات، لحن و لهجه

• یادگیری مهارت بحث کردن و ارائه نظر به زبان انگلیسی

• یادگیری توجه به روان صحبت کردن در عوض مکث کردن و اصلاح کردن جملات

• یادگیری به کاربردن کلمات مناسب با توجه به موضوع

• یادگیری ضمنی زبان انگلیسی و صحبت کردن صحیح به صورت ناخودآگاه و بدون فکر

• آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر

• و بسیاری مزایای دیگر...

 

کلاس فری دیسکاشن Free Discussion برای آیلتس IELTS

همانطور که می دانید، بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس، به صورت حضوری و مصاحبه رو در رو با آزمون گر بومی انگلیسی زبان می باشد و به همین جهت ممکن است برای بسیاری از زبان آموزان علاوه بر دشواری، استرس آور نیز باشد. شرکت در کلاس های فری دیسکاشن، به تقویت و روان شدن اسپیکینگ شما کرده و از همان ابتدا شما را به صحبت کردن در جمع عادت می دهد. برای همین، در روز آزمون آیلتس، استرس زبان آموزان به شدت کاهش می یابد، چون پیش از آزمون بارها و بارها در مورد موضوعات مختلف در جمع اظهار نظر کرده اند. بنابراین جهت تقویت مهارت اسپیکینگ، گسترش دایره لغات و کاهش ترس از صحبت کردن، شرکت در کلاس های فری دیسکاشن در کنار روش های دیگر مطالعه شدیدا پیشنهاد می شود.

 

بخشی از موضوعات کلاس های فری دیسکاشن  Free Discussion :

کلاس های فری دیسکاشن یا بحث آزاد انگلیسی، دارای سطوح مختلفی هستند که با توجه به هر سطح، موضوعات مختلفی در حد دانش زبان آموزان بحث می شود. معمولا موضوعات کلاس های فری دیسکاشن موارد زیر هستند:

 

مباحث روزمره

صحبت در باره مزایا و معایب تکنولوژی مانند تلوزیون، موبایل، ویدیو گیم و ...

صحبت در مورد والدین و خوانواده

پرداختن به موضوعاتی مانند فشن، مدرنیته و ...

صحبت در مورد علایق مختلف در زمینه غذاها، مسافرت، ...

پرداختن به مباحث علمی عمومی مانند گرمایش زمین، محیط زیست و ...

بحث در مورد اجتماع و مردم

موضوعات هنری مثل موسیقی، نقاشی

صحبت در مورد فیلم و سریال های روز

مباحث سیاسی و مدریتی عمومی

و بسیاری از موارد دیگر

 

در این کلاس ها معمولا علاوه بر صحبت و تبادل نظر و رفع اشکال توسط مدرس، لغت های کاربردی مانند 504، 1100 و ... نیز آموزش داده می شود و در صحبت ها از آن ها استفاده می گردد. همچنین گاهی مدرسان لیست تعلیفی و دسته بندی لغتی مخصوص به خود را ندریس می کنند. علاوه بر لغت، گرامرهای پرکاربرد نیز در این کلاس ها آموزش داده می شود.

 

کلاس فری دیسکاشن Free Discussion چگونه به تقویت زبان کمک می کند؟

برای اینکه شرکت در کلاس های فری دیسکاشن برای شما مفید تر باشد و به تقویت دانش زبان شما کمک بیشتری کند، بهتر از چند نکته را رعایت کنید:

 

خجالتی و منزوی نباشید و صحبت کنید

سعی نکنید حتما درست حرف بزنید چون این کار موجب کاهش اعتماد به نفس و ساکت ماندن شما می شود. برای بیان مقصودتان سعی کنید به هر طریقی فقط صحبت کنید و اصلا نترسید اگر کلمات و گرامر صحیح به کار نمی برید. شما در کلاس شرکت می کنید که این ایرادات را برطرف کنید!

 

هر بار لغات جدیدی را یاد بگیرید و سعی کنید در صحبت ها از آن استفاده کنید

متن بخوانید! هر بار قبل از کلاس مقالات عمومی انگلیسی با موضوعات شبیه به کلاس را بخوانید. این کار به شما برای بیان نظرات و استفاده از کلمات ایده می دهد و کمک می کند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

در خانه تمرین کنید! سعی کنید در خانه با خودتان بلند یلند صحبت کنید و آنچه مدرس در کلاس آموزش داده را بکار گیرید.

به جای تاکید روی صحیح صحبت کردن، به روان صحبت کردن توجه کنید. وقتی روان صحبت کنید، هرچند که ایراداتی هم داشته باشید، مهم نیست مخاطب شما منظورتان را بهتر درک میکند تا زمانی که دائما مکث می کنید و جملات را اصلاح می کنید. روان صحبت کردن به افزایش اعتماد به نفس شما و رعایت لحن صحیح کمک می کند.

 

کلاس فری دیسکاشن آنلاین

با توجه به محدودیت های زمای افراد و تایم زیادی که صرف رفت و آمد می شود، بسیاری از موسسات زبان اقدام به برگزاری کلاس های فری دیسکاشن به صورت انلاین کرده اند که یک اقدام عالی برای افرادیست که نمی خواهند زمان زیادی را صرف رفت و آمد کنند و از هر مکانی می توانند با استفاده از یک اینترنت پر سرعت و میکروفون، در کلاس های فری دیسکاشن انلاین شرکت کنند و به راحتی در بحث ها شرکت کنند و به تقویت مهارت اسپیکینگ خود بپردازند. علاوه بر این، در برخی از کلاس های انلاین، ویدیوی ضبط شده کلاس در انتهای جلسه در اختیار زبان آموزان قرار خواهد گرفت. 

 

کلاس های فری دیسکاشن Free Discussion مناسب چه کسانی است؟

اگر با هر صطح زبانی هستید، نگران نباشید کلاس های فری دیسکاشن فقط مختص افراد با سطح زبان پیشرفته نیست. این کلاس های در تمامی موسسات دارای سطح بندی مبتدی، متوسط، پیشرفته و فوق پیشرفته هستند و شما می توانید با توجه به سطح زبانتان، در کلاس مناسب شرکت و مزایای آن بهره ببرید.  

اگر قصد شرکت در آزمون بین المللی زبان، به خصوص آیلتس را دارید، شرکت در کلاس های فری دیسکاشن به شدت توصیه می شود.

اگر می خواهید به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنید، تسلط به زبان انگلیسی و توانایی مکالمه روان، از ابتدایی ترین ملزومات مهاجرت است. بنابراین شرکت در کلاس های فری دیسکاشن می تواند ظرف مدت زمان نسبتا کوتاهی اسپیکینگ شما را تقویت و شما را برای مصاحبه سفارت، زندگی در کشور خارجی، مصاحبه شغلی و ... آماده کند.

علاوه بر این ها، گاهی افراد هیچ الزامی برای یادگیری زبان ندارند و صرفا علاقمندند که زبان انگلیسی را روان و صریح صحبت کنند. این افراد با شرکت در کلاس های فری دیسکاشن علاوه بر تقویت زبان، می توانند با فرهنگ سایر کشور ها آشنا شوند و از تعامل با همکلاسیهایشان لذت ببرند. بنابراین شرکت در کلاس های فری دیسکاشن هیچ محدودیت سنی و یا دانشی ندارد و هر کس با هر هدف و سطح زبانی می تواند از این کلاس های مفید بهره ببرد.

 

نکاتی در خصوص کلاس های فری دیسکاشن Free Discussion یا بحث آزاد

این کلاس ها بهتر است به عنوان مکمل آموزش زبان استفاده شوند

کلاس های فری دیسکاشن معمولا یک روز در هفته و 3 ساعته هستند

برخی از موسسات از اساتید بومی یا Native برای کلاس های فری دیسکاشن استفاده می کنند که شرکت در این نوع ملاس ها شدیدا توصیه می شود زیرا مجبورید تمام مدت به انگلیسی صحبت کنید!

ضرفیت کلاس های فری دیسکاشن Free Discussion در موسسات مختلف متفاوت است و لی حدود 10 تا 12 نفر تعداد معمول هر کلاس است.

سعی کنید کلاس های بحث آزاد را به صورت مداوم ادامه دهید. زیرا زبان انگلیسی فرار است و اگر مدتی از آن فاصله بگیرید آنچه آموخته اید را هدر خواهید داد.

سعی کنید در کلاس هایی شرکت کنید که کسی را نمی شناسید. چون در این صورت با تمامی افراد کلاس بحث و تعامل می کنید.

 

 

دوره مکالمه کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic