لوگو انگلیش کلینیک
توصیف یک عکس به زبان انگلیسی ترجمه فارسی

توصیف یک عکس به زبان انگلیسی ترجمه فارسی

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 6088

توصیف یک عکس به زبان انگلیسی ترجمه فارسی

گاهی اوقات شما به عنوان یک زبان آموز قصد دارید عکسی را که در دیوار و یا مجله ای مشاهده می کنید،  برای دوستان خود توصیف کرده و به آن ها این فرصت را بدهید تا تجربه شما را از یک عکس داشته باشند. در این حالت دانستن برخی از صفات و نحوه قرار گرفتن آنها در کنار هم می تواند تاثیر بسیار زیادی در نحوه بیان شما داشته باشد. امروز ما در کلینیک تخصصی رفیعی قصد داریم همراه با شما نگاهی به صفات مرتبط با توصیف عکس انداخته و کمک کنیم تجربه خوبی در هنگام توصیف عکس ها داشته باشید.

 

صفات رایج در هنگام توصیف عکس

حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که « A picture is worth a thousand words» و واقعاً درست است. یک تصویر می تواند مفهومی را واضح تر از هر توصیف کلامی یا متنی بیان کند و هنگامی که از صفت ها برای توصیف عکس ها در یک متن استفاده می کنید، تصویر بهتری از مفهوم آنها در ذهن خواننده ترسیم می شود.

وقتی از تصویری به عنوان بهترین یا بدترین تصویری که تا به حال دیده اید یاد می کنید، جزئیات کافی را به مخاطب خود منتقل نمی کنید. برای ایجاد یک توصیف واضح از تصویر و احساسی که در شما ایجاد کرده است، باید از صفت های مناسب در کلمات خود استفاده کنید. در این بخش قصد داریم همراه با شما نگاهی به فهرستی از صفات که می توانند در توصیف یک عکس به شما کمک کنند، نگاهی بیاندازیم.

Aerial

هوایی

Panoramic

پانوراما

Grainy

دارای نقش

Delineated

معین، شرح داده شده

Historic

تاریخی

Vivid

واضح

Beautiful

زیبا

Evocative

خاطره انگیز

Interesting

جالب

Scenic

خوش منظره

Striking

قابل توجه، برجسته، موثر

Picturesque

زیبا

Dramatic

نمایشی

Colorful

رنگارنگ

Detailed

به تفصیل

Digital

دیجیتال

Glossy

براق

Expressive

رسا

Blurry

تار

Attractive

جذاب

Eye-catching

چشم نواز

Magnetic

مغناطیسی

Candid

صادقانه

Framed

قاب شده

Graphic

گرافیک

 

کلماتی برای توصیف مولفه کلیدی یک عکس

برای صحبت در مورد یک عکس، نقاشی یا هنر به طور کلی، به کلمات مناسب برای تعریف، ارزیابی و درک آنچه می بینید نیاز دارید.

توصیف یک تصویر زمانی آسان‌تر می‌شود که واژگانی غنی از اصطلاحات مناسب برای قرار دادن افکار خود روی کاغذ داشته باشید. بنابراین، ما فهرستی از اصطلاحات را برای توصیف اجزای مختلف یک عکس یا نقاشی جمع آوری کرده ایم. ما می خواهیم که همه این کلمات را به خاطر بسپارید، بلکه به طور منظم از آنها برای حک کردن اصطلاحات در ذهن خود استفاده کنید.

بیایید به مؤلفه‌های کلیدی که باید در هنگام توصیف یک تصویر در نظر بگیریم نگاهی بیندازیم:

 

رنگ

تصور کلی از عکس و اینکه چه احساسی به شما می دهد و اینکه رنگ ها چگونه با هم کار می کنند را در نظر بگیرید. نحوه تناسب رنگ ها با موضوع و اینکه آیا پالت رنگی خاصی وجود دارد که بیشتر ظاهر می شود را تجزیه و تحلیل کنید.

Lively

زنده

stimulating

تحریک کننده

subtle

نامحسوس

natural

طبیعی

Depressing

افسرده کننده

dull

کدر

weak

ضعیف

muted

خاموش

gaudy

زرق و برق دار

Complementary

مکمل

contrasting

متضاد

harmonious

هماهنگ

 

حالت

وقتی به عکسی نگاه می کنید چه احساسی دارید؟ حال و هوای تصویر چگونه است؟ شما باید کلمات مناسبی را انتخاب کنید که احساساتی را که هنگام نگاه کردن به تصویر احساس می کنید را توصیف کند.

Calm

آرام

relaxed

tranquil

peaceful

صلح آمیز

Happy

خوشحال

romantic

رومانتیک

cheerful

بشاش

Gloomy

غمگین

depressed

افسرده

sad

غمگین

unhappy

ناراضی

Aggressive

خشونت آمیز

dark

تاریک

distressing

ناراحت کننده

frightening

ترسناک

Energetic

پر انرژی

exciting

هیجان انگیز

thought-provoking

تأمل برانگیز

 

نورپردازی

نورپردازی تصویر را بررسی کنید و به رنگ، شدت، حالت و نحوه ایجاد سایه آن توجه کنید. این کار، به شما کمک می کند یک تصویر را بهتر توصیف کنید.

Backlit

نور پس زمینه

top lit

بالا روشن

Natural

طبیعی

artificial

ساختگی

Dim

کم نور

faint

تار

gentle

ملایم

gloomy

تار و تیره

minimal

مینیمال

soft

نرم

Clear

آشکار

brilliant

درخشان

bright

روشن

glowing

درخشان

harsh

زمخت

intense

شدید، قوی

sharp

تیز

 

 

توصیف یک عکس به زبان انگلیسی

ممکن است از شما خواسته شود که در مورد یک عکس در آزمون آیلتس یا در هر آزمون دیگری صحبت کنید. همچنین ممکن است لازم باشد در مورد یک تصویر به عنوان بخشی از ارائه یا در مکالمه اطلاعاتی را بیان کنید. پیش از این به منظور اینکه دید بهتری داشته باشید مجموعه صفاتی را آموزش دادیم. حالا میخواهیم با شما نگاهی به یک متن نمونه انداخته و همراه با ترجمه آن را بررسی کنیم.

In the photo, there is a serene and picturesque landscape stretching as far as the eye can see. The setting appears to be a lush, green countryside with rolling hills and meadows adorned with vibrant wildflowers. A clear, blue sky spans overhead, dotted with fluffy white clouds, giving the scene a sense of tranquility and peace.

در عکس منظره ای آرام و زیبا وجود دارد که تا آنجا که چشم کار می کند چشم نواز می باشد. به نظر می رسد این مکان حومه ای سرسبز با تپه ها و چمنزارهایی را به تصویر می کشد که با گل های وحشی پر جنب و جوش تزئین شده اند. آسمانی صاف و آبی بر فراز سر، پر از ابرهای سفید کرکی است که به صحنه حس آرامش و صلح می بخشد.

In the foreground, a meandering stream gently flows through the landscape, its crystal-clear waters reflecting the surrounding beauty. Tall, majestic trees line the banks of the stream, providing shade and adding to the overall natural charm.

در پیش زمینه، یک جریان پر پیچ و خم به آرامی از میان چشم انداز جریان می یابد، آب های شفاف و صاف آن زیبایی اطراف را منعکس می کند. درختان بلند و با شکوه در کناره‌های رودخانه قرار گرفته‌اند که سایه ایجاد می‌کنند و به جذابیت کلی طبیعی می‌افزایند.ر

In the distance, a cluster of quaint houses can be seen, nestled amidst the greenery. The architecture seems to blend harmoniously with the surrounding nature, creating a picturesque and idyllic village scene.

در دوردست، مجموعه ای از خانه های عجیب و غریب دیده می شود که در میان فضای سبز قرار گرفته اند. به نظر می رسد این معماری به طور هماهنگ با طبیعت اطراف ترکیب می شود و منظره ای زیبا و روستایی را ایجاد می کند.

As you take in the details of the photo, you may notice a few people strolling along a narrow path by the stream, perhaps enjoying a leisurely afternoon walk in this captivating and serene environment.

همانطور که جزئیات عکس را می گیرید، ممکن است متوجه شوید که چند نفر در مسیری باریک در کنار رودخانه قدم می زنند و شاید از یک پیاده روی آرام بعد از ظهر در این محیط گیرا و آرام لذت می برند.

Overall, the photo captures the essence of a tranquil and enchanting countryside, inviting the viewer to immerse themselves in the beauty of nature and find solace in the simplicity of rural life.

به طور کلی، این عکس جوهر یک حومه آرام و مسحورکننده را به تصویر می کشد و بیننده را دعوت می کند تا در زیبایی طبیعت غوطه ور شود و در سادگی زندگی روستایی آرامش پیدا کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

توصیف ظاهر و شخصیت افراد در انگلیسی

صفاتی که در زبان انگلیسی برای توصیف حالات منفی به کار می روند


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic