لوگو انگلیش کلینیک
کلمات و اصطلاحات باشگاه های ورزشی به زبان انگلیسی

کلمات و اصطلاحات باشگاه های ورزشی به زبان انگلیسی

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 33321

آیا تفاوت بین عبارات "warm up" و "cool down" را می دانید؟ "Aerobic exercise" و "anaerobic exercise" را چطور؟ در مورد "range of motion" ایده ای دارید؟ همانطور که بدن ما به ورزش مداوم نیاز دارد، زبان انگلیسی نیز برای بهبود مهارت های زبانی خود باید مدام تمرین و ورزش کنیم. هزاران لغات واژگان تناسب اندام وجود دارد که باید یاد بگیرید تا قسمت های مختلف بدن، انواع فعالیت بدنی و ترکیب بدن را توصیف کنید. برای یادگیری این کلمات انگلیسی می توانید آنها را روی فلش کارت یادداشت کنید و استفاده از آنها را در زندگی روزمره تمرین کنید. امروز، بیایید چند کلمه مفید و عبارات اصطلاحی را یاد بگیریم که می‌توانید هنگام صحبت در مورد تناسب اندام به زبان انگلیسی از آنها استفاده کنید. علاوه بر آن قصد داریم اصطلاحاتی را که در یک باشگاه ورزشی به کار می روند را نیز به شما آموزش دهیم: 

 

10 اصطلاحات و عبارات واژگان تناسب اندام به زبان انگلیسی

Work out

اگر می خواهید سالم تر و خوش اندام شوید، باید به طور منظم ورزش کنید و از نظر بدنی فعال بمانید. فعل ترکیبی «work out» به معنای تمرین کردن بدنی است.

 

Warm up

قبل از انجام تمرینات جدی، به مدتی نیاز دارید تا ماهیچه های خود را کمی گرم کنید تا خاصیت ارتجاعی و درجه حرارت آنها افزایش یابد و از آسیب دیدگی در حین تمرین خود جلوگیری کنید. وقتی این تمرینات اولیه را انجام می دهید، در حال "گرم شدن" هستید. اغلب، اینها تمرینات سبکی هستند که با وزن بدن شما انجام می شوند. در زبان انگلیسی به گم کردن Warm Up می گویند

 

Cool down

این فعل مربوط به پایان دوره تمرین شماست، زمانی که باید اجازه دهید ماهیچه ها خنک شوند. شما شدت تمرین را کاهش می دهید و به تدریج سرعت را کاهش می دهید. سرد کردن که در انگلیسی به آن Cool Down می گویند معمولاً شامل تمرینات کششی است که ماهیچه ها را منعطف می کند.

 

Jogging

یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین آمریکایی ها دویدن است. در زبان انگلیسی به دویدن با سرعت ثابت و بالا Jogging می گویند. 

 

Dieting

این اصطلاح به ویژه برای بانوان جوان آشناست. اغلب برای رسیدن به ظاهری خاص به انواع رژیم های غذایی متوسل می شویم. در زبان انگلیسی به این رژیم ها Diet گفته می شود و به فرایند رژیم گرفتن Dieting گفته می شود. 

 

Aerobics

همه با ایروبیک آشنا هستند - تمرینات شدیدی که برای تقویت قلب و ریه ها طراحی شده اند - نوعی تمرین که اغلب با موسیقی انجام می شود. ایروبیک هم برای ورزش و هم برای سلامتی مناسب هستند.

 

Gym

بسیاری از افراد برای حفظ آمادگی جسمانی به باشگاه می روند. در باشگاه می توانید از تجهیزات زیر استفاده کنید: تردمیل، هالتر و همچنین می توانید با دمبل ورزش کنید.

 

Yoga, Pilates

به انواع مختلف تمرینات گفته می شود که نیازی به توضیح آنها نیستند ، زیرا این روزها بسیار محبوب هستند. ولی یوگا به مجموعه فعالیت های ورزشی گفته می شود که از تفکرات آسیای شرقی و هند نشات گرفته شده اند. 

 

Junk food/Healthy food

غذای ناسالم غذایی است که برای سلامتی مضر است و غذای سالم برای سلامتی شما مفید است. زمانی که ورزش می کنید باید مراقب تغذیه باشید و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید. در زبان انگلیسی به غذای ساده Healthy food  و به غذای ناسالم Junk food می گویند. 

 

Gym instructor

این لغت به معنی یک یک مربی شخصی، مربی تناسب اندام یا مربی تناسب اندام است که برنامه تمرینی شما را، معمولاً در باشگاه، هماهنگ می کند.

 

فهرست اصطلاحات عامیانه باشگاه بدن سازی 

Newbie

برای کسانی که با این اصطلاح در شرایط دیگر آشنا هستند، newbie در باشگاه به طور مشابه استفاده می شود. کسی که تازه کار است یا با باشگاه آشنا نیست ، دقیقا این افراد هستند که همیشه اشتباه می زنند. 

 

PB

این اصطلاح مخفف Personal Best است ، به این معنی که شما بهترین رکورد خود را ثبت کرده اید

 

Reps

مخفف لغت “repetitions” در زبان انگلیسی که به تکرار یک حرک اشاره می کند. 

 

Sets

در زبان فارسی نیز دقیقا از همین لغت استفاده می کنیم. ست به معنی تعداد دفعاتی است که شما یک حرکت را پشت سر هم تکرار می کنید. به عنوان مثال 3 ست 10 تایی هالتر. 

 

Rest

به استراحت های خیلی کوتاه بین دو ست را در باشگاه های بدن سازی می گویند. 

 

Max

بیشترین وزنه ای که یک ورزشگار در یک ست می تواند بزند. 

 

HIIT

این لغت به معنای تمرین اینتروال با شدت بالا است. به تمریناتی اشاره دارد که به طور متناوب بین دوره های با شدت بالا انجام می شود و دوره های ریکاوری با شدت پایین پیرو آن می ایند. به عنوان مثال: 1 دقیقه سرعت با دوچرخه و سپس 1-2 دقیقه با سرعت عادی - این چرخه را برای 15 تا 30 دقیقه ادامه دهید.

 

Cardio

دویدن، دوچرخه سواری، شنا و غیره در ورزشگاه به استفاده از تردمیل، دوچرخه و الپتیکال اشاره دارد. تقریباً ماشین‌هایی که وزن ندارند. به ورزش های که بدون وزنه انجام می شوند که به آن ها هوازی می گویند.

 

Machines

تجهیزات بدنسازی که برای تمرین عضلات شما طراحی شده اند و شما را از طریق یک تمرین کنترل شده راهنمایی می کنند. این ماشین ها ابزارهای عجیب و غریبی هستند که بیشتر فضا را در بیشتر باشگاه ها اشغال می کنند.

 

Barbell

در باشگاه های ورزشی به میله ای که در دو سمت آن وزنه هایی قرار می گیرند هالتر گفته می شود. 

 

Dumbbell

دمبل هایی که در باشگاه ها وجود دارند که از هالتر کوچک تر هستند و شما با یک دست نیز می توانید آن ها را بلند کنید و برای بازو ، مچ و ساعد عالی هستند. 

 

EZ Bar

میله ای شبیه به هالتر که در باشگاه های ورزشی به آن هالتر لاری می گویند 

 

Free Weights

به تمامی وسایل وزنه زنی در باشگاه می گویند. 

 

Bench

میز پرس سینه که ورزشکاران بر روی آن دراز می کشند و پرس سینه می زنند. 

 

Plates

وزنه های گردی که در انتهای میله ها قرار می دهید. وزنه های معمولی معمولا نیم ، یک ، دو ، پنج و ده کیلویی هستند. 

 

Incline

هر تمرینی که انجام می‌دهید و در آن نیمکت یا تجهیزات به گونه‌ای قرار می‌گیرند که در آن بالاتنه شما در وضعیت شیب‌دار قرار می‌گیرد.

 

Decline

هر تمرینی که انجام می‌دهید و در آن نیمکت یا تجهیزات به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که بالاتنه شما در وضعیت سراشیبی قرار می گیرد. 

 

Plank

پلانک به تمرینی گفته می شود که شما بر روی دستان و پاهای خود را به نحوی قرار می دهید که تمامی وزن بر روی ساعد و نوک انگشت پا می افتند. رکورد این پلانک در دنیا 9 ساعت و نیم است 

 

Clamps

گیره هایی که برای تقویت انگشتان ، مچ و ساعد استفاده می شود 

 

Cables

یک سیستم قرقره متصل به ماشین‌ها و سیستم‌های تمرینی مختلف که در تمرینات قدرتی بسیار از آن استفاده می شود. 

 

Pump

احساس گرم و مبهم که پس از اعمال قدرتی  به شما دست می دهد. افزایش جریان خون در ماهیچه های شما باعث انقباض کامل و سفت شدن آن ها می شود. در 

“Broski, quit talking so I can finish this last set while I’m pumped”

 

Super Sets

هنگامی که یک ورزشکار دو ست مختلف را بدون استراحت بین آن ها انجام می دهند: مثلا انجام ست نیمکت – بدون استراحت – ست فر دمبل پشت سر هم و بدون استراحت 

 

Form

عمل انجام یک تمرین به روش مناسب. شما همیشه می خواهید فرم خود را حفظ کنید و تمرینات را به درستی انجام دهید.

“!Woah, take some weight off. You’re killing your form—you look like a fish”

 

Spot

این لغت به شرایطی اطلاق می شود که شما به کمک فردی می روید تا وزنه ها را راحت تر بلند کنند. در این شرایط شما پشت فرد قرار می گیرید و به بلند کردن وزنه کمک می کنید. 

Can you come spot me on my squats? I’m going for 6 reps, but it’s going to be tough

 

Gains

در زبان فارسی ما به Gains افزایش حجم می گوییم. در آمریکا این لغت به دو صورت استفاده می شود. ابتدا اینکه شما حجم ماهیچه استفاده می کنید و اگر در اثر آن شما حجم میزان وزنه زدن را بالا ببرید باز هم از Gains استفاده می کنند. 

“Derrell, I haven’t seen you in forever! Wow, have you been making gains”

 

Cutting

بدن سازها در زبان انگلیسی برای بیان اینکه بگویند در مصرف کالری کاهش داده اند از این اصطلاح استفاده می کنند. 

 

Bulking

به افزایش حجم و بالا رفتن کالری را در زبان انگلیسی را Bulking می گویند.

 

Chalk

شاید برخی از سالن های ورزشی گچ داشته باشند، اما به طور معمول، این گچ کمی متفاوت استفاده می شود. Chalkپودر سفیدی است که روی میله‌ها می‌بینید که به ناچار تمام لباس‌های شما را نیز می‌گیرند. وزنه برداران از پودر گچ روی دستان خود استفاده می کنند تا چسبندگی بهتری روی میله داشته باشند و پسر آنها این مواد را به همه جا می زنند.

 

Pre-Workout

Pre-Workout مکمل هایی است که قبل از تمرین مصرف می شود تا به شما قدرت آتشین و انرژی هیولایی بدهد. 

 

Isolation Exercises

تمریناتی که یک عضله را درگیر می کند. به عنوان مثال: حلقه دوسر بازو یا افزایش ساق پا.

 

Compound Exercises

تمریناتی که چندین ماهیچه را درگیر می کند. به عنوان مثال: پرس نیمکت، اسکات یا ددلیفت.

 

مطالب پیشنهادی
نام تمامی ورزش ها به زبان انگلیسی

اصطلاحات ورزشی رایج در زبان انگلیسی

واژگان ورزشی و المپیک به زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic