لوگو انگلیش کلینیک
عبارات کاربردی برای شروع مکالمات ساده انگلیسی

عبارات کاربردی برای شروع مکالمات ساده انگلیسی

03/01/09 13 دقیقه برای مطالعه 1155

آیا خجالتی هستید و می خواهید با اطمینان مکالمه به زبان انگلیسی را شروع کنید؟ یا شاید تلاش می‌کنید بر درون‌گرا بودن خود غلبه کنید ، پس سعی کنید همیشه در ذهن خود عباراتی را آماده کنید تا با استفاده از آنها در شرایط مختلف بتوانید با افراد به زبان انگلیسی صحبت کنید. ولی مشخص کردن این عبارات کار خیلی ساده ای نیست شما باید در ابتدا برای خود انواع مکالمه ها را مشخص کنید ، سپس در ذهن خود تصویر سازی کرده و برای خود آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. این تمرین برای زبان آموزان خجالتی و درون گرا یکی از بهترین تمرین ها به حساب می آید و می تواند در شرایط مختلف به آن ها کمک کند. در این پست ما قصد داریم برای شما زبان آموزان عزیز مجموعه عباراتی را معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی ترس خود را کنار بگذارید و مکالمه ای را با افراد غریبه آغاز کنید.

 

چگونه بر ترس آغاز مکالمه غلبه کنیم؟

پیش از اینکه شما بخواهید مکالمه را آغاز بکنید ، ابتدا باید بدانید چرا دوست ندارید با افراد غریبه به زبان انگلیسی صحبت کنید و در اصل از آغاز مکالمه به زبان انگلیسی با افراد غریبه ترس دارید. تحقیقات روان شناسان نشان داده است افرادی که در حال یادگیری زبان دوم هستند از آنجایی که دوست ندارند اشتباه کنند و یا با گفتن جملات اشتباه احمق به نظر برسند ، ترجیح می دهند به زبان انگلیسی نیز مکالمه نکنند. در اصل آن ها با آغاز نکردن یک مکالمه به نوعی از مکالمه فرار می کنند.

افراد معمولا از عکس العمل و نظرات دیگران نسبت به خود واهمه دارند از این رو ترجیح می دهند زمانی که با آن ها صحبت می کنند اشتباهی نداشته باشند تا از خنده آن ها نیز اجتناب کنند. یکی دیگر از ترس های افراد که شاید به صورت ناخودآگاه توجه آن ها را به خود جلب می کند ترس از رد شدن توسط افراد است. بسیاری از افراد پیش از اینکه به زبان انگلیسی صحبت کنند با خود می گویند "ممکن است نخواهد با من صحبت کند" و یا " شاید همان ابتدا من را رد کند." دقیقا همین تفکرات و صحبت ها است که سبب می شود افراد نسبت به آغاز مکالمه مردد باشند و به سمت صحبت با افراد نروند. 

 

راهنمایی برای آغاز مکالمه 

  • دوستانه برخورد کنید 
  • تلاش کنید فشار روانی را از خود به دور کنید
  • به یاد داشته باشید ، افراد قصد ندارند شما را مسخره کنند
  • صادق باشید
  • از سوالاتی که پاسخ های کوتاه دارند اجتناب کنید

 

دوستانه برخورد کنید 

اولین کلید آرامش و راحت بودن با افراد نزدیک به شما ، برخورد دوستانه شما است. همیشه تلاش کنید پیش از اینکه برای آغاز مکالمه به فردی نزدیک شوید، لبخندی بزنید. یکی از دلایلی که افراد قصد ندارند با شما صحبت کنند استرس و واهمه شما است ، این حس شما پیش از آغاز مکالمه به افراد دیگر نیز منتقل می شود و سبب می شود افراد از صحبت با شما سر باز بزنند. پیش از اینکه یک مکالمه را آغاز کنید لبخندی بر لب داشته باشید و به سمت مخاطب بروید مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت. 

 

تلاش کنید فشار روانی را از خود به دور کنید

یکی از اصلی ترین دلایل فشارهای روانی بر روی افراد ، افکاری است که ما نسبت به پیرامون خود داریم. بهترین پیشنهادی می توان به شما داد این است که بهتر است ایده آل گرایی خود را کنار بگذارید و اجازه بدهید زندگی روند عادی خود را پیش ببرد. این حس ایده آل گرایی شما سبب می شود شما را از انجام بسیاری از امور دور کند. 

 

به یاد داشته باشید ، مکالمه یک امر دو سویه است

زمانی که صحبت با یک فرد را آغاز می کنید به یاد داشته باشید که باید به فرد مخاطب خود نیز این فرصت را بدهید که صحبت کند. مکالمه یک فرایند دو سویه است و افرادی که قصد دارند به زبان انگلیسی صحبت کنند باید کسانی را پیدا کنند که همانند خود آن ها قصد دارند فرایند یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنند. از این طریق نه تنها شما اعتماد به نفس بیشتری برای آغاز مکالمه پیدا می کنید بلکه مخاطب شما نیز تلاش می کند بیشتر صحبت کند و از این طریق شما با زمان دادن به دیگران نیز بیشتر آشنا می شوید.

 

صادق باشید

وقتی سوالاتی را می پرسید یا در مورد یک اتفاق صحبت می کنید تنها به دلیل اینکه یک عبارت را حفظ کرده اید داستان را به دروغ ایجاد نکنید. مثلا زمانی که دوست شما از علاقه اش نسبت به سگ ها صحبت می کنید در پاسخ با او نگویید “!I love Dogs too”. مطمئن شوید صحبتی که می کنید حقیقت دارد و در ادامه صحبت به مشکل بر نخواهید خورد. 

 

از سوالاتی که پاسخ های کوتاه دارند اجتناب کنید

به یاد داشته باشید هدف شما از پرسیدن سوال ایجاد مکالمه با افراد است. زمانی که شما سوال هایی را می پرسید که پاسخ های بسیار کوتاه مانند Yes/No دارد این کار سبب می شود جملات و صحبت های شما با افراد ادامه نداشته باشد و سریعا قطع شود. از این رو تلاش کنید سوالاتی را به میان بیاورید که مخاطب را وادار به صحبت کردن بکند.

 

عباراتی برای شروع مکالمه 

یک مکالمه مراحل خاصی دارد که شما هنگامی که آن را شروع می کنید موظف هستید آن را رعایت کنید. این مراحل شامل شروع مکالمه، توضیح بیشتر در مورد یک موضوع، دعوت به یک مکالمه طولانی تر، تغییر موضوع، و اتمام مکالمه است. وقتی با یک نفر صحبت می‌کنید، لازم است که به هر مرحله نگاه کنید و رویکرد خود را برای مرحله مشخص کنید تا بفهمید در مورد چه چیزی صحبت کنید. حالا ما برای صحبت های رودرو برای شما عباراتی را مشخص کرده ایم که همراه با ترجمه برای شما می آوریم. 

 

“?Excuse me, do you have the time?” or “Do you know what time it is”

 

"ببخشید، آیا ساعت دارید؟" یا "آیا می دانید ساعت چند است؟"

“Hi. Is this seat taken?” if the answer is “no”, then you can follow up with “Do you mind if I sit here?”

 

"سلام. آیا این صندلی صاحب دارد ؟" اگر پاسخ «نه» است، می‌توانید با «اشکال ندارید من اینجا بنشینم؟» ادامه دهید.

 

“Pardon me. Do you know what time this place closes?” (assuming you are in a place of business, where “place” can be replaced with “restaurant” or “cafe” or “store”).

 

"ببخشید. می‌دانید این مکان چه ساعتی بسته می‌شود؟» (با فرض اینکه در یک مکان تجاری هستید، "مکان" را می توان با "رستوران" یا "کافه" یا "فروشگاه" جایگزین کرد).

 

“?That is a really nice [hat]. Can I ask where you got it”

 

این یک [کلاه] واقعاً خوب است. میتونم بپرسم از کجا گرفتید؟"

 

“I really like your [shoes]. Did you get them near here?”

 

من واقعاً [کفش‌های] شما را دوست دارم. آنها را از این نزدیکی خریدید؟

 

“?That's a cool looking [phone]. Is it easy to use”

 

«این [تلفن] خیلی جذابه. آیا استفاده ازش آسان است؟"

 

احوال پرسی

حالا که شما را برای صحبت با افراد آماده کردیم زمان آن نیز رسیده است که برای شما مثال هایی را در مورد شرایط مختلف مکالمه نیز برای شما بیاوریم. مهم ترین بخش یک مکالمه احوال پرسیدن است. 

 

رسمی

?Hi/Hey, (name). How’s it going

سلام ، (اسم مخاطب). اوضاع چطوره؟

?Hi/Hey, (name). How are you

سلام، (اسم مخاطب). چطور هستید؟

Good morning/afternoon/evening, (name)

 

صبح / بعد از ظهر / عصر بخیر، (نام). ("صبح بخیر" اغلب به "morning" خلاصه می شود. همچنین توجه داشته باشید که "صبح بخیر/بعدازظهر/عصر" رسمی تر از دو عبارت اول است.)

 

محاوره ای (غیر رسمی)

?Hey, (name). What’s up

هی، (اسم مخاطب). چه خبر؟

?Hey, (name). What’s going on

هی، (اسم مخاطب). چه خبر است؟ 

Hi/Hey, (name). Long time no see

سلام ، (اسم مخاطب). کم پیدایی.

 

پاسخ به احوالپرسی 

همیشه قرار نیست آغاز کننده مکالمه شما باشید گاهی اوقات نیز مخاطبین شما آغازگر آن هستند و شما باید صحبت را ادامه دهید در پاسخ به احوال پرسی دوستان بهتری از عبارات پیش رو استفاده کنید.

?How’s it going?/How are you

اوضاع چطوره؟/حالت چطوره؟

?Good, How are you

خوب، چطوری؟

?Fine, and you

خوب، و شما؟

?Just fine, thanks. How about yourself

خوبم مرسی. شما چطور؟

?Doing all right. And yourself

همه چیزخوبه. شما چطور؟

?What’s up

چه خبر؟

?Not much. What’s up with you

خبر خاصی نیست. شما چطور؟

?Not much. You

خبر خاصی نیست. شما چطور؟

?Hi/Hey. How’s it going

سلام اوضاع چطوره؟

?Hi/Hey. How are you

سلام چطوری؟

 

ادامه صحبت از احوال پرسی به گپ کوتاه

زمانی که احوال پرسی شما به اتمام رسید زمان آن فرا رسیده است که شما یک گپ کوتاه نیز با دوستان خود بزنید. این گپ کوتاه می تواند با یک سوال بسیار ساده نیز آغاز شود. عبارات زیر بسیار کاربردی هستند. 

 

?What’s new

چه خبر؟

?So, how have you been

خوب، اوضاعت چطوره؟

?What have you been up to

به چه کاری مشغولی؟

?Keeping busy

همچنان مشغولی؟

?How was your weekend

آخر هفته چطور بود؟

?Do you have any plans for the weekend

برای آخر هفته برنامه ای داری؟

?So, how’s it going with (a project, initiative, etc.)

خوب، اوضاع با (یک پروژه، ابتکار، و غیره) چطور پیش می‌ره؟

?So, what do you think about (current event or something new at work)

خوب ، نظر شما در مورد (رویداد فعلی یا چیز جدیدی در محل کار) چیه؟

?So, did you hear that

خب ، شنیدی که…؟

?So, I heard that you are/you’re

خب ، من شنیدم که شما .......؟

 

گذار از گپ کوتاه به چیزی مرتبط با کار

زمانی که شما با شریک یا همکار خود گپ کوتاهی داشتید زمان آن رسیده است که در مورد بحث های کاری نیز صحبتی با هم داشته باشید. عبارات پیش رو فوق العاده کاربردی هستند. 

صحبت در مورد موردی که مخاطب شما انتظارش را ندارد: 

...Before I forget, I wanted to talk to you about

قبل از اینکه فراموش کنم، می خواستم با شما در مورد…

...By the way

راستی…

...Since you’re here, let me ask you about

از آنجایی که شما اینجا هستید، اجازه دهید از شما در مورد…

?I actually wanted to talk to you about… Do you have a few minutes

من در واقع می خواستم با شما در مورد ... صحبت کنم چند دقیقه فرصت دارید؟

...While I have you on the line, let me ask you about

در حالی که من شما را روی خط دارم، اجازه دهید از شما در مورد بپرسم ...... (اگر تلفنی صحبت می کنید) 

 

کلام آخر

نویسنده مشهوری می گوید "سخت ترین کار در مکالمه آغاز آن است که فرد نمی داند از چه چیزی صحبت کند." این گفته کاملا درست است و این مبحث زمانی دشوارتر می شود که شما تلاش می کنید به زبان دوم خود صحبت کنید و به ساختار و لغات خیلی تسلط ندارید. این مسئله گاهی اوقات برای افراد درون گرا و خجالتی نیز دشوارتر می شود. از این رو ما در ادامه دوره های آنلاین زبان انگلیسی خود تلاش کردیم برای شما عزیزان عباراتی را معرفی کنیم که برای آغاز مکالمه فوق العاده کاربردی هستند. امید است شما همراهان عزیز بتوانید از این عبارات به نحو احسن استفاده کنید. 

 

دوره مکالمه کلینیک زبان رفیعی

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

کلمات و عبارات تعریف و تمجید به انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic