لوگو انگلیش کلینیک
روش های بهبود رایتینگ آیلتس (IELTS)

روش های بهبود رایتینگ آیلتس (IELTS)

03/01/10 13 دقیقه برای مطالعه 4069

آزمون آیلتس، یک آزمون زبان بین المللی می باشد و شامل سنجش 4 مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن انگلیسی است. سیستم نمره دهی این آزمون از 1 تا 9 می باشد و معمولا نمره حدود 6.5 تا 7 برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی و یا مهاجرت کافی است. برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، باید تک تک مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی را تمرین کنید و سطح زبان خود را به حد پیشرفته برسانید.

در میان بخش های مختلف آزمون آیلتس، بخش رایتینگ یا نوشتار، معمولا برای زبان آموزان چالش برانگیزتر است و کسب نمره بالا در آن، تمرین و راه و روش خاص خود را دارد. در حالت کلی، برای اینکه نمره بالایی در رایتینگ آیلتس بگیرید، ابتدا باید دانش عمومی زبان خود را تقویت کنید و پس از آن به سراغ تمرین اختصاصی آیلتس و یادگیری استراتژی ها بروید.  

نکته خیلی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که گول تبلیغات پوچ را نخورید و تصور نکنید که بدون دانش قابل توجه، صرفا با تکنیک ها و ترفند ها می توانید نمره بالایی در رایتینگ بگیرید. تکنیک ها فقط زمانی به کمک شما می آیند که در کنار دانش بالای زبان خود از آن ها جهت بهبود رایتینگ آیلتس استفاده کنید. بنابراین این تصور را که چند ترفند و راز و رمز می تواند شمارا یک شبه به نمره بالا  رایتینگ آیلتس برساند، فراموش کنید. برای گرفتن نمره بالا رایتینگ، فقط و فقط تمرینات منظم و مطالعه و برنامه ریزی بلند مدت روش درستی¬ست. ما در این مقاله قصد داریم تا روش های بهبود رایتینگ آیلتس را بررسی کنیم.

برای اینکه راهکارهای بهبود رایتینگ آیلتس را بررسی کنیم، باید ابتدا ساختار این بخش را به خوبی بشناسید.

 

رایتینگ آیلتس IELTS چگونه است؟

رایتینگ آیلتس دارای 2 قسمت یا تسک Task می باشد که در تسک 1 رایتینگ آیلتس آکادمیک باید اطلاعات ارائه شده در یک نمودار را در حداقل ۱۵۰ کلمه شرح دهید و در Task 2   رایتینگ آکادمیک هم باید در مورد موضوعی که برای شما تعیین شده، یک انشای حداقل ۲۵۰ کلمه ای بنویسید.  

در رایتینگ Task 1 آزمون آیلتس آکادمیک  شما باید اطلاعاتی را که در چند نمودار، عکس و جدول مشاهده می کنید در حداقل ۱۵۰ کلمه شرح دهید. این جداول و نمودارها انواع مختلفی دارند که توانایی شما را در تفسیر اطلاعات علمی و آمادگی برای نوشتن مقالات علمی می سنجد و بنابراین در آیلتس جنرال خبری از این نوع رایتینگ نیست!

رایتینگ Task 2 آیلتس آکادمیک یک انشاء یا Essay است. شما باید در مورد یک موضوع داده شده نظر بدهید یا دو طرف یک موضوع را تحلیل کنید و دلایل موافقت ها و مخالفت ها را بررسی کنید. البته محدودیت این رایتینگ ۲۵۰ کلمه است و نوشته شما باید بیشتر از ۲۵۰ کلمه باشد.

در رایتینگTask 2  آزمون آیلتس جنرال هم همانطور که گفتیم موضوعاتی به شما ارائه می گردد که باید با توجه به نوع آن ها یک انشای حداقل 250 کلمه ای بنویسید. انواع سوالات تسک 2 رایتینگ آیلتس جنرال به شرح زیر هستند:

• سوال های Opinion

• سوال های Discussion

• Advantages/Disadvantages

• سوال های Double-question

 

بهبود رایتینگ آیلتس IELTS برای مبتدیان

اگر سطح زبان شما پیشرفته نیست و قصد دارید تمرین برای رایتینگ آیلتس را شروع کنید، بهتر است ابتدا پایه زبانتان را تقویت کنید یعنی با فراگیری دستور زبان و کلمات شروع کنید و در کنار آن تمرین های ساده را شروع کنید. دانستن گرامر زبان انگلیسی برای نگارش یک رایتینگ خوب، ضروری و واجب است. برای نوشتن جملات با ساختار صحیح و بکار بردن افعال با زمان های مناسب، استفاده درست حروف اضافه، نوشتن جملات با ساختارهای گرامری جذاب و ... ابتدا باید در این زمینه دانش کافی را کسب کنید و سپس با تمرین های روزانه توانایی بکار بردن آن ها را کسب کنید. بهترین کتاب های گرامر انگلیسی برای تقویت رایتینگ عبارتند از :

Grammar In Use English  

English Grammar Azar

Oxford English Grammar Course

Longman student Grammar of spoken and written English

 

همچنین در کنار مطالعه گرامر، یادگیری لغت کمک زیادی به ارتقا دانش زبان جهت تقویت رایتینگ می کند. برای شروع اگر سطح زبان شما چندان بالا نیست بهترین منبع برای افزایش دایره لغات انگلیسی کتاب ۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی می باشد که هم به صورت PDF و هم به صورت کتاب چاپی و اپلیکیشن و ... موجود است. در کنار تسلط بر گرامر و دستور زبان، یک سری تمرین های ساده روزانه می تواند اثر مثبتی بر نحوه نگارش شما داشته باشد و فرایند یادگیری شما را سرعت ببخشد. در ادامه روش های تمرینی برای تقویت رایتینگ را به تفصیل بررسی میکنیم.

 

بهبود رایتینگ آیلتس IELTS با نوشتن خاطرات روزانه

نوشتن خاطرات روزانه به انگلیسی یکی از تاثیر گذارترین تمرین ها برای تقویت رایتینگ و طور کلی زبان انگلیسی است زیرا این روش علی رغم سادگی، موجب بکارگیری هرآنچه آموخته اید می شود و همینطور روزانه از یک الگوی مشابه پیروی می کنید. این امر موجب می شود تا در طول مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری کنید. برای تاثیر گذاری هرچه بهتر این روش، ابتدا سعی کنید مقصودتان را با هر کلمه و دستوری فقط روی کاغذ بیاورید و توجهی نکنید که بعضی از جملات چندان صحیح و زیبا نباشند. به مرور با یادگرفتن کلمات جدید و دستور زبان ها، سعی کنید کلمات جدید را کم کم در نگارش خود جایگزین کنید و ساختارهای صحیح گرامری به کار ببرید. در نهایت بهتر است از یک مدرس زبان یا فردی که دانش بالایی در زبان دارد بخواهید که نوشته های شما را تصحیح کند.  

 

بهبود رایتینگ آیلتس IELTS با خلاصه نویسی

یکی دیگر از راهکارهای مفید برای تقویت رایتینگ زبان خلاصه نویسی است. برای این کار می توانید از داستان های ساده و کوتاه، فیلم ها، مطالب مجلات و ... استفاده کنید و شروع به نوشتن خلاصه داستان به زبان خودتان کنید. در این روش نیز مانند روش قبلی، مهم نیست که ابتدای کار خلاصه شما بدون اشتباه و کامل باشد و فقط این تمرین را تکرار کنید تا به مرور ذهن شما فعال و نوشتن انگلیسی برایتان ساده شود. تمرین نگارش به شما کمک می کند که به مرور سرعت ذهنتان بالا رفته و مجبور به فکر کردن و ترجمه کردن جملات فارسی نباشید. در ادامه سعی کنید از لغات جدید در نوشته های خود استفاده کنید و آن چه را که شنیده یا خوانده اید پارافریز کنید. یعنی برایشان معادل و هم معنی پیدا کنید. در انتها نیز از فردی متخصص بخواهید نوشته های شما را بخواند و تصحیح کند.

 

فکر کردن به انگلیسی برای بهبود رایتینگ آیلتس IELTS  

این ترفند نیز از آن روش هایی است که برای تقویت هر شاخه ای از زبان مناسب می باشد و به شما کمک می کند تا ذهنی فعال و پرسرعت برای نوشتن انگلیسی داشته باشید. اگر عادت دارید که انگلیسی فکر کنید، دیگر برای نوشتن جملات ، وقتی صرف ترجمه جملات از فارسی به انگلیسی در ذهنتان نمی شود و از همان ابتدا جملات انگلیسی را از ذهنتان به کاغذ منتقل می کنید. برای تمرین این روش پیشنهاد ما این است که سعی کنید به امور روزانه خود به انگلیسی فکر کنید. به عنوان مثال به غذاها، کارهایی که باید انجام دهید، حرف هایی که می خواهد بزنید، دوستان و ... به انگلیسی فکر کنید و در کل برای یافتن معنای کلمات همواره از واژه نامه یا دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.

 همینطور وقتی در پی جستجوی مطلبی در گوگل هستید، سعی کنید به انگلیسی سرچ کنید و مطلب مورد نظر خود را میان سایت های خارجی پیدا کنید. تمام این موارد به شما کمک می کند که ذهن شما به کلمات و جملات انگلیسی سازگار شود و و ناخودآگاه برای نوشتن و صحبت کردن جملات انگلیسی در ذهن شما آماده باشند. در کنار این تمرین ها، مطالعه کتاب هایی که جهت تقویت رایتینگ نگاشته شده اند، کمک بسیاری به جهت دهی تمرینات و مطالعه شما می کند و باعث می شود از یک الگوی درست برای پیشرفت در نگارش انگلیسی پیروی کنید.

 کتاب های بسیاری هرساله در زمینه تقویت رایتینگ به چاپ می رسند که این امر معمولا موجب سردرگمی زبان آموزان به ویژه در مراحل ابتدایی مطالعه و یادگیری می شود.  

 

بهبود رایتینگ آیلتس IELTS – 6 قانون طلایی برای تقویت رایتینگ آیلتس

حال که سطح زبانتان پیشرفت کرد و پایه نوشتن رایتینگ شما تقویت شد، نوبت به بکارگیری تکنیک ها و استراتژی هایی می رسد که می توانند نمره رایتینگ آیلتس شما را افزایش دهند. برای اینکه این راهکارها برایتان مفید و با ثمر واقع شوند، باید حتما در تمرینات بسیاری آن ها را به کار ببرید تا ملکه ذهنتان شوند و به مرور در نوشتن رایتینگ آیلتس خبره شوید.

 

1- شناسایی هدف سوال – بهبود رایتینگ آیلتس IELTS

خواه در حال نوشتن برای آزمون آکادمیک هستید یا جنرال، با تسک 1 رو به رو هستید یا تسک 2، مطمئن شوید که دقیقاً سوال از شما چه می خواهد. این اولین ومهم ترین قدم در نوشتن رایتینگ است زیرا در موارد بسیاری، اگر به درستی متوجه سوال نشوید علی رغم نوشتن یک متن خوب، نمره پایینی می گیرید زیرا منظور اصلی سوال را متوجه نشده اید و درواقع راه را اشتباه رفته اید!

 پس اگر در آزمون جنرال نامه می نویسید ، مطمئن شوید که از شما خواسته شده چه مقصودی را مطرح کنید و اگر در حال نوشتن رایتینگ هستید، مطمئن شوید که می توانید ابعاد مختلف سوال را بررسی کنید و دلایل مناسب برایش بنویسید. اگر در حال توصیف نمودارها هستید، ابتدا آنچه را که نمودار نشان می دهد شناسایی کنید، سپس روندهای اصلی و ویژگی های مهم را برای مقایسه شناسایی کنید. سپس هنگامی که تمام ابعاد سوالات را بررسی کردید و ذهنتان آماده شد طرح کلی رایتینگ خود را بچینید.

 

2-برای بهبود رایتینگ آیلتس IELTS طرح کلی رایتینگ را بچینید

قبل از شروع به نوشتن، باید یک طرح کلی برای رایتینگ خود بچینید و این گام دوم است. زبان آموزان گاهی اوقات فکر میکنند که چون آزمون آیلتس یک آزمون زمان بندی شده است، بنابراین نباید دقیقه های ارزشمند را صرف نوشتن طرح کلی کنند. ولی چنین تفکری اشتباه است و اگر از ابتدا بدون فکر شروع به نوشتن کنید یا اواسط کار جا می مانید، و یا نتیجه چندان مناسب از آب در نمی آید.

 نوشتن طرح کلی موجب حفظ تمرکز شما در هنگام نوشتن ، و در نهایت صرفه جویی در وقت شما می شود. طرح کلی همچنین به شما کمک می کند تا ایده های خود را سازماندهی کرده و آنها را به بهترین نحو قبل از شروع نوشتن تنظیم کنید. از همه مهمتر، شما می توانید به جای فکر کردن روی ایده در حین نوشتن، روی نوع واژگان و ساختار جمله ای که استفاده می کنید تمرکز کنید.

 

3-پیچیده ننویسید – بهبود رایتینگ آیلتس IELTS

توجه کنید که هدف رایتینگ آزمون آیلتس سنجش میزان دانش ادبی و علمی شما نیست که بخواهید متون پیچیده و شامل اطلاعات زیاد و تخصصی بنویسید. اگر با این دید جلو بروید، نوشتن متن برایتان دشوار و وقت گیر شده و در نهایت از نوشتن آنچه که موجب کسب نمره بالا می شود باز می مانید. پس سعی کنید ساده و روان بنویسید چون این آزمون جهت سنجش میزان توانایی شما در رساندن مفهوم و برقراری ارتباط منطقی میان قسمت های مختلف متن طراحی شده است نه چیز دیگری.

 

4- روی کیفیت رایتینگ تمرکز کنید نه کمیت!

نیازی نیست که رایتینگ آیلتس یک متن طولانی و بلند بالا حاوی اطلاعات بسیار و پیچیده باشد و تنها حدود 200 تا 250 کلمه کفایت می کند. رایتینگ Task 2 آیلتس فقط باید 2 یا 3 بادی پاراگراف جهت تحلیل دلایل داشته باشد و یک مقدمه و نتیجه گیری و بخش زیادی از امتیاز شما به استفاده دقیق و طبیعی از جملات با ساختار گرامری پیچیده و واژگان قوی تعلق می گیرد. پس به جای اینکه نگران طولانی نوشتن رایتینگ خود باشید ، وقتتان را روی انتخاب واژگان متنوع بگذارید و از تکرار کلمات خودداری کنید. 

برای آمادگی و تقویت رایتینگ آزمون آیلتس، روی افزایش دایره لغات تمرکز کنید و لیستی از واژه های مترادف و هم معنی تهیه کرده و در اوقات فراغت مطالعه کنید تا ملکه ذهنتان شود. همچنین تسلط خود را روی مباحث گرامری و انواع ساختار جملات افزایش دهید و سعی کنید در نوشته هایتان از این ساختار ها استفاده کنید. نهایتا پس از تسلط کافی روی تمام مباحث می توانید وقتتان را صرف طولانی تر کردن رایتینگ کنید.

 

5-اهمیت مدیریت رایتینگ آیلتس IELTS

برای موفقیت در بخش رایتینگ آیلتس، باید آنقدر تمرین کرده باشید که در جلسه آزمون بدون فکر و بی درنگ بنویسید 40 دقیقه زمان زیادی نیست و تنها حدود 5 الی 4 دقیقه در ابتدا فرصت فکر کردن و طرح ریزی کلی دارید. بنابراین، از قبل تمرین کنید که بتوانید در زمان رایتینگ بنویسید. برای این کار 2 روش وجود دارد:

 

1- از همان ابتدا سعی کنید در زمان معین بنویسید. به این صورت که وقتی شروع به نوشتن می کنید دو قانون را رعایت کنید: از به کار بردن کلمات و جملات و گرامرهایی که از صحت آن ها مطمئن نیستید خودداری کنید. و دوم اینکه فقط بنویسید و زمانی را صرف پیدا کردن کلمات بهتر و قشنگ تر نکنید. پس از آن که رایتینگ شما سر وقت یا نهایتا با 10 دقیقه تاخیر تمام شد، شروع کنید به اصلاح کردن آن و جایگزین کردن کلمات بهتر و ساختارهای گرامری حرفه ای تر.

 

2- در ابتدا به محدودیت زمانی توجه نکنید و حتی اگر نوشتن شما 2 ساعت طول کشید و در عوض سعی کنید درست بنویسید و به مرور زمان را کاهش دهید به طوری که بتوانید 3 هفته مانده به آزمون در 50 دقیقه رایتینگ بنویسید. در سه هفته پایانی نیز، سعی کنید در 40 دقیقه رایتینگ بنویسید.

 

6-نمونه رایتینگ آیلتس بخوانید IELTS  

برای اینکه با قالب نوشتن رایتینگ آیلتس آشنا شوید و به مرور تمپلیت( الگو،قالب) مخصوص خودتان را داشته باشید، ابتدا باید نمونه رایتینگ بخوانید. از افرادی که نمره بالایی در این بخش کسب کرده اند، بخواهید تا نمونه های تمرینات خود را در اختیارتان قرار دهند. حین خواندن نمونه ها، واژه ها، جملات و ساختارهای مفید و کاربردی را هایلایت کنید و سعی کنید آن ها در نوشته های خود به کار ببرید تا به مرور استایل مخصوص به خود را پیدا کنید. هرچه بیشتر مثال بخوانید، ذهن شما با نحوه نوشتن صحیح بیشتر آشنا شده و می توانید رایتینگ های بهتری بنویسید.

 

منابع مفید برای بهبود رایتینگ آیلتس IELTS  

از آنجایی که آزمون آیلتس کامپیوتری نیست و کاغذی است، کتاب های بسیاری در این زمینه نگاشته شده اند که می توانند الگوهای مناسبی برای تقویت رایتینگ به زبان آموزان ارائه کنند. اگر پایه زبان شما تا حدودی خوب باشد می توانید مطالعه کتاب های آیلتس را شروع کنید. در ادامه بهترین کتاب های تقویت رایتینگ آیلتس را به شما معرفی می کنیم.  

 

15 days’ practice for IELTS Writing

ویژگی های این کتاب : این کتاب جهت تقویت رایتینگ آیلتس آکادمیک و رایتینگ آیلتس جنرال مناسب می باشد و دارای برنامه ریزی است که به واسطه آن طی 15 روز تکنیک های مربوط به نوشتن رایتینگ آیلتس را یاد می گیرید.

 

روز اول تا پنجم

• آموزش طرح ریزی کلی برای نوشتن رایتینگ، برین استورم و جمع آوری اطلاعات، تنظیم وقت بر اساس تعداد کلمات

• بررسی انواع موضوع های رایتینگ آیلتس

• بررسی رایتینگ آیلتس آکادمیک، توضیح درمورد انواع نمودارها و جدول ها و شامل تمریناتی در خصوص جمع آوری اطلاعات برای تفسیر نمودارها

• تمرین های شامل یافتن مطالب برای نگارش نامه و ... در رایتینگ آیلتس جنرال

• بررسی معیار های نمره دهی در رایتینگ آیلتس

 

روز ششم تا دهم

• شامل مرور قوانین گرامر زبان انگلیسی و همچنین قوانین نگارشی است ، زیرا صحت رایتینگ ها  از لحاظ گرامری و علائم نگارشی بسیار اهمیت دارد.

• آموزش لغت های مناسب جهت نگارش رایتینگ آیلتس و توصیف انواع نمودار

• تعیین جدول زمانبندی جهت تمرین و نگارش رایتینگ

 

روز یازدهم تا پانزدهم

• روزانه یک موضوع جهت تمرین رایتینگ

• بررسی نحوه چک کردن و ادیت کردن و ایرادگیری رایتینگ آیلتس

 

Improve your IELTS Writing Skills

ویژگی ‌های این کتاب:  این کتاب مناسب رایتینگ آیلتس آکادمیک  می باشد. و از جمله ویژگی هایی که این کتاب را محبوب کرده عبارتند از:

• داشتن دوره های آمادگی برای رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک  

• دارا بودن ۱۰ بخش موضوع محور که جهت خودآموزی و کار در کلاس مناسب می باشد

• راهنمای گام ‌به ‌گام و پاسخ ‌نامه واضح بر اساس موضوعات رایتینگ آیلتس

• داشتن موضوعات مشابه با آزمون آیلتس جهت تمرین و شبیه سازی آزمون

• مجموعه ای شامل تکنیک ها و نکات کلیدی و کاربردی جهت افزایش مهارت در نگاش رایتینگ آیلتس

 

IELTS Advantage: Writing skills

• ویژگی‌ های کتاب:

• به زبان ‌آموزان یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند پاسخی را که برای انواع تسک های ۱ و ۲ نیاز دارند، سازماندهی کنند.

• کتاب در هر بخش شامل یک مثال رایتینگ است که به زبان‌آموزان نحوه و ساختار کلی نوشتن را در رایتینگ آیلتس آموزش می دهد.

• هر بخش این کتاب شامل یک سری مقالات عمومی جهت ایده پردازی و گسترش دامنه تفکر برای نوشتن رایتینگ می باشد.

• توضیح لزوم و چگونگی استفاده از لغات متنوع در نوشتن رایتینگ

• دارا بودن تمرین های گرامر که به زبان ‌آموزان نحوه صحیح کاربرد انواع مختلف ساختارهای دستوری انگلیسی در متن رایتینگ را آموزش می دهد.

 

High-scoring IELTS Writing Model Answers

ویژگی¬‌های کتاب: این کتاب کاربردی نیز جهت کسب نمره بالا در آزمون آیلتس طراحی شده که مهم ترین ویژگی های آن عبارتند از:

• این کتاب شامل آزمون ‌های واقعی آیلتس می باشد.

• شامل رایتینگ های نمونه نوشته شده توسط مدرسان برتر و با تجربه می باشد

• ارائه دهنده ی انواع راهکارهای مفید جهت تنظیم وقت و نگارش یک متن قوی.

• برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب می باشد.

 

BARRON’S WRITING FOR THE IELTS

ویژگی ¬‌های کتاب:  این کتاب یک از کتب های مشهور در زمینه آموزش رایتینگ است که به زبان آموزان کمک می کند مهارت های مختلف را جهت تقویت رایتینگ آیلتس بیاموزند. از جمله ویژگی های این کتاب عبارتند از:

• انسجام و پیوستگی: تمرین سازماندهی رایتینگ و پیوستگی بیان ایده ها

• منبع واژگان:  آموزش جمع آوری یک فرهنگ لغت شخصی برای بکار گیری در رایتینگ

• افزایش دقت گرامری:  آموزش نحوه مرور و به کار گیری قوانین دستور زبان انگلیسی

هر بخش از کتاب ، شما را گام ‌¬به ‌¬گام ، در نوشتن صحیح رایتینگ آیلتس آموزش می دهد و شما را آماده می کند تا آموخته ها و دانسته های خود را در متون به کار ببرید و در نهایت از عهده پاسخگویی به طیف وسیعی از موضوعات برآیید.

 

کلام آخر!

گرفتن نمره بالا در رایتینگ آیلتس، یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به تمرین، پشتکار و مطالعه مداوم دارد. در پروسه آمادگی برای آزمون آیلتس، مهم ترین اصل این است که به دنبال راه میانبر و تکنیک های جادویی نباشید چرا که گرفتن نمره بالا در رایتینگ آیلتس، جز از راه تمرین صحیح و مداوم به دست نمی آید. بنابراین برای شروع مهم ترین قدم تعیین سطح زبان می باشد که ادامه مسیر، نوع و میزان مطالعه را برای شما مشخص می کند.

 اگر سطح زبان مبتدی دارید، برای اینکه مطالعات شما در جهت درست و تاثیر گذاری باشند، باید ابتدا سطح زبان خود را تا حد متوسط رو به بالا تقویت کنید و سپس تمرین برای آیلتس را شروع کنید چون اگر با سطح ابتدایی زبان، مستقیما به سراغ تمرین رایتینگ برای آیلتس بروید، احتمالا چیزی جز نا امیدی و سردرگرمی به دست نمی آورید زیرا سطح رایتینگ های آیلتس پیشرفته هستند و نیاز به پایه زبان قوی دارند. بنابراین برای موفقیت، شیوه صحیح مطالعه، ابتدا بهبود سطح عمومی زبان و سپس تمرینات اختصاصی است.

 برای بهبود سطح زبان عمومی خود، می توانید علاوه بر شرکت در کلاس ها و بهره گیری از مربیان زبان، به صورت خود آموز از منابع مفید استفاده کنید و روزانه تمرین کنید تا سطح زبان شما به حد قابل قبولی برسد. پس از آن می توانید به صورت اختصاصی، با استفاده از روش های پیشنهادی، به مطالعه برای آزمون آیلتس بپردازید.

توجه کنید که اگر چه نوشتن رایتینگ در ابتدا ممکن است بسیار مشکل به نظر بیاید و شما را نا امید کند و حتی نتوانید 50 کلمه بنویسید، ولی در مدت زمان نسبتا کوتاهی، اگر درست تمرین کنید، به پیشرفت قابل توجهی می رسید. سرعت پیشرفت در مهارت رایتینگ، به نسبت ریدینگ و لیسنینگ، بیشتر است. اگر در حین تمرینات خود، از فردی با تجربه در زمینه آزمون آیلتس، بخواهید رایتینگ هایتان را تصحیح کند، سرعت پیشرفت شما دوچندان شده چون با این کار، سریعا متوجه اشکالات خود می شوید و آن ها را در انشاهای بعدی تکرار نمی کنید.  

مساله مهم دیگر در نوشتن رایتینگ آیلتس، مدیریت زمان است. بسیاری از زبان آموزان هم دانش بالایی دارند و هم انشاهای خوبی می نویسند، اما به دلیل کمبود وقت در جلسه آزمون نمی توانند نمره خوبی در بخش رایتینگ بگیرند. بنابراین مساله مدیریت زمان و سرعت در نوشتن نیز به اندازه داشتن دانش و مهارت اهمیت دارد و می توانید با استفاده از تمرینات روزانه آن را بهبود ببخشید.  

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

کیوکارد ایلتس (IELTS Cue Cards) چیست؟

 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic