لوگو انگلیش کلینیک
معرفی آزمون های بین المللی کمبریج

معرفی آزمون های بین المللی کمبریج

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 6977

آزمون های بین المللی کمبریج   CAE , CPE, PET، FCE، KET

کمبریج پنج آزمون زبان انگلیسی با پنج سطح متفاوت دارد که مبنا در این آزمون ها قبولی یا ردی می باشد. اگر در این آزمون ها قبول شوید، مدرک زبان شما صادر خواهد شد و اگر رد بشوید، مدرکی دریافت نخواهید کرد. بنابراین آزمون های پنج سطحی کمبریج،  برخلاف آزمون هایی مثل آیلتس، تافل و PTE می باشد که قبولی ردی ندارند و فقط نمره به صورت به صورت بازه ای صادر می شود. آزمون های زبان کمبریج استاندارد بوده و هزاران مراکز و سازمان های مختلف در سراسر جهان آن ها را جهت مهاجرت، کار، تحصیل و ... قبول دارند. 

با آمادگی در این آزمون ها، دانش زبان انگلیسی داوطلبان در  شرایط مختلف در هر چهار مهارت گفتار، شنیدن، نوشتن و خواندن مورد سنجش قرار می گیرد. سطوح مختلف آزمون های کمبریج عبارتند از : Cambridge English: Key (KET)، Cambridge English: Preliminary (PET)، Cambridge English: First (FCE)، Cambridge English: Advanced (CAE)، Cambridge English: Proficiency (CPE). در ادامه به بررسی هر یک از این آزمون ها و ویژگی های آن ها می پردازیم.

 

آزمون Key (KET)

A2 Key ، که قبلاً به آن Cambridge English: Key (KET) می گفتند ، یکی از مدارک تحصیلی انگلیسی کمبریج است. اگر تازه در یادگیری زبان انگلیسی هستید این مدرک سطح پایه یک آزمون عالی است. هدف آزمون A2 Key اثبات توانایی شما در استفاده از انگلیسی برای برقراری ارتباط در شرایط ساده می باشد. این آزمون سنجش هر چهار مهارت زبان انگلیسی - خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن را شامل می شود و اطمینان شما را جهت آمادگی شرکت در آزمون های سطح بالاتر مانند B1 مقدماتی و B2 جلب می کند.

زمان این آزمون حدود 2 ساعت است و فرمت آن می تواند کامپیوتری و یا کاغذی باشد. فرمت کاغذی آزمون در حدود 3 صفحه می باشد.  

با شرکت در آزمون A2 key می توانید:

  • مدرک ارزشمندی را کسب کنید که در سراسر جهان پذیرفته شده باشد.
  • چشم انداز کار ، تحصیل و سفر خود را بهبود ببخشید.
  • نشان دهید که مهارت های ابتدایی زبان را که برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی نیاز دارید ، دارید.

 

مدرک A2 Key نشان می دهد که شما می توانید:

  • از عبارات و اصطلاحات ساده و پایه ای در زبان انگلیسی استفاده کنید
  • متون ساده انگلیسی را درک کنید
  • خود را معرفی کنید و به سوالات ابتدایی در مورد خود پاسخ دهید
  • در سطح پایه با انگلیسی زبانان تعامل داشته باشید.

 

آزمون (Cambridge English: Preliminary (PET

آزمون مقدماتی B1 ، که قبلاً با نام انگلیسی کمبریج: مقدماتی (PET) شناخته می شد ، یکی از مدارک تحصیلی انگلیسی کمبریج است. این آزمون زبان انگلیسی نشان می دهد که شما به اصول زبان انگلیسی تسلط دارید و می توانید تا می توانید از عهده امور روزمره خود به زبان انگلیسی برآیید. با شرکت در این آزمون شما می توانید توانایی خود را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی برای کارها و موقعیت های عملی توسعه دهید و مدرک ارزشمندی را کسب کنید که در سراسر جهان پذیرفته شده باشد و به این طریق چشم انداز کار ، تحصیل و سفر خود را بهبود ببخشید.

زمان این آزمون حدود 2 ساعت و 20 دقیقه است و فرمت آن می تواند کامپیوتری و یا کاغذی باشد. فرمت کاغذی آزمون در حدود 3 صفحه می باشد. بازه نمره نیز در آزمون PET بین 140 تا 159 می باشد.

با داشتن مدرک زبان PET شما می توانید:

  • کتابها و مقالات ساده انگلیسی را بخوانید
  • درباره موضوعات روزمره نامه و ایمیل بنویسید
  • یادداشت های جلسه را یادداشت کنید
  • آگاهی از نظرات و خلق و خوی را در انگلیسی گفتاری و نوشتاری نشان دهید.

 

آزمون FCE  

آزمون First B2 ، قبلاً با نام Cambridge English: First (FCE) شناخته می شد ، یکی از مدارک انگلیسی Cambridge English است. این آزمون محبوب ترین آزمون کمبریج می باشد که توسط هزاران کسب و کار و موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده است. مدرک B2 First اثبات می کند که شما مهارت های زبانی زندگی و کار مستقل در یک کشور انگلیسی زبان یا تحصیل در دوره های آموزشی به زبان انگلیسی را دارید. این مدرک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی مناسب می باشد.

این آزمون 3 ساعت و نیم به طول می انجامد و دارای فرمت های کاغذی و کامپیوتری می باشد که فرمت کاغذی آن در حدود 4 صفحه می باشد. بازه نمره آزمون FCE از 160 تا 179 می باشد.

با داشتن مدرک FCE شما خواهید توانست:

  • به طور موثر رو در رو ،به بیان نظرات و ارائه استدلال به زبان انگلیسی بپردازید.
  • اخبار را دنبال کنید
  • انگلیسی واضح و دقیق بنویسید ، نظرات خود را بیان کنید و مزایا و معایب دیدگاه های مختلف را توضیح دهید
  • نامه ها ، گزارش ها ، داستان ها و انواع دیگری از متون را بنویسید.

 

آزمونCAE  کمبریج

C1 Advanced ، که قبلاً به آن Cambridge English: Advanced (CAE) گفته می شد ، یکی از مدارک انگلیسی Cambridge English می باشد که دارای سطح بالایی است و نشان می دهد که شما مهارت های زبانی را که کارفرمایان و دانشگاه ها به دنبال آن هستند دارید.  بیش از 9000 موسسه آموزشی ، مشاغل و ادارات دولتی در سراسر جهان C1 Advanced را قبول دارند. آمادگی برای آزمون C1 Advanced به زبان آموزان کمک می کند مهارت های انگلیسی لازم را برای تحصیل ، کار و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان به دست آورند.

با داشتن مدرک CAE شما قادر خواهید بود:

  • دوره های آکادمیک را در سطح دانشگاهی دنبال کنید
  • ارتباط موثر در سطح مدیریتی و حرفه ای برقرار کنید
  • با اطمینان در جلسات محل کار یا آموزش ها و سمینارهای دانشگاهی شرکت کنید
  • خود را به خوبی معرفی و توصیف کنید

 

مدت زمان این آزمون 4 ساعت می باشد و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری اجرا می شود. نوع کاغذی آن حدود 4 صفحه می باشد و نمره دهی آزمون نیز از 180 تا 199 می باشد.

 

آزمونCPE  کمبریج

Proficiency C2 ، که قبلاً به آن Cambridge English: Proficiency (CPE) گفته می شد ، بالاترین مدرک انگلیسی Cambridge English می باشد و کسب آن اثبات می کند که شما به زبان انگلیسی تا سطح استثنایی تسلط دارید و می توانید با تسلط و مهارت یک انگلیسی زبان با مهارت صحبت کنید. آمادگی و قبولی در این آزمون به این معنی است که شما سطح انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل یا کار در یک محیط حرفه ای یا دانشگاهی بسیار عالی را دارید. به عنوان مثال این مدرک برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا دکترا استفاده می شود. این آزمون که بالاترین سطح آزمون های کمبریج می باشد، به شما کمک می کند تا مهارت های انگلیسی را برای موفقیت در محیط های آکادمیک یا حرفه ای بسیار بالا در اختیار بگیرید.

 

مدت زمان این آزمون 4 ساعت می باشد و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری اجرا می شود. نوع کاغذی آن حدود 4 صفحه می باشد و نمره دهی آزمون نیز از 200 تا 230 می باشد.

داشتن مدرک CPE نشانگر ان است که شما می توانید:

  • مطالب علمی و پیچیده را در بالاترین سطح مطالعه و درک کنید
  • در سطح مدیریت ارشد در تنظیمات تجاری بین المللی مذاکره موثر کنید
  • ایده های اصلی پیچیده نوشتن را درک کنید
  • درباره موضوعات پیچیده یا حساس صحبت کنید و با اطمینان سوالات دشوار را پاسخ دهید.

 

آزمون های بین المللی کمبریج برخلاف آزمون های تافل و آیلتس که فقط 2 سال اعتبار دارند، اعتبار مادام العمر دارند و به صورت دوره ای با حضور نمایندگان کمبریج در ایران برگزار می شوند. قیمت این آزمون ها با توجه به نوع و کشور محل برکزاری و ... متغیر می باشد و برای اطلاعات دقیق و به روز بهتر است به سایت کمبریج مراجعه فرمایید.  

 

مراکز برگزاری آزمون های کمبریج در ایران:

آزمون های کمبریج در ایران، در شش مرکز برگزار می شوند که عبارتند از :

۱. اصفهان

مرکز آزاد اصفهان

خیابان چهارباغ بالا، ساختمان پارسیان، طبقه چهارم، شماره 617

آزمون های ارائه‌ شده: BEC Preliminary, BEC Vantage, BEC Higher

۲. همدان

موسسه آموزش زبان معرفت همدان

خیابان بوعلی ، کوچه پردیس، جنب دادگستری، شماره 25

آزمون های ارائه شده: KET for Schools, KET, PET, PET for Schools, FCE, TKT Module 1, TKT Module 2, TKT Module 3, TKT CLIL, TKT KAL, TKT Practical, TKT, FCE for Schools

۳. تهران

موسسه آموزش زبان ارشاد

سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، کوچه گل آذین، شماره 25

آزمون های ارائه شده: KET for Schools, KET, PET, PET for Schools, FCE, CAE, CPE, BEC Preliminary, BEC Vantage, BEC Higher, FCE for Schools  

۴. تهران

IEP

میدان ونک، خیابان ونک، پلاک 24، طبقه سوم، شماره 13

آزمون های ارائه شده: KET for Schools, CB KET, KET, CB KET for Schools, PET, PET for Schools, CB PET, CB PET for Schools, FCE, CAE, CPE, BEC Preliminary, BEC Vantage, BEC Higher, CB BEC Preliminary, CB BEC Vantage, CB BEC Higher, TKT Module 1, TKT Module 2, TKT Module 3, TKT CLIL, TKT KAL, TKT Practical, TKT, ICFE, CB FCE, CB CAE, CB CPE, FCE for Schools, CB FCE for School  

۵. تهران

کانون زبان ایران (ILI)

خیابان مطهری، خیابان فجر، شماره 33، بخش تحقیق و برنامه ریزی

آزمون های ارائه شده: YLE Starters, YLE Movers, YLE Flyers, KET for Schools, KET, PET, PET for Schools, FCE, CAE, CPE, BEC Preliminary, BEC Vantage, BEC Higher, FCE for Schools

۶. تهران

مرکز آزاد تهران

خیابان بهروز، خیابان شریفی، طبقه دوم، واحد 7، شماره 7

آزمون های ارائه شده: KET for Schools, KET, PET, PET for Schools, FCE, CAE, CPE, BEC Preliminary, BEC Vantage, BEC Higher, TKT Module 1, TKT Module 2, TKT Module 3, TKT CLIL, TKT KAL, TKT Practical, TKT, Delta Module One, FCE for Schools

 

 

آزمون تولیمو (TOLIMO) چیست؟

 

راهنمای جامع آزمون (PTE) پی تی ای

 

همه چیز درمورد آزمون دولینگو (Duolingo)

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic