لوگو انگلیش کلینیک
معرفی و بررسی دیکشنری لانگمن

معرفی و بررسی دیکشنری لانگمن

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 2181

معرفی و بررسی دیکشنری لانگمن

Longman Dictionary of Contemporary English (ویرایش ششم) که برای زبان آموزان پیشرفته (LDOCE6) نوشته شده و توسط انتشارات پیرسون در سال 2016 منتشر شده است، آخرین ویرایش از این فرهنگ لغت معتبر برای زبان آموزان خارجی زبان انگلیسی است. برای افزایش رقابت، LDOCE6 شامل ویژگی های جدیدی مانندLongman Communication 9000 برای ارائه کمک به کاربران در اکتساب واژگان، و راهنمای دستور زبان برای ارائه اطلاعات در مورد موضوعات اصلی گرامری و یادداشت های دستور زبان است که اشتباهات رایج دستور زبان را نشان می دهد. این نسخه بررسی می کند که آیا فرهنگ لغت نیازها و انتظارات کاربران را برآورده می کند یا خیر. 

اگرچه نسخه‌های مختلف دیکشنری لانگمن به دلیل نوآوری و کیفیت کار در طول سال‌ها توسط کاربران ستایش می‌شود، چاپ نسخه سال 2016 اکنون با نسلی از کاربران بالقوه مواجه است که با حق انتخاب‌های زیادی مواجه شده‌اند ، که بسیاری از آنها نسبت به نسخه های الکترونیکی آگاه بوده و عادت به دریافت خدمات و اطلاعات رایگان از فضای مجازی دریافت می کنند. برای افزایش رقابت، ویرایش ششم همچنین به کاربران امکان دسترسی رایگان به وب سایت خود را با اطلاعات بیشتر در مورد کلمات، تمرینات واژگان، فیلم ها و تست ها می دهد.

 

مشکلات موجود در دیکشنری لانگمن نسخه ششم

با این حال، این سوال باقی می ماند: آیا این ویژگی های جدید برای کاربران دیکشنری جذاب هستند؟ فرهنگ لغت چاپی مانند LDOCE6 دارای معایب ذاتی بسیاری است: به عنوان مثال، وزن و اندازه آن برای حمل بسیار بزرگ و سنگین است. از طرفی نیز این حجم از کتاب قیمت آن را نیز به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع، تحقیقات در مورد استفاده از فرهنگ لغت به طور مداوم مهارت های اولیه جستجو و دانش استفاده از فرهنگ لغت بسیاری از کاربران، از جمله دانش آموزان و معلمان انگلیسی را نشان می دهد. 

 

معیارهای یک دیکشنری خوب برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

تعداد و کیفیت جملات مثال: من معتقدم جملات نمونه مهمترین ویژگی یک فرهنگ لغت هستند. نگاه کردن به جملات نمونه سریعترین راه برای یافتن پاسخ سه سوال مهم است: 1 این کلمه به چه معناست؟ 2 در چه شرایطی انگلیسی زبانان از این کلمه استفاده می کنند؟ 3 چه کلمات و الگوهای دستوری معمولاً با این کلمه ظاهر می شوند؟ مثال‌ها همچنین عبارات آماده‌ای را به شما می‌دهند که می‌توانید «قرض گرفته» و در جملات خود استفاده کنید.

 

تعداد و کیفیت تعاریف: در فرهنگ لغت ، تعاریف باید به زبان آموز در مورد رایج ترین معانی و زمینه هایی که در آن یک کلمه استفاده می شود، بگوید. اگر 90% جملات با فعل wag در مورد دم باشد، در تعریف باید "تکان خوردن" ذکر شود، حتی اگر گاهی اوقات این کلمه به روش های دیگر استفاده شود. درک چنین تعریفی آسان تر و مفیدتر از تعاریف کلی تر و انتزاعی است.

 

دقت و کامل بودن رونویسی های آوایی: فرهنگ لغت باید تمام تلفظ های رایج یک کلمه را در هر دو زبان انگلیسی بریتانیایی (RP) و انگلیسی آمریکایی (General American) فهرست کند.

 

پوشش انگلیسی آمریکایی: فرهنگ لغت زبان آموز باید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد تلفظ آمریکایی، کلمات آمریکایی و تفاوت بین کاربرد انگلیسی و آمریکایی ارائه دهد.

 

کیفیت و پوشش صدای ضبط شده باید واضح باشد (بدون نقص فنی): باید مشخص شود که کدام حروف تلفظ می شوند و ضبط باید با این حروف مطابقت داشته باشد. در حالت ایده آل، باید برای هر دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی، و همچنین برای فرم های کلمه (-s، -ed، و غیره) یک فایل ضبط شده وجود داشته باشد. محتوای اضافی، مانند تمرین های تلفظ، مترادف ها، اطلاعات استفاده، تصاویر و غیره.

 

کاربر پسند بودن: نرم افزار دیکشنری ها باید کاربر را قادر سازد تا تمامی کارهای رایج (جستجوی کلمه، پخش یک فایل ضبط شده و غیره) را به راحتی و بدون کلیک غیر ضروری انجام دهد. باید تمام ویژگی های مورد انتظار (مانند کپی و چسباندن) را ارائه دهد و باید از همه عملیات ورودی مورد انتظار (کلیدهای استاندارد، کشیدن و رها کردن، بالا و پایین با چرخ ماوس) پشتیبانی کند.

 

پاسخگویی: نرم افزار فرهنگ های لغت باید کار خود را بدون تاخیر آزار دهنده انجام دهد.

 

نتیجه گیری

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط زبان شناسان ها و تجربیات شخصی فراگیران زبان انگلیسی لانگمن یکی از معدود دیکشنری هایی به حساب می آید که در سال های اخیر توانسته است با موفقیت های چشمگیری روبرو شده و خواسته های اصلی زبان آموزان را برآورده می کند و ویژگی هایی را که یک دیکشنری باید داشته باشد به طور کلی با خود به همراه دارد. لانگمن که بیشتر با دیکشنری رقیب خود یعنی آکسفورد مقایسه می شود یکی از ویژگی های برتری که در دارد تمرکز و دسته بندی 3000 لغاتی کلیدی برای آموزش زبان انگلیسی است که در کمتر دیکشنری چنین امکاناتی را به همراه دارد. به زبان آموزانی که در سطح پیشرفته هستند و یا قصط دارند ترجمه زبان انگلیسی را دنبال کنند حتما آخرین نسخه این دیکشنری را تهیه کنند. 

 

مطالب پیشنهادی

دانلود چهار دیکشنری تصویری

دانلود دیکشنری The Farlex Idioms and Slang Dictionary


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic