لوگو انگلیش کلینیک
چند نفر در جهان زبان انگلیسی یاد می گیرند؟

چند نفر در جهان زبان انگلیسی یاد می گیرند؟

03/01/10 13 دقیقه برای مطالعه 2077

جان ناگ عضو شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) می گوید که در سراسر جهان 1.5 میلیارد زبان آموز انگلیسی وجود دارد. این گروه یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش زبان انگلیسی با بیش از 3000 معلم تمام وقت انگلیسی در سراسر جهان است. کنگ می گوید افزایش تعداد زبان آموزان سبب شده بسیاری از افراد به سمت تدریس زبان انگلیسی روی بیاورند سپس می افزاید: "فقدان مدرسان واجد شرایط زبان انگلیسی یکی از بزرگترین چالش ها را برای مربیان و شهروندان در سراسر جهان ایجاد می کند."

 

EFL در مقابل ESL

زبان آموزان انگلیسی در سراسر جهان عمدتاً به دو گروه تقسیم می شوند: شورای فرهنگی بریتانیا می گوید که 750 میلیون نفر انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموزش می بینند و 375 میلیون انگلیسی نیز آن را به عنوان زبان دوم مطالعه می کنند. تفاوت بین این دو گروه در این است که زبان آموزان EFL عموماً کسانی هستند که از انگلیسی گهگاه برای کسب و کار یا تفریح استفاده می کنند، در حالی که دانشجویان ESL به طور روزانه از زبان انگلیسی استفاده می کنند. این یک تصور اشتباه رایج است که زبان آموزان ESL (زبان آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند) از آنجایی که در کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا ، انگلستان و استرالیا زندگی می کنند فقط برای برقراری ارتباط با افراد بومی و انگلیسی زبان نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارند. تا حد زیادی ای تصور درست است ولی زبان انگلیسی بیشتر به عنوان یک زبان میانجی عمل می کند. بسیاری از کشورهایی که زبان انگلیسی زبان اصلی آن ها نیست نیز این زبان برای انجام فعالیت های تجاری ، آموزش و حتی فرهنگی از زبان انگلیسی بهره می گیرند، در اصل زبان انگلیسی زبان مشترکی است که در تمامی این کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

رشد مداوم

انتظار می رود تعداد زبان آموزان انگلیسی در سراسر جهان افزایش یابد. بر اساس گزارش شورای فرهنگی بریتانیا با عنوان "تاثیر زبان انگلیسی" در حال حاضر 1.75 میلیارد نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند که از هر چهار نفر روی کره زمین یک نفر است. این گروه تخمین می زند که تا سال 2023، 2.3 میلیارد نفر از این زبان استفاده خواهند کرد. تخت تاثیر این رشد، تقاضا برای معلمان ESL و EFL در خارج از کشور در سال های اخیر افزایش یافته است ، به طوری که کشورهایی مانند هند و سومالی با تامین مالی مدرسین خود را به کشورهای مختلف ارسال می کنند تا این زبان را به دیگر کشورها گسترش داده و از این طریق دستاوردهای تحازی نیز داشته باشند. جان بنتلی در مقاله خود با عنوان "گزارش از TESOL 2014" عنوان می کند که 1.5 میلیارد زبان آموز انگلیسی در سراسر جهان در وبلاگ Teach English Abroadکه متعلق به سازمان TEFL است ثبت نام کرده اند، همانطور که اشاره شد، تقاضای تقریبا سیری ناپذیری برای استخدام مدرسین زبان واجد شرایط در سرتاسر دنیا وجود دارد. آکادمی TEFL امروزه به تنهایی 5 هزار مدرس واجد شرایطی را در طی چند سال اخیر گواهی داده است و کمک کرده است این اساتید در کشورهای مختلف به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوند.   این رشد زبان انگلیسی بیشتر تحت تاثیر افزایش کسب و کارهای بین المللی که نیاز به یک زبان میانجی دارند بوده است. 

 

انگلیسی در اتحادیه اروپا

در تمامی اتحادیه اروپا نزدیک به 24 زبان را که در داخل این اتحادیه صحبت می شوند را به رسمیت شناخته است. به دلیل تنوع گسترده زبان‌ها و فرهنگ‌ها در اتحادیه اروپا ، اخیراً فشارهایی بسیاری برای پذیرش یک زبان مشترک ایجاد شده است، اما این مسئله در بین بسیاری از قومیت ها مانند کاتالان ها در اسپانیا (شاید این اسم را از تیم بارسلونا به یاد داشته باشید) با این مسئله بسیاری مخالف هستند. در اتحادیه اروپا افرادی که به این 24 زبان صحبت می کنند می توانند در محل کار خود نیز حضور یافته و با استفاده از یکی از این زبان ها (که انگلیسی نیز یکی از آن ها است) به فعالیت مشغول شوند. بیشتر این زبان ها به صورت دوره های آموزشی در مدارس ابتدایی و سایر موسسات آموزشی ارائه می شوند. امروزه یادگیری زبان انگلیسی به دلیل همراهی با جهانی شدن و افزایش کارایی در دنیا یادگیری زبان انگلیسی از اصلی ترین پیش شرط ها می باشد. نرخ افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند پیش از خروج انگلستان از این اتحادیه بسیار بالاتر راز نرخ کنونی بود ولی انتظار می رود با اتکاء به برنامه های در نظر گرفته شده تا سال 2045 نزدیکه به 90 درصد افراد در این اتحادیه به این زبان مسلط شوند. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic