لوگو انگلیش کلینیک
داستان های کوتاه معروف برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

داستان های کوتاه معروف برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 17606

The Bogey Beast نوشته Flora Annie Steel  

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان  

موضوع این داستان ، در مورد پیرزنی است که در هنگام بازگشت از محل کار خود گنجینه ی طلایی را پیدا می کند و با خود تصمیم می گیرد آنها را نگه دارد. همانطور که به سمت خانه می رود طلا شکل ها مختلفی می گیرد و ........................

نکته های داستان: علی رغم اینکه این داستان توسط یک ادیب مشهور نوشته شده و از صنایع ادبی غنی برخوردار است ، ولی برای زبان آموزانی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده اند ، داستانی بسیار کارآمد و مناسب است . سطح لغات و گرامر آن بسیار ساده است و دو زمان حال و گذشته ساده در آن بکار رفته است. زبان آموزان می توانند این داستان کوتاه سه صفحه ای را با تنها یک کلیک دانلود کنند.  

 

دانلود

 

“The Tortoise and the Hare” نوشته Aesop  

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان  

داستان مشهور خرگوش و لاک پشت که بسیاری از ما کارتن ها و داستان های مشابه آن را در زبان فارسی خوانده ایم. لاک پشت خرگوش را به چالش می کشد تا با او مسابقه سرعت دهد . ابتدا خرگوش به این ایده می خندد ولی نتیجه ی آن ........  

نکته های این داستان: آیا تا به حال اصطلاح “Slow and steady wins the race”? ( رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود.) را شنیده اید؟ این اصطلاح برگرفته از این داستان کوتاه می باشد. این داستان با بهره گیری از گرامر و لغات ساده ، تلاش می کند تا داستانی پر معنا را به ما آموزش دهد. حالا که با محتوای کلی این داستان آنشا شدید می توانید آن را دانلود کرده و نه تنها برای تقویت مهارت زبان انگلیسی خود از آن استفاده کنید بلکه می توانید برای تقویت زبان انگلیسی کودکان خود نیز آن را بخوانید.  

 

دانلود

 

“The Tale of Johnny Town-Mouse” نوشته ی Beatrix Potter  

سطح زبان انگلیسی: متوسط

تیمی یک موش روستایی است که به صورت تصادفی داخل یک بسته سبزیجات به شهر می رود. وقتی بیدار می شود متوجه می شود در یک مهمانی است و سریعا برای خود دوستی پیدا می کند ، زمانی که توانایی تحمل زندگی شهری را ندارد .......

نکته های این داستان: داستانی مملو از سمبل ها و نشانه های گرامر . این داستان از زمان های مختلف استفاده کرده و قواعد گرامری متفاوتی را نویسنده در درون داستان گنجانده است. با این حال لغات داستان بسیار ساده بوده و قابل درک هستند. زبان آموزانی که با مفاهیم مبتدی تا حدودی آشنا هستتد، خواندن این داستان کوتاه برای شما بسیار کارآمد است. ما در انگلیش کلینیک این داستان کوتاه را برای شما زبان آموزان عزیز آماده کرده ایم و از شما می خواهیم با دانلود آن مهارت ریدینگ خود را نیز تقویت کنید.  

 

دانلود

 

 

Amazon Rally نوشته ی Eduardo Amos

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان  

یکی از کتاب های سطح مبتدی شرکت پنگوئن که در سال 2020 به چاپ رسیده ، در مورد دو موتور سوار است که در جنگل های آمازون همراه با موتورهای خود به سفر می روند و با داستان های جذابی روبرو می شوند. این کتاب یکی از بهترین کتب آموزش سطح مبتدی می باشد و از لغات و گرامر ساده ای در نگارش آن استفاده شده است.

 

دانلود

 

Brown Eyes نوشته ی Paul Stewart

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان  

زوجی به مدت 13 سال هر سال برای تعطیلات به ساحل Lea-on می روند و تا در هتل ویستا اقامت کرده و عشق خود را جشن بگیرند ولی امسال اتفاقات به شکل عجیبی ، بد پیش می رود و ...........

این کتاب نیز توسط انتشارات پنگوئن به چاپ رسیده است و از کتب محبوب بانوان برای یادگیری زبان انگلیسی است. لغات و گرامر این داستان بسیار ساده است و در ژانویه سال 2020 چاپ شده است. این کتاب به دلیل اینکه ساختارهای زبانی خیلی پیچیده ای را به کار نمی برد و در انتها نیز لغات به رفته را توضیح می دهد در یادگیری زبان انگلیسی جایگاه ویژه ای دارد. زبان آموزان عزیز می توانند با تنها یک کلیک بر روی لینک زیر این کتاب را دانلود کرده و آن را مطالعه کنند.  

 

دانلود

 

Sara Says No! نوشته Nunzio Andrea Cardone

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان

یکی از کتب هایی که توسط انتشارات شرکت مک میلیان چاپ شده ، داستان دختری را بیان می کند که در کنار پدر خود مشغول به میوه فروشی است ، و شب ها نیز موظف است در خانه به تمیزی بپردازد. این داستان برخلاف دیگر داستان های معرفی شده به لهجه ی آمریکن نوشته شده است و برای سنین پایین نیز فوق العاده مناسب است. گرامر کتاب ساده بوده و بیشتر از زمان حال ساده و استمراری استفاده شده است. به دلیل زیاد بودن عکس های رنگی زیاد کودکان و نوجوانان به راحتی با کتاب ارتباط بر قرار می کنند. زبان آموزان عزیز می توانند این کتاب را همراه با فایل صوتی آن بخوانند و در اصل نه تنها مهارت ریدینگ خود را تقویت کنند بلکه مهارت لیسنینگ را نیز همراه با آن تقویت کنند. اگر از آن دست زبان آموزانی هستید که زمان کافی برای مطالعه کتب ندارید و بیشتر مایل هستید به فایل صوتی کتب گوش دهید این کتاب برای شما فرصتی مناسب را ایجاد کرده است.  

 

دانلود 

 

The Magic Barber نوشته ی John Milne

سطح زبان انگلیسی: خیلی آسان

داستان آرایشگر شهری به اسم Crossway که مردم شهرها را ترغیب می کند تا به جای استفاده از کلاه و مخفی کردن موهای بلند خود موهای سر خود را کوتاه کرده و کلاه ها را کنار بگذارند.  

یکی از کتب دیگر چاپ شده توسط انتشارات مک میلیان که با استفاده از لغات و گرامر ساده تلاش می کند مفاهیم خوبی را به مخاطب خود آموزش دهد. این کتاب نیز از سطح ساده ای برخوردار است و مناسب کودکان و نوجوانان است. زبان آموزانی که به کتاب های صوتی علاقه دارند می توانند این کتاب را نیز همراه با فایل صوتی گوش کنند.  

 

دانلود

 

Another World نوشته ی Elain O’Reiley

سطح زبان انگلیسی: آسان

داستان تعدادی نوجوان که به حومه ی شهر Eden می روند تا کمی از فضای شهر به دور باشند و با فضای علمی بیشتر آشنا شوند که در این بین با اتفاق های جدیدی روبرو می شوند.  

این کتاب برای نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است و تمرین هایی را نیز برای زبان آموزان آماده کرده است. توجه داشته باشید این کتاب نیز از مجوعه کتب منتشر شده انتشارات پنگوئن است و برای یادگیری زبان بسیار مناسب می باشد. این کتاب نیز همراه با فایل صوتی است و زبان آموزان می توانند این کتاب را با لهجه ی بریتیش گوش کرده و هر دو مهارت را به صورت همزمان تقویت کنند.  

 

دانلود

 

Robin Hood نوشته ی Liz Austin  

سطح زبان انگلیسی: آسان

کودکی بسیاری از ایرانیان ، با دیدن کارتون های رابین هود گذشت ، جنگجویی که اموال ثروتمندان را به سرقت می برد و آن ها را بین فقرا تقسیم می کرد . این کتاب بازگو کننده داستان کلی رابین هود است نکته ای که کمتر زبان آموزی با آن آشنا است این است که این داستان بر اساس واقعیت بوده و رابین هود حقیقی در قرن 13 میلادی میزیسته است امروزه او جایگاه ویژه ای در فرهنگ و ادبیات انگلستان و حتی کل دنیا دارد.    

زبان انگلیسی به کار رفته در این داستان تا حدی از سطح مبتدی بالاتر است. خواندن این داستان برای زبان آموزان در هر سنی مناسب بوده و آن ها را با داستان های عامیانه ی انگلستان و به طور کلی انگلیسی زبانان بیشتر آشنا می کند. این کتاب نیز توسط انتشارات پنگوئن چاپ شده و از سال 1998 تا به امروز در بسیاری از مراکز آموزش زبان از آن استفاده می شود.  

 

دانلود

 

King Arthur and the Knights of the Round Table نوشته  Deborah tempest

سطح زبان انگلیسی: متوسط  

آیا شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که علاقه ی زیادی به داستان های تاریخی دارید؟ آرتور شاه یکی از داستان های تاریخی و جذاب فرهنگ انگلستان است که فیلم ها و سریال های فراوانی بر اساس آن ساخته شده است. این کتاب از آغاز پادشاهی و آشنایی مرلین با آرتور شروع شده و با مرگ او نیز خاتمه می یابد.  

سطح زبان این سریال کتاب از نظر گرامر و لغات خیلی دشوار نبوده و مناسب تمامی سنین می باشد. در زبان انگلیسی ، آرتور به عنوان یکی از سمبل های تاریخی شناخته شده و از اهمیت مهمی برخوردار است.  از این رو خواندن داستان های او برای زبان آموزان به شدت توصیه می شود.  

 

دانلود

 

Forrest Gump نوشته WINSTON GROOM

سطح زبان انگلیسی: متوسط  

برای بسیاری از زبان آموزانی که به دیدن فیلم علاقه دارند ، داستان فارست گامپ از مشهورترین داستان ها می باشد. فیلمی با هنرنمایی تام هنکس که برنده ی جایزه اسکار نیز شده است. در این کتاب داستان کلی فیلم به صورت مکتوب در آمده است.  

این کتاب با بهره گیری از لغات و گرامر متوسط تلاش می کند زبان آموزان را با جو حاکم بر داستان بیشتر آشنا کند. کتابی مهیج و درام که خواندن آن برای زبان آموزان بسیار آموزنده می باشد. این کتاب نیز مانند بسیاری از کتابهایی که تا بدینجا به شما معرفی شده است همراه با فایل صوتی و در اختیار شما زبان آموزن قرار گرفته است و می توانید با کلیک بر روی لینک آن ها را دانلود کنید.  

 

دانلود

 

The Scarlet Letter نوشته Nathaniel Hawthorne  

سطح زبان انگلیسی: متوسط  

یکی از داستان های کلاسیک ادبیات آمیریکا که نه تنها در دانشگاه های داخل کشور بلکه در کلاس های کالج و دبیرستان خود آمریکا و انگلستان نیز تدریس می شود. این داستان که کوتاه شده و ساده شده رمان مشهور است سال های است به عنوان یک منبع آموزش زبان انگلیسی به کار می رود. این کتاب برای زبان آموزان سطح Intermediate یک منبع فوق العاده به حساب می آید. نکته مثبت دیگری این کتاب نیز اقتباس هایی است که از آن گرفته شده است. شما می توانید فیلم هایی که برگرفته شده از این کتاب است را نیز پس از خواندن کتاب دانلود کنید. ما در این پست برای شما عزیزان کتاب صوتی را داخل پی دی اف قرار داده ایم و همراه با خواندن می توانید به محتوای آن نیز گوش دهید.  

 

دانلود

 

Ralph Mowat  نوشته  A Tale of Two Cities

سطح زبان انگلیسی: متوسط  

قصه دو شهر که کوتاه شده داستان مشهور چارلز دیکنز است. این داستان در مورد اتفاقاتی است که در دو شهر لندن و پاریس پیش از انقلاب فرانسه رخ می دهد. این رمان سالها به عنوان شاهکار ادبی در دانشگاه ها تدریس می شد ولی در داخل کشور ما کمتر به آن بها داده شده. زبان آموزانی که قصد دارند این کتاب را مطالعه کنند بهتر است فایل صوتی را نیز دانلود کرده و همراه با خواندن به فایل صوتی میز می توانید گوش دهید.  

 

دانلود

 

Tom Jones نوشته ی HENRY FIELDING  

رمان کلاسیک دیگر از ادبیات انگلیسی ، نوشته ی هنری فیلدینگ داستان کودک سر راهی (تام جونز) را بیان می کند که عاشق دختر همسایه می شود و تلاش می کند به هر نحوی عشق او را بدست آورد. این کتاب را بسیاری جزء 10 رمان برتر ادبیات کلاسیک می نامند و جنبه های تربیتی بسیاری دارد. از نظر سطح زبان انگلیسی نیز مملو از سمبل ها ، استعاره ها و لغات کاربردی است که خواندن آن خالی از لطف نیست. زبان آموزان عزیز که قصد دارند خود را به چالش کشانده و کتاب های دشوار را بخوانند این کتاب برای آغاز بسیار مناسب است و بهتر است همین حالا آن را دانلود کرده و شروع به مطالعه کنند. 

 

دانلود

 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic