لوگو انگلیش کلینیک
زیر قول زدن به انگلیسی

زیر قول زدن به انگلیسی

03/01/30 13 دقیقه برای مطالعه 7877

با آموزش یک اصطلاح کاربردی در انگلیش کلینیک همراه باشید:

در زبان انگلیسی برای یک لغت می تواند چندین معنی و عبارت متفاوت به کار برود ، یکی از مهمترین لغاتی که برای این عبارت به کار می رود Breaking the word می باشد. برای این لغت مترادف های دیگری نیز وجود دارد که از مهم ترین آن ها forswear oneself بوده که کاربردی رسمی تر و ادبی تر را نیز به همراه دارد ولی لغات و عباراتی نیز وجود دارند که کاربرد محاوره ای و عامیانه دارند. به یاد داشته باشید که هر یک از این عبارات کاربردهای جداگانه ای دارند و شما بر اساس نیاز باید یکی از آن ها را برای مکالمه خود در نظر بگیرید. 

 

go back on your promise

یکی از بهترین اصطلاحات که بیشتر در آمریکای شمالی مخصوصا بخش های اصلی ایالات متحده شایع می باشد ولی در بخش های دیگر مانند کشور های اروپایی نیز بسیار رایج است. معنی این اصطلاح در اصل نادیده گرفتن قول می باشد. 

 

didn't live up to their promises

یکی دیگر از اصطلاحاتی که برای زیر قول زدن از آن استفاده می شود ، این اصطلاح را ما در فیلم ها و سریال ها بسیار مشاهده می کنیم. می توان استدلال کرد این اصطلاح رایج ترین جمله برای زیر قول زدن در سرتاسر دنیا می باشد. 

 

مثال بیشتر برای عبارت زیر قول زدن 

 

People are beginning to worry that the president is going to go back on his word and not lower taxes for lower-income families after all

مردم شروع به نگرانی کرده‌اند که رئیس‌جمهور قرار است به قول خود عمل نکند و در نهایت مالیات‌ها را برای خانواده‌های کم‌درآمد کاهش ندهد.

 

!You made a commitment to support our project, and now you've gone back on your word

شما متعهد شدید که از پروژه ما حمایت کنید و اکنون به قول خود عمل نکرده اید!

 

.She reneged on the promise, leading to the loss of 400 jobs

او به وعده (قول) خود عمل نکرد و منجر به از دست دادن 400 شغل شد.

 

So now we have to live up to our promise find some safety glasses you might actually want to wear

بنابراین اکنون باید به قول خود عمل کنیم و تعدادی عینک ایمنی پیدا کنیم که ممکن است واقعاً بخواهید استفاده کنید.

 

در این ویدئو سه عبارت بسیار رایج در مورد زیر قول زدن را کار خواهیم‌کرد. این عبارات و اصطلاحات در انگلیسی امریکایی بسیار پرکاربرد است و انگلیسی زبان ها خیلی زیاد از این اصطلاحات استفاده میکنند. سعی کنید با جمله سازی و ساختن مکالمه، این عبارات و اصطلاحات را یاد بگیرید.


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic