لوگو انگلیش کلینیک
آزمون ماک MOCK چیست؟

آزمون ماک MOCK چیست؟

03/01/10 13 دقیقه برای مطالعه 5530

MOCK در لغت به معنای تقلیدی است و برای آزمون های شبیه سازی شده و مشابه به آزمون اصلی استفاده می شود. مثلا ماک آیلتس، ماک تافل، ماک PTE و ... . آزمون های ماک می توانند توسط موسسات برگزار کننده آزمون ارائه شوند یعنی طراحان آن ها با آزمون اصلی یکی باشد، و یا توسط طراحان دیگر و مدرسان زبان مسلط به آزمون ها تهیه شده باشند. در هر دو صورت، شرکت کردن در آزمون های ماک که شبیه سازی شده آزمون های اصلی هستند، بسیار مفید خواهد بود.

 

قیمت آزمون MOCK

قیمت های آزمون های ماک، اگر در داخل ایران طراحی شده باشند، از آزمون اصلی خیلی پایین تر است و البته قیمت دقیق آن به موسسه برگزار کننده و نوع آزمون بستگی دارد ولی به طور کلی در حال حاضر در حدود 300-400 هزار تومان می باشد.

 

آزمون ماک آیلتس  IELTS

آزمون ماک آیلتس یا همان آزمون آزمایشی یا شبیه سازی شده آیلتس، آزمونی مشابه آزمون اصلی آیلتس و با سؤالات استاندارد است که شامل چهار بخش Listening،Reading،Writing،Speaking  می‌باشد و مانند آزمون اصلی، به صورت حضوری برگزار می گردد و توسط مصححی که به آیلتس و مهارت ‌های آن مسلط می باشد تصحیح و نمره دهی می ‌شود.

 

دوره آیلتس جنرال

دوره آیلتس آکادمیک

 

آزمون ماک تافل TOEFL

آزمون ماک تافل نیز آزمون آزمایشی مشابه تافل می باشد که عیننا مطابق با شرایط آزمون اصلی، به صورت اینترنتی برگزار می شود و داوطلبان در موسسه مورد نظر حضور می یابند و توسط کامپیوتر آزمون می دهند. آزمون ماک تافل نیز از 4 بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ تشکیل شده که همگی کامپیوتری می باشند و در نهایتا توسط 1 یا چند مصحح خبره تصحیح و نمره دهی می شود.

 

آزمون ماک PTE

آز آن جایی که آزمون PTE  در ایران برگزار نمی شود، آزمون آزمایشی آن نیز در موسسات ایران برگزار نمی شوند ولی می توانید با مراجعه به سایت آزمون، در آزمون آزمایشی ثبت نام و با پرداخت هزینه به دلار (که معمولا زیاد است)، در آزمون آزمایشی PTE شرکت کنید. توجه کنید که این آزمون نیز مانند تافل کامپیوری می باشد. نتایج آزمون آزمایشی PTE حدود 2 الی 3 روز پس از آزمون در پروفایل کاربری شما قابل دسترس خواهند بود.

 

چرا باید آزمون ماک MOCK بدهیم؟

آزمون ماک برای داوطلبان آزمون های زبان بین المللی می تواند سه کاربرد داشته باشد:

1-آشنایی کامل با نحوه آزمون و سوالات

2-آمادگی بیشتر پیش از آزمون اصلی

3-به عنوان تعیین سطح جهت انتخاب کلاس و نحوه مناسب مطالعه

 

مزایای شرکت در آزمون ماک MOCK

همانطور که می دانید، آزمون های بین المللی هزینه بالایی برای ما ایرانیان دارند. با شرکت کرد در آزمون ماک، می توانید نقات ضعف و قوت خود را شناسایی و مشکلات خود را برای شرکت در آزمون اصلی برطرف کنید. مثلا اگر در آزمون ماک نمره دلخواه را گرفتید، می توانید با اطمینان بیشتری در آزمون اصلی حاضر شوید ولی اگر نمره شما در آزمون ماک چندان خوب نبود، متوجه می شوید که نیاز به مطالعه و تمرین بیشتر دارید. به این ترتیب ریسک نکرده اید و هزینه¬تان هدر نرفته و در نهایت نمره مورد نظر خود را در آزمون اصلی کسب خواهید کرد.

همچنین با شرکت در آزمون ماک، از میزان استرس شما کم شده زیرا یک بار (یا چندبار) شرایط آزمون را تجربه کرده اید و با اعتماد به نفس و آرامش بیشتر در آزمون اصلی حاضر می شوید.

آزمون ماک نقاط ضعف و قوت شما را مشخص می کند و بنابراین می توانید روی ضعف هایتان بیشتر کار کنید. به عنوان مثال، با شرکت در آزمون ماک، می فهمید که با گذشت 1 ساعت از آزمون، خواب آلود می شوید و تمرکز شما به شدت کاهش می یابد و در جهت رفع این مشکل راه های مختلفی را امتحان می کنید و دیگر روز آزمون اصلی با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. یا مثلا میفهمید که در بخش لیسنینگ ضعیف و در مهارت ریدینگ ثوی هستید، این اطلاعات به شما کمک می کند که تمرکز بیشتری روی تمرین لیسنینگ بگذارید و در عوض از تایم مطالعه ریدینگ بکاهید.  

با توجه به نکاتی که گفته شد، شرکت در آزمون های ماک برای کسب نمره بالاتر در آزمون اصلی، به شدت پیشنهاد می شود.

 

زمان مناسب آزمون ماک  MOCK  

اگرچه که شرکت در آزمون های ماک بسیار سودمند است، ولی چناچه در زمان درست خود صورت نگیرد، می تواند مضر نیز باشد. بهترین زمان برای شرکت در آزمون های ماک یکی در ابتدای تصمیم گیری برای شرکت در آزمون است: 1- چون به تصمیم گیری شما در انتخاب آزمون کمک می کند، مثلا اگر با فرمت آزمون آیلتس راحت نباشید، همان ابتدا متوجه شده و در عوض در آزمون تافل شرکت می کنید. 2-به برنامه ریزی صحیح جهت مطالعه و انتخاب کلاس مناسب کمک می کند. با توجه به نمره ای که در آزمون ماک می گیرید، متوجه می شوید که حدودا چقدر زمان برای مطالعه نیاز دارید و آیا بهتر است در کلاس ها شرکت کنید یا خیر.  

ماک دوم بهتر است اواسط مطالعه شما باشد. یعنی اگر 7 ماه زمان برای آمادگی در آزمون در نظر گرفته اید، در ماه دوم یا سوم یک ماک بدهید. لزوم این امر، آگاهی از میزان پیشرفت و نتیجه بخش بودن روش مطالعه شماست. اگر نمره خوبی کسب نکردید، می توانید روش و منابع و ... مطالعه خود را تغییر دهید.

سه هفته مانده به آزمون اصلی نیز برای شرکت در آزمون ماک پیشنهاد می شود. چرا؟ زیرا این زمان نه خیلی با آزمون فاصله دارد که نمره آن از نمره اصلیتان دور باشد، و نه خیلی به آزمون نزدیک است که دیگر فرصتی برای تغییر نباشد. بنابراین با شرکت در ماک سوم، حدود نمره تان را متوجه می شوید و اگر به نمره بالاتری نیاز دارید، روس نقاط ضعف خود تمرکز می کنید و یا اصلا زمان آزمون را عقب می اندازید.

ولی هرگز یک هفته یا چند روز پیش از آزمون اصلی، در آزمون ماک شرکت نکنید. چون این کار فقط باعث اضراب و کاهش اعتماد به نفس شما می شود و در نهایت تاثیر منفی روی آزمون اصلی دارد. اگر به هر دلیلی درآزمون ماک نمره خوبی کسب نکنید، دیگر زمان برای هیچ تغییری ندارید و فقط با افزایش استرس و نگرانی، آزمون اصلی را ممکن است خراب کنید.

 

آزمون ماک MOCK کجا برگزار می شود؟

آزمون های ماک آیلتسIELTS: در بسیاری از موسسات برگزار کننده کلاس های آمادگی آیلتس برگزار می شوند و سما می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، لیست موسسات برگزار کننده ماک آیلتس را پیدا کنید و به راحتی در آزمون ماک ثبت نام کنید.

آزمون ماک تافل TOEFL : آرمون ماک تافل توسط موسسات محدودی برگزار می شود و در بیشتر موارد همان TPO ها هستند. TPO آزمون های شبیه سازی شده تافل هستند که توسط ETS برگزار شده اند و تا کنون بیش از 50 TPO قابل دسترس است. داوطلبان آزمون تافل معمولا از TPO  برای تمرین و مطالعه استفاده می کنند و بنابراین آزمون های ماک احتمالا برایشان تکراری خواهد بود ولی در این صورت نیز، شرکت در ماک به آشنایی با شرایط آزمون کمک خواهد کرد. تنها موسسه برگزار کننده آزمون ماک تافل که سوالات آن توسط طراحان تهیه می شود و تکراری نیست، فعلا تافل3 می باشد که هزینه هر آزمون ماک فعلا حدودا 300 هزار تومان می باشد.

 

جواب آزمون ماک MOCK

نتیجه آزمون های ماک معمولا حدود 3 روزه قابل دسترس می باشد و مشابه آزمون های اصلی نیست. آزمون های ماک توسط مدرسان برتر و حرفه ای زبان انگلیسی تصحیح می شود و نتایج تا حد زیادی نزدیک به آزمون اصلی می باشد.

 

انواع ماک آیلتس IELTS  

با توجه به این که آزمون آیلتس دارای دو نوع جنرال general و آکادمیک Academic  می باشد، آزمون ماک آیلتس نیز دو نوع جنرال و آکادمیک دارد که می توانید در هر کدام شرکت کنید.

 

آزمون ماک آیلتس و تافل چقدر طول می کشند؟

آزمون های ماک دقیقا مشابه آزمون اصلی هستند و مدت زمان آن ها نیز با آزمون اصلی برابر و حدود 3 تا 4 ساعت می باشد.

 

جمع بندی

اگر قصد شرکت در آزمون های زبان بین المللی را دارید، در صورتی که برایتان مقدور است، در 1 یا چند آزمون ماک شرکت کنید. آشنایی با فرمت و سوالات آزمون و تجربه شرایط آزمون به شما در تعیین یا تغییر شیوه مطالعه کمک بسزایی خواهد کرد و نهایتا، نمره مطلوب تری در آزمون اصلی کسب خواهید کرد. بهترین زمان برای شرکت در آزمون ماک، چانچه فقط یک ماک می دهید، حدود 2-3 ماه مانده به ازمون اصلی می باشد. در این زمان، می توانید با وقت کافی روی نقاط ضعف خود کار کنید و در نتیجه نمره بهتری در امتحان اصلی بگیرید.

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic