لوگو انگلیش کلینیک
اسلنگ ها و اصطلاحات اپلیکیشن تیک تاک tiktok

اسلنگ ها و اصطلاحات اپلیکیشن تیک تاک tiktok

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 8718

TikTok به عنوان یک پلتفرم به خودی خود برای بسیاری از فارسی زبانا گیج کننده است. علاوه بر این، بسیاری از کلمات و عبارات عامیانه در میان TikTokers حرفه ای باب شده اند که همین اصطلاحات سبب می شوند کاربران جدید نسبت به آن ها بیگانه باشند. برای اینکه بتوانید از ترند TikTok استفاده کنید، باید معنی این اصطلاحات عامیانه را بدانید. در اینجا خلاصه ای از برخی از کلمات عامیانه ای است که کاربران جدید در TikTok استفاده می کنند را برای شما دسته بندی کرده و به شما همراهان عزیز آمزوش خواهیم داد.  

 

20 اصطلاح عامیانه TikTok و معنای آنها

در این بخش قصد داریم برای شما همراهان عزیز انگلیش کلینیک مهمترین اصطلاحات رایج در تیک تاک را آموزش داده و به شما کمک کنیم تجربه کاربری بهتری داشته باشید. 

DNI

این لغت که مخفف 'do not interact' است در تیک تاک بسیار رایج شده است. این هشتگ یا اصطلاح زمانی به کار می رود که فرد دوست ندارد کاربران زیر 18 سال مطلب ارسال شده را ببینند. کاربران همچنین می‌توانند از این اصطلاح زمانی که نمی‌خواهند با افرادی که از موضوعات خاصی حمایت می‌کنند یا در مورد آن پست می کنند در ارتباط باشند این هشتگ یا اصطلاح را استفاده می کنند. 

 

Live rent-free in my mind

این اصطلاح می تواند به شخص یا چیزی اشاره داشته باشد که در ذهن شما گیر کرده است و شما نمی توانید از فکر کردن به آن دست بردارید. چه یک آهنگ جدید جذاب باشد یا فقط یک ویدیوی عجیب و غریب که در پروفایل کاربری شما منتشر شده است، هر محتوایی می تواند "rent-free" (بدون اجاره) در ذهن شما باقی بماند.

"This song lives rent-free in my mind"

 

CEO of (something)

این اصطلاح که در اصل به معنی مدیر عامل چیزی است در تیک تاک برای این مسئله به کار می رود که یک فرد در آن مهارت زیادی دارد و افراد دیگر تحت تاثیر همین مهارت است که افراد به شما لغب مدیر عامل را داده اند. 

"I'm the CEO of clumsiness"

 

Karen

این کلمه معمولا در داخل و خارج از دنیای TikTok برای توصیف یک زن بیش از حد پرخاشگر و سرسخت استفاده می شود. خصوصیات دیگر عبارتند از درخواست مکرر از مدیر، دم دستی، یا کوتاه کردن موی باب بلوند.

"Don't be a Karen"

"کارن نباش."

 

Heather

Heather از کتاب پرفروش کانن گری خواننده و ترانه سرا گرفته شده است:  این آهنگ توضیح می دهد که چگونه خواننده "wishes they were Heather" به این معنی که آنها آرزو می کردند که آنها کامل بودند. این اصطلاح بدان معناست که شما خواستنی هستید و همه می خواهند شما باشند.

"You're such a Heather"

 

Sheesh

این یک افزودنی جدید به پلتفرم TikTok است. وقتی مردم می گویند "شش"، فقط به این معنی است که از چیزی شوکه شده یا تحت تاثیر قرار گرفته اند.

 

Simp

Simp بودن یا Simp صدا کردن کسی به این معنی است که او عاشق ترین در یک رابطه است. اگر کسی برای شخص دیگری "Simp" باشد، برای او هر کاری انجام می دهد.

"You're such a Simp for her"

"شما برای او خیلی Simp هستید."

 

#xyzbca

این اصطلاح از گردهم آمدن بی معنی چند کلمه به دست می  آید و تنها برای بالا بردن فالوورها و دیده شدن فیلم و عکس ها استفاده می شود. 

 

Tea

خوردن "چای" یا ریختن "چای" به این معنی است که شما در حال شایعه پراکنی هستید معمولاً به یک شخص یا نام تجاری اشاره دارد، اما می تواند به هر چیزی که در آن شایعات دخیل است اشاره کند.

Tati just spilled the tea on James Charles"

تاتی چای را روی جیمز چارلز ریخت.

 

Finna

این از زبان عامیانه قدیمی جنوب ایالات متحده می آید و مخفف عبارت "I'm fixing to do something" است. این لغت کوتاه شده همین عبارت است که توسط نسل جدید آمریکا استفاده می شود. 

"I'm finna throw hands."

Face card

این عبارت در سراسر رسانه های اجتماعی به این معنی است که کسی زرق و برق دار است و همیشه بوده و همیشه خواهد بود. شما همچنین می توانید از آن برای گفتن اینکه کسی مورد احترام است استفاده کنید.

"Face card never expired"

 

ATP

«ATP» در TikTok چند معنی دارد و می‌تواند به معنای «در این لحظه» باشد که پس از آن فرد انفاق کنونی زندگی خود را توصیف می کند باشد. 

"ATP, we're all done"

 

Fire (or lit)

اگر چیزی "Fire " یا "lit" باشد، به این معنی است که دیوانه کننده یا باحال است. معمولاً برای توصیف چیزی استفاده می شود که کسی واقعاً در مورد آن هیجان زده است.

"Adele's new song is fire"

 

Bussin

Bussin معمولاً به غذا اشاره می کند اما می تواند برای توصیف هر چیزی استفاده شود و فقط به این معنی است که چیزی خوشمزه است. این بیشتر در نظرات تیک تاکر  مشهور ژانل رونر استفاده می شود، جایی که مردم از او می پرسند که آیا غذای او "bussin" است یا نه.

“?Is it bussin Janelle”

 

OOMF

این مخفف در بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی دیده شده است که به معنای "یکی از دنبال کنندگان من" 'one of my followers' است.

"OOMF asked me this question"

 

Glow Up

وقتی کسی یا چیزی درخشش (glow-up) دارد، به این معنی است که بهبود ذهنی یا جسمی دارد. زنان در TikTokبرای مرتب کردن ناخن‌ها و موهای خود، داشتن یک شب دوستانه از این اصطلاح استفاده می کنند. 

"I'm about to force a glow up"

 

IB

یکی دیگر از مخفف های TikTok که به معنای "الهام گرفته شده از" است. این اصطلاح را افرادی که از دیگران کپی نمی‌کنند استفاده می‌کنند (و معمولاً آن شخص را نیز در زیرنویس برچسب‌گذاری می‌کنند) تا توضیح دهند که این ایده را از کجا دریافت کرده‌اند.

"IB: @charlidamelio"

 

DC

مشابه "IB"، "DC" مخفف به معنای "اعتبارات رقص" است. خالق فردی را که رقص را در آن ویدیو طراحی کرده تگ می کند تا به او برای خلاقیت خود اعتبار بدهد.

"DC: @addisonrae"

 

Sneaky Link

این یکی دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است - کسی در خفا با شخص دیگری ارتباط برقرار می کند. هویت شخص دیگر تنها به عنوان "پیوند یواشکی" مشخص می شود.

 

fr = for real

این معمولاً به عنوان یک سؤال مطرح می شود که کسی می پرسد که آیا شما جدی هستید یا نه. پرسیدن 'for real' به این معنی است که "آیا چیزی که گفتید واقعاً درست است؟"

 

POV = point of view

POV ها ژانر کاملی از ویدیوها در TikTok هستند که در آن کاربران صحنه ای را به نمایش می گذارند و بیننده مجبور می شود «نقطه نظر» شخص دیگر را در نظر بگیرد. آنها ممکن است مربوط به ویدیویی عاشقانه یا حتی صحنه ای را در یک فیلم باشد

 

smh = shaking my head

وقتی کسی «smh» می‌گوید، از چیزی ناامید می‌شود یا انتظاراتش را برآورده نمی‌کند. یا می تواند به این معنی باشد که شما با چیزی موافق هستید 

 

tfw = that feeling when

کاربران برای توصیف احساس خود «tfw» می نویسند و مردم اغلب از نظرات برای همدردی با آن شخص استفاده می کنند.

 

rt = retweet

اصطلاحی که برای بیان اینکه یک مطلب از توییتر برداشته شده است استفاده می شود.

 

دوره اصطلاحات کلینیک زبان رفیعی

برای یادگیری اسلنگ های بیشتر می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید:

اسلنگ های رایج اینستاگرام

یادگیری 5 اسلنگ کاربردی در انگلیسی آمریکایی

10 اسلنگ و اصطلاح انگلیسی که در سال 2022 باید بلد باشید

 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic