لوگو انگلیش کلینیک
انیمیشن های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

انیمیشن های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

03/05/06 13 دقیقه برای مطالعه 13827

انیمیشن ها فیلم هایی هستند که در آن ها از نقاشی ها و تصاویر به صورت قاب به قاب عکس گرفته می شود. انیمیشن ها در گذشته  فقط برای سرگرم کردن و آموزش کودکان استفاده می شد اما امروزه این فیلم ها به گونه ای طراحی شده اند که مورد توجه افراد با هر سن و سالی قرار می گیرند. با پیشرفت تکنولوژی و سهولت در ساخت انیمیشن، هر ساله تعداد بسیار زیادی انیمیشن ساخته می شود که اکثریت قریب به اتفاق آن ها کوتاه هستند. بسیاری از این انیمیشن های کوتاه می توانند در کلاس زبان مورد استفاده قرار بگیرند زیرا کوتاه بودن مدت زمان این فیلم ها، آن ها را برای استفاده در یک جلسه مناسب می کند و روایت کاملی را در زمان کوتاهی ارائه می دهد. همچنین انیمیشن های کوتاه برای زبان آموزان بسیار جالب و سرگرم کننده بوده و ذهن آن ها را با موضوعات روز مانند آزار و اذیت ، نژادپرستی ، تبعیض جنسیتی ، بی خانمانی و حقوق بشر ، که هر روزه در جهان در حال وقوع هستند، درگیر می کند.

 

چرا کارتون یا انمیشین برای یادگیری انگلیسی خوب است؟

اگر تصمیم گرفته اید برای بهبود زبان انگلیسی خود کارتون های کوتاه تماشا کنید. ایده خیلی خوبی است! در ادامه به چند مورد از مزیت های یادگیری زبان با انیمیشن اشاره می کنیم.

 

• صداپیشه ها در کارتون ها واضح صحبت می کنند و کلمات را به خوبی تلفظ می کنند تا همه بتوانند آنها را درک کنند.

• بسیاری از کارتون های کودکان بر تعاملات اجتماعی تمرکز دارند ، بنابراین می توانید برخی از مکالمات و عبارات دنیای واقعی را در آن ها بشنوید.

• انیمیشن ها از کلماتی استفاده می کنند که برای درک زبان آموزان سطح پایین انگلیسی به اندازه کافی ساده هستند و همچنین در کنار آن، کلمات جدید زیادی را استفاده می کنند که برای زبان آموزان چالش برانگیز هستند.

• کارتون ها از کلمات، عبارات و جملات تکراری زیاد استفاده می کنند که به شما کمک می کند این جملات و ... به خوبی در ذهنتان جا بیافتد.

• کارتون ها معمولا کوتاه هستند و شما می توانید هر کدام را بارها و بارها ببینید تا به خوبی به آنچه می شنوید مسلط شوید.

بنابراین اگر دنبال یادگیری زبان به روشی بسیار سرگرم کننده و جالب هستید، توصیه ما به شما این است که از دیدن کارتون ها و انیمیشن های کوتاه غافل نشوید. و فراموش نکنید که هر قسمت از کارتون ها را بارها و بارها ببینید و کلمات نا آشنا را یادداشت و معنای آن ها را بیابید. ما در ادامه تعدادی انیمیشن کوتاه و مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی می کنیم.

 

 

Paperman

Paperman یک فیلم کوتاه نامزد اسکار می باشد که توسط جان کرس ساخته شده است و به طرز گسترده ای در سراسر جهان منتشر شده است. این انیمیشن حالت یکپارچه ای دارد و داستانی عاشقانه و نه چندان ساده را روایت می کند که می تواند برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید باشد.  

 

Head Over Heels

Head Over Heels یک انیمیشن عروسکی برنده اسکار به کارگردانی تیموتی رکارت است. در این انیمیشن ار عبارات، اصطلاحات و مکالمات در باره عشق و روابط زیاد استفاده شده است!

 

Educate the Heart

آموزش قلب یک فیلم انیمیشن زیبا از یک غول مورچه است که با الهام از شعری از شین کویزان ساخته شده است. این فیلم به مضامین تعلیم و ترحم می پردازد.

 

kindness

مهربانی ، یک انیمیشن کوتاه تکان دهنده از تام کروز روزنتال می باشد. این فیلم بسیاری از واژگان مربوط به شخصیت را معرفی می کند و همچنین یک دستورالعمل عالی برای جلب دانش آموزان در مورد شخصیت و ارزش های زندگی می باشد.

 

Illiteracy Alphabet

الفبای بی سوادی یک انیمیشن کوتاه است که به سفارش پروژه سوادآموزی ساخته شده است. از این فیلم می توان برای معرفی واژگان مربوط به بی سوادی و پیامدهای بی سوادی و به عنوان انگیزه ای برای بحث در مورد مشکلات جهانی مربوط به بی سوادی استفاده کرد.

 

Missing U

Missing U یک انیمیشن کوتاه، دوست داشتنی و هوشمندانه از بروک واگستاف می باشد. این فیلم می تواند جهت تمرین و صحبت در مورد تلفظ و نوشتن شعرهای کوتاه خود مورد استفاده قرار گیرد.

 

12 کارتون جذاب برای یادگیری انگلیسی

این انیمیشن هایی که در بالا معرفی شدند  همگی به صورت فیلم و در واقع یک قسمتی بودند. اگر به دیدن انیمیشن و کارتون علاقه دارید، انیمیشن های سریالی نیز گزینه خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. در ادامه 12 کارتون جالب و مناسب برای یادگیری زبان را به شما معرفی می کنیم.

 

Martha Speaks

 

یادگیری زبان با انیمیشن Martha Speaks

 

"مارتا صحبت می کند" نمایشی درباره سگی است که پس از خوردن مقداری سوپ الفبا یاد می گیرد چگونه صحبت کند. این نمایش برای آموزش کلمات جدید مناسب است و هر قسمت دارای واژگان جدیدی است که قبل و بعد از قسمت توضیح داده می شوند. این کلمات در طول قسمت چندین بار استفاده می شوند تا به خوبی در ذهنتان ماندگار شوند.

 

Word Girl

 

یادگیری زبان با انیمیشن Word Girl

 

"Word Girl" نیز مانند مارتا صحبت می کند به آموزش واژگان انگلیسی می پردازد. در این نمایش ، یک ابرقهرمان دختر از طریق قدرت کلمات با آدمهای بد مبارزه می کند. قسمت ها به سبک بسیار منحصر به فردی ترسیم شده اند و در هر کدام کلمات جدید واژگان انگلیسی آموزش داده می شود. تماشای این انیمیشن جالب  در هر سنی بسیار سرگرم کننده است.

 

Doki

 

یادگیری زبان با انیمیشن Doki

 

داکی و دوستانش در هر قسمت یک سفر هیجان انگیز را تجربه می کنند. داکی و تیمش در مناطق مختلف جهان کاوش می کنند و با فرهنگ ها و کلمات جدید مرتبط با آنها آشنا می شوند. اگر می خواهید نه تنها با کلمات جدید ، بلکه با فرهنگ های جدید نیز آشنا شوید این کارتون برای شما بسیار مفید و جذاب خواهد بود.

 

Postcards From Buster

 

یادگیری زبان با انیمیشن Postcards From Buster

 

اگر از سفر و آشنایی با فرهنگ های مختلف لذت می برید اما سبک انیمیشن "Doki" را دوست ندارید ، می توانید در عوض "کارت پستال از باستر" تماشا کنید و لذت ببرید. در این نمایش باستر که یکی از شخصیت های سریال کارتونی آرتور است را خواهید دید. "آرتور" بیشتر به تعاملات اجتماعی و دوستی می پردازد  اما  باستر در مورد سفرهای او و پدرش به سراسر جهان است.

 

"کارت پستال از باستر" سبک جالبی دارد که کارتون را با فیلم های واقعی مخلوط می کند. تماشای این کارتون به شما کمک می کند که هم زمان حرف زدن افراد واقعی را نیز بشنوید و به دو صورت با زبان انگلیسی اشنا شوید.

 

Adventure Time

 

یادگیری زبان با انیمیشن Adventure Time

 

"زمان ماجراجویی" یک نمایش بسیار عجیب می باشد که درباره یک پسر جوان و سگش است که با هم در یک سرزمین جادویی به ماجراجویی می پردازند ، با هیولاها می جنگند و اهمیت دوستی را می آموزند.

"زمان ماجراجویی" دارای برخی از کلمات ساختگی است که در زبان انگلیسی واقعی وجود ندارند، بنابراین مراقب آنها باشید!  

 

Regular Show

 

یادگیری زبان با انیمیشن Regular Show

 

"نمایش منظم" نمایش دیگری است که بیشتر به نظر می رسد برای بزرگسالان باشد. این کارتون در مورد حیوانات شبیه انسان و شخصیت های مختلف است که در پارک کار می کنند و معمولاً به دلیل تنبلی دچار انواع و اقسام دردسرها می شوند. این انیمیشن جالب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب است چون شخصیت های آن بسیار واضح و ساده صحبت می کنند.

 

Dexter’s Laboratory

 

یادگیری زبان با انیمیشن Dexter’s Laboratory

 

دکستر یک پسر نابغه و آزمایشگاهی مخفی دارد که در آن انواع فن آوری های شگفت انگیز را اختراع می کند و خواهرش دی دی همه آنها را نابود میکند! این نمایش کمی قدیمی تر از بقیه است ولی همچنان پرطرفدار، خنده دار و جذاب است.

 

"آزمایشگاه دكستر" مناسب افرادی است که کمی سطح زبان بالاتری دارند چون دکستر یک پسر نابغه است و کلمات و عبارتی که در حرفهایش استفاده می کند کمی پیچده هستند.

 

Phineas and Ferb

 

یادگیری زبان با انیمیشن Phineas and Ferb

 

فینیاس و فرب برادران ناتنی هستند که یک ماجراجویی تابستانی دیوانه وار دارند. هر قسمت این سریال کارتونی از فرمول یکسانی پیروی می کند و بنابراین فهم آن بسیار ساده است که اگر با آن همراه باشید، بسیاری از عبارات و کلمات مشابه در هر قسمت تکرار می شوند .

 

Phineas و Ferb همیشه کارهای خلاقانه و علمی انجام می دهند که مردم به آنها می گویند نباید انجام دهند زیرا آنها خیلی جوان هستند. این انیمیشن بسیار جذاب و همچنین آموزنده هم از نظر زبان انگلیسی و هم اخلاقی می باشد.

 

Inspector Gadget

 

یادگیری زبان با انیمیشن Inspector Gadget

 

"کارگاه کجت" در کار خود به عنوان یک مامور مخفی دست و پا چلفتی و وحشتناک است که در واقع یک روبات می باشد و کارها واقعاً تقصیر او نیستند. این کارتون قدیمی بسیار جذاب است که احتمالا با آن اشنایی دارید.

 

Teen Titans

 

یادگیری زبان با انیمیشن Teen Titans

 

احتمالاً همه بتمن و سوپرمن را می شناسید ولی ابرقهرمانان کوچکتر مانند رابین کمتر شناخته شده هستند. چندین سری انیمیشن در مورد ابر قهرمانان کوچک مانند "Teen Titans" و "Young Justice" ساخته شده اند که بسیار جذاب و مناسب برای یادگیری زبان هستند. در این سری انیمیشن ها بسیاری از افراد بد در حال جنگ و تلاش برای نابودی جهان هستند. علاوه بر این مشکلات و موضوعات روزمره مانند دوستی و روابط نیز در این انیمیشن ها وجود دارد.  

 

Avatar: The Last Airbender

 

یادگیری زبان با انیمیشن Avatar: The Last Airbender

 

"Avatar: The Last Airbender" یک انیمیشن خارق العاده است. انیمه نوعی کارتون است که در ژاپن ساخته می شود و معمولاً سبک بسیار قابل تشخیصی دارد: چشم های بزرگ ، جزئیات زیاد در صورت و موهای رنگی عجیب. البته ، همه انیمه ها به این شکل نیستند و "آواتار" یکی از آن نمایش های انیمیشنی است که حتی اگر طرفدار انیمه نباشید بسیار برایتان جذاب خواهد بود.

آواتار داستانی حماسی درباره یک ملت در حال جنگ و یک پسر جوان را روایت می کند که قدرت متوقف کردن جنگ و ایجاد صلح در این سرزمین را دارد. این نمایش شگفت انگیز که هم بچه ها و هم بزرگسالان آن را دوست دارند، دارای مکالمات فراوان است و از همه بهتر ، یک داستان جالب دارد که باعث می شود بی وقفه این انیمیشن را تماشا کنید.

 

The Wild Thornberrys

 

یادگیری زبان با انیمیشن The Wild Thornberrys

 

الیزا یک دختر 12 ساله معمولی است که می تواند با حیوانات صحبت کند و بهترین دوست او یک شامپانزه است. داستان این انیمیشن حول اتفاقات عجیب و دردسازی که برای الیزا و خانواده اش می افتد می چرخد.

 

حال که با این انیمیشن های هیجان انگیز و مفید آشنا شدید، سعی کنید در کنار مطالعه کتاب های زبان، به تماشای آن ها بپردازید. دیدن انیمیشن و فیلم ها به شما کمک می کند تا آن چه را یاد گرفته اید در ذهن خود فعال کنید و بتوانید در مکالمات روزمره از آن استفاده کنید. انیمیشن همچنین به شما کمک می کند تا با شنیدن واضح کلمات، تلفظ انگلیسی خود را بهبود ببخشید و بتوانید به درستی صحبت کنید. بنابراین هرگز از تماشای انیمیشن ها غافل نشوید و حتما دیدن یکی از آن ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic