لوگو انگلیش کلینیک
مهارت ریدینگ در زبان انگلیسی: چرا (و چگونه) آن را هر روز انجام دهیم

مهارت ریدینگ در زبان انگلیسی: چرا (و چگونه) آن را هر روز انجام دهیم

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 2624

یکی از بهترین فعالیت هایی که می توانید برای تقویت زبان انگلیسی انجام دهید مطالعه ی کتاب یا بهتر است بگوییم کار بر روی مهارت ریدینگ است. به گفته پروفسور استیفن کراشن، صاحب کرسی تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه کالیفرنیایی جنوبی و یکی از مشهورترین زبان شناسان عصر مدرن: "یادگیری زبان انگلیسی تنها در صورتی میسر است که شما " ورودی های قابل درک" مناسبی داشته باشید". "ورودی قابل درک" به این معناست که فرد با وجود اینکه تمامی لغات یک متن را نمی داند ولی اصل مطلب را درک می کند. به منظور اینکه بتوانید این ورودی های قابل درک را در زبان انگلیسی افزایش بدهید باید خود را درگیر یادگیری زبان انگلیسی کنید. گوش کردن به پادکست یکی از بهترین روش ها برای درگیر کردن خود با زبان انگلیسی است. این سبک از یادگیری زبان انگلیسی نه تنها سبب می شود شما در هر شرایطی به مطالب مرتبط گوش دهید و مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید بلکه با گوش دادن به این فایل ها دامنه لغات، گرامر و حتی مهارت اسپیکینگ خود را نیز تقویت کنید. 

ولی فارغ از پادکست ها یکی از بهترین و کارآمدترین روش ها برای افزایش "ورودی قابل درک" خواندن کتاب است. مطالعه یا همان ریدینگ یکی از موثرترین فعالیت ها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی به حساب می آیند. در این مقاله قصد دارم به شما هر آن چیز را که نیاز دارید تا ریدینگ را به بخش اصلی یادگیری زبان انگلیسی در دوره های آنلاین خود تبدیل کنید معرفی کنم. 

 

چرا ریدینگ تا این حد برای زبان آموزان اهمیت دارد

به طور کلی خواندن فواید زیادی را به همراه دارد. تمرکز شما را تقویت می کند و مهارت های تفکر انتقادی و تخیل را در شما ایجاد می کند. حتی ممکن است روند از دست دادن حافظه را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر همه اینها، خواندن به زبان انگلیسی می تواند یک راه موثر برای یادگیری لغات و اصطلاحات به حساب بیاید.

 

تقویت دامنه لغات 

یادگیری لغات انگلیسی ممکن است دشوار باشد، اما اگر کلمات را خارج از متن یاد بگیرید، این مسئله بسیار دشوارتر می شود. این مسئله زمانی که با اصطلاحات و یا Idiom ها روبرو می شوید اهمیت خود را پیش از گذشته نشان می دهد. ریدینگ از آن جهت که بافت های ساختاری متفاوتی را برای زبان آموزان معرفی می کند تمرین فوق العاده ای به حساب می آیند. این منبع ارزشمند به شما کمک می کند تا به صورت کامل درک کنید کلمه چیست و چگونه از آن استفاده می شود. تحقیقات زیادی نشان می دهند که ریدینگ تأثیر مثبتی بر یادگیری واژگان انگلیسی دارد.

 

تقویت گرامر 

ریدینگ علاوه بر تقویت دامنه لغات به شما کمک می کند تا گرامر را  نیز بهتر درک کنید. آشنایی با نحوه استفاده از زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا درک شهودی از کاربرد ساختارها در ذهن شما ایجاد شود. در واقع، تحقیقات نشان می دهند که ریدینگ گسترده هم به بهبود دانش گرامر و هم استفاده صحیح از دستور زبان کمک می کند.

 

مهارت ریدینگ شما را تقویت می کند

خیلی تعجب آور نیست که مطالعه ی کتاب یا منابع دیگر، مهارت ریدینگ را در زبان آموزان تقویت می کند. ولی اهمیت این مطلب به حدی است که تصمیم گرفتم آن را مجدد برای شما بیان کنم. به طور خاص، تحقیقات نشان می دهند که ریدینگ گسترده به شما در درک بهتر مطالبی که می خوانید کمک می کند و سرعت مطالعه ی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. بنابراین اگر اکنون خواندن به زبان انگلیسی کمی دشوار به نظر می رسد ، به انجام آن ادامه دهید با گذر زمان بهتر می‌شوید، و انجام آن در آینده آسان‌تر می‌شود.

 

نظر شما را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی تغییر می دهد

زبان شناسان سال های است که به ما می گویند به منظور یادگیری زبان دوم نیاز نیست شما فرد خیلی باهوشی باشید، عواملی در یادگیری زبان دوم تاثیرگذار هستند که فرارتر از هوش هستند که یکی از این ها نگرش افراد نسبت به یادگیری زبان است. ریدینگ به زبان انگلیسی می تواند نگرش شما را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی تغییر دهد. مطالعات اخیر نشان داده اند که زبان ‌آموزانی که فعالیت‌های ریدینگ گسترده‌ای داشته اند، ارتباط بهتری با زبان انگلیسی برقرار کرده اند، ارزش بیشتری برای ریدینگ قائل بودند و احساس اضطراب کمتری نسبت به زبان داشتند.

 

منبع عالی برای ورودی قابل درک به حساب می آید 

کسب مقادیر زیادی "ورودی قابل درک" برای یادگیری یک زبان ضروری تلقی می شوند. همانطور که پادکست ها ورودی های زبانی زیادی را ارائه می دهند، خواندن نیز به همین صورت عمل می کند. اگر می خواهید در یک زمان نسبتاً کوتاه با زبان انگلیسی آشنا شوید، مطالعه روشی ایده آل است.

 

خب، مکرر به زبان انگلیسی بخونید 

خواندن به زبان انگلیسی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند - یکی از موثرترین راه ها برای آشنایی با زبان و افزایش قدرت یادگیری شماست. اگر در توان شما است سعی کنید هر روز به زبان انگلیسی مطالبی را مطالعه کنید. شما مجبور نیستید مطالب زیادی را بخوانید - حتی خواندن مطالب کوتاه روزانه نیز تفاوت زیادی در سطح تسلط شما ایجاد می کند. 

 

چگونه می توانید به طور موثر مطالعه کنید

در اینجا چند ترفند وجود دارند که کمک می کنند از فعالیت های ریدینگ خود حداکثر استفاده را ببرید.

 

برای ریدینگ زمان بگذارید. اختصاص زمانی برای مطالعه - حتی علامت گذاری مستقیم آن در برنامه مطالعه انگلیسی خود - به شما کمک می کند که آن را به صورت حقیقی انجام دهید. سعی کنید هر روز کمی مطالعه کنید، حتی اگر فقط 10 دقیقه باشد.

 

مطمئن شوید مطالبی را که دوست دارید برای تقویت ریدینگ انتخاب می کنید. همیشه تلاش کنید مطالب مورد مطالعه ی خود را به نحوی انتخاب کنید تا بر اساس علایق شما باشد ، این مسئله به شما کمک می کند مجدد همان مطلب را مطالعه کرده و خود را درگیر این تمرین کنید. 

 

بر اساس سطح مطالب را انتخاب کنید. یکی از مواردی که در این عرصه به شما کمک می کند به چالش کشیدن خود به صورت روزانه است ولی هیچ وقت از عقب بودن ناامید نشوید: شما باید بتوانید بین 70 تا 90 درصد مطالبی را که می خوانید درک کنید.

همانطور که مطالعه می کنید سوال نیز بپرسید. فکر کردن در مورد آنچه می خوانید کمک می کند تا مطالعه صرفاً یک فعالیت یادگیری غیرفعال نباشد. به منظور اینکه شما ریدینگ را یک فعالیت یادگیری فعال کنید بهتر است دفترچه ای برای خود تنظیم کرده و براساس آن خلاصه ای از موارد مطالعه شده را یادداشت کنید. 

 

مجدد مطالعه کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که یک مطلب را دوبار مطالعه نکنند ولی اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید بهتر است به منظور درک بیشتر مطالب یک متن ریدینگ را دو یا بیشتر از دوبار مطالعه کنید!

 

از چک کردن معنی لغات نترسید. بدون شک در طی مطالعه ی یک متن ممکن است با لغات جدید مواجه شوید ولی اگر بخواهید برای هر لغت سرعت خواندن خود را قطع کنید و به سمت دیکشنری بروید نه تنها ریتم مطالعه ی خود را از بین خواهید برد بلکه درک کلی متن را نیز برای خود دشوارتر خواهید کرد. ولی آیا باید معنی لغات را پیدا کرد؟ روش صحیح پیدا کردن معانی لغات کدام است؟ برای آن دست از زبان آموزانی که می خواهند معانی لغات را پیدا کنند و بنویسند پیشنهاد می دهم اگر در هنگام مطالعه ی متون با این لغات برخورد کردند زیر آن ها خط بکشند و پس از اتمام خواندن متن، مجدد آن ها را مطالعه کرده و معنی لغات را یادداشت کنند. 

 

کدام مطالب را می توانید بخوانید 

می خواهید متونی را به زبان انگلیسی بخوانید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند ایده برای خواندن مطالب وجود دارد که بر اساس سطح زبان انگلیسی شما تفکیک شده است.

 

مبتدی:

اخبار. برنامه ی Breaking news English یکی از بهترین منابع برای زبان آموزان سطح مبتدی تلقی می شود. این مجموعه، مطالبی را برای سطوح مبتدی و متوسط ارائه می دهد و براساس این مطالب برای آن ها آزمون هایی را طراحی می کنند. 

 

مقالات. مبتدیان می توانند از مقالات کوتاه و جالب بهره مند شوند. Lingua و British Council هر دو مجموعه ای از مقالات جالب در موضوعات مختلف ارائه می دهند.

 

داستان ها. داستان های کوتاه می توانند مطالب خواندنی خوبی در این سطح باشند – به خصوص داستان هایی که هدفشان کودکان هستند. می توانید مجموعه ای از داستان های کوتاه آسان را در Short stories for beginners and intermediate learners بیابید.

 

متوسط:

اخبار. اگر در این سطح هستید، داستان‌های دشوارتر در Breaking news English که ممکن است همچنان برای شما باشند. همچنین می توانید گزارش خبری بی بی سی را نیز امتحان کنید.

 

مقالات. به دنبال مقالاتی برای کودکان یا زبان آموزان سطح متوسط ​​انگلیسی باشید. برخی از انتخاب های خوب می توانند شانل Time for Kids، مجله British Council، Smithsonian Tween Tribune و Mental Floss باشند.

 

وبلاگ انگلیش کلینیک. مطالب بسیار خوبی در وب سایت ما در مورد یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند. ما به دنبال راه هایی برای آموزش کلمات و اصطلاحات غیرمعمول نیز هستیم.

 

تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید. بسیاری از ما زمان زیادی از روز را صرف نگاه کردن به تلفن هایمان می کنیم. با تغییر تنظیمات زبان گوشی خود به انگلیسی، آن را به یک فرصت مطالعه تبدیل کنید. به این ترتیب، هر بار که آن را در دست می گیرید، انگلیسی خواهید خواند.

 

دریافت ایمیل انگلیسی. در طی سال های اخیر خبرنامه های ایمیل به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این خبرنامه ها معمولا کوتاه هستند و از زبان ساده استفاده می کنند. برای دریافت ایمیل های انگلیسی به طور منظم ، سایت های زیرمجموعه و سایر سایت های خبرنامه را بررسی کنید.

 

کتاب و رمان. در این سطح، مطالعه کتابی را در نظر بگیرید که قبلا خوانده اید و واقعاً دوست داشته اید. من مجموعه‌های هری پاتر را می‌خواندم تا آلمانی را یاد بگیرم، و به آن ادامه دادم زیرا داستان را دوست دارم و موضوع آن را از ابتدا می دانستم. خواندن چیزی که دوست دارید به شما کمک می کند حتی زمانی که متن دشوار است به آن ادامه دهید.

 

پیشرفته  :

اخبار. اخبار کشورهای انگلیسی زبان در سراسر جهان را دنبال کنید: انگلستان، کانادا، ایالات متحده، استرالیا یا نیوزیلند.

 

مقالات. در این سطح، تقریباً می توانید هر چیزی را که دوست دارید بخوانید. Readers Digest، Newsweek و The Guardian همگی گزینه های محبوب دیگر هستند. نیویورکر و آتلانتیک دارای قطعات بلند متفکرانه ای هستند.

 

داستان ها. برای داستان‌های الهام‌بخش درباره مردم، Reader's Digest یا برای داستان‌های باورنکردنی درباره روابط، عشق مدرن را بررسی کنید.

 

کتاب و رمان. از تنوع گسترده ادبیات انگلیسی لذت ببرید. می توانید در بخش انگلیسی کتابخانه محلی خود جستجو کنید یا کتاب ها را به صورت آنلاین پیدا کنید. به دنبال مکانی برای شروع هستید؟ کتاب 100 سال با ادبیات داستان کوتاه آمریکا نوشته شده به زبان انگلیسی را بررسی کنید.

 

خواندن به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی مسلط شوید

تقریباً از هر زبان شناس محترمی بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که خواندن یک فعالیت ضروری برای زبان آموزان انگلیسی است. این نه تنها یک راه بسیار موثر برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی شماست، بلکه به شما کمک می کند تا بینشی در مورد فرهنگ های انگلیسی نیز داشته باشید.

موثرترین فعالیت یادگیری زبان انگلیسی، فعالیتی است که از آن لذت خواهید برد و زمانی را صرف انجام آن خواهید کرد. ما در انگلیش کلینیک همیشه تلاش کرده ایم با مهیا کردن بهترین منابع برای ریدینگ زبان آموزان محترم را در این عرصه حمایت کرده و آنها را آماده ی آزمون هایی همچون آیلتس و تافل بکنیم. 

 

بیشتر بخوانید : 

روش های طلایی تقویت ریدینگ آیلتس (IELTS)

 

چگونه مهارت خواندن (ریدینگ) خود را تقویت کنیم؟

 

دانلود کتاب Reading Explorer Intro (تقویت ریدینگ)


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic