لوگو انگلیش کلینیک
اصطلاحات توییچ Twitch

اصطلاحات توییچ Twitch

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 1605

پخش زنده بازی های ویدیویی قبل از توییچ نیز وجود داشت، اما هرگز به صورت امروزی محبوب نشده بودند. Twitch موفقیت خود را مدیون عوامل بسیاری است، اما یکی از اصلی ترین آنها که بیشتر از باقی برجسته است اتاق های گفت و گوی بازی در حین پخش آنلاین است. علاوه بر تمام استراتژی های تجاری که موسسین این وب سایت به کارگرفته اند بر اساس تحقیقات اخیر بیش از نیمی از کاربران تنها به دلیل چت زنده ی این بازی است که به این پلت فرم مراجعه می کنند و بازی های خود را پخش می کنند. 

اگرچه سایر پلتفرم‌های پخش زنده بازی نیز دارای ویژگی چت بودند، اما هیچ‌کدام مانند چت توییچ نتوانست فرهنگ بازی های رایانه ای را تحت تاثیر قرار دهد. نه تنها لغات و اصطلاحات به کار رفته در این پلت فرم فرهنگ و زبان نسل جدید را تحت تاثیر قرار داد، بلکه اصطلاحات Twitch نیز به استانداردهای صنعت بازی آنلاین تبدیل شدند. در اینجا برخی از رایج ترین اصطلاحات و لغات عامیانه Twitch را برای شما عزیزان آورده ایم:  

 

Affiliate: اگر فردی که در توییچ فعالیت دارد بیننده کافی و پخش های ثابت داشته باشد، می توانند از طریق مشترکین، تبلیغات و تشویق ها از پخش خود کسب درآمد کند، اما مهمتر از همه، آنها بخش های شخصی سازی شده را نیز می توانند باز کنند. به این روش کسب درآمد در زبان انگلیسی و بازی توییچ Affiliate یا Affiliate marketing گفته می شود. 

 

Bit: سال ها علاوه بر روش های اشتراکی، تنها راه برای حمایت از یک استریمر کمک مالی به آن بازیکن بود تا زمانی که توییچ Bits را معرفی کرد. آنها اساساً یک کالای مجازی هستند که می توانید در Twitch خریداری کنید و بعداً از آنها برای تشویق بازیکنان استفاده کنید. بیت ها عملا کمک های مالی هستند و قبل از اهدای بیت ، برای خرید آن ها پول را به حساب Twitch واریز می کنید

 

Bitrate: اگر یک پخش آنلاین بیش از آنچه که باید تأخیر داشته باشد و بینندگان از میزان بیت شکایت کنند، در اصل آن ها به کیفیت پخش اشاره می کنند. گاهی اوقات اتصال اینترنت پخش‌کننده به آنها اجازه نمی‌دهد با وضوح بالا اطلاعات را انتقال دهند، به این معنی که برای کاهش کیفیت کلی باید نرخ بیت خود را کاهش دهند.

 

Bot: شاید شما در پیام رسان تلگرام با این اصطلاح مواجه شده باشید، در اصل ربات ها کاربران غیر انسانی هستند که در این شبکه ی پخش بازی حضور پیدا می کنند و شروع به ارسال پیام به کاربران می کنند. این بات ها معمولا به دو دسته بات های مخرب و همراه تقسیم می شوند. در حین بازی شما ربات های دوستانه ای در چت خواهید داشت که معمولا سعی می کنند با ارائه اطلاعات مفید به بینندگان کمک کنند. اگر به جای آن عبارت "botting" را شنیدید، به طور کلی به پخش کننده هایی با تعداد بیننده مشکوک بیننده ی بالا با چت های تقریباً فیک اشاره دارد.

 

BTTV: Better Twitch TV یک افزونه‌ی کروم است که با ویژگی های منحصر به فرد خود بخشی از فرهنگ Twitch شده است. اگر متوجه شدید که کاربران در چت کلمات بی معنی را تایپ می کنند، ممکن است از بخش BTTV استفاده کنند. برای پیوستن به این سرگرمی، باید افزونه را دانلود کنید.

 

Clip: Clipping به بینندگان اجازه می دهد تا قسمت کوچکی از جریان را برش دهند. مدت زمان کلیپ معمولاً بین 10 تا 60 ثانیه متغیر است و معمولاً زمانی گرفته می شود که یک لحظه به یاد ماندنی در طول پخش زنده اتفاق می افتد. می توانید از دکمه برش در گوشه سمت راست پایین پخش کننده رسانه استفاده کنید. رابط برش باید شما را در بقیه مراحل راهنمایی کند.

 

Commands: اکثر استریمرها دستوراتی برای خود دارند که کاربران می توانند آنها را فعال کنند. این دستورات معمولاً شامل اطلاعاتی درباره سؤالات متداول مانند سن پخش کننده یا حساب های شبکه های اجتماعی است. دستورات با یک “!” شروع می شوند. و بقیه به پخش کننده ای که در حال تماشای آن هستند بستگی دارد.

 

F: اگر متوجه شدید که حرف "F" در چت نمایان می شود، به این معنی است که بینندگان در حال ادای احترام هستند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک رویداد غم انگیز در جریان بازی اتفاق می افتد. همچنین می توان از آن به عنوان طعنه نیز استفاده کرد. این اصطلاح از Call of Duty: Advanced Warfare سرچشمه گرفته است.

 

Host: هنگامی که پخش کننده ، پخش روزانه ی خود را تمام کرد، ممکن است او میزبان یک پخش کننده دیگر باشد. میزبانی از یک پخش کننده، همه بینندگان فعلی یک جریان را به یک پخش کننده دیگر منتقل می کند. این بیشتر به عنوان یک حرکت دوستانه در بین پخش کننده ها در نظر گرفته می شود.

 

Jebaited: یک اصطلاح توییچ است و زمانی که پخش‌کننده‌ها طعمه بازی‌های ویدیویی می‌شوند از آن استفاده می‌شود. طعمه‌گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که فردی فریب بخورد و کاری را انجام دهد که آن را به عنوان یک تصمیم اشتباه بد تلقی می‌کنند. اگرچه این بیشتر در هنگام بازی اتفاق می افتد، اما Jebaited می تواند در سناریوهای زندگی واقعی نیز استفاده شود که در آن فرد به سادگی توسط کسی یا چیزی فریب می خورد.

 

Kappa: کاپا کنایه رسمی توییچ است. اگر جمله‌ای را می‌بینید که با کاپا ختم می‌شود، فردی که آن را می‌گوید یا طعنه‌آمیز است، یا می‌خواهد هنگام گفتن آن، طعنه‌آمیز به نظر برسد.

 

KEKW: یکی از محبوب‌ترین شکلک‌هایی است که برای بیان خنده در چت توییچ استفاده می‌شود. برای دیدن آن در چت ها به کتابخانه FrankerFacez نیاز دارید در غیر این صورت فقط می توانید آن را به صورت متن ببینید.

 

Kreygasm: معمولاً هنگامی که یک لحظه رضایت‌بخش در جریان اتفاق می‌افتد، شروع به پخش کردن چت می‌کند. شکستن یک سطح در اولین تلاش یا انجام کاری پس از چندین بار تلاش می‌تواند باعث ایجاد هرزنامه Kreygasm شود.

 

LUL and LULW: LUL و LULW دو احساس دیگر هستند که برای بیان شادی و خنده استفاده می شود. تنها تفاوت بین این دو این است که LULW یک نسخه بزرگنمایی شده از نسخه اصلی است که شدت خنده یک نفر را نشان می دهد.

 

MonkaS : یکی از ایوت هایی که در بازی برای نشان دادن عصبانیت استفاده می شود. 

 

Moobot: Moobot یکی از رایج ترین ربات های چت در توییچ است. Moobot می تواند به عنوان یک ناظر در چت عمل کند یا اطلاعات مفیدی را در اختیار بینندگان قرار دهد.

 

Nightbot: Nightbot ربات دیگری است که معمولاً در چت های توییچ می بینید. همچنین می تواند به عنوان یک ناظر عمل کند و به پخش کننده ها در تنظیم دستورات راه اندازی کمک کند. همچنین به طور گسترده ای در عملکرد صحیح هدایا در جریان ها بکار گرفته شود

 

Partner: affiliate شدن در توییچ یکی از بالاترین اهداف برای استریمرها است. به دست آوردن وضعیت شراکت، اوجی است که هر پخش کننده می تواند در توییچ به دست آورد و به آنها کمک می کند تا منابع درآمد بیشتری را در کنار قرارداد مشارکت باز کنند.

 

PepeHands: PepeHands یکی دیگر از اموت های BTTV است که از آن استفاده زیادی می شود. این ایوت معمولاً برای بیان غم و اندوه استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن در لحظاتی استفاده کرد که بینندگان در بهت هستند.

 

Poggers: یک گونه از Pepe the frog که عمدتا برای نشان دادن هیجان استفاده می شود. همچنین هنگامی که یک پخش کننده از چت خود می پرسد که آیا باید کاری را انجام دهند که جسورانه و هیجان انگیز به نظر می رسد، می تواند به روشی دلگرم کننده استفاده شود.

 

Prime: کاربران آمازون پرایم نیز در توییچ از مزایایی برخوردار می شوند. هر کاربر آمازون پرایم مجاز است هر ماه یک بار در کانال مورد نظر خود مشترک شود. پخش‌کننده‌ها سعی می‌کنند تمام تلاش خود را انجام دهند تا بینندگان خود را متقاعد کنند که از زیرمجموعه‌های Prime در کانال خود استفاده کنند.

 

Sub Badge: هنگامی که در یک کانال مشترک می شوید، یک نشان در کنار نام شما ظاهر می شود. این نشان بسته به مدت زمانی که در کانال مشترک بوده‌اید، می‌تواند ارتقا یابد و به بینندگان اجازه دهد وفاداری خود را نشان دهند.

 

SourPls: افزونه BTTV از GIF های متحرک پشتیبانی می کند. SourPls دارای مردی است که در Toys "R" Us می رقصد. این احساس عموما برای ابراز هیجان و شادی استفاده می شود.

 

Stream sniper: اصطلاح استریم تک تیرانداز به بازیکنان دیگری در بازی آنلاین پخش زنده اشاره دارد که آنها نیز پخش را تماشا می کنند تا در بازی نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی داشته باشند. با توجه به اینکه آنها از محل استریمر اطلاع دارند، همیشه یک قدم جلوتر از آنها خواهند بود. هنگامی که یک پخش کننده به کسی مشکوک می شود که آنها را تک تیرانداز می کند، از اصطلاح تک تیرانداز پخش زنده استفاده می کند.

 

VODs: بر اساس تنظیمات پخش کننده، هر پخش زنده به طور خودکار در تاریخچه وب سایت ذخیره می شود. می‌توانید تمام پخش‌های گذشته را در بخش ویدیوهای کانال تماشا کنید. برخی از پخش کننده ها ممکن است تصمیم بگیرند که VOD ها را به طور کلی غیرفعال کنند و بررسی جریان های گذشته خود را غیرممکن کنند هدف از این کار آپلود این ویدیوها بر روی پلتفرم دیگر است.

 

کلام آخر  

امروزه دیگر بازی کردن و یا مشاهده ی بازی افراد دیگر خللی در امر یادگیری زبان انگلیسی بازی نمی کند. بر خلاف باور عمومی که بازی کردن را خللی در امر یادگیری تلقی می کنند، در بحث یادگیری زبان انگلیسی بازی های آنلاین یکی از بهترین روش های تقویت مهارت زبانی تلقی می شوند. این سبک از بازی ها که با انقلاب دات کام در دنیا رواج یافت امروزه نه تنها منبع خوبی برای کسب در آمد هستند بلکه از جمله روش های مناسب برای بالا بردن تمرکز و یادگیری زبان نیز به حساب می آیند. ما در انگلیش کلینیک همیشه تلاش کرده ایم شما را در تمامی مراحل یادگیری زبان انگلیسی یاری کنیم و امروز نیز تلاش شد برای شما عزیزان اصطلاحات رایج بازی های آنلاین در پلت فرم توییچ را معرفی کنیم. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic