لوگو انگلیش کلینیک
متن درباره توصیف کشور و شهر به زبان انگلیسی

متن درباره توصیف کشور و شهر به زبان انگلیسی

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 38377

به ندرت در دنیا فردی  پیدا می شود که به سفر کردن علاقه نداشته باشد و از آنجایی که کشور عزیز ما ایران از نظر تاریخی یکی از مقاصد محبوب برای توریست ها  می باشد ، معرفی و توصیف ایران یکی از فعالیت هایی است که ایرانی ها دوست دارند آن را انجام دهند و در کلاس های آموزش زبان انگلیسی و آزمون های آیلتس و تافل بر روی آن بسیار تاکید می شود. برای نوشتن این قبیل موضوعات شما به لغات و عبارات خاصی نیاز دارید که در این بخش ابتدا برای شما چند نمونه از این لغات را آورده و سپس متن هایی را به عنوان نمونه در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

 

عبارات و جملات توصیف شهر و کشور

در این بخش ابتدا برای شما 9 عبارتی که با استفاده از آن ها می توان مکان ها و شهرها را توصیف کرد آورده و سپس کاربرد آن ها را برای شما توصیف خواهیم کرد در انتها نیز سعی می شود با نوشتن متنی مناسب این عبارات را در متن برای شما به کار ببریم.

 

Act of God

شاید شما هم در سفرهای خود به مکانی رسیده باشید که در آن انسان هیچ دخالتی نداشته و زیبایی آن نشات گرفته از اتفاقات طبیعی است بهترین مثال برای این وقایع زلزله ، طوفان و سیل است. بهترین معنی در زبان فارسی را می توان "بلاهای طبیعی" نام برد که در اخبار و نوشته های تاریخی نیز از آن بسیار یاد می شود. 

The insurance company refused to pay for the damage caused by the flood last night because it was considered an act of God

شرکت بیمه دیشب از پرداخت خسارت ناشی از سیل به دلیل اینکه بلاهای طبیعی محسوب می شد، خودداری کرد. 

 

Clean as a whistle

این اصطلاح به منظور تمیز و در اصل پاکیزه بودن شهرها و کشورها به کار می رود. این عبارت در اصل یک Idiom است و تنها برای توصیف شهرها به کار نمی رود. 

Vahid was genuinely amused when he saw that his room was clean as a whistle

وحید وقتی دید که اتاقش فوق العاده تمیز است واقعاً لذت برد.

 

Cut and dried

این اصطلاح به معنی غیر پیچیده بودن و در اصل سر راست بودن شهرها است! 

 

Been through the war

این اصطلاح یک بار منفی دارد در اصل برای خرابی ها و مشکلات ظاهری شهرها و مکان به کار می رود و به معنی این است به حدی یک مکان خراب است که انگار باقی مانده از یک جنگ است. 

That house looked as though it had been through the war

آن خانه انگار جنگ را پشت سر گذاشته است.

 

Dead as a dodo

دودو اسم پرنده ای است که در قرن 17 میلادی در جزیره ی موریس بوده ولی امروزه منقرض شده است. در زبان انگلیسی از این عبارت به منظور بیان اینکه یک مکان و شهر بسیار قدیمی است استفاده می شود. بهترین ترجمه برای این عبارت "مال عهد دقیانوس است" می باشد. 

 

Hive of activity

این اصطللاح به این معنی است که یک مکان مرکز شلوغی و کار است. بیشتر این اصطلاح را برای توصیف یک بازار یا شهر شلوغ استفاده می کنند. 

Second to none

این اصطلاح به معنی بهترین یا بهتر از دیگر مشابه ها است. 

The food at Ali’s restaurant is second to none. I love that place

غذای رستوران علی بی نظیر است. من آن مکان را دوست دارم!

 

Worth its weight in gold

این عبارت به معنی این است که یک شی یا فرد هر کیلو از وزنش به ارزش یک کیلو طلا است.  

 

Middle of nowhere

اصطلاحی برای توصیف یک شهر و یا مکان دور افتاده به کار می رود و در فارسی با آن "نا کجا آباد " گفته می شود. 

The campsite was in the middle of nowhere so I couldn’t phone you

محل کمپینگ در ناکجا آباد بود، بنابراین من نتوانستم با شما تماس بگیرم.

 

نمونه متنی در برای توصیف یک شهر  (سطح متوسط) 

Tehran is one of the largest cities in the middle east, and many tourists consider it an overcrowded and overpopulated city. However, to me, it is the loveliest city on the planet. Over the years, I have traveled to many cities inside and outside of Iran; nevertheless, the only place I call home is Tehran. It has an ancient history, and over the last few centuries, it has been named the Capital of Iran

My city is famous mainly because of its second to none restaurants and tall buildings. Tehran is the city in which modern structures meet ancient and historical monuments. This paradox made it one of the most beautiful cities all over the Middle east 

Maybe living in Tehran is expensive but accessing many facilities is one of the advantages of this city. Whatever its citizens want they can find whatever they want in less than an hour, and its night is like a paradise. The most crucial element that makes people love it is its security. No matter when or where they are, citizens can safely walk and enjoy each part of the city

This is the city in which I was born, love it, and I can never consider a day living in any other city rather than Tehran 

 

تهران یکی از بزرگترین شهرهای خاورمیانه است و بسیاری از گردشگران آن را شهری پرجمعیت و شلوغ میدانند. با این حال، برای من، این شهر دوست داشتنی ترین شهر روی کره زمین است. در طول این سال ها به شهرهای زیادی در داخل و خارج از ایران سفر کرده ام. با این وجود، تنها جایی که من به آن خانه می گویم تهران است. این شهر ، تاریخی کهن دارد و در چند قرن اخیر پایتخت ایران نامیده شده است.

شهر من عمدتاً به دلیل رستوران های زیبایش و ساختمان های بلندش مشهور است. تهران شهری است که سازه های مدرن در آن با آثار باستانی و تاریخی در یک جا قرار می گیرند. دقیقا این پارادوکس است که آن را به یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

شاید زندگی در تهران گران باشد اما دسترسی به امکانات زیاد یکی از مزیت های این شهر است. هر چه شهروندانش بخواهند، می توانند در کمتر از یک ساعت آن را پیدا کنند و شب آن مانند بهشت ​​است. مهم ترین عنصری که باعث می شود مردم آن را دوست داشته باشند امنیت آن است. مهم نیست که چه زمانی و کجا هستند، شهروندان می توانند با خیال راحت قدم بزنند و از هر قسمت از شهر لذت ببرند.

این همان شهری است که من در آن متولد شده ام، آن را دوست دارم و هرگز نمی توانم روزی را تصور کنم که در شهری به جز تهران زندگی می کنم. 

 

نمونه متنی در برای توصیف یک کشور  (سطح متوسط) 

One of the countries that I have never traveled to is Russia. It is located in the Northern Hemisphere, and it is considered a bridge between Asia and Europe. It is not that far from my country (Iran), and there were days that both countries had mutual borders. Over the centuries, there was a complicated relationship between Iran and Russia, and its people have so many common cultures

There are many reasons why I want to travel to Russia. For one thing, it looks like a beautiful country. The scenery is fascinating to me, and I like to travel to the mountains and the rugged coastline. There are so many amazing animals to see in these places, and I love watching wildlife. In addition, Russia has a long and fascinating history that I want to explore

Russia seems like a great country to visit because of those reasons, and it is a country that maintains its old traditions and tries to move forward to the modern era. The only downside of Russia is their language; people there barely speak English which is a party killer

 

یکی از کشورهایی که من هرگز به آن سفر نکرده ام روسیه است. این کشور در نیمکره شمالی قرار دارد و پل ارتباطی بین آسیا و اروپا محسوب می شود. فاصله چندانی با کشور من (ایران) نداشته و روزگاری بوده که هر دو کشور مرزهای مشترکی داشتند. در طول قرن ها، روابط پیچیده ای بین ایران و روسیه وجود داشته است و مردم آن فرهنگ های مشترک زیادی دارند.

دلایل زیادی وجود دارد که من می خواهم به روسیه سفر کنم. اول از همه، کشوری زیبا به نظر می رسد. مناظر آن برای من جذاب بوده و دوست دارم به کوهستان و خط ساحلی ناهموار آن سفر کنم. حیوانات شگفت انگیز زیادی برای دیدن در این کشور وجود دارد و من عاشق تماشای حیات وحش هستم. علاوه بر این، روسیه تاریخ طولانی و جذابی دارد که کشف کردن آن خالی از لطف نیست.

به نظر می رسد روسیه کشوری عالی برای سفر است و کشوری است که سنت های قدیمی خود را حفظ کرده و سعی می کند به سمت دوران مدرن پیش برود. تنها نقطه ضعف روسیه زبان آنهاست، مردم آنجا به سختی انگلیسی صحبت می کنند که این امر سفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

کلام آخر 

نوشتن در مورد شهر و کشورها یکی از بهترین روش ها برای تقویت رایتینگ است و به همین دلیل بسیاری از اساتید زبان انگلیسی این موضوع را به عنوان یکی از اولین مواردی که زبان آموزان باید در مورد آن بنویسند معرفی می کنند. در این بخش تلاش شد ابتدا شما را با جملات و صفاتی که به شما کمک می کند در مورد شهر و کشور خود بنویسید را معرفی کرده و سپس نمونه ای از متون نوشته شده را برای شما بیاوریم. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic