لوگو انگلیش کلینیک
بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 10298

آیا نیاز به تقویت مهارت رایتینگ خود دارید؟ آیا زمانی که به زبان انگلیسی متنی را می نویسید ، احساس ضعف می کنید؟ دوست دارید مانند افراد انگلیسی زبان متنی را بنویسید؟ پاسخ تمامی این پرسش ها در تلفن های هوشمند شما است. همانطور که همه ی افراد می گویند برای هر مشکلی در گوشی شما یک اپ برای آن ساخته شده است، اگر مانند همه ی زبان آموزان به دنبال اپی هستید که مهارت رایتینگ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید ، اینجا برای شما 23 اپ محبوب را معرفی می کنیم. 

 

 

چگونه از اپ های رایتینگ استفاده کنیم؟

رایتینگ یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که در بیان زبان آموزان معمولا به دست فراموشی سپرده می شود . مخصوصا در بیان آن دسته از زبان آموزانی که در مراکز آکادمیک مشغول نیستند و بیشتر برای زندگی به کشورهای انگلیسی زبان می روند. این دسته از زبان آموزان دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ را به عنوان دو مهارت اصلی تلقی می کنند. ولی به یاد داشته باشید که رایتینگ نه تنها به همان اندازه مهم است ، بلکه در آزمون های سطح سنجی زبان انگلیسی بسیار دشوارتر و مهم تر نیز می باشد. 

 

تقویت رایتینگ نه تنها درک شما از زبان انگلیسی را افزایش می دهد ، بلکه سبب می شود دانش شما نسبت به مسائل مختلف نیز گسترده تر شود. بنابراین هنگامی که این اپ های فوق العاده را دانلود کردید ، چگونه باید از آن ها استفاده کنید تا مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید؟ 

 

با تمرین مکرر روزانه کار خود را آغاز کنید تا به تمرین های پیچیده تر برسیم. 

در این پست تلاش می شود به شما بهترین استفاده از اپ ها و نرم افزارهای کمک رایتینگ را به شما آموزش دهیم. 

  • هر روز بنویسید. حتی اگر تنها 40 لغت می نویسید ، باز هم به نوشتن ادامه دهید . یکی از نویسنده های مشهور به نام Tom Wolfe روزانه تنها 135 لغت انگلیسی می نوشت. بنابراین به ماهیت تمرین دقت کنید نه کمیت آن. 
  • هر روز لغات و گرامر را یاد بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید برای نگارش به ساختارهای گرامری و لغات زیادی نیاز دارید. بنابراین هیچ زمان از مطالعه ی این دو موضوع دست برندارید 
  • زیاد مطالعه کنید. همانطور که می گویند یکی از بهترین روش های صحبت کردن ، خوب گوش کردن است. در مورد رایتینگ نیز به همین صورت است . اگر می خواهید خوب بنویسید،  ابتدا باید خوب بخوانید. مطالعه ی روزانه ، ذهن شما را برای نگارش باز می کند
  • به صحبت ها اشخاص انگلیسی زبان زیاد گوش دهید. گوش کردن به افراد انگلیسی زبان نه تنها لهجه ی شما را فوق العاده می کند ، بلکه به شما کمک میکند تا بهتر نیز بنویسید. به یاد داشته باشید رایتینگ دقیقا همان صحبت کردن با خود است با گوش کردن به این افراد و یاد گرفتن لغات و جملات آن ها می توانید از آن ها در رایتینگ خود استفاده کنید. 
  • از نرم افزارهای رایتینگ بهره بگیرید.  در این پست تلاش می کنیم برای بهبود رایتینگ شما اپ هایی را معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها رایتینگ شما را نیز بهبود ببخشیم.

 

 

نرم افزارها و اپ های مناسب برای رایتینگ 

گاهی اوقات برای انجام یک کار، تنها یک حق انتخاب داریم و گاهی نیز این حق انتخاب تا صدها گزینه نیز ادامه پیدا می کند. امروزه با گسترش فناوری مخصوصا تلفن های هوشمند شرکت های مختلف، اپ های متعددی را برای ما ارائه کرده اند. از این پس 23 عدد از این نرم افزار ها را معرفی خواهیم کرد. 

 

 

iA Writer (مناسب برای IOS و Android)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

نگاه کلی: پردازشگر لغات که سادگی را ترجیح می دهد

 

مناسب برای: تمامی کسانی که یک اپ برطرف کننده اشتباهات املائی نیاز دارد

 

قیمت: دو هفته رایگان 

 

ویژگی های اصلی: 

 

  • بررسی ترکیب لغات: این نرم افزار ، رایتینگ شما را بر اساس نقش لغات در جمله با رنگ های مختلف مشخص می کند
  • نحوه ی تمرکز: این اپ جمله یا پاراگرافی را که بر روی آن کار می کنید ، بولد کرده و دیگر جملات و پاراگراف ها را کم رنگ تر می کند. 
  • بررسی استایل نگارشی؛ این ویژگی تنها برای آن دسته از کاربرانی که از IOS و یا mac استفاده می کنند فعال است. 
  • بررسی املاء: با استفاده ازاین اپ دیگر هیچ اشتباه املایی نخواهید داشت

 

 

Grammarly Keyboard (مناسب برای IOS و Android)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

نگاه کلی: کیبورد، جایگزین برای بررسی رایتینگ 

 

مناسب برای: تمامی کسانی که از یک جمله تا یک کتاب را می نویسند. 

 

قیمت:  نسخه رایگان که تنها املاء و تا حد نیز گرامر را بررسی می کند رایگان است، ولی نسخه ی ویژه و دانشجویی قیمت های مختلفی دارد. 

 

ویژگی های اصلی: 

  • بررسی گرامر و املاء : اگر اشتباه نگارشی دارید، این کیبورد به شما سریعا اطلاع داده و از شما می خواهد حتما آن را تصحیح کنید. (100 درصد پیشنهادات آن صحیح نمی باشد)
  • پیش بینی هوشمند: کیبورد این نرم افزار تا حدی پیشرفته می باشد که حدس می زند لغت و جمله ی بعدی شما چه جیزی است. (این بخش بسیار کاربردی می باشد)
  • همیار نگارش: یکی از بهترین ویژگی های این کیبورد پیشنهاد لغت بهتر و مترادف صحیح می باشد. همچنین جملات نامفهوم را نیز تصحیح میکند. 
  • اجتناب از کپی برداری در مقالات: برای بسیاری از دانشجویان عدم استفاده از متن دیگران از اهمیت زیادی برخوردار است. این نرم افزار در این امر بسیار کمک می کند.

 

 

Ginger Grammar Spellchecker (مناسب برای IOS و Android)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

نگاه کلی: بررسی کننده املاء و گرامر با امکانات متعدد 

 

مناسب برای: زبان آموزان در تمامی سطوح 

 

قیمت:  13 دلار ماهیانه

 

بررسی کننده هوشمند املاء: دقیقا مانند گرامرلی اشتباهات شما را نشان می دهد.

 

جملات و مترادف های پیشنهادی: جملاتی را که مفهوم بهتری را می رساند ، پیشنهاد کرده و لغات را نیز تصحیح می کند. 

 

امکانات اضافی: این نرم افزار قادر است متن را به دو لهجه ی بریتیش و آمریکایی بخواند و لغت های پیشنهادی را نیز به 30 زبان مختلف پیشنهاد می کند. 

 

 

اپ هایی برای تقویت دامنه لغات 

همانطور که بالاتر به شما گفتیم ف برای خوب نوشتن ابتدا باید مسلط به لغات زیادی باشید .در این بخش تلاش می کنیم برای تقویت دامنه لغات به شما اپ های مناسبی را پیشنهاد دهیم. 

 

 

Terminology Dictionary (IOS)

یکی از اپ های فوق العاده برای کاربران گوشی آیفون که نه تنها یک دیکشنری ساده می باشد،  بلکه به شما مترادف ها و متضادهایی را پیشنهاد می دهد. در این اپ قادر خواهید بود برای خود لغات مورد علاقه را فهرست بندی کرده و معانی آن ها را در دیگر نرم افزار ها چک کنید 

 

 

Reverse dictionary (Android)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

آیا از آن دسته از زبان آموزانی هستید که لغات بسیاری را می دانید ، ولی هنگام رایتینگ نمی توانید از آن ها استفاده کنید؟ این نرم افزار مناسب آن دسته از زبان آموزانی است که برای یافتن لغات مناسب به اولین دیکشنری فارسی به انگلیسی مراجعه می کنند .در این اپ قادر هستید لغت مورد نظر خود را توصیف کرده تا معنی آن را به شما بدهد. و از همه مهتر اینکه این اپ رایگان است. 

 

 

 English Idioms Illustrated  (مناسب برای IOS و Android)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

یکی از اپ هایی که مخصوص یادگیری و به کارگیری اصطلاحات رایج زبان انگلیسی است .با بکار بردن این اپ می توانید همراه با بازی اصطلاحات مناسب را پیدا کرده و به راحتی بکار ببرید. 35 اصطلاح اول رایگان می باشد. البته برای اندروید نرم افزارهای کرک شده نیز وجود دارد.

 

 

  Phrasal Verbs Machine (IOS)

بهترین نرم افزارها و اپ های رایتینگ که نویسنده ها هم استفاده می کنند

نرم افزاری جذاب و پرکابرد طراحی شده توسط گروه آموزش زبان دانشگاه کمبریج برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته که افعال ترکیبی را برای بکار بردن در رایتینگ همراه با مثال های فراوان آموزش می دهد. نکته اصلی آن طراحی جذاب این اپ می باشد. 

 

 

Rhyme Builder (Android)

بسیاری از انسان دوست دارند جملات را به صورت ریتمیک یا شعروار بگویند این نرم افزار به شما کمک می کند تا جملات خود را به صورت ریتمیک و قافیه دار تمام کرده و از جملات خود لذت ببرید. (یکی از کاربردهای جالب این نرم افزار ذخیره کردن نوشته ها مانند یک دفترچه است.) 

 

 

اپ هایی برای نگارش خلاقانه 

تصور کنید شما تمامی مهارت های رایتینگ را دارید؛ دامنه لغات عالی ، مهارت در گرامر و حتی دانش بالایی برای بکار بردن اصطلاحات تخصصی و ادبی ولی توانایی داستان پردازی و نگارش خلاقانه را ندارید. این مشکل را چگونه حل خواهید کرد؟ در ادامه ما برای شما اپ هایی را معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن ها نه تنها مهارت رایتینگ شما تقویت می شود ، بلکه کمک می کند تا داستان های جذابی را بنویسید. 

 

 

The Brainstormer (مناسب برای IOS و Android)

اپی مناسب برای زبان آموزان در سطح پیشرفته و متوسط و آن دسته از زبان آموزانی که مهارت رایتینگ را دارند ، ولی ایده پرداز خیلی خوبی نیستند. این نرم افزار در ابتدا رایگان است ، ولی قابلیت خریدهای درون نرم افزاری را نیز دارد. همانطور که از اسم آن مشخص است،  این نرم افزار طوفان ذهنی را برای شما ایجاد می کند تا با استفاده از آن ها قادر به به نوشتن موضوع مورد نظر خود باشید. یکی از قابلیت های ویژه ای این اپ ،پیشنهاد لغات مناسب برای موضوع می باشد که همین امر می تواند شما را در رایتینگ کمک کند. توجه داشته باشید در این اپ می توانید لغت های مورد نظر خود را مشخص کرده تا بر آن اساس به شما لغت پیشنهاد بدهد. 

 

 

Writing Roulette (مناسب برای IOS و Android)

نرم افزاری و اپ مناسب برای متقاضیان آزمون آیلتس با چرخش رولت. شما می توانید موضوع را پیدا کرده و با ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار در مورد این موضوعات بنویسید. توجه داشته باشید در این نرم افزار شما قادر به ذخیره کردن داده های خود نیستید .از این رو از اپ برای گرفتن الهامات استفاده کرده و تمرین های رایتینگ خود را در جای دیگر انجام دهید. 

ویژگی ای که بسیاری از زبان آموزان را مجذوب خود می کند،  قابلیت ساختن Task های مختلف در درون اپ بر اساس موضوعات مورد علاقه شما است. 

 

 

Creative Writer (IOS)

یکی از اپ هایی که شاید برای زبان آموزان مبتدی و متوسط اصلا مناسب نباشد. این نرم افزار کمک می کند سطح رایتینگ شما به حد زیادی پیشرفت کند (مادامی که هم اکنون نیز با میزان کافی در سطح بالایی قرار داشته باشید) این نرم افزار که نسخه رایگان نیز دارد کمک می کند تا نوشته های نویسنده ها و شاعرین انگلیسی را برای نوشتن متن مناسب تغییر داده و سبک نگارشی شما را تا حد زیادی شبیه نه تنها همانند افراد انگلیسی زبان کند، بلکه شکل و شمایل نویسنده های مشهور را به آن ها بدهد. نویسنده ی مشهور استیون کینگ (لغت پروردگار ژآنر وحشت را به او داده ان) این اپ را برای دانشجویان خود معرفی می کند. 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اپ، دیکشنری اختصاصی آن می باشد که نه تنها پیشنهاد لغات مناسب را به شما می دهد ، بلکه کمک می کند تا قافیه مناسبی را به نوشته های خود بدهید. ربات محبوب این نرم افزار نیز نوشته های شما را برای شما خوانده و کمک می کند تا با تلفط دقیق لغات نیز آشنا شوید. 

 

 

Brainsparker (IOS)

اپی برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته تا با ارائه ی موضوعات و ایده های در خور پشت کارت ها به شما کمک می کند تا رایتینگ خوبی را تجربه کنید. در کل این اپ 452 عدد موضوع به شما ارائه می دهد تا با استفاده از آن ها بتوانید در مورد موضوعات متفاوتی بنویسید. 

 

 

Werdsmith  (IOS)

اپی برای زبان آموزان سطح پیشرفته که دوست دارند سطح رایتینگ خود را هر روز تقویت کنند ، این اپ شما را به صورت روزانه به چالش می کشد تا متن های بهتر و بهبود یافته تری را ارائه دهید. 

 

 

HelloTalk   (مناسب برای IOS و Android)

شاید این اپ خیلی به صورت مستقیم به رایتینگ مرتبط نباشد ، ولی می توانید با استفاده از این اپ زبان آموزان را در 150 کشور دنیا پیدا کنید و با صحبت کردن در مورد رایتینگ و سبک نگارشی خود نه تنها دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ را تقویت کنید ، بلکه اعتماد به نفس حضور در کنار افراد انگلیسی زبان را نیز تجربه کنید. نکته جالب این اپ این است که شما محدود به یادگیری زبان انگلیسی نیستید و تمامی زبان ها را شامل می شود. 

 

 

LifeCharge (IOS)

افرادی که دیگر خود را زبان آموز تلقی نمی کنند و در سطح بالایی از زبان انگلیسی هستند ، می توانند با استفاده از این اپ داستان های روزانه خود را نوشته و باطری اپ را شارژ کنند. این نرم افزار نوشته های روزانه شما را تحلیل و بررسی می کند و با گذشت زمان شما را نویسنده ی بهتری می کند. 

 

 

Instant Poetry 2 (IOS)

آخرین نرم افزاری که برای شما معرفی می کنیم ،کمی با 22 اپ قبلی متفاوت است. این اپ برای آن دسته از دوستانی مناسب است که حس شاعری داشته و تلاش می کنند به انگلیسی نیز شعر بگویند. این اپ می تواند آغازی برای شاعری شما باشد. 

 

کلام آخر 

تمامی اپ ها و نرم افزارهایی که امروز برای شما معرفی شد ، تنها یکی از ابزارهایی هستند که کمک می کنند تا بهتر بنویسید ، ولی بخش اصلی این ، مهارت  و تمرین هایی روزانه شماست. تنها با دانلود و نگه داشتن این اپ ها بر روی گوشی، نمی توانید این مهارت را در خود تقویت کنید. ما در انگلیش کلینیک در کنار این اپ ها حضور در دوره های آنلاین رایتیگ را نیز پیشنهاد می دهیم که تا حد  زیادی می تواند مشکلات شما را برطرف کند. 

 

 

7 اپلیکیشن کارآمد برای مکالمه زبان انگلیسی در سفر

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic