لوگو انگلیش کلینیک
انگیزه نامه ی تحصیلی (SOP) چیست و چگونه نوشته می شود؟

انگیزه نامه ی تحصیلی (SOP) چیست و چگونه نوشته می شود؟

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 2476

انگیزه نامه ی تحصیلی که در زبان انگلیسی به آن (SOP) نیز می گویند بازتابی از شخصیت و هویتی است که شما قصد دارید در برابر کمیته انتخاب دانشجویان از خود به نمایش بگذارید. معمولا در این نامه افراد تلاش می کنند شخصیت و پیشینه ی خود را به نحوی جلوه دهند که کمیته ی پذیرش قادر به درک آن ها از طریق نمرات و پیشینه ی تحصیلی نیست. این نامه برخلاف باور عمومی نباید بر روی دستاورهای علمی شما تمرکز کند بلکه بیشتر بر روی شخصیت و هویت شما در خارج از محیط آکادمیک پیش می رود.  

در این مقاله ما به این موارد اشاره خواهیم کرد: 

  • قالب ، فرمت و راهنمایی نگارش انگیزه نامه
  • راهنمایی هایی برای نگارش انگیزه نامه ی عالی
  • اشتباهات رایجی که در هنگام نگارش انگیزه نامه باید از آن اجتناب کرد
  • اهمیت انگیزه نامه
  • محدودیت لغوی انگیزه نامه
  • نمونه هایی از انگیزه نامه در رشته های مختلف
  • نمونه ای از انگیزه نامه برای کشورهای مختلف
  • مواردی که در انگیزه نامه باید و نباید وارد شوند.

 

انگیزه نامه (SOP) چیست؟ 

انگیزه نامه، که در زبان انگلیسی از آن به عنوان SOP یاد می شود نامه ی بلندی است که دانشگاه های خارج از کشور برای قبول کردن پذیرش از متقاضیان می خواهند. هدف از نوشتن انگیزه نامه مشخص کردن دلیل انتخاب دانشگاه و رشته ی مورد نظر برای ادامه ی تحصیل است. این نامه باید شامل خلاصه ای از اینکه شما چه کسی هستید، قصد دارید به کدام درجات علمی برسید و سطح آمادگی شما برای ادامه ی تحصیل در رشته ی مورد نظر چه چیزهایی می باشند. 

در اصل این نامه می خواهد به دانشگاه اعلام کند زندگی شما تا به این لحظه در چه مسیری بوده است و اهداف آتی شما برای موفقیت چه چیزهایی می باشند. تلاش کنید در این نامه توضیح دهید کدام عوامل سبب شده است تا شما به این نقطه از درجات علمی برسید. 

 

چرا انگیزه نامه از اهمیت بالایی برخوردار است؟ 

مطلبی که دانشجویان پیش از ارسال درخواست پذیرش خود باید به آن دقت کنند این است که تنها انگیزه نامه ی خوب نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند ولی یکی از عواملی که می تواند سبب شود تا شما در دانشگاه مورد نظر مورد پذیرش قرار بگیرید انگیزه نامه ی بسیار قوی است. انگیزه نامه زمانی اهمیت پیدا می کند که تمامی مدارک ارائه شده توسط شما، ارزیابی نمرات و عملکرد دانشگاهی هستند و انگیزه نامه تنها مدرکی است که شما را به صورت خود ارزیابی مورد تحلیل قرار می دهد. برای هیات داوری که قصد دارند دانشجویان مورد نظر را پذیرش کنند این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو شما باید دقت کنید تنها برگه ای که قادر هستید شانس پذیرش را تا حد زیادی افزایش دهید همین انگیزه نامه است بنابراین باید تلاش کنید مواردی را رعایت کنید تا شما را همان گونه که هستید معرفی کند. 

 

قالب اصلی انگیزه نامه به چه صورت است؟ 

بسیاری از دانشگاه قالب اصلی انگیزه نامه را که پایین تر برای شما توضیح خواهیم داد را قبول دارند ولی برخی از دانشگاه ها هستند که براساس رشته های مختلف قالب های مختلفی از انگیزه نامه را می پذیرند از این رو بهتر است پیش از نوشتن انگیزه نامه نگاهی به شرایط نگارش انگیزه نامه در وب سایت مورد نظر بیاندازید. 

 

راهنمایی های انگلیش کلینیک برای نگارش انگیزه نامه 

با وجود اینکه در وب سایت های مختلف شما می توانید قالب های مختلفی را برای نگارش انگیزه نامه پیدا کنید ولی پیدا کردن قالبی که برای بسیاری از دانشگاه های انگلیسی زبان قابل قبول باشد کاری بسیار دشوار است. با وجود اینکه در نگارش انگیزه نامه هر فرد باید بر اساس تجربیات و سوابق تحصیلی و کاری خود عمل کند ولی مواردی وجود دارند که با رعایت آن ها می تواند تا حد زیادی یک انگیزه نامه ی قابل قبول را تهیه کرد. ما در انگلیش کلینیک تلاش می کنیم موارد اصلی ای که می تواند نحوه ی نگارش انگیزه نامه را به شما آموزش دهد ذکر کرده و شما را تا حد زیادی در این مسیر همراهی کنیم. 

 

آیا در انگیزه نامه باید اسم خود را نیز درج کنید؟ 

در انگیزه نامه های سنتی شما تحت هیچ شرایطی نباید اسم و جزئیات مشخص خود را بنویسید. انگیزه نامه بخشی از تقاضای پذیرش شما است بنابراین دانشگاه اسم و اطلاعات فردی شما را نیز دارد نیازی نیست شما برای بیشتر کردن لغات نوشته ی خود یک مرتبه دیگر نیز اطلاعات فردی خود را بنویسید. ولی امروزه برخی از دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های آسیایی شرقی و هند نوشتن اطلاعات فردی را نیز بخش اصلی انگیزه نامه تلقی می کنند. همانطور که قبل تر به شما گفته بودیم پیش از اینکه بخواهید انگیزه نامه خود را تنظیم کنید ابتدا به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و نسبت به معیارهای خاص دانشگاه ها اطلاعات لازم را کسب کنید. 

 

قالب انگیزه نامه در کانادا، آمریکا ، استرالیا و انگلستان 

 

دانشگاه ها در انگیزه نامه به دنبال چه چیزی می باشند؟ 

پیش از اینکه بخواهید انگیزه نامه ی خود را به دانشگاه ارائه دهید باید توجه کنید که برای یک دوره معمولا نزدیک به 1000 متقاضی وجود دارد و از این هزار نفر تنها 4 تا 5 نفر را برای تحصیل قبول می کنند، از این رو انگیزه نامه باید به صورت دقیق توانایی ها و خاص بودن شما را نشان دهد پیش رو برای شما نکاتی را ذکر می کنیم که در نگارش انگیزه نامه بسیار مفید هستند. 

  • مهمتر از نمره ی آزمون آیلتس این انگیزه نامه شما است که به دانشگاه ثابت می کند نگارش شما در چه سطحی قرار دارد. بنابراین بهتر است در این نامه هیچگونه اشتباه گرامری و املائی نداشته باشید. کلامی که شما در این نامه استفاده می کنید باید غنی از لغات بوده و همچنین مفهوم شما را نیز به درستی به مخاطب برساند. سعی نکنید خیلی از لغات دشوار بهره بگیرید گاهی اوقات لغت های سخت سبب می شوند پیام اصلی منتقل نشود و خواننده گمراه شود.
  • پیش از اینکه نوشتن نامه را شروع کنید ابتدا به گذشته و حال خود نگاهی بیاندازید و بررسی کنید کدام ویژگی های شما هستند که شما را از دیگر متقاضیان متمایز می کند. در هنگام نوشتن انگیزه نامه ی خود این موارد را بیش از پیش ذکر کنید تا خواننده خاص بودن شما را به سادگی درک کند. به یاد داشته باشید هدف اصلی نگارش انگیزه نامه معرفی علایق و شخصیت شما است. ذکر کردن اهداف و گرایشات شخصی نیز می تواند در متمایز کردن شما نقش بسزایی بازی کند.
  • همیشه گرفتن پذیرش را یک امر دو سویه تلقی کنید ، همینطور که دانشگاه می تواند به شما یک فرصت جدید را ارائه دهد، ببینید شما تا چه حد قادر هستید به دانشگاه در گسترش اهدافش کمک کنید. دانشگاه و موسسات آموزشی همیشه به دنبال دانشجویانی هستند که در عرصه های مختلف می توانند به دانشگاه کمک کنند.
  • یکی از نکاتی که هیات داوری را قانع می کند که شما نسبت به پذیرش خود مصمم هستید اطلاعات دقیق در مورد دانشگاه است. بهتر است در هنگام نوشتن انگیزه نامه از دانش خود نسبت به دانشکده ها، خوابگاه و مراکز علمی دانشگاه نیز یاد کنید. به این صورت مشخص می کنید با تحقیق و بررسی قبلی این دانشگاه را انتخاب کرده اید.

 

چگونه انگیزه نامه خود را از دیگر انگیزه نامه ها متمایز کنیم؟ 

همانطور که پیش از این ذکر شد برای هر رشته نزدیک به 1000 متقاضی وجود دارد که تمامی آن ها دارای مدارک و نمرات موفقی هستند تنها عاملی که می تواند افراد را از یکدیگر متمایز کند همین انگیزه نامه است ولی بسیاری از دانشجویان فارسی زبان تلاش می کنند با تقلب از انگیزه نامه ی دیگران این مشکل را برطرف کنند که این امر یکی از بدترین اشتباهاتی است که آن ها در مسیر گرفتن پذیرش انجام می دهند. انگیزه نامه یکی از اسنادی است که باید بر اساس هدف ، دانشگاه ، مقطع تحصیلی ، رشته و گذشته ی شما تنظیم شود. نسخه ای که برای دیگران پیچیده شده است به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست. 

انگیزه نامه هایی که رشته های مهندسی برای دوره ی کارشناسی ارشد به رشته ی تحریر در می آورند با انگیزه نامه ی همان رشته در دوره ی لیسانس متفاوت است. شما باید تمامی جوانب هدف خود را بررسی کرده و سپس آن ها را با جزئیات بنویسید. هیچ وقت یک مهارت را نسبت به مهارت دیگر مهمتر جلوه ندهید. مهم جلوه دادن یک مسئله باعث می شود تعادل کلی انگیزه نامه برهم بخورد. 

اگر دانشجوی رشته ی مدیریت هستید نیاز نیست خیلی به دوره هایی که تا به حال پشت سر گذاشته اید اشاره کنید شما باید از دستاوردهای مدیریتی و روحیه رهبری خود صحبت کنید. باید به کمیته انتخاب دانشجویی نشان دهید که هم اکنون نیز شما یک مدیر هستید و هدف شما از شرکت در دوره ی مدنظر چیزی فراتر از کسب دانش است. 

 

انگیزه نامه باید حداقل چند کلمه باشد؟ 

یکی از متداول ترین سوالاتی که دانشجویان از ما می کنند تعداد لغاتی است که یک انگیزه نامه باید داشته باشد و انتظار دارند یک قالب کلی را به آن ها معرفی کنیم. تعداد لغات انگیزه نامه به دو عامل اصلی بستگی دارد؛ دانشگاه و دوره ای که انتخاب می کنید. ولی اگر بخواهیم به صورت کلی این مسئله را بررسی کنیم باید بگوییم دانشگاه ها معمولا 1 تا 2 صفحه را برای نگارش انگیزه نامه مناسب می دانند اما در این بین استثناهایی نیز وجود دارند. به عنوان مثال دانشگاه های وجود دارند که از متقاضیان می خواهند انگیزه نامه را در 500 لغت به اتمام برسانند. براساس تجربه ی شخصی من بسیاری از دانشگاه ها انگیزه نامه ی مناسب را مابین 800 تا 1000 لغات می دانند ولی اگر موارد قابل ذکر شما نیز لغات بیشتری دارد بهتر است از 1200 تا بیشتر نشود. 

 

انگیزه نامه باید شامل چه مواردی شود؟ 

همانطور که از اسم آن مشخص است انگیزه نامه به دنبال دلیل و انگیزه شما از شرکت در دوره ی مدنظر است. علاوه بر انگیزه گاهی اوقات شما نیاز دارید دلایل عدم ادامه ی تحصیل در دانشگاه های کشور خود را نیز بیان کنید. بسیاری از متقاضیان گرفتن پذیرش تلاش می کنند تا حد زیادی به نکات مثبت دانشگاه مبدا بپردازند که از نوشتن دلایل ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را فراموش می کنند. اولین مسئله که سبب شده است شما به دنبال فرصت های جدید تحصیلی باشید ضعف آموزش در دانشگاه کشور خود است ابتدا به این مسائل پرداخته و سپس به دنبال دلایلی باشید که سبب شده است دانشگاه مد نظر را انتخاب کنید. 

 

چه مواردی در انگیزه نامه نباید نوشته شوند؟ 

یکی از مسائلی که در نگارش انگیزه نامه بسیار مهم است مطالبی هستند که نباید در یک انگیزه نامه ذکر شوند ، هیات داوری نیاز ندارد در مورد دستاورهای افراد خانواده ی شما اطلاعاتی داشته باشند ، اینکه شما از چه خانواده ای هستید و دیگر افراد خانواده به چه موفقیت هایی دست یافته اند جزء مطالبی است که تحت هیچ شرایطی نباید در انگیزه نامه آورده شوند. 

مسئله ای که اغلب در انگیزه نامه های دانشجویان فارسی زبان دیده می شود بررسی موفقیت ها بر اساس مسائل مالی است. اینکه شما با مدارک پیشین خود تا چه حد موفقیت مالی کسب کرده اید اصلا برای هیات داوری اهمیت ندارد. این پیش زمینه ی آکادمیک است که نشان می دهد تا چه حد شما در حوزه ی تحصیلی موفق بوده اید و نه مسائل مالی. 

نکته ی دیگری که به وفور در انگیزه نامه ها دیده می شود اشاره خیلی زیاد به جزئیات است. بله همه ی ما می دانیم که شما در دانشگاه کاپیتان تیم فوتبال بوده اید و در عرصه های مختلف نیز خوش درخشیدید ولی دقت کنید مبالغه نسبت به خود اعتماد تیم داوری را نسبت به شما کاهش می دهد. انتخاب کنید کدام دستاورد شما به رشته ی مورد نظر نزدیک است سپس آن را به کار ببرید. 

 

راهبردهایی برای نگارش انگیزه نامه 

فارغ از اینکه در کدام دوره و رشته قصد شرکت دارید اصلی ترین موردی که در هنگام نوشتن انگیزه نامه باید به آن دقت کنید تمرکز و انسجام متن شما است. اگرقصد دارید ابتدا در مورد موفقیت های آکادمیک صحبت کرده و سپس آن ها را به پیش زمینه های کاری متصل کنید باید در نظر داشته باشید که در انتهای تمامی این موارد باید در یک نقطه به هم مربوط باشند. 

این نامه باید همیشه در ابتدا گذشته ی شما را شامل شده سپس شرایطی کنونی  را به خوبی توضیح دهد و در نهایت نیز از برنامه های آتی صحبت کند. نکته ی اصلی نوشتن انگیزه نامه این است که شما هر بخش را به پاراگراف هایی تقسیم کرده و آن ها را به صورت مجزا صحبت کنید و در انتها با یک نتیجه گیری به هم مرتبط کنید. حالا نگاهی جزئی به این پاراگراف ها می اندازیم. 

 

مقدمه ی انگیزه نامه: پاراگراف اول 

پاراگراف اول را معمولا بسیاری به معرفی خود و علایق اختصاص می دهند که این مسئله یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید. همیشه به یاد داشته باشید در انگیزه نامه و دیگر نامه های این چنینی پاراگراف اول را به گفتن خلاصه ی کل نامه و موارد کلی ای که گفته خواهد شد اختصاص دهید. رویکردهای بسیاری در مورد این پاراگراف است که می توانید یکی از آن ها را به کار بگیرید. پیش رو برای شما این رویکردها را می گوییم. 

  • اهداف بلند مدت خود را بیان کرده و آنها را به دوره ای که قصد شروع آن را دارید متصل کنید.
  • نظرات و ایده های کلی خود را در مورد رشته ای که قبول شده اید بیان کرده و بگویید چگونه می توانید به این رشته کمک کنید.
  • پیش زمینه و کارهای خود را در 2-3 خط بیان کرده و آن را به اهداف آینده متصل کنید.
  • در مورد اتفاق و جمله ای که سبب شده است رشته ی مورد نظر را انتخاب کنید مطلبی را بنویسید.

 

پاراگراف دوم و سوم: پیش زمینه ی علمی و تجارب حرفه ای

دستاوردهای آکادمیک شما در پاراگراف دوم و سوم جای دارد. تا به امروز چه کارهایی را در حوزه های آکادمیک انجام داده اید، پروژهای علمی و کلاس های مختلفی که در آن ها حضور داشته اید نیز همه بخشی از این موضوع می باشند. توجه داشته باشید در این بخش تحت هیچ شرایطی شما نباید در مورد دستاوردهای کاری و شغلی صحبت کنید. 

 

پاراگراف چهارم انگیزه نامه: چرا این دوره؟ 

این بخش را شما باید به دستاوردهای آکادمیکی در آینده با گذراندن این دوره می توانید به دست بیاورید اختصاص دهید. این بخش از نظر کمیته ی داوری بسیار مهم می باشد زیرا نه تنها هدف شما را مشخص می کند بلکه بیانگر این است که تا چه حد می توانید در پروژه ها به دانشگاه کمک کنید. 

 

پاراگراف پنجم: اهداف حرفه ای 

شما تا به این لحظه چهار پاراگراف را نوشته اید که به این نقطه برسید. این پاراگراف اصلی ترین بدنه ی انگیزه نامه را تشکیل می دهد. در این بخش شما باید از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود صحبت کرده و بگویید برای 5 تا 15 سال آینده چه برنامه هایی دارید. پیشنهاد می شود اگر برای کشوری اقدام می کنید مانند کره جنوبی و ژاپن که اجازه ی اقامت دائم را به شما نمی دهند بهتر است از شرکت های ایرانی نام ببرید که قصد کار در آن ها را دارید. این امر نه تنها رویاهای و اهداف کوتاه مدت شما را مشخص می کند بلکه به صورت غیر مستقیم بیان می کند که شما قصد بازگشت به کشور خود را نیز دارید. 

حالا که اهداف کوتاه مدت خود را بیان کردید زمان آن رسیده است که به افق های دور دست تر نگاه کرده و بیان کنید تا 15 سال آینده کدام اهداف را در سر داشته و قصد دارید به کدام نقطه برسید. اگر قصد ادامه ی تحصیل در دوره ی دکتری را دارید پیشنهاد می کنیم این مسئله را به صورت خیلی شفاف و با تمام جزئیات بیان کنید. برای دانشگاه بسیار مهم است که افرادی را استخدام کند که هدف اصلی آن ها تحصیل است. ولی اگر برنامه ای برای دکتری در ذهن خود ندارید بهتر است از اهداف و حتی گاهی تخیلات خود را در انگیزه نامه وارد کنید. 

 

پاراگراف ششم: چرا این دانشگاه 

معمولا پاراگراف 6 را دانشجویان به بیان دلایل انتخاب دانشگاه اختصاص می دهند. شاید در سطح دنیا دانشگاه های بسیاری وجود داشته باشد که رشته ی مورد نظر را به خوبی تدریس کند ولی شما باید به درستی بیان کنید چرا از میان تمامی انتخاب ها، شما این دانشگاه را انتخاب کرده اید. پیشنهاد می شود در این بخش به تحقیقات صورت گرفته دانشگاه ، برنامه ی درسی ، اساتید به نام و فعالیت های خاص دانشگاه اشاره ای بکنید.  

 

پاراگراف انتهایی انگیزه نامه 

همانطور که پاراگراف ابتدایی به بررسی کلی انگیزه نامه اختصاص دارد در پاراگراف انتهایی نیز شما باید تمامی موارد را خلاصه کرده و به نوعی نتیجه ی کلی را در آن قرار دهید. بهتر است شما در این پاراگراف صحبتی در مورد چالش های پیش رو کرده و بگویید در آینده و با توجه به اهدافی که گفته اید چه مسائلی در انتظار شما هستند. 

 

آیا انگیزه نامه می تواند برای شما بورسیه را به ارمغان بیاورد؟ 

یکی از اصلی ترین مسائلی که برای پذیرش سوال می شود بورسیه ی تحصیلی است. این نامه تنها از اهداف و پیش زمینه ی کاری شما صحبت می کند و خیلی به موضوع بورسیه ی تحصیلی شما مربوط نیست بسیار از دانشگاه هایی که برای ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه ارائه می دهند برگه ی ثانویه ای را که معمولا سوالات از پیش تعیین شده را شامل می شود ارائه داده و از دانشجویان می خواهند آن را تکمیل کنند و همراه با نامه ای جدید آن را برای دانشگاه ارسال کنند. پیشنهاد می شود در انگیزه نامه در مورد بورسیه تحصیلی خود اصلا صحبت نکنید و تکمیل فرایند پذیرش خود را قدم به قدم طی کنید.  

 

نمونه ای از انگیزه نامه بر اساس کشور مقصد 

همه ی ما پیش از اینکه به یک دانشگاه معتبر درخواست پذیرش را ارسال کنیم تحقیقاتی را انجام می دهیم ولی کمتر دانشجویی است که این تحقیقات را در انگیزه نامه نیز دخیل کند. به یاد داشته باشید دانشگاه ها برای پذیرش متقاضیان خود روند کاملا متفاوتی را دارا هستند. نکته ای که برای یک کشور بسیار مهم است برای کشور دیگر اصلا اهمیتی ندارد. از این رو ما تلاش کردیم با آوردن مثالی از انگیزه نامه های پذیرفته شده در یک کشور نشان دهیم برای نوشتن این نامه چه نکاتی در هر کشور باید هایلایت شود. 

 

آمریکا

تقریبا تمامی دانشگاه های آمریکا از متقاضیان درخواست انگیزه نامه می کنند و معیار اصلی آن ها نیز 1000 تا 1200 لغت است. دانشگاه های مختلف آمریکا معمولا به فعالیت های خارج از دانشگاه بسیار اهمیت می دهند، برنامه ی ویژه ای برای ورزش دارند و حتی برای بسکتبالیست ها و بازیکنان فوتبال آمریکایی بورسیه های ویژه ای نیز در نظر می گیرند. اگر برای دانشگاهی در ایالات متحده انگیزه نامه تنظیم می کنید بهتر است در مورد این ویژگی ها نیز نکته ای را بیان کنید. 

نکته ی دومی که هنگام نوشتن انگیزه نامه برای یک دانشگاه آمریکایی باید در نظر داشته باشید این است که این دانشگاه ها به همان اندازه که به دستاوردهای آکادمیک اهمیت می دهند به همان اندازه نیز به شخصیت ، رفتار و تخیلات شما ارزش قائل هستند. پیش رو برای شما نمونه ای از یک انگیزه نامه موفق برای یک دانشگاه ها آمریکایی را آورده ایم.

The successive missions of ISRO and the Mars-Rover mission by NASA inspired me to gain profound knowledge in the field, intended to find solutions to real-life problems. In this era of innovation, being a contributor to the field of Aerospace with the desire to forge ahead in this field has motivated me to pursue graduate studies. The wide scope for research in Propulsion Systems is promising, and I aim at contributing to an evolutionary phase in propulsion

During my Bachelor’s program, I found XXX and XXX to be the most interesting subjects. However, the important subjects that made me understand Mechanical and played a vital role in strengthening my decision of pursuing higher education in Aerospace were XXX, XXX, and XXX. These subjects are core areas of the field and also form a base structure for Aerospace. I also referred to online courses from XXX which made me understand these subjects in details

*در این بخش بهتر است در مورد پیش زمینه ی علمی خود اطلاعات بیشتری را نیز بگویید*

After the completion of my under-graduation, I always wanted to seek a job to gain industrial experience. My good grades and communication skills earned me a college placement at a multinational company, XXX, among XXX students. I was selected in the XXX department with the main responsibilities of XXX and XXX of products

After reviewing innovative projects like reusable space plane by ISRO, Mars rover mission by NASA, and reusable orbital rockets by SpaceX, all these developed a keen interest in me to contribute to the field of Aerospace. This made me realize that I needed deeper insights and research experience in Aerospace to have a successful career in the research field. With this ultimate goal in mind, I have decided to pursue a Master’s degree

In the near future, I see myself working in the XXX department of a reputed organization namely XXX where I would get the opportunity to solve major challenges of the industry. My long-term goal is to research on XXX in order to work on XXX

I intend to pursue an M.S. degree in XXX at The University of XXX - USA, with an emphasis on XXX. The esteemed faculty, excellent research facilities and the structure of the graduate program at the University make it a great place for graduate studies. I am interested in the courses and research of Professor XXX and Professor XXX. It would be a great experience to learn topics such as XXX from him. Professor XXX has done pioneering work in XXX. His insights on XXX would be extremely valuable. I would love to explore XXX during my studies

Having decided that I will engage in the pursuit of a career in XXX, I fully understand the kind of dedication, perseverance and resolve that a graduate program calls for. I believe that I have the ability and motivation to successfully pursue graduate studies while contributing to the research at The University of XXX, USA, and sincerely hope to gain admission into the university

 

استرالیا

برخلاف ایالات متحده دانشگاه های استرالیا فعالیت های ورزشی و مسائل این چنین برای آنها کمترین ارزش را دارند ، در عوض استرالیا به دانش موسیقی و فعالیت های هنری بسیاری ارزش قائل هستند و معمولا برای دانشجویانی که به این مسائل گرایش دارند خدمات ویژه ای نیز اختصاص می دهند. اگر در اوقات فراغت خود ساز موسیقی را می زنید و یا به فعالیت هنری خاصی می پردازید حتما اشاره ای به آن در انگیزه نامه بکنید. 

My decision to pursue Master’s Program in Business Analytics has emanated from my immense interest in the field of technology and its impact on business management. It amazes me how people use their analytical skills to gauge their past business performance and make business plans for future. This art of understanding business performance and developing new insights using statistical methods and data has inspired me to specialize in Business Analytics by pursuing master’s program at your University. With this degree, I aspire to gain mastery over statistical and analytical tools and decision making

Right from my high school, business related subjects fascinated me. Even I found myself curious enough to know more about various businessmen and how they led their businesses in well-organized way. Being impressed with their successes, I always wanted to know about their business approaches. As I was keen to get more knowledge about this subject, I purposely selected Bachelor of Commerce as under graduate degree, in which most of the subjects were related to business management.  During under graduation, I found myself more interested in Business Information Systems and Information Technology. I realized that technology also plays a great role in making right business decisions

Soon after under graduation, I got an opportunity to enter corporate world and gain practical knowledge in the field of information technology and business information systems. I joined XXX company as Junior Assistant. This role allowed me to interact with business management people and derive business ideas. At the same time, my interest was also towards understanding about computer systems. Thus, I joined part time Computer Applications course as post graduate degree in a reputed institution in my country. During this time, I worked and studied simultaneously. During my entire professional journey, I worked in many multinational companies and gained more than 12 years of experience in ERP Software

At present, I am working with YYY company as Senior Consultant. My role requires me to get involved in all phases of software life cycle like requirement gathering, design and planning, analysis, development, case study and interaction with client. Over the years, my experience in the field of information systems has increased by leaps and bounds as along with official projects, I attended various workshops, seminars and conferences.  However, in order to compete with information technology industry, I wish to upgrade my skills in the field of business analytics by pursuing master’s program. I believe this formal degree will help me to gain a deeper knowledge on improving business performance, creating effective business plans and acquiring more ideas on information systems and latest analytical tools

After a thorough research and discussion with many people in regard to my higher studies, I found that Australia is the best place to study. Australia’s education system is recognized worldwide and maintains high standards. Learning in such a place will boost my career perspective.  Apart from this, the safe, secure and peaceful environment makes it an ideal study destination for an international student like me. I am eager to experience the diversity in Australia by networking with multi-cultural peer group. I will also get a chance to exchange thoughts and ideas with people from different nationalities and cultural orientations. I am sure, all these experiences will be learning for a lifetime

I chose your University for my master’s studies as it is among top ranked international universities with ranks third in the state of Victoria and twelfth university in Australia. Being the largest campus in the southern Hemisphere, the university offers many facilities such as library, restaurants, shops, banks and an art gallery. The Melbourne Wildlife Sanctuary is also part of the university. On the campus grounds, there are various sporting and recreation facilities such as indoor stadiums, swimming pool, playing fields, gym and training facilities for football. Apart from all these facilities, what actually attracts me towards the university is its well-structured curriculum which will help me gain insight about latest trends and technologies. I will also get deeper knowledge on how to organize a team, information, business processes and information technology, thereby improving productivity, decision making, problem solving, communicating and coordinating. This specialized learning will further guide me to take important decision in the industry and implement innovative process in my country

I believe, studying at your University which provides high education standard at an international level will be an added advantage to my credentials. The association with the university will allow me to attain astonishing opportunity to strengthen my career, focus on diversity and multicultural concerns and acquire knowledge in Business Analytics field with global mindset. I will be grateful if I will be accorded with an opportunity to pursue Master’s program in Business Analytics at your revered university

 

کانادا

کانادا یکی از وسیع ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و شامل فرهنگ و مسائل خاص خود است. پیش از این که بخواهید برای دانشگاه های این کشور انگیزه نامه تعیین کنید بهتر است نشان دهید با تغییر بخشی این کشور سازگار هستید و در اصل همین تفاوت ها است که شما را به سمت این کشور کشانده است. معمولا دانشگاه های این کشور علاقه ی زیادی دارند که با دیگر کشورها مقایسه شده و سپس دلایل برتری آن ها را بیان کنید. حتما دانشگاه مد نظر خود را با دانشگاه آمریکا و انگلستان مقایسه کرده و بیان کنید مزیت های این دانشگاه نسبت به هم طرازهای خود کدام موارد هستند. 

(**در این بخش شما از نظر و جمله ای که شما را به سمت این رشته سوق داده صحبت کنید**).

 Realizing this, I decided to take up ………………. for my undergraduate studies so that I can be a part of this change to make our society a better place to live in

I did my schooling from School Name, City/State and gradually flourished as a versatile person. My temperament for my favourite subjects can be easily understood by looking at my score of XX% in that subject. Soon, I developed a flair for ……………. My interest has evolved into a determination to study the subject deeply and do some valuable research in the field. Therefore, my quest to attain knowledge landed me at Specialisation to start my journey in the ............... industry. I started my XXX studies right after high school as a student of XXX and completed it with Honors. I continued my studies and moved forward with XXX from the same university

 (اطلاعات بیشتری در مورد پیش زمینه علمی و آکادمیک خود بیان کنید).

Apart from academics, I was always involved in various extracurricular activities like ……………... Such participation taught me skills like teamwork, leadership, and social work.

After the completion of my studies, I decided to enter the corporate world. I passed the difficult written and personal interview rounds and was eventually selected as XXX. My invaluable academic knowledge helped me to successfully deliver all crucial assignment related to …………….. My performance soon gave my Manager confidence and I was given the opportunity to lead the team and got promoted to

Having done the rigorous groundwork in both theoretical and practical engineering, now I think I am in a position to peep into the realm of higher studies. My passion for the subject, XXX, its practical application and my current work experience based on XXX will help me in pursuing a master’s with a better understanding and will lead to a promising career. Also, my work experience demands higher education for getting a higher technical level role, so a Master’s degree at this stage of my career will definitely help me to achieve key technical profiles and attractive pay packages

Eventually, after my Master’s, I would like to work as a XXX at a renowned organization like XXX. My long term goals are to work as a XXX or XXX at XXX company

(**Insert university-specific information here. Reasons why you have chosen this particular university**) I wish to nourish myself at the prestigious University of XXX, Canada with your renowned faculty and research in the field of XXX. It is with this in mind that I am looking forward to a long and rewarding relationship with you

Thank you for considering my candidature as a prospective graduate student

 

انگلستان

به جرات می توان گفت یکی از سختگیرانه ترین قوانین را برای نوشتن انگیزه نامه دانشگاه های انگلستان دارند ، به عنوان مثال هر دانشگاه برای خود قوانین مخصوصی را در مورد تعداد لغات ، پاراگراف ها دارند. اگر در ویژگی های انگیزه نامه ی دانشگاه مطلبی در مورد محدودیت لغتی ذکر نشده است تلاش کنید بیشتر از 1200 لغت ننویسید. تحت هیچ شرایطی از نوشته ی افراد دیگر کپی برداری نکنید، این دانشگاه ها به حدی نسبت به این موضوع حساس هستند که کوچک ترین کپی برداری می تواند پذیرش شما را به کلی لغو کند. 

برای انگلستان بسیار مهم است که شما به اصل مطلب اشاره کنید از این رو تلاش کنید تحت هیچ شرایطی حاشیه نروید و هنگامی که به یک موضوع می پردازید به موضوع دیگر اشاره نکنید. دانشگاه های انگلستان خیلی مشتاق نیستند بدانند شما در خارج از دانشگاه چه فعالیت هایی دارید آن ها از شما تنها چیزی که می خواهند بدانند دستاوردهای علمی و شغلی است. در برخی از موارد نیز بیان موضوعات با صورت طوفان های فکری نیز می تواند نظر هیات داوری را جلب کند. به نمونه ی پیش رو دقت کنید تا مطالب خواسته شده توسط دانشگاه های انگلستان را بیشتر درک کنید. 

There is hardly any field where science of Data Analysis has not made its presence felt. The art of processing and understanding the humongous amount of data can help in effective decision making, leading to implementation of more innovative ideas for successful outcomes. Being an Engineer with considerable experience in digital data and analysis, I find the field of Data Science quite fascinating for it effectively blends technological expertise with human logic. After working for a client in manufacturing domain and learning about new concepts like statistical methods and predictive modelling, I stoutly felt the need for concrete knowledge in this field which became my prime motivation to pursue my higher education in Masters in Data Analytics. With this program, I intend to learn the best tools of analytics and imbibe necessary skills that are required for effective utilization of data.  My goal is to start a new career in my country as a Data Scientist or Data Analyst with best figures. I would also like to challenge myself in next few years, by staying updated and working close to technology

The roots of my interest in the field of analytics digs down to my school days when I was fascinated with Mathematics and Physics subjects. Their implementation in real life processes intrigued me a lot. I used to stay long time with my faculty till the time I got the reason behind phenomena; as a result, I developed analytical skills at an early age. During my undergraduate degree in Electronics and Communication Engineering from XXX University, I diverted to programming language in #C and #MATLAB right from the starting. Although it was not my major area of study, I developed a strong and deep insight in the subjects like Operating System, Algorithms, Computer Administration etc. Data Signal Processing and Digital Image processing as the core subjects were even more interesting as they deal with processing of an image and audio signals. They also deal in improving and disproving the quality using mathematical equations. Predicting the missing part of image using predictive analysis, helped me in building a strong analytical background

With my zeal and passion towards Information Technology, I joined a corporate company into the role of Assistant System Engineer (ASE). After getting trained in java and SQL, I started working with the client FCA (Fiat Chrysler Automobiles). From then I started working on real timer technical data. My role was to collect the huge data from the data base server, filter the given requirements as per BRD and analyse the data by understanding the business requirements. After that I was required to extract the solution for given problem or give an innovative solution for business growth. This project not only gave me better understanding of business and processes but also helped me in improving my analytical skills day by day

Now with around 2.3 years of experience, I feel this is the right time to upgrade my knowledge of Data Analytics by pursuing a full-time course. I believe this course will equip me with latest trends, data tools and upcoming processes. This program will also help me in improving my knowledge in R, Python, supervised and unsupervised algorithms etc.

Having zeal and enthusiasm to study masters in abroad, I sorted out few options available and found few programs in USA, Ireland and UK. I opted out USA due to its instability and Ireland as it has lesser job opportunities compared to UK. UK has wider job opportunities in multiple domains like Financial, Manufacturing, Automobile, Banking, Health care, Hotel Management etc., where Analytics had a wider scope in development. UK is also one of the largest destinations for international students, providing the high quality study for value of money. Course duration for Masters in UK universities is only 1 year (mostly), which will save both my time and money. Moreover, the practical approach of study will provide me more exposure to real time work environment. I am quite confident that this friendly practical approach of study, which is more goal oriented, will help me stand out of the crowd, brightening my career opportunities in top MNC’s on return to my home country

Considering my career goals, I have chosen YYY University which is one of the leading educational institutions in UK. The course curriculum includes Data Mining, Advanced Data Analytics, Data Visualization etc., which are pretty much helpful for strong data science background. I look forward to the Predictive Analysis and Data-driven Decision making for Machine Learning models for predicting the data. Apart from the strong foundation courses offered, diverse elective programs will provide me greater insight into different industrial domain. Also, implementing theoretical concept on the capstone project while working with real time data would greatly help in in future endeavours and make me job ready

Studying at your university would surely help me refresh all my analytical skills gained through my experience so far and try to work out on more practical knowledge gained at the University. I am sure that, your University will fulfil all my digs in the subjects so far and clear the path for a great career ahead


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic