لوگو انگلیش کلینیک
آهنگ هایی انگلیسی که اشتباهات گرامری دارند

آهنگ هایی انگلیسی که اشتباهات گرامری دارند

03/02/15 13 دقیقه برای مطالعه 892

تمامی موسیقی دان ها و ترانه سرا ها به منظور اینکه ریتم آهنگ های خود را حفظ کنند ترجیبح می دهند گاهی اوقات قوانین گرامری را زیر پا گذاشته و آن ها را نادیده بگیرند. ولی نکته مهمی که آن ها کمتر به آن دقت می کنند اتکای برخی از زبان آموزان به این موسیقی ها به منظور یادگیری زبان دوم است. 

برای هنرمندان فراتر از گرامر انتقال حس خود یا رساندن پیام است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال خواننده مشهور الویس پریسلی در آهنگ My Boy خود از ساختار you was all I had به کار برد ، بر اساس تمام ساختارهای گرامری زبان انگلیسی این جمله اشتباه است ولی از آنجایی که این جمله توسط این خواننده مشهور به کار رفته است برای مخاطب قابل قبول است. 

یکی دیگر از دلایلی که موسیقی دانان از ساختارهای نادرست استفاده می کنند اسلنگ کردن آن ها در میان عامه ی مردم است به عنوان مثال در صحبت های روزمره هیچ کس از اصطلاح “Love, love me do” استفاده نمی کند ولی در برخی از شهرهای انگلستان این عبارات را از آهنگ مشهور گروه بیتلز وام می گیرند و به معشوقه های خود می گویند. 

امروز قصد داریم به برخی از اشتباهات رایجی که در آهنگ های زبان انگلیس پیش می آید نگاهی بیاندزیم 

 

جا انداختن برخی نکات نگارشی 

وقتی سرگرم ساختن آهنگ فوق العاده ای هستید آخرین چیزی به به آن اهمیت می دهید علائم نگارشی است. در اسامی آهنگ های بسیاری از علائم نگارشی مانند علامت سوال و اپوستروف ها فراموش می شوند. البته یکی از عواملی که سبب می شود که در اسامی این علائم نادیده گرفته شوند جذب مخاطب است. گروه مشهور The Strokes یکی از آهنگ های خود را Is this it نامید ولی در انتهای آن هیچ علامت سوالی را قرار نداد. گروه مشهور Rolling stones نیز مشهور است که در بسیاری از آهنگ های خود آپوسترف ها را بکار نمی برد. 

 

اشتباهات دیوانه وار املایی 

گروه های موسیقی مخصوصا ژانر رپ برای جذب مخاطب هر کاری می کنند در نهایت آن ها تلاش می کنند آهنگ های خود را بفروشند. یکی از تکنیک هایی که آن ها استفاده می کنند اشتباهات املایی است در پیش رو برای شما چندین مثال رایج را می آوریم.  

Mama Weer All Crazee Now (Mama We’re All Crazy Now)

Cum On Feel the Noize (Come On Feel the Noise)

Gudbuy T’Jane (Goodbye to Jane)

 

یکی از ترانه سراهایی که بازی با املای لغات را خیلی دوست دارد خواننده ی مشهور Prince است او اغلب از اعداد به عنوان جایگزینی برای کلمات استفاده می کند. 

Nothing Compares 2 U, I Would Die 4 U, Money Don’t Matter 2 Night 

او آنقدر این کار را تکرار کرده است که امروزه او را با این سبک نگارشی می شناسند. 

 

دو منفی در یک جمله 

اگر صحبت از اشتباهات گرامری در آهنگ ها است جای خالی گروه مشهور رولینگ استون نیز حس می شود در این بخش نگاهی به یکی از آهنگ های مشهور این گروه می اندازیم I can't get no satisfaction . این آهنگ که در سال 1965 توسط ترانه سرای مشهور Mick Jagger نوشته شده است در یک جمله از دو منفی ساز استفاده شده است Can't و No. در محاصبه ای که این ترانه سرا انجام داده است به راحتی بیان می کند گرامر مانعی برای برقرار کردن ارتباط با شنونده است. 

در آهنگ مشهور Ain't no sunshine ترانه سرا Bill Withers  برای تاکید به رفتن معشوقه ی خود از دو منفی ساز Ain't و No پشت سر هم به کار برده است ، توجه داشته باشید این کار شاید نکات گرامری را زیر پا گذاشته باشد ولی 50 سال است که هنوز توسط بسیاری از افراد زمزمه می شود

 

Lay, Lady, Lie

از نظر معنایی تفاوت بسیاری میان Lay, lie down و Lie است ولی وقتی صحبت از موسیقی به میان می آید ترانه سراها ترجیح می دهند این لغات را به جای یکدگیر به کار ببرند. دو ترانه سرای مشهور زبان انگلیسی اریک کلاپتون و باب دیلن از این ساختار برای ریتم بخشی به آهنگ های خود استفاده می کند. 

اریک کلاپتون در آهنگ مشهور خود Lay Down Sally برای دراز کشیدن فردی به اسم سالی به جا به کار بردن  lie down از فعل Lay استفاده می کند در مثالی دیگر باب دیلن در آهنگ Lay, Lady, Lay به جای استفاده از فعل Lie از فعل Lay استفاده می کند. در نهیات نیز به زدن برچسب شاعر تمامی این اشتباهات املایی توجیه می شوند.  

 

کلام آخر 

علی رغم اینکه بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی به زبان آموزان را تشویق می کنند تا با گوش کردن به زبان انگلیسی مهارت های خود را تقویت کنند ولی همانطور که مشاهده کردید همیشه این روش مناسب نمی باشد. گاهی اوقات در این آهنگ ها ساختارهای زبانی فدای ریتم و قافیه می شوند این مسئله شاید در زبان فارسی شایع نباشد ولی شعرا و ترانه سراهای زبان انگلیسی بنا به دلایلی ترجیح می دهند قواعد زبانی را زیر پا بگذارند. 

اگر قصد دارید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید به شما توصیه می کنیم هنگام گوش کردن به موسیقی به نکات گرامری دقت بیشتری کنید تا از این ساختارها در صحبت های عامیانه خود استفاده نکنید. 

 

دوره گرامر کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic