لوگو انگلیش کلینیک
سه روش که نگارش با خودکار تاثیر مثبت بر روی فعالیت مغز دارد

سه روش که نگارش با خودکار تاثیر مثبت بر روی فعالیت مغز دارد

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 3606

آن دسته از زبان آموزانی که با نوشته ها و فیلم های استیون کینگ آشنا هستند حتما رمان Dreamcatcher in longhand را نیز مطالعه کرده اند ، در مصاحبه ای که با مجله ی فوربس انجام داد کینگ اعلام کرد تمامی 157 صفحه کتاب خود را با استفاده از خودکار نوشته است و برخلاف تمامی نویسنده ها از دستگاه تایپ یا کامپیوتر استفاده نکرده است همین مصاحبه سبب شد شرکت HBO این دست نوشت ها را به مبلغ 4 میلیون دلار خریداری کند. مشابه استیون کینگ نویسنده های بزرگ دیگری هم چون کافکا ، همینگوی و اسکات فیتزجرالد نیز با وجود دسترسی به دستگاه تایپ همیشه از یک خودکار مشخص برای نوشتن رمان ها و داستان های کوتاه استفاده می کردند. اما دلیل این همه زحمت چیست؟ آیا واقعا استفاده از خودکار در نوشتن تاثیر جادویی بر روی عملکرد مغز دارد؟ یکی از اساتید نگارش خلاق دانشگاه هاروارد می گوید نگارش با خودکار سبب می شود ذهن ما به مکان های غیر قابل دسترسی سفر کرده و مقاصد نا مشخص را برای ذهن ما باز می کند و در همین فرایند است که ذهن خلاقیت و آرامش خود را تجربه می کند. در این پست بهتر است نگاهی به سه تاثیر مثبت نگارش با خودکار بیاندازیم. 

  1. نگارش با خودکار فعالیت نورونی مغز را دقیقا مانند مدیتیشن فعال می کند. بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه ایندیانا صورت گرفته است شما هر چه بیشتر با خودکار نوشتن را تمرین کنید بخشی از ذهن که خلاقیت را نیز شامل می شود فعال می شود این بخش تنها به وسیله نوشتن با خودکار فعال می شود. بر اساس فناوری عکس گیری پیشرفته که در هنگام نوشتن با خودکار از فعالیت مغز انداخته است نشان می دهد استفاده از ابزار سنتی مانند خودکار و مداد سبب می شود مغز به حدی خلاق شود که کمتر فعالیتی می تواند این تاثیر را بر روی آن بگذارد.
  2. نوشتن با خودکار عملکرد مغز را  بالا می برد و یادگیری را بهبود می بخشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفت بر روی فعالیت مغز مشخص شده است نوشتن طولانی مدت سبب می شود بخش خاکستری مغز نه تنها از بین نرود بلکه در شرایطی فعالیت آن نیز دقیق تر شود! در ادامه ی همین تحقیق مشخص شده است نوشتن سر هم تقریبا همان طور که پزشکان نسخه می نویسند فعالیت مغز در فکر کردن ، بکار بردن زبان دوم و تقویت حافظه را بهبود می بخشد.
  3. نوشتن با خودکار ما را مجبور می کند خم شده و جوهر را بو کنیم. یکی دیگر از مزیت های استفاده از خودکار بو کردن جوهر بر روی کاغذ است. بر اساس صحبت های دکتر کلائدیا آگوییر بو  کردن جوهر یکی از عواملی است که کمک می کند افراد در نگارش موفقیت های بیشتری را کسب کنند.

 

دانلود کتاب Letters and Numbers for me

یکی از اصلی ترین دغدغه های زبان آموزان برای آزمون های آیلتس و دانشگاهی دست خط بد آن ها است یکی از دلایل دست خط بد برای زبان آموزان آموزش اشتباه در دبیرستان و موسسه های آموزشی است. اینکه ما قوانین نوشتن حروف و لغات را به خوبی رعایت نکرده و تمرین خوبی هم برای این کار نداریم. این کتاب یکی از بهترین کتاب ها برای تمرین یک دست خط خوب در زبان انگلیسی است ، در این کتاب شما با قواعد صحیح نوشتن لغات و حروف آشنا شده و اگر تمرین ها را به درستی انجام دهید دست خط به مراتب بهتری داشته و حتی سرعت نوشتن شما نیز بالا می رود. 

این کتاب برای اولین بار در سال 2018 به چاپ رسید و از آن پس در مدارس و موسسه های آموزشی خارج از کشور برای آموزش کودکان استفاده می شود زبان آموزانی که قصد دارند با کار بر روی دست خط خود قدم مثبتی در نوشتن بر دارند این کتاب مقدماتی می تواند آغاز خوبی برای شما باشد. پیشنهاد می شود پدر و مادرانی که قصد دارند به فرزاندان خود نیز پایه های اصلی نوشتن را آموزش دهند می توانند از این کتاب استفاده کنند. 

 

دانلود کتاب The lost art of hand writing

یکی از کتاب هایی که در سطح بین المللی  نیز از آن به عنوان بهترین کتاب برای آموزش نوشتن استفاده می شود این کتاب حتی نحوه ی در دست گرفتن قلم ، خودکار و خودنویس را نیز به شما آموزش می دهد. فلسفه ی انواع دست خط را به شما آموزش می دهد و نشان می دهد هر یک از حروف و اعداد دست خط سر هم انگلیسی به نحوی نوشته می شوند. یکی از علایق اصلی زبان اموزان سر هم نویسی است کاری که نشان می دهد تا چه حدی در نگارش تسلط دارید و شاید تاثیری نیز در نوشته های امتحان های شما داشته باشد. این کتاب که علاوه بر تمرین ها و آموزش بی نظیر خود با بیان تاریخچه ی دست خط سرهم یک منبع عالی محسوب می شود. 

 

دانلود Cursive Handwriting for adults

یکی از کتاب های آموزش دست خط به زبان آموزان با تمرکز بر روی تمرین زیاد به منظور آماده کردن زبان آموزان برای نوشتن سریع ، این کتاب که در سال 2019 و با ظهور ویروس کرونا آماده شده است تنها در یک سال با فروش 100 هزار نسخه توانست به یکی از پر فروش ترین کتاب های آموزش خط در سایت آمازون تبدیل شود. این کتاب که قیمت نسخه ی چاپی آن در سایت آمازون 10 دلار و قیمت پی دی اف آن 11 دلار است ، از محبوبیت خاصی در موسسات آموزشی نیز برخوردار است. پیشنهاد می شود برای کسانی که با کمبود منابع تمرینی برای تقویت دست خط مواجه هستند تمرین های این کتاب را به صورت روزانه انجام دهند. این کتاب به شما نحوه ی صحیح نوشتن را آموزش داده و مزیت های سبک های مختلف در دست گرفتن خودکار و مداد را به شما آموزش می دهد. با دانلود و مطالعه ی کتاب دیگر شما نیاز به هزینه کردن بابت استاد خط را ندارید و  می توانید یک کلاس مجازی را خانه داشته باشید.

نکته ی مثبت در مورد این کتاب آموزش های تصویری ای است که نویسنده در یوتیوب برای خریداران کتاب آماده کرده است و به نوعی مکمل کتاب درسی محسوب می شود. در انتهای همین پست همراه با دانلود کتاب می توانید با کلیک بر روی لینک یوتیوب وارد کلاس های تصویری نویسنده نیز شوید. 

https://www.youtube.com/watch?v=ub_WBJLiApM

 

دانلود کتاب Spencerian Handwriting

دست خط های اسپنسری در زبان انگلیسی و حروف لاتین به عنوان زیباترین دست خط لاتین شناخته می شود ، این دست خط که تاریخچه ی آن به سال 1850 باز می گردد از دلایلی است خیلی ها لوگوی کوکاکولا را همیشه به یاد دارند! لوگوی کوکاکولا مشهورترین نوشته ای است که با استفاده از دست خط اسپنسری نوشته شده است. این دست خط که از آن به عنوان ترکیب خوش نویسی و سرهم نویسی نیز یاد می شود ما بین سال های 1850 تا 1925 در ادارات دولتی آمریکا بسیار محبوب بود حتی یکی از الزامات استخدام نیز به حساب می آمد ولی امروزه با ظهور کامپیوتر و پرینترهای شخصی افراد کمتر از این دست خط برای کارهای اداری استفاده می کنند. برای کسانی که به نگارش خوش خط و مرتب علاقه دارند تمرین این دست خط به شدن توصیه می شود. اگر می خواهید اساتید یا دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید پیشنهاد می شود حتما بر روی این سبک نوشتن کمی توجه کرده و اصول آن را یاد بگیرید. 

 

کلام آخر 

سال های زیادی است که روان شناسان می گویند از طریق دست خط می توان شخصیت افراد را شناخت و همانطور که می دانید در تحقیقات قضایی و انتظامی نیز بخش ها بابت تشخیص خط وجود دارد که همین امر بیانگر اهمیت یک دست خط است. در زبان انگلیسی یکی از دلایلی که برای مخاطب شما ثابت می کند شما تسلط بالایی دارید دست خط خوانا و زیبای شماست. پیشنهاد می کنم در راستای تقویت چهار مهارت اصلی یادگیری زبان انگلیسی بر روی دست خط خود نیز تمرکز کنید تا در فرایند یادگیری خود تمامی مواردی را که می تواند شما در رسیدن به هدف کمک کند موفق باشید. ما در انگلیش کلینیک علاوه بر برگزاری دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی کمک می کنیم تا شما با نحوه ی صحیح نوشتن سرهم نیز آشنا شده و آموزش های لازم در این موارد را که کمتر در آموزشگاه ها به آن توجه می شود ببینید. امید است با مطالعه و تمرین این چهار کتاب شما قادر باشید تمامی اصول و قواعد اصلی این سبک از نگارش را نیز مسلط شوید.   


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic