لوگو انگلیش کلینیک
اصطلاحات بازی تخته نرد به انگلیسی

اصطلاحات بازی تخته نرد به انگلیسی

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 424

با رونق گرفتن بازی های آنلاین، بسیاری از ایرانی ها روی به انجام بازی تخته نرد به صورت آنلاین آورده و ترجیح می دهند آن را همراه با انگلیسی زبانان دنبال کنند. علی رغم اینکه این روش، فرصت بسیار مناسبی برای سپری کردن زمان می باشد، ولی بلد نبودن لغات، یکی از عواملی است که می تواند شما را به چالش بکشد. در زبان انگلیسی به خود بازی تخته نرد Backgammon می گویند و اگربتوانید تمامی 5 امتیاز بازی را کسب کنید، در اصل فرد را Backgammon کرده اید. حالا با هم نگاهی به این بازی محبوب می اندازیم. 

 

تاریخچه تخته نرد 

تخته نرد دارای تاریخ ارجمندی است که ریشه در تمدن های باستانی دارد. این بازی که بیش از 5000 سال پیش در بین النهرین رواج داشت، قبل از تبدیل شدن به بازی امروزی با نام های مختلفی مانند "Senet" در مصر و "Nard" در ایران شناخته می شد. بازی سلطنتی اور، شباهت هایی با تخته نرد دارد و قدمت آن به 2600 سال قبل از میلاد برمی گردد. رومی ها این بازی را تغییر دادند و آن را "تابولا" نامیدند و محبوبیت آن در طول جنگ های صلیبی در سراسر اروپا گسترش یافت. در قرن هفدهم، تخته نرد به یکی از عناصر اصلی فرهنگ بازی اروپا تبدیل شد. رواج این بازی در سراسر قاره ها ادامه یافت، در نهایت به آمریکا رسید، جایی که در قرن بیستم محبوبیت گسترده ای به دست آورد. میراث ماندگار تخته نرد، جدای از ارزش سرگرمی، ظرفیت آن را برای فراتر رفتن از زمان و مرزهای فرهنگی نشان می‌دهد که دلیلی بر جذابیت جهانی گیم‌پلی استراتژیک و مبتنی بر شانس است.

 

فلسفه بازی تخته نرد

تخته نرد در هسته خود مظهر فلسفه ای است که استراتژی، شانس و انعطاف پذیری را در هم می آمیزد. فعل و انفعال حرکات حساب شده با انداختن تاس، نماد ماهیت غیرقابل پیش بینی زندگی است، جایی که موفقیت، اغلب تعادلی بین تصمیم گیری ماهرانه و سازگاری با شرایط پیش بینی نشده است. بازی، ارزش ریسک‌پذیری محاسبه‌شده را به ما می‌آموزد، زیرا بازیکنان باید شانس‌ها را بسنجند و از فرصت‌ها استفاده کنند و در هنگام شکست‌ها آزموده شوند. تخته نرد ذهنیتی را پرورش می دهد که سفر را به اندازه مقصد، مهم جلوه می دهد و اذعان می کند که عقب نشینی و بازگشت، هم در بازی و هم در زندگی ذاتی هستند. این امر بر اهمیت متمرکز ماندن، انتخاب های استراتژیک و حفظ خونسردی در مواجهه با عدم قطعیت تأکید می کند - فلسفه ای که فراتر از مدیریت و به مجموعه گسترده تر تجربیات ما گسترش می یابد.

فلسفه بازی تخته نرد

 

تمامی اصطلاحات بازی تخته نرد به انگلیسی

 

 

Bar

فضای بین دو صفحه چپ و راست

Points

امتیاز

Opening

گشایش

Secure a point/make a point

لنگر کردن در خانه یک

Blots

مهره تکی 

Hit

زدن مهره حریف

Prime

بستن حرکت مهره ها

Anchor

لنگر

Timing

تعداد مهره هایی که فرد عقب است

Ace

عدد یک روی تاس

Advanced Anchor

لنگر بالا

Deep Anchor

لنگر عمیق یا پایین

Boxcars

جفت شش

Coffeehouse

کری خواندن

Combination

مجموع دو عدد تاس

Combination Shot

با یک تاس دو مهره را زدن

Comfort Station

پل (عدد 13 روی صفحه برای شما)

Cover

پوشش

CPW

شانس برد بازی

Crawford Game

آخرین امتیاز قبل برد یک فرد

Crossover

حرکت از یک ربع زمین به ربع دیگر 

Deuce

دو تاس 

Dice Cup

تاس انداز/ریز

DMP

دوبل کردن

Ducks

جفت دو

End Game

آخرین دست بازی

Escape

فرار مهره ها

Exposed Checker

مهره تکی در خطر

Fail

تاسی که شما را بعد از خورده شدن به بازی نمی آورد

Gammon

مارس کردن

Hit

خوردن مهره

Home

خانه 

Joker

خر شناسی

Kibitz

تماشاچی بازی

Leave a Shot

گشاد

 

تاس به انگلیسی

یکی از اشتباهاتی که زبان آموزان در در بازی تخت نرد انجام می دهند، استفاده از دو لغت Dice و Craps است. بسیاری از زبان آموزان، تصور می کنند که تاس به زبان انگلیسی Crapsمی شود، ولی این لغت به بازی گفته می شود که با تاس انجام می شود. در اصل تاس به زبان انگلیسی می شود Dice و در چند بازی مختلف از آن استفاده می شود. 

 

مهره تخته نرد به انگلیسی

بازی تخته نرد با تاس و مهره های سیاه و سفید انجام می شود. برخی از مترجمین، مهره های بازی تخته نرد و چرز را به عنوان Tiles ترجمه می کنند، ولی این ترجمه کاملا اشتباه است. در زبان انگلیسی، برای بیان مهره از لغت checkers یا Stoneبهره می گیریم. Tiles به معنی مثلث های صفحه (خال) هستند که به دو رنگ سیاه (گاهی اوقات قهوه ای) هستند. 

 

متن در مورد تخته نرد به انگلیسی

یکی از جذاب ترین موضوعاتی که در کلاس زبان می توانید برای نگارش یک متن استفاده کنید، نوشته در مورد تخته نرد است که یک موضوع ورزشی و تاریخی نیز است. برای اینکه بتوانید در مورد این موضوع صحبت کنید، باید برخی از موارد را در نظر داشته باشید. در این بخش برای شما تلاش کردیم بهترین نمونه از یک انشاء در مورد تخته نرد را فراهم کرده ایم تا بتوانید نمونه های بهتری را نگارش کنید؛

 

Backgammon is one of the oldest and most enduring board games, with a rich history dating back thousands of years. Originating in the ancient civilizations of Mesopotamia, it has evolved into a game enjoyed worldwide. The game is typically played on a board divided into 24 triangular points, with 15 checkers for each player that move based on the roll of two six-sided dice

تخته نرد یکی از قدیمی ترین و ماندگارترین بازی های رومیزی است که تاریخچه ای غنی از هزاران سال پیش دارد. این بازی که از تمدن های باستانی بین النهرین سرچشمه می گیرد، به یک بازی تبدیل شده است که در سراسر جهان از آن لذت می برند. بازی معمولاً بر روی تخته ای انجام می شود که به 24 نقطه مثلثی تقسیم می شود، با 15 مهره برای هر بازیکن که بر اساس انداختن دو تاس شش وجهی حرکت می کند.

 

Strategy and skill play pivotal roles in backgammon. Players aim to move their checkers around the board and bear them off before their opponent. The doubling cube adds an extra layer of complexity, allowing players to increase the stakes during a game

استراتژی و مهارت در تخته نرد نقش اساسی دارد. هدف بازیکنان این است که مهره های خود را در اطراف تخته حرکت دهند و آن ها را جلوی حریف خود نگه دارند. مکعب دوبرابر یک لایه پیچیدگی اضافی می‌افزاید و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در طول بازی، ریسک‌ها را افزایش دهند.

 

Backgammon is not only a game of chance and skill but also a social activity. Its popularity spans cultures and generations, offering a timeless appeal. Whether played in casual settings among friends or in competitive tournaments, backgammon remains a dynamic and engaging pastime that continues to captivate players around the globe

تخته نرد نه تنها یک بازی شانس و مهارت، بلکه یک فعالیت اجتماعی است. محبوبیت آن فرهنگ ها و نسل ها را در بر می گیرد و جذابیتی جاودانه را ارائه می دهد. بازی تخته نرد چه در محیط‌های معمولی در میان دوستان و چه در مسابقات رقابتی، همچنان یک سرگرمی پویا و جذاب است که همچنان بازیکنان را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

نام مهره های شطرنج به انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic