لوگو انگلیش کلینیک
جملات کاربردی انگلیسی در محل کار

جملات کاربردی انگلیسی در محل کار

03/01/28 13 دقیقه برای مطالعه 2084

برای اینکه یک نفر را بر اساس لغات ، اعمال و زبان قضاوت یا تجزیه و تحلیل کنید تنها به چند ثانیه نیاز دارید و اگر در نگاه اول فردی تاثیر منفی یا مثبتی بر روی شما بگذارد تغییر این نگاه و دید بسیار دشوار خواهد بود همین امر برای شما نیز صادق است. یکی از دلایلی که شما همیشه برای جلسات اول باید آماده باشید همین تاثیر اولیه است. یکی از جاهایی که شما باید خیلی بر روی این تاثیر و نگاه اولیه دقت کنید محل کار است شاید بیشتر از اینکه در خانه زمان صرف کنید در محل کار خود هستید و با همکاران خود ارتباط دارید بنابراین ایجاد یک رابطه ی خوب و مثبت یکی از اصلی ترین دلایلی است که موفقیت شما در محل کار را تضمین می کند. خوب ، چطور می توانیم در محل کار خود تاثیر مثبتی بر روی همکاران انگلیسی زبان خود بگذاریم؟ رفتار دوستانه حرفه ای در کنار برخی عبارات کمک  می کنند تا شما رابطه ی بهتری با همکاران انگلیسی زبان خود داشته باشید. در این پست ما تلاش می کنیم رفتاری را که سبب می شوند شما تاثیر مثبتی بر روی همکاران داشته باشید آموزش داده و عبارات مثبت محل کار را نیز به شما آموزش دهیم.  

 

4 موردی که باید در اولین روز کاری به آن دقت کنید  

 

1- اعتماد به نفس

 شاید برای شما خیلی عجیب باشد چرا این موضوع در این فهرست قرار گرفته است ولی باید به شما بگویم هر چقدر هم بر روی این موضوع تاکید کنیم باز هم از اهمیت آن کم گفته ایم. سطح اعتماد به نفس هر فرد به میزان فعالیت ها و کارهایی که انجام می دهد متفاوت است و بالا بردن این میزان اعتماد به نفس مخصوصا در اولین روز کاری از دشوارترین کارهایی ممکن است، بالا بودن اعتماد به نفس نه تنها شما را متمایز می کند بلکه همکاران شما برای برقراری ارتباط احساس آرامش بیشتری می کنند. اما دیگران چطور این اعتماد به نفس را حس می کنند؟ اصلی ترین دلیلی که افراد اعتماد به نفس بالای شما را حس می کنند زبان بدن شماست؛ دست دادن محکم ، آرامش در حالات چهره ، دست به سینه نشستن و تماس چشمی با افراد.  

 

2- لباس مناسب

 هر دفتر کاری لباس مناسب یا Dress code مخصوص خود را دارد. حتما قبل از اولین روز کاری از مدیر بالا دستی خود لباس مناسب محل کار را بپرسید. شاید برای شما کمی دشوار باشد ولی مطمئن باشید این حرکت اولین روز کاری را ساده می کند و تا حدی نیز ارتباط های آتی شما با همکاران را تضمین می کند. شما همیشه باید این حس حرفه ای بودن را به مدیران بالا دستی و همکاران انتقال دهید و لباس مناسب اولین قدم برای این کار است.  

 

3- به وقت باشید

روز اول کاری شما در دفتر است ، به وقت بودن و سر وقت در محل کار حاضر شدن یکی از تعیین کننده ترین مسائل کاری شما است. از آنجایی که این اولین باری است که این مسیر را برای رسیدن به محل کار خود انتخاب می کنید و ممکن است هر اتفاقی در مسیر برای شما پیش بیاید بهتر است کمی زودتر از قبل حرکت کنید تا به محل کار خود برسید. برای عواملی مانند ترافیک ، خرابی اتوبوس یا مترو، و از همه مهمتر خراب شدن خودروی خود آماده باشید. زود رسیدن و آماده بودن برای اولین روز کاری بهتر از دیر رسیدن است.  

 

4- لبخند

هیچ وقت خنده را از صورت خود حذف نکنید. وقتی می خواهید اولین تاثیر را بر روی افراد بگذارید این مورد خیلی به کمک شما خواهد آمد. خنده ای که در نتیجه ی اعتماد به نفس بالای شما باشد نه تنها اعتبار شما در کنار همکاران بالا می برد بلکه جو حاکم بر محل کار را نیز تا حد زیادی به نفع شما تغییر می دهد. 

 

معرفی بهترین روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

 

جملات کاربردی انگلیسی در محل کار

 

?Would you like a hand with that (آیا کمکی می تونم بکنم؟)  

پیشنهاد کمک به افراد یکی از بهترین راه ها برای تحت تاثیر قرار دادن افراد است. شما برای پیشنهاد کمک دادن روش های مختلفی دارید ولی این عبارات مخصوصا زمانی که حجم کاری زیادی بر روی همکاران شما تلنبار شده یکی از بهترین جملات برای کمک کردن است.  

 

? Could I have your advice on this (می تونم نظرت را در مورد این موضوع بدونم؟)

افراد همیشه دوست دارند دانش آنها را ارزشمند تلقی کنیم. از پرسیدن نظرات و ایده های افراد خجالت نکشید و نشان دهید به ایده های آن ها اهمیت داده و آن ها را مهم تلقی می کنید.  

 

I’ll get right on it (سریعا آن را انجام می دهم)  

اگر شما آماده ی کار بر روی یک پروژه هستید بدون درنگ این آمادگی را اعلام کنید. فقط به یاد داشته باشید این کار را زمانی انجام دهید که زمان کافی برای انجام آن کار را داشته و نحوه ی انجام آن را نیز کامل بلد هستید

 

It’s great to meet you / It’s a pleasure to meet you (از آشنایی با شما خوشبختم)  

اگر با همکاری صحبت می کنید که از نظر سلسله مراتب اداری هم سطح شما است از عبارات It's great to meet you استفاده کنید ولی اگر فردی که با او صحبت می کنید از نظر سلسله مراتب اداری بالا دستی شما است بهتر از عبارت “It’s a pleasure to meet you!” استفاده کنید.

 

I’m looking forward to working together (واقعا مشتاق کار با شما هستم)  

این عبارت برای ایمیل و نامه ها فوق العاده کاربردی است. هنگامی که شما یک پروژه را با مشتری یا همکاری آغاز می کنید گفتن چنین عبارتی به آن ها این حس را القا می کند که شما نه تنها برای انجام کارها اشتیاق دارید بلکه آماده هستید هر نوع همکاری و کار تیمی را نیز آغاز کنید.

 

That sounds like a plan (به نظر ایده ی خیلی خوبیه)  

یکی از اصطلاحاتی که نشان می دهد شما باید نظر همکاران خود موافق هستید و از یک OK ساده بهتر عمل می کند. وقتی همکار شما ایده ی خیلی خوبی دارید و شما با او موافق هستید این اصطلاح دقیقا همان چیزی است که همکار شما می خواهد آن را بشنود.  

 

Let’s put our heads/minds together (بیایید هم فکری کنیم، با هم مشورت کنیم)  

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که بر این باور هستند که هم فکری با همکاران بهتر از کار فردی هست بنابراین این عبارت یکی از بهترین عباراتی است که می تونید همکاران را به این کار دعوت کنید. اصطلاح دیگری که می تواند در این مسئله به شما کمک کند “Two heads are better than one.” است که به همین معنی نیز می باشد.  

 

Let’s get this done (بیایید این را عملی کنیم)  

وقتی تازه به یک تیم ملحق شده اید اصطلاحات و عباراتی وجود دارند که کمک می کنند تا شما با هم تیمی ها و همکاران رابطه ی بهتری داشته باشید یکی از این اصطلاحات "Let's get this done" است که روحیه ی تیم بودن شما را بهتر نشان می دهد.  

 

کلام آخر  

ما دیگر در کسب و کار های سنتی کار نمی کنیم با ظهور اینترنت و فناوری های جدید دنیا دیگر وارد عرصه ای شده است که افراد نه تنها از طریق زبان بلکه از طریق حرکت ها ی بدن و اعمال روزانه نیز مفاهیمی را به مخاطبین خود انتقال می دهند. از آنجایی که هر فرهنگی دارای زبان بدن خاص است کشورهای انگلیسی زبان نیز از این امر مستثنا نیستند یکی از اهدافی که تیم انگلیش کلینیک در صدد دستیابی به آن است آشنا کردن فارسی زبانان با این کلمات و زبان اشاره می باشد. این بخش از زبان انگلیسی که پیش از این کمتر به آن اشاره شده است یکی از عواملی است که سبب می شود شما راحت تر با افراد ارتباط برقرار کرده و سریع تر جزئی از آن ها شوید.  

 

دوره مکالمه کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic