لوگو انگلیش کلینیک
بهترین روش های یافتن پارتنر برای مکالمه

بهترین روش های یافتن پارتنر برای مکالمه

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 5084

اصلی ترین دلیل یادگیری زبان انگلیسی صحبت با افراد دیگر است ، شاید شما آرزوی این را داشته باشید که وارد یک رستوران انگلیسی زبان شده و به راحتی با شخصی دیگر شروع به صحبت کرده و در مورد مسائل روزانه گفت و گو کنید و یا هنگامی که یک دوست انگلیسی زبان با شما تماس می گیرد بدون استرس به زبان انگلیسی صحبت کنید. تمامی مواردی که پیش از این به آن اشاره شد مستلزم تقویت دانش زبانی و مهارت مکالمه است. در طی سالهایی که به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده ام تقریبا یک سوال را همه ی زبان آموزان از من کرده اند؛ چگونه بتوانیم مهارت مکالمه خود را تقویت کنیم؟ 

 

چرا مکاله از اهمیت بالایی برخوردار است؟ 

تمرین، اصلی ترین دلیلی است که افراد مهارت های خود را بهبود می بخشند ، این مسئله در مورد تقویت مکالمه نیز صادق است. شما نمی توانید هیچ ترفند یا میانبری برای تقویت مهارت مکالمه خود به کار ببرید. مطمئن هستم همین حالا نیز می دانید که برای تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی باید به صورت مستمر تمرین کنید ولی چرا صحبت کردن با افراد تا بدین حد در تقویت مهارت اسپیکینگ از اهمیت زیادی برخوردار است؟ 

 

  • مکالمه نوعی تمرین پویا است. همیشه در یادگیری زبان انگلیسی گفته می شود که به منظور تقویت مهارت مکالمه زبان آموز باید قادر باشد به صورت پویایی اسپیکینگ خود را تقویت کند. اسپیکینگ تنها مهارت زبان حساب می آید که فرد باید آن را به صورت پویا تمرین کند.

 

  • صحبت با افراد شما را هم سطح آن ها می کند. هنگامی که شما با یک فرد به زبان انگلیسی صحبت می کنید او اشتباهات شما را گوش زد می کند و کمک می کند شما سطح زبان خود را تقویت کنید. همین امر اگر به صورت مداوم انجام گیرد سبب می شود هر دو فرد به مرور زمان در یک سطح قرار بگیرند. 

 

  • جذابیت صحبت با دیگر افراد. یکی از بهترین متودهای یادگیری زبان انگلیسی تلفیق تمرین های آماده سازی با کارهای روزمره ای است که از انجام دادن آنها لذت می بریم. صحبت با دیگران اغلب یکی از کارهایی است که از انجام دادن آن لذت می بریم و هزینه ی مالی نیز برای در بر ندارد.

 

آیا پارتنر مکالمه باید فردی نیتیو (بومی) باشد؟ 

با وجود اینکه پیدا کردن یک پارتنر و هم صحبت نیتیو برای تقویت زبان انگلیسی فوق العاده عالی است ولی شرط ضروری به حساب نمی آید! نیتیو ها از آن جهت که برای شما ساختارهای صحیح و عبارات به روز را به کار می برند یکی از بهترین پارتنرها برای مکالمه به حساب می آیند ولی باید کمی کمال گرایی خود را کنار بگذاریم زیرا پیدا کردن یک فرد نیتیو که علاقه مند به صحبت نیز باشد کمی در شرایط کنونی غیرممکن به نظر می رسد. علاوه بر این صحبت با افراد غیر بومی که زبان انگلیسی زبان دوم آن ها به حساب می آید نیز برای زبان آموزان مزیت های بسیاری را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال شما اگر با یک فرد نیتیو صحبت می کنید و اشتباه گرامری را مرتکب می شوید شاید او متوجه اشتباه شما شود ولی اگر دستور زبان انگلیسی را بلد نباشد دلیل این اشتباه را نمی داند ولی این در صورتی است که افرادی که زبان انگلیسی زبان دوم آن های به حساب می آید به دلیل اینکه ساختارهای زبان انگلیسی را به صورت آکادمیک آموزش دیده اند دید و نظر متفاوتی دارند. 

نکته ی دومی که در صحبت با نیتیو ها مهم است استرس و فشارهای روانی غیر ارادی است که بر زبان آموز وارد می شود. شما زمانی که در مقابل یک نیتیو قرار می گیرید ناخودآگاه به این موضوع فکر می کنید که در صورت اشتباه مورد قضاوت قرار خواهید گرفت و آن ها نظر منفی نسبت به شما خواهند داشت. علاوه بر این تجربه ی من در تدریس زبان انگلیسی ثابت کرده است که افرادی که زبان انگلیسی زبان دوم آن ها به حساب می آید اساتید به مراتب بهتری نسبت به افراد بومی هستند. هنگامی که در کشور آلمان مشغول تدریس زبان انگلیسی بودم بر اساس ارزیابی آموزشگاه مدرسین غیر بومی رضایت افراد بیشتری را نسبت به مدرسین غیر بومی کسب کرده بودند. 

 

چگونه می توان یک پارتنر مکالمه برای تقویت زبان انگلیسی پیدا کرد؟ 

امروزه پیدا کردن فردی برای صحبت به زبان انگلیسی کار دشواری به نظر نمی رسد. تعداد کسانی که زبان انگلیسی را صحبت می کنند به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی در حال افزایش هست و همین امر نیز در ایجاد یک دوستی علمی و فرهنگی کمک های شایانی می کند. ولی روش هایی هستند که در طی سالها تدریس به زبان انگلیسی آن ها را بسیار مفید یافته ام و دوست دارم آن ها را به شما زبان آموزان در میان بگذارم.

 

شبکه ی دوستان 

در اطراف ما بدون شک کسانی هستند که مسلط به زبان انگلیسی بوده و یا در فرایند یادگیری زبان انگلیسی هستند. یکی از بهترین روش ها برای تقویت زبان انگلیسی صحبت و پیام دادن به زبان انگلیسی با این دست از افراد است. همان گونه می دانید زبان انگلیسی بسیار فرار می باشد و ضروری است که افراد به منظور حفظ دانش خود به صورت مستمر با فرد دیگر به زبان انگلیسی صحبت کنند و به صورت خلاصه خود را درگیر زبان انگلیسی کنند.تنها کافی است در صفحه ی اینستاگرام ، توییتر و یا واتس اپ خود بنویسید که قصد دارید زبان انگلیسی را تمرین کنید مشاهده خواهید کرد چند تن از دوستان شما داوطلب می شوند. 

 

نرم افزارهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

نرم افزارهایی در اینترنت هستند که زبان آموزان را از سرتاسر دنیا به یک دیگر متصل می کنند به عنوان مثال اگر شما یک فارسی زبان هستید و قصد دارید زبان انگلیسی را صحبت کنید این نرم افزار ها برای شما فردی را پیدا می کنند که قصد دارد زبان فارسی را یاد بگیرد و به زبان انگلیسی نیز تسلط کامل دارد. این اپ ها بر اساس تجربه ی فردی من یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت مکالمه به حساب می آیند. امروزه به دلیل گسترش تقاضا برای یادگیری زبان های مختلف تعداد این نرم افزارها نیز رو به افزایش هستند. پیش رو برای شما عزیزان مهم ترین این اپ را معرفی می کنیم. 

Conversation Exchange

Tandem

My Language Exchange

Speaky

HiNative

Polyglot Club

HelloTalk

Bilingua

The Mixer

Speaky

Easy Language Exchange

Papora

LingoGlobe

Scrabbin

Language Share

Tongueout.net

 

وب سایت MeetUp

یکی از نرم افزارهایی که در یادگیری زبان آلمانی به خود من خیلی کمک کرد استفاده از وب سایت Meet Up بود. در این نرم افزار افرادی با سلیقه ها و علایق مشابه گرد هم می آیند و تبادل اطلاعات می کنند در بسیاری از بخش های این نرم افزار شما به صورت رایگان می توانید چت روم های انگلیسی زبانی را پیدا کنید که افراد گردهم قرار می گیرند و به زبان انگلیسی با افراد صحبت می کنند. 

 

شبکه های اجتماعی 

همانطور که همه ی ما می دانیم شبکه های اجتماعی به منظور متصل کردن افراد به یکدیگر طراحی شده اند بنابراین یکی از بهترین فضاها برای پیدا کردن پارنترهایی برای هم صحبتی به زبان انگلیسی نیز به حساب می آیند. 

 

  • گروه های فیس بوکی. یکی از مزیت های فیس بوک قابلیت ایجاد گروه های هم فکری و صحبت در مورد یک موضوع خاص است. زبانی آموزانی که قصد دارند پارتنری را برای هم صحبتی پیدا کنند کافیست در بخش سرچ فیس بوک به دنبال این گروه ها باشند و زمانی که وارد آن ها شوند درخواست و سطح زبان انگلیسی خود را بنویسند.

 

  • گروه های دوستانه واتس اپ و تلگرام. امروزه دیگر پیام رسان ها تنها برای هم صحبتی و گفتگو نیستند افراد می توانند در این اپ ها گروه های هم صحبتی به زبان انگلیسی ایجاد کرده و با نوشتن درخواست خود دوستانی را از کشورهای مختلف برای این کار پیدا کنند.

 

  • کامنت های یوتیوب. شاید باورش برای شما سخت باشد ولی یک از بهترین روش ها برای پیدا کردن یک هم صحبت به زبان انگلیسی در زیر پست های آموزش زبان انگلیسی است. بسیاری از اساتید از سرتاسر دنیا فیلم های آموزش زبان انگلیسی را بر روی این پلت فرم بارگزاری می کنند و زبان آموزان با مشاهده ی این ویدیو ها در انتها کامنت می گذارند زبان آموزی که به دنبال یادگیری این موارد است می تواند با زبان آموزان دیگر هم صحبت شده و از این موقعیت به نحو احسنت بهره بگیرد.

 

  • سرور Disboard. این وب سایت نیز مشابه یوتیوب است با این تفاوت که تنها بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز می کند. در این ویدیو شما می توانید به صدها ویدیو کمک آموزشی دسترسی داشته و با استفاده از آن ها زبان انگلیسی را یاد بگیرید ولی بخش مهم آن کامنت هایی است که در انتها زبان آموزان قرار می دهند که می تواند برای پیدا کردن یک پارنتر مکان بسیار مناسبی باشد

 

نرم افزار های دوست یابی آنلاین 

شاید این مسئله در کشور ما خیلی جا نیافتاده باشد ولی در بسیاری از کشورهای اروپای یکی از بهترین فضاها و مکان ها برای یادگیری زبان انگلیسی وب سایت ها و اپ های دوستیابی است! در این اپ ها که به افراد اجازه می دهد اطلاعاتی را در مورد خود بنویسند این امکان فراهم است که فرد هدف خود از حضور در این اپ ها صحبت با یک فرد مسلط به زبان انگلیسی ذکر کند. 

 

جامعه ی زبان Reddit

شاید شما نیز در مورد شبکه ی اطلاع رسانی ردیت مواردی را مطالعه کرده باشید. در این وب سایت افراد تقریبا در مورد هر مطلبی صحبت می کنند. کافیست شما وارد فروم های آموزش زبان انگلیسی شوید و با ذکر کشور مد نظر خود در مورد پیدا کردن یک پارتنر مطلبی را منتشر کنید در کمتر از یک روز چندین نفر به شما پیام خواهند داد. 

 

مدرسین آنلاین 

اگر برای پیدا کردن یک پارتنر زبان انگلیسی خیلی به خود زحمت ندهید و با صرف یک هزینه بتوانید با یک فرد انگلیسی صحبت کنید استاد زبان انگلیسی را پیدا کنید و کلاس های خصوصی را با آن ها بگذرانید. این اساتید معمولا هزینه ی ما بین 60 هزار تا 90 هزار تومن برای نیم ساعت دریافت می کنند. 

 

نحوه ایجاد رابطه با یک پارتنر مکالمه 

خب، حالا فردی را برای هم صحبتی به زبان انگلیسی پیدا کردید، ولی بخش اصلی ایجاد رابطه ای است که این دوستی را به یک دوستی بلند مدت تبدیل می کند. پیش از اینکه با یک فرد بخواهید صحبت را آغاز کنید به این چند نکته حتما دقت کنید. 

  • زمانی را که برای هر دوی شما مناسب است مشخص کنید
  • اپ و پیام رسان مد نظر را معرفی کنید
  • مدت زمان مد نظر خود را از پیش بگویید
  • اهداف خود را یک جا یادداشت کنید
  • در مورد یک موضع مشخص صحبت کنید.

 

موضوعاتی برای مکالمه با دوستان 

احساس می کنید در صحبت به یک بن بست رسیده اید؟ یا حتی نمی دانید در مورد کدام موضوع صحبت کنید؟ ما به شما موضوعات پیش رو را برای این شرایط معرفی می کنیم. 

 

  • در مورد کشور و شهر پارتنر خود و زندگی آنها در آنجا بپرسید.
  • در مورد برنامه هایی که برای آخر هفته آینده دارند یا اینکه آخر هفته گذشته چه کار کرده اند بپرسید
  • بپرسید بزرگترین چیزی که در حال حاضر در ذهن آنهاست چیست؟
  • درباره رویدادهای جاری یا اخبار اخیر صحبت کنید
  • در مورد عبارات عامیانه منطقه خود بپرسید
  • در مورد بزرگترین دستاورد اخیر آنها بپرسید
  • در مورد غذا و طرز تهیه غذای مورد علاقه آنها صحبت کنید
  • در مورد چیز جالبی که اخیراً یاد گرفته اید صحبت کنید

گزینه دیگر این است که فعالیت Fast Friends را امتحان کنید. این فعالیتی است که توسط روانشناسان طراحی شده است تا به افراد کمک کند تا با هم دوست شوند. یک سری سؤالاتی هستند که ابتدا در مورد مسائل عمومی شروع می شود و به تدریج شخصی تر می شوند. به سوالات نگاهی بیندازید تا ببینید شاید از این فعالیت لذت ببرید.

 

اتمام مکالمه 

در انتهای صحبت خود در مورد جلسه ی بعدی به هم صحبت خود اطلاع دهید و موضوعاتی را که قصد دارید در مورد آن صحبت کنید نیز مورد بررسی قرار دهید. هر چه برنامه ریزی بهتری را برای یادگیری داشته باشید مسیر موفقیت شما سبز تر خواهد بود. 

 

یک پارتنر مکالمه پیدا کنید و زبان انگلیسی خود را تقویت کنید 

تنها راه تقویت زبان انگلیسی استفاده از آن در شرایط مختلف است، من همیشه به زبان آموزان خود گفته ام که برای تقویت مهارت های چهارگانه و به خصوص اسپیکینگ بهترین روش استفاده تمرین های مستمر است. صحبت با یک فرد نه تنها کمک می کند شما زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید بلکه در پیدا کردن یک دوست نیز شما را یاری می کند. 

 

دوره مکالمه آنلاین کلینیک زبان رفیعی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic