لوگو انگلیش کلینیک
آزمون توییک (TOEIC) چیست؟

آزمون توییک (TOEIC) چیست؟

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 1995

TOEIC در اصل مخفف the Test of English for International Communication (آزمون بین المللی مکالمه زبان انگلیسی) است. این آزمون توسط شرکت معتبر ETS (سازمان خدمات آزمون تحصیلی) برگزار می شود. این آزمون در اصل آزمون تعیین سطح دانش زبان انگلیسی تجاری در آمریکای شمالی می باشد ولی در دهه ی 1970 در ژاپن برای اولین بار ایجاد شد. این آزمون به منظور ارزیابی مهارت شرکت کنندگان برای برقراری ارتباط در محیط شغلی خود طراحی شده است. 

 

بیش از 30 سال است که این آزمون برای ارزیابی مهاجرانی که زبان انگلیسی ، زبان دوم آن ها است استفاده می شود و امروزه نمره ی این آزمون در بیش از 10 هزار شرکت ، موسسه های دولتی و سازمان های مرتبط با کاریابی مورد قبول است. در سال 2013 نزدیک به 7 میلیون آزمون TOEIC برگزار گردید که تنها 1.5 میلیون از این آزمون ها در کشور ژاپن بود. همانند آزمون آیلتس نتیجه ی این آزمون تا 2 سال مورد قبول است ولی اگر نمره ی مورد نیاز را دریافت نکردید پس از یک ماه مجدد می توانید این آزمون را تکرار کنید. 

 

ساختار آزمون توییک TOEIC

این آزمون به دو صورت برگزار می شود؛ 1- آزمون لیسنینگ و ریدینگ 2- آزمون اسپیکینگ و رایتینگ. هیچ اجباری نیست که شما هر دوی آن ها را شرکت کنید ولی باید توجه داشته باشید این دو آزمون مکمل یکدگیر هستند و بسیاری از شرکت ها برای ارزیابی شما هر دو آن ها را از شما می خواهند. 

پرسش های هر دو ازمون از موقعیت های کاری و تجاری روزانه هستند و از شما سوال هایی مربوط به فروش ، بازاریابی ، جلسات و دیگر موضوعات مرتبط به مسائل کاری به میان  می آید.

 

آزمون لیسنینگ و ریدینگ TOEIC

بخش لیسنینگ و رایتینگ آزمون توییک یک برگه ای است که نزدیک به 2 ساعت و سی دقیقه زمان می برد. دو ساعت از این آزمون صرف پاسخ دهی به پرسش ها صرف می شود و نیم ساعت آن نیز برای پاسخ دهی پرسش های شخصی می باشد. 

لیسنینگ. (45 دقیقه) این بخش شامل 100 سوال چهار گزینی است که شامل 4 بخش متفاوت است. همه ی این 100 سوال بر اساس فایل های صوتی بوده و ابتدا از آسان شروع شده و آهسته آهسته دشوار می شوند. اولین بخش از این سوالات مربوط به عکس بوده و در بخش های بعدی به مکالمه های دشوار ختم می شوند. 

ریدینیگ. (75 دقیقه) در کل برای آزمون ریدینگ نیز 100 سوال 4 گزینه ای وجود دارد. این پرسش های شامل پر کردن جای خالی، تکمیل پاراگراف ناقص و درک مطلب می باشند. 

نمره دهی. هر زبان آموز نمره های مجزایی را در هر بخش دریافت می کنند. نمره آن ها در هر یک از این دو بخش بین 5  تا 495 است. نمره کلی نیز بر اساس پاسخ ها ما بین 10 تا 990 محاسبه می شود. 

 

آزمون اسپیکینگ و رایتینگ TOEIC

بر خلاف دو بخش قبلی این دو مورد به صورت آنلاین در مراکز مورد قبول برگزار می شوند. 

اسپیکینگ. (20 دقیقه). بر خلاف تمامی آزمون هایی که با آن ها آشنا هستید ، در این آزمون از شما 11 سوال پرسیده می شود که شامل بلند خوانی ، توصیف یک عکس ، پاسخ به سوالات ، پاسخ به سوالات با استفاده از اطلاعات مشخص شده ، پیشنهاد یک راه حل برای مشکل پیش آمده و از همه مهم تر اعلام نظر در مورد یک موضوع خاص.

نمره دهی. در این بخش پاسخ های شما به صورت دیجیتال ضبط شده و برای نمره دهی به ETS ارسال می شوند. چهار بخش اولیه نمره ای میان 0 تا 3 را دارد و دو بخش نهایی نمره ی شما ما بین 0 تا 5 است. و در نهایت جمع دو بخش نمره ای ما بین 0 تا 200 را دارد.

رایتینگ. (60 دقیقه) در کل شما باید 8 پرسش را پاسخ دهید. 5 تکلیف اولیه باید در مورد عکس هایی مطلبی را بنویسید. پرسش های 6 و 7 از شما می خواهند که به ایمیل هایی پاسخ دهید ، و در نهایت پرسش آخر است که باید مقاله ای را بنویسید که نظر شما در مورد یک مطلب را بیان می کند که حداقل تعداد لغات شما باید 300 کلمه باشد. 

 

نمره دهی. پاسخ های این بخش نیز حتما به مرکز ETS ارسال می گردند. 5 سوال ابتدایی ، نمره ای ما بین 0 تا 3 را دارند. بخش دوم که شامل سوال های 6 و 7 است  نمره ای بین 0 تا 4 را دارند. آخرین بخش از این آزمون نیز که Task 8 می شود نمره ای بین 0 تا 5 به زبان آموزان می دهند. در کل همانند بخش اسپیکینگ نمره زبان آموزان بین 0 تا 200 است. 

 

قیمت آزمون TOEIC

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون توییک قیمت متغییر آن است. قیمت شرکت در این آزمون از کشوری به کشور دیگر و حتی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد. اما بهتر است پیش از شرکت در این آزمون نگاهی به سایت ETS بیاندازید تا متوجه شوید چه مقدار پول برای شرکت در این آزمون باید بپردازید. 

 

برای آمادگی آزمون توییک می توانید در دوره های مکالمه آنلاین کلینیک زبان رفیعی شرکت کنید.


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic