لوگو انگلیش کلینیک
بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

03/02/07 13 دقیقه برای مطالعه 10360

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال 

حتما شنیده اید که دیدن فیلم و سریال یکی از راه های هیجان انگیز و جالب برای تقویت زبان انگلیسی است. اگر خواندن کتاب های زبان حل تمرین ها برایتان کسل کننده است، حتما یادگیری انگلیسی با دیدن سریال را امتحان کنید. برای اینکه این روش بیشترین تاثیر را روی تقویت زبان شما داشته باشد، بهتر است از زیر نویس انگلیسی استفاده کنید، کلماتی را که نمی دانید یادداشت کنید، از تکنیک شدویینگ یا سایه استفاده کنید که در ادامه در این باره توضیح بیشتری خواهیم داد.  

هر بار که یک سریال می بینید، کلمات نا آشنای آن را یادداشت کنید و ابتدا سعی کنید معنی آن را خودتان حدس بزنید و سپس با رجوع به دیکشنری انگلیسی به انگلیسی معنای آن کلمه و مترادف هایش را بیابید و یادداشت کنید و به صورت روزانه مرور کنید.

 

تکنیک سایه یا Shadowing چیست؟

تکنیک سایه به این صورت است که شما جملاتی را که می شنوید سعی کنید عینا تکرار کنید. یعنی لحن، تلفظ و کلمات را دقیقا مشابه آنچه می شنوید باز گو کنید. این روش نه تنها کمک می کند جملات در ذهن شما باقی بمانند، بلکه لهجه، لحن و تلفظ کلمات شما را تصحیح می کند و به مرور باعث می شود که به روش صحیحی انگلیسی صحبت کنید.

انتخاب سریال مناسب برای تقویت زبان انگلیسی خیلی اهمیت دارد چون اگر سریالی که ادبیات آن مشل باشد و از لغات و مفاهیم غیر مرسوم در آن استفاده شده باشد، انتخاب کنید، نه تنها چیز زیادی یاد نمی گیرید، بلکه نا امید و خسته خواهید شد. پس قدم اول انتخاب صحیح سریال جهت یادگیری زبان است. ما در این مقاله می خواهیم سریال هایی را که برای تقویت زبان مناسب هستند به شما معرفی کنیم.

 

سریال های آمریکایی برای تقویت زبان انگلیسی

The Big Bang Theory

 

یادگیری زبان با سریال The Big Bang Theory

 

بازیگران: Johnny Galecki، Jim Parsons، Kaley Cuoco و Kunal Nayyar.

اگر هنوز "تئوری بیگ بنگ" را تماشا نکرده اید ، یک سریال عالی و جالب را از دست داده اید. این سریال شاید یکی از محبوب ترین نمایش های تلویزیونی حال حاضر در سراسر جهان باشد که در مورد گروهی از دوستان ناباب است که با هم در دانشگاه کار می کنند و انواع مختلفی از تحقیقات علمی و آزمایشات را انجام می دهند.

 

شلدون و لئونارد بهترین دوستان و فیزیکدانان هستند و نه تنها دوست و همکار هستند، بلکه به عنوان هم اتاقی هم با هم زندگی می کنند. این سریال روابط آنها را به عنوان دوست ، همکار و هم اتاقی ها دنبال به تصویر می کشد و فراز و نشیب های روابط آنها را نشان می دهد که توسط شلدون و شیوه ها و رفتارهای بسیار عجیب او آزمایش شده است.

 

دو همکار دیگر آنها ، راجش و هوارد ، نیز دوستان آن ها هستند و گروه چهار نفره آنها از اعتراف به اینكه دوستداران علم و مطالعه هستند ترسی ندارند. آنها با هم آزمایش می کنند ، فیلم های علمی تخیلی می بینند ، بازی های ویدیویی می کنند و کتاب های طنز می خوانند.

 

چرا "تئوری انفجار بزرگ" برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است؟ زیرا این سریال خنده دار است و شما حتی نیازی به درک همه موارد گفته شده برای درک آنچه اتفاق می افتد ندارید زیرا اتفاقاتی که می افتند واضح هستند. شما می توانید مکالمات عامیانه و روزمره را در زمینه هایی مانند "چه خبر؟" بشنوید و درک کنید.

 

و اگر علاقه خاصی به علم دارید ، می توانید بسیاری از واژگان مربوط به موضوع را انتخاب کنید. از آنجا که این مجموعه در محوطه دانشگاه قرار دارد ، همچنین خواهید فهمید که درس خواندن در کالج آمریکایی و برخی از مکالمات و عباراتی که دانشجویان استفاده می کنند چگونه است.

 

How I Met Your Mother

 

یادگیری زبان با سریال How I Met Your Mother

 

بازیگران: نیل پاتریک هریس ، جاش رادنور ، جیسون سگل ، آلیسون هانیگان و کوبی اسمولدرز.

How I Met Your Mother یک سریال جالب و خنده دار است و در ابتدای کار درک آن کمی دشوار می باشد زیرا این سریال در زمان آینده است - در سال 2030. با این حال ، اگر عادت کنید که یک برنامه نمایشی خیلی زودتر از زمان تنظیم شود، واقعاً از تماشای این سریال لذت خواهید برد

 

شخصیت اصلی تد ماسبی است و او داستان و نحوه دیدار با همسرش (مادرشان) را برای بچه هایش تعریف می کند. داستان تد از سال 2005 و زمانی که او 27 ساله بود آغاز می شود. وی پس از نامزدی بهترین دوستش از دانشگاه به تد الهام شد. با این حال ، دوست تد بارنی ، از این اتفاق خیلی خوشحال نیست زیرا او دیگر کسی را نخواهد داشت که با او بیرون برود. داستان این سریال برای بچه های تد بازخوانی شده است و تعدادی داستان مختلف مربوط به دوستان تد نیز در این قصه وجود دارند.

 

چرا "How I Met Your Mother" یک سریال عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

علی رغم مسئله پیچیده زمان ، درک یک سری از اتفاقات این سریال آسان است. یک راوی در طول سریال وجود دارد (تد) و این به شما کمک می کند که بفهمید چه اتفاقی می افتد.

 

How I Met Your Mother یک نمایش سرگرم کننده است و از شوخ طبعی و مکالمات و اصطلاحات روزمره و عامیه در آن زیاد استفاده می کند. به عنوان مثال ، کلماتی مانند "High Five" ، "Legendary" و "Awesome" را می شنوید که زیاد استفاده می شوند. این سریال همچنین یک سریال عالی برای آشنایی با فرهنگ آمریکایی در زمینه دوست یابی و مسائل عاشقانه می باشد. شخصیت بارنی فوق العاده خنده دار است وشما بلافاصله عاشق شخصیت او خواهید شد که باعث می شود بقیه سریال را مشتاقانه تماشا کنید.

 

Ugly Betty

 

یادگیری زبان با سریال Ugly Betty

 

بازیگران: America Ferrera و Vanessa Williams.

"بتی زشته" یک نمایش سرگرم کننده مناسب برای جوانان است، اما این بدان معنا نیست که افراد مسن از این کمدی آمریکایی لذت نخواهند برد. شخصیت اصلی آن بتی سوارز (America Ferrera) ، یک دختر لاتین مهربان و شیرین اهل کوئینز ، نیویورک است. بتی شیرین است ، اما در مهارت های اجتماعی و اعتماد به نفس کمی ضعیف است و بعضی از لباس پوشیدن های او خنده دار است. او از یک دختر معمولی غیر محبوب به یک دستیار شخصی در مجله Mode ، واقع در بهترین قسمت نیویورک: منهتن تبدیل می شود.

این مجله توسط یک فرد بسیار ثروتمند به نام Bradford Meade اداره می شود. بردفورد بتی را استخدام می کند تا از پسرش و همچنین دانیل ، مدیر مسئول ، مراقبت کند تا مطمئن شود کار را به درستی اداره می کند.

در ابتدا ، بتی مورد استقبال قرار نمی گیرد ، اما با گذشت زمان هر دو به یکدیگر اعتماد می کنند و حتی دوست می شوند. از زمانی که بتی یک دختر کوچک بود، آرزو داشت ناشر مجله مد بشود ولی اگرچه که او بسیار باهوش و بسیار سخت کوش است، به دلیل ظاهر و مد روز نبودنش هرگز این فرصت را پیدا نکرد. او با فرصت جدید خود در Mode ، مصمم است که همه کارها را انجام دهد تا به آرزوی خود برسد.

 

چرا "Ugly Betty" یک سریال عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

"Ugly Betty" به راحتی قابل دنبال کردن است، به ویژه اینکه بیشتر تمرکز روی خانواده بتی می باشد که زبان اول آنها انگلیسی نیست. این سریال همچنین یک روش عالی برای یادگیری واژگان خاص مربوط به مد ، مجلات و نشریات است.

 

That ’70s Show

 

یادگیری زبان با سریال That ’70s Show

 

بازیگران: Mila Kunis and Ashton Kutcher

همانطور که از نام این کمدی آمریکایی پیداست ، در دهه 1970 تنظیم شده است ، زمانی که موسیقی راک و هیپی ها محبوب بودند. یکی از شخصیت های اصلی این نمایش تلوزیونی اریک فرمن است که یک دانش آموز دبیرستانی آمریکایی معمولی است که در دهه 70 زندگی می کند. این فیلم به زندگی او ، دوستان و خانواده اش می پردازد. آنها یک گروه معمولی از نوجوانان هستند که احساسات نوجوانی مانند شادی و غم و ... را تجربه می کنند.

 

اریک با پدر و مادرش (رد و کیتی) زندگی می کند ، و دوست دختر او ، دونا ، در کنار پدر و مادرش میج و باب زندگی می کند. از دیگر اعضای گروه می توان به جکی (میلا کونیس) ، کلسو (اشتون کوچر) ، هاید و فز اشاره کرد که دانشجوی تبادل ارز خارجی از آمریکای جنوبی است.

 

این گروه دوستی بیشتر اوقات فراغت خود را در زیرزمین (منطقه ای که زیر خانه ای در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است) می گذرانند و در حالی که به زندگی ، خانواده ، دوست دختر و آینده خود فکر می کنند ، به کارهای عادی نوجوانان می پردازند. این سریال یکسری اشتباهات خنده دار نوجوانی را نشان می دهد که اکثر مردم می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

چرا "That '70s Show" یک سریال عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

این سریال یک نمایش تلوزیونی خنده دار است اما در عین حال بسیار واقع گرایانه نیز می باشد و زندگی نوجوانان عادی را نشان می دهد. این سریال پر از واژه ها و اصطلاحات انگلیسی روزمره است که جوانان از آن استفاده می کنند و همچنین صحبت کردن افرادی را خواهید دید که انگلیسی زبان اولشان نیست.

 

Grey’s Anatomy

 

یادگیری زبان با سریال Grey’s Anatomy

 

بازیگران: الن پمپئو ، ساندرا اوه ، پاتریک دمپسی ، جاستین چمبرز و کاترین هیگل.

"Grey's Anatomy" دوست داشتنی ترین اتاق فکر پزشکی آمریکا است. این سریال در مورد کاراکتر اصلی ، دکتر مردیت گری (پمپئو) ، و نحوه شروع درس پزشکی او  (آموزش های داخلی برای دکتر شدن) می باشد. این سریال سال های  تحصیل او و درنهایت فارغ التحصیل شدن و تبدلی شدنش به یک جراح خبره را روایت می کند. آنها به همراه جراحان دیگر در بیمارستان سیاتل گریس در هر بخش بیمارستان با موضوعات مختلف پزشکی روبرو می شوند. همچنین درام زیادی در این سریال وجود دارد که بینندگان را به خود علاقه مند خواهد کرد و به دنبال مرگ برخی از شخصیت های اصلی ، روابط عاشقانه ، مشکلات شخصی و مسائل کاری جریانات جالبی در این سریال پدید می آید.

 

چرا "Grey's Anatomy" یک سریال عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

"Grey's Anatomy" نشان دهنده ی روابط مختلفی میان انسان هاست و گفتگوهای یک به یک زیادی بین شخصیت های مختلف خواهید دید که دنبال کردن آن ها است زیرا فهم مکالمات گروهی اغلب دشوار تر می باشد و مناسب افرادی که شروع به یادگیری زبان کرده اند نیست. این سریال دارای گفتگو های روزمره زیادی می باشد و یک نمایش عالی برای یادگیری اصطلاحات رایج انگلیسی است. همچنین اگر به سلامتی و پزشکی علاقه مند هستید یا در تلاش برای پزشک شدن هستید، این سریال یک مجموعه عالی برای شماست زیرا از واژگان تخصصی زیادی استفاده می کند. برخلاف سایر نمایش ها ، استفاده آنها از انگلیسی و اصطلاحات پزشکی دقیق است.

 

Friends

 

یادگیری زبان با سریال Friends

 

بازیگران: جنیفر آنیستون ، کورتنی کاکس ، متیو پری ، مت لو بلانک و لیزا کودرو.

تقریباً کل سریال در مورد راس ، راشل ، مونیکا ، فیبی ، چندلر و پسر خنده دار مورد علاقه ما ، جوی - شخصیت اصلی این سریال است. گرچه این کمدی دیگر تولید نمی شود، اما چنان محبوب بوده و هست که می توانید آن را بارها و بارها تماشا کنید.

این سریال کمدی زندگی شش دوست در منتهتن نیویورک را روایت می کند. زندگی آنها با هم اتاقی ها ، همسایگان و دوستان قدیمی دبیرستان مرتبط است و همه آنها در یک بلوک آپارتمانی زندگی می کنند. این زندگی روزمره ، فراز و نشیب و مبارزات روزمره آنها را به تصویر می کشد.

راشل در گذشته یک دختر ثروتمند و محبوب بود و با ثروت پدرش زندگی می کند. مونیکا ، بهترین دوست راشل ، یک سرآشپز است و در زندگی عاشقانه خود مشکل دارد. او به دلیل "دختر چاق" بودن در کودکی مدام مورد تمسخر قرار می گرفت. راس برادر بزرگتر مونیکا است و از زمانی که او و مونیکا در دبیرستان دوست بودند ، عاشق ریچل بوده است.

چندلر در دفتر کار می کند و فرد شوخ طبعیست. جوی مشهورترین شخصیت این سریال است که از یک خانواده مهاجر سنتی ایتالیایی و عاشق زنان است. او بازیگر است و با تعدادی زن مشهور دیگر قرار ملاقات می گذارد و جمله اصطلاح معروف او " How you doing? "

این شش دوست بیشتر وقت خود را با گشت و گذار در کافه Central Perk که محل کار راشل است ، می گذرانند. این سریال یک نمایش بسیار خنده دار است که براساس زندگی شش فرد روزمره ساخته شده است.  

 

چرا "Friends" یک طنز فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

فرندز یا دوستان یک نمایش خنده دار و شامل شوخی های بسیار واضح است، به این معنی که برای فهمیدن مطالب گفته شده لازم نیست انگلیسی را کاملاً بلد باشید. شخصیت های نمایش همگی بسیار متفاوت هستند و شما می توانید با تماشای آن انگلیسی را عالی یاد بگیرید .

 

Glee

 

یادگیری زبان با سریال Glee

 

بازیگران: Lea Michele و Cory Monteith

"Glee" یک سریال یک ساعته است که داستان یک معلم دبیرستان و تلاش های ناامیدانه او برای تلاش در تحول در Glee Club (یک گروه کر آواز) مدرسه خود است. در این سریال می بینید که معلم تلاش می کند تا گروهی از دانش آموزان را که به نظر می رسد در ابتدا بی استعداد هستند ، به مسابقات آواز ملی برساند.  

این کمدی موزیکال در مورد زندگی نوجوانان است و برخی از مشکلات روزمره و واقعی را که برخی از دانش آموزان در مدرسه با آن روبرو هستند روایت می کند. جالب تر از همه این است که این مجموعه از بزرگترین ستارگان جهان مانند لیندسی لوهان ، بریتنی اسپیرز و دمی لواتو استفاده کرده است.

 

چرا "Glee" یک طنز خوب برای تماشای زبان انگلیسی برای تماشای زبان انگلیسی است؟  

ثابت شده که موسیقی به یادگیری زبان کمک بسیاری می کند زیرا شندین آهنگین جملات و تکرار آن ها موجب در ذهن ماندن بهتر آن ها می شود. "Glee" همچنین برای یادگیری تلفظ بسیار مفید است زیرا معم تلفظ صحیح کلمات را برای آواز خواندن به دانش آموزان یاد می دهد. همچنین این سریال شامل مکالمات و اصطلاخات محاوره ای بسیار می باشد که شما را هر چه بیشتر برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی آماده می کند.

 

Suits

سریال suits

ستارگان: Gabriel Macht و Patrick J. Adams

سریال Suits از جذاب ترین سریال هایی است که برای یادگیری اصطلاحات و جملات زبان انگلیسی تجاری فوق العاده کاربردی است. این سریال که در یک شرکت حقوقی فیلم برداری شده ، داستان مایک راس و هاروی استینسون را به تصویر کشیده است. مایک که یک نابغه امور حقوقی هست پس از دبیرستان نتوانست وارد دانشگاه شود ولی به صورت خود آموز تمامی مفاهیم حقوقی را خوانده و به جای فارغ التحصیلین رشته حقوق در آزمون وکالت شرکت می کند و بالاترین نمره را کسب می کند. در یک اتفاق پس از فرار از پلیس ها با هاروی ، مشهورترین وکیل آمریکا آشنا می شود و در یک چالش حقوقی او را شکست می دهد. هاروی که تحت تاثیر نبوغ او قرار گرفته به او پیشنهاد می دهد به عنوان یک وکیل پایه در شرکت با او همکاری کرده و دستیار او شود که همین امر داستان سریال را پیش می برد. این سریال 9 فصل بوده و مملو از اصطلاحات و عبارات حقوقی است و برای وکلاء و زبان آموزان تجاری یک منبع فوق العاده به حساب می آید.  

 

چرا Suits برای زبان انگلیسی تجاری مفید است؟  

از آنجایی که این سریال بر روی فعالیت های تجاری و حقوقی تمرکز می کند در بیشتر مواقع زبان انگلیسی به کار رفته در این سریال نیز، زبان تجاری و رسمی است. تمامی قسمت های این سریال در شهر نیویورک فیلم برداری شده و لهجه هنرپیشه ها نیز لهجه رایج آمریکا یا نیویورکی است.  

 

House of Cards

House of Cards

ستارگان: کوین اسپیسی

بیل کلینتون رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای بیان کرده بود نزدیک به 97 درصد این سریال در زندگی واقعی اتفاق می افتد و کارشناسان این سریال به دقت اتفاقات سیاسی را مورد بررسی قرار داده اند. بله درست حدس زدید House of Cards یا همانطور که در فارسی از آن به عنوان "خانه پوشالی" یاد می شود ، یک درام سیاسی که بر روی اتفاقات زندگی سناتور فرانسیس آندروود ، که کوین اسپیسی نقش آن را ایفا می کند ، تمرکز دارد. این سریال یکی از اولین و محبوب ترین سریال های شبکه نتفیلیکس است و زبان انگلیسی به کار رفته در آن تلفیقی از زبان انگلیسی رسمی و محاوره ای است. اصطلاحات و عبارات به کار رفته در این سریال در کمتر سریالی شنیده می شود و کارشناسان آن را جزء بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی قلمداد می کنند.  

 

چرا  House of Cardsبرای زبان انگلیسی تجاری مفید است؟  

علی رغم تمامی حاشیه هایی که حول محور این سریال در چند سال اخیر شکل گرفت ولی هنوز نیز مدرسین زبان انگلیسی از این سریال به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین سریال ها در امر آموزش زبان انگلیسی یاد می کنند. این سریال با تلفیق زبان انگلیسی رسمی و محاوره توانست تاثیر بسزایی را بر روی زبان آموزان در سرتاسر دنیا بگذارد.  

 

Lost

سریال lost

سریالی که کمتر فارسی زبانی پیدا می شود که آن را ندیده باشد ، لاست یا گم شدگان داستان پرواز اوشینیک 815 را روایت می کرد از سیدنی به سمت لس آنجلس در حال حرکت است ولی در میانه مسیر دچار طوفان هوایی می شود و از مسیر اصلی خارج شده و به یک جزیره دور افتاده سقوط می کند. جک شفرد پزشک مشهور، رهبر بازماندگان این پرواز می شود و داستان های عجیبی در این جزیره برای آن ها رخ می دهد و به زودی متوجه می شوند که در این جزیره تنها نیستند ....  

 

چرا  لاست برای زبان انگلیسی مفید است؟  

از آنجایی که هر یک از بازمانده های این پرواز متعلق به یک ایالت و کشور هستند بنابراین زبانی که توسط این افراد به کار می رود نیز مختص قشرهای متفاوت است. زبان آموزان می توانند با مشاهده این سریال تفاوت های ساختاری زبان انگلیسی اقشار مختلف را بررسی کرده بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کند.  

 

The Simpsons  

سریال simpsons

انیشمیشنی که بیش از 30 سال است در ایالات متحده در حال پخش است و هم اکنون نیز پخش آن ادامه دارد. این سریال که در داخل کشور بیشتر با پیش بینی هایش مشهور است یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیون در سرتاسر دنیا است که به بیش از 70 زبان دنیا دوبله شده است. این سریال که داستان های خانواده simpson را بر اساس شرایط روز دنیا روایت می کند.  

 

چرا  The Simpsons برای زبان انگلیسی مفید است؟  

فارغ از لحن و بیان کارتونی این سریال، ساختارها و اصطلاحاتی که در این سریال به کار به خوبی روند رشد زبان انگلیسی در سال های اخیر را نشان می دهد. این سریال نیز مانند خانه پوشالی از ترکیب زبان محاوره و رسمی بهره می برد.  

 

 

انیمیشن های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

17 اصطلاح زبان انگلیسی برگرفته شده از سینما

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic