لوگو انگلیش کلینیک
بهترین بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی

03/02/01 13 دقیقه برای مطالعه 4887

احتمالا گاهی اوقات برایتان پیش آمده که از یادگیری زبان به روش های رایج مثل مطالعه کتاب های متعدد و حفظ کردن لغات و حل تمرین، کسل و خسته شوید. در این حالت تا به حال به این فکر کرده اید که از بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید؟ فارغ از اینکه هدف از یادگیری شما آماده شدن برای آزمون آیلتس است یا تنها می خواهید به زبان انگلیسی صحبت کنید بازی های زبان انگلیسی می توانند نقش کلیدی ای در بهبود مهارت های چهارگانه بازی کند. در دوره های مکالمه زبان انگلیسی آنلاین معمولا اساتید تلاش می کنند با معرفی برخی از بازی های به روز و جهانی توانایی زبان آموز را در اسپیکینگ و رایتینگ تقویت کند.  

 

معیارهای بازی خوب برای یادگیری زبان چیست؟

قبل از بررسی انواع بازی های برای یادگیری زبان انگلیسی ، بیایید ابتدا نگاهی به اصلی ترین ویژگی هایی که یک بازی باید آن را دارد باشند تا بار آموزشی نیز داشته باشند نگاهی بیاندازیم.  

 

دقیق باشد

در ابتدا باید گفته شود ، بازی برای اینکه بار آموزشی را در یادگیری انگلیسی داشته باشد باید از ساختاری دقیق برخوردار باشد.  تمام ساختارهای گرامری که در بازی از آن استفاده می شود از نظر دستوری باید صحیح باشند و کلیه کلمات واژگان باید به درستی تلفظ شوند، دقت داشته باشید برخی از بازی ها اصطلاحات خاص خود را به همراه دارند از این رو پیش از بازی به اصطلاح مرتبط به آن بازی نیز نگاهی بیاندازید.

در صورت وجود هرگونه مشکل یا عدم دقت در بازی ، بهتر است آن را کنار بگذارید و بازی دیگری انتخاب کنید. استفاده از بازی هایی با مشکلاتی از این قبیل به این معنی است که در نهایت اطلاعات نادرست را یاد می گیرید! بنابراین همیشه به دنبال بازی ای باشید که کاملا از نظر عیب و نقص انگلیسی بررسی شده باشد. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از بروز این مشکلی ، با یک انگلیسی زبان بومی  یا فرد مسلط به زبان انگلیسی بازی کنید تا نتیجه بهتر باشد.

 

موثر باشد

بازی های انگلیسی علاوه بر دقت باید در آموزش زبان انگلیسی شما نیز موثر باشند. بازی های با کیفیت ، به شما کمک می کنند معنی کلمات دشوار را به خاطر بسپارید و از طریق ترکیبی از ویژگی ها مانند پیوند واژه ها ، تصاویر و تکرار ، تسلط خود را بر الگوهای دستوری بیشتر کنید. از طرفی دیگر ، یک بازی بی تاثیر انگلیسی به شما کمکی نخواهد کرد که آنچه را یاد گرفته اید به یاد بیاورید یا مهارت انگلیسی خود را به اندازه کافی محک بزنید.

 

سرگرم کننده باشد

بازی های یادگیری زبان انگلیسی قرار است سرگرم کننده باشند! یک بازی خوب انگلیسی نه تنها به شما انگلیسی یاد می دهد بلکه هنگام اجرای آن شما را سرگرم می کند. بنابراین مهم است که همیشه به دنبال بازی ای باشید که مطابق با علایق شما باشد و در عین حال برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب باشد.

 

آسان باشد

در نهایت، یک بازی خوب انگلیسی بازی ای است که قوانین مشخصی داشته باشد و یادگیری نحوه بازی آن آسان باشد و نیازی به صرف زمان زیادی برای یادگیری قوانین بازی نباشد. در حالت ایده آل، می توانید یک یا دو بار توضیح بازی را بخوانید یا در حال بازی کردن قوانین را یاد بگیرید و بفهمید برای برنده شدن چه کاری باید انجام دهید.

 

6 بازی انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر به یادگیری زبان انگلیسی و همچنین بازی های رایانه ای و سنتی علاقه دارید، ما در ادامه 6 بازی جالب و سرگرم کننده را معرفی می کنیم و نحوه بازی کردن آن ها را نیز در ادامه برای شما آموزش می دهیم.

 

بازی انگلیسی اعدام Hangman

اعدام یک بازی املایی کلاسیک است که در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان شناخته شده است. این بازی یک بازی دو یا چند نفره است که در آن یک نفر در برابر گروهی از هم بازی ها قرار می گیرد.  

وسایل لازم برای بازی جلاد: تخته سیاه ، تخته سفید ، یا تکه کاغذ ؛ گچ ، نشانگر یا قلم  

خلاصه بازی Hangman: این بازی در اصل یک بازی حدسی است که به راحتی می توان بر روی یک کاغذ و یا تخته وایت برد آن را بازی کرد. اگر بخواهیم آن را با بازی های فارسی زبان توضیح دهیم همان بازی 20 سوالی ما است با این تفاوت که در این بازی حریف تنها نه شانس برای حدس زدن لغت مد نظر دارد. در این بازی ابتدا یک لغت انتخاب می شود، سپس فرد با گفتن حروف الفبا باید لغت صحیح را پیدا کند در صورتی که حرف گفته شده در لغت نباشد یک بخش از بدن فرد به دار آویخته بر روی دارد کشیده می شود اگر بازیکن 9 حدس اشتباه بزند ، در انتها خود او به دار آویخته می شود و بازی را می بازد.  

 

بازی اعدام چگونه به شما انگلیسی یاد می دهد؟

Hangman یک بازی عالی برای تقویت دانش املا و لغات است. شما باید بتوانید چگونگی قرارگیری حروف در تشکیل کلمات انگلیسی را بشناسید و همچنین نحوه هجی کردن کلمات را بدانید تا حروف صحیح را حدس بزنید. سرانجام ، برای حدس درست کلمه رمز باید دامنه لغتی وسیع از زبان انگلیسی را در ذهن داشته باشید.  

یک بازیکن کلمه رمز را انتخاب می کند (بازیکنان دیگر کلمه را حدس می زنند). به عنوان مثال ، یکی کلمه "Rabbit" را انتخاب می کند. "Rabbit" شش حرف دارد , بنابراین فرد شش جای خالی ترسیم می کند. او همچنین یک تیر برای اعدام و یک جعبه برای پیگیری حروف نادرست حدس زده شده ترسیم می کند. به عنوان مثال مطابق تصویر زیر:

Hangman

 

Hangman

فرد دیگری یکی یکی حروف حدس را بازی می کند. اگر حرف در کلمه رمز باشد ، انتخاب کننده باید آن حرف را هر کجا که در کلمه قرار دارد ، بنویسد (حرف ممکن است بیش از یک بار در کلمه وجود داشته باشد). اگر حرف در کلمه نباشد ، انتخاب کننده آن را در جعبه می نویسد و سپس یک قسمت از جلاد را می کشد (بیشتر افراد با سر شروع می کنند). مثلا یکی از افراد حرف "H" را حدس می زند ، نفر دوم "L" را حدس می زند ، نفر سوم "E" را حدس می زند و نفر چهارم "B" را حدس می زند جلاد حروف نادرست را در جعبه و حروف صحیح را در کلمه می نویسد. او همچنین سه قسمت از فرد اعدام شده را ترسیم می کند:

بازی تا حدس زدن کلمه رمز و یا  کامل شدن اعدامی ادامه می یابد. اگر کسی در گروه کلمه درست را حدس بزند ، برنده می شود! اگر گروه کلمه را حدس نزند ، انتخاب کننده برنده می شود. تصویر یک اعدامی کامل در بازی معمولاً دارای سر ، بدن ، دو دست ، دو پا و صورت است.

 

 

نکاتی برای بازی اعدامی

ابتدا حروف مشترک را حدس بزنید! بیشتر انگلیسی زبانان بومی با حدس زدن برخی از متداول ترین حروف در کلمات شروع می کنند که شامل تمام مصوت های (a، e، i، o، u) و حروف بی صدا "r" ، "s" و "t" هستند.

برای این که بازی کمی آسان تر شود، از دسته ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، قبل از انتخاب کلمه "Rabbit" را انتخاب کند ، فرد انتخاب گر به اعضای بازی می گوید که می خواهد کلمه ای را از گروه "حیوانات" انتخاب کند. این کار باعث می شود که راحت تر بفهمید که کدام حروف و کلمات را باید حدس بزنید.

برای اینکه این بازی سخت تر شود می توانید از عبارات به جای تک کلمات استفاده کنید. ولی باید حتماً فاصله های بین کلمات را به وضوح مشخص کنید (مثلا با قرار دادن خطوط عمودی طولانی بین کلمات مفید است).

اگر انتخاب کننده هستید ، کلمه ای را که انتخاب کرده اید روی یک کاغذ (پنهان) یادداشت کنید. برای اطمینان از اینکه تعداد درست جاهای خالی را یادداشت کرده اید و کلمه را درست می نویسید.

قبل از پایان بازی در نظر بگیرید که یک جلاد کامل چه شکلی است. ممکن است بخواهید در باره این موضوع را با گروه خود مشورت کنید که تعیین کنید که تا زمان تکمیل یک اعدامی چقدر فرصت حدس اشتباه دارید. بیشتر افراد برای جلاد اعضای بدن زیر را می کشند:

سر

بدن

دو پا

دو دست

دو چشم

یک بینی

یک دهان

ولی می توانید اعضای زیر را نیز اضافه کنید:

دو گوش

دو پا

دو ابرو

مو

 

بازی انگلیسی سبد میوه

Fruits Basket یک بازی سرگرم کننده و تعاملی است. این بازی بر روی صحبت کردن و گوش دادن به کلمات و عبارات انگلیسی تمرکز دارد. این یک بازی گروهی است ، بنابراین هیچ برنده و بازنده ای وجود ندارد!

وسایل لازم برای بازی سبد میوه: صندلی (یكی كمتر از تعداد كل افرادی كه بازی می كنند) که به صورت دایره ای مرتب و رو به داخل قرار گرفته اند. کارتهایی که روی آنها عکس یا کلمات انگلیسی وجود دارد (اختیاری)

خلاصه بازی: همه به جز یک نفر روی صندلی می نشینند (شخصی که در وسط دایره صندلی ایستاده "ایستاده" نام دارد). سپس ایستاده یک عبارت انگلیسی را می گوید. هرکسی که شرایط کلمه یا عبارت را داشته باشد باید بلند شود و روی صندلی دیگری بنشیند. در این زمان ، ایستاده ، نیز سعی می کند روی یک صندلی خالی بنشیند. هر کسی که بدون صندلی باقی بماند ، ایستاده جدید است و اکنون باید یک عبارت یا کلمه جدیدی بگوید تا افراد دوباره بلند شوند.

 

چگونه بازی سبد میوه ها به شما انگلیسی یاد می دهد؟

تصمیم بگیرید که می خواهید دستور زبان را تمرین کنید یا واژگان. پس از تصمیم گیری ، برای بازی دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. برای گرامر: نیازی نیست که چیز خاصی را حدس بزنید. به سادگی در مورد الگوی گرامری که می خواهید تمرین کنید را انتخاب کنید. ساده ترین الگوی استفاده "افرادی هستند که / دوست دارند / می خواهند ...". هرکسی که متناسب با این جمله باشد باید بایستد و حرکت کند. به شرطی که بتوانید آنها را برای افراد گروه اعمال کنید ، می توانید از هر تعداد الگوهای گرامری استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فرم شرطی "if" را تمرین کنید ، می توانید بگویید ...if you like cats you should سپس ، هر کسی که گربه را دوست دارد ، باید بلند شود و حرکت کند.

برای واژگان: اگر قصد دارید کلمات را تمرین کنید ، باید زودتر آماده شوید. کار خود را با ساخت کارت هایی حاوی کلمات واژگان خاص (یا تصاویر کلمات) شروع کنید. برای هر کلمه حداقل دو کارت درست کنید. به عنوان مثال ، اگر مشغول یادگیری غذاها هستید ، حداقل دو کارت با سیب ، دو عدد پرتقال و غیره درست کنید. سپس ، این کارتها را به تارها وصل کنید تا به گردنبندهایی تبدیل شود که افراد می توانند به گردن خود ببندند. به هر شخصی که بازی می کند یک کارت اختصاص دهید. اگر ایستاده کلمه ای را که شما پوشیده اید بگوید ، باید به یک صندلی جدید بروید.

اگر ده نفر در حال بازی هستند، از نه صندلی استفاده کنید. این صندلی ها را به صورت دایره ای مرتب کنید تا همه صندلی ها رو به داخل قرار بگیرند. اگر واژگان را تمرین می کنید ، مطمئن شوید که هر کس کارتی به دور گردن خود بسته است.

یک نفر را به عنوان "ایستاده" انتخاب کنید. بقیه روی صندلی می نشینند. به یاد داشته باشید که استندر اغلب تغییر می کند.

ایستاده یک ساختار دستور زبان یا کلمه واژگان را می گوید. هرکسی که شرایط را برآورده کند باید بایستد و به سرعت به سمت صندلی خالی حرکت کند. به عنوان مثال ، اگر فرم دستور زبان "who" را تمرین می کنند ، می توانید بگویید ، "who has a driving license". سپس ، هر کسی که گواهینامه رانندگی دارد باید بایستد و صندلی جدیدی پیدا کند. از طرف دیگر ، اگر کلمات واژگان را تمرین می کنید ، می توانید بگویید "Apple!" و هر کسی که کلمه سیب را به گرد اویخته باید صندلی جدیدی پیدا کند.

بازی هر زمان که بخواهید به پایان می رسد! هیچ برنده و بازنده ای وجود ندارد.

 

نکاتی درباره بازی سبد میوه ها

برای دشوارتر کردن بازی ، نشستن روی صندلی کناری خود را غیرقانونی کنید. این از تعویض سریع صندلی در افرادی که نزدیک یکدیگر نشسته اند جلوگیری می کند. برای جابجایی همه ، "سبد میوه ها" بگویید. اگر در یافتن صندلی یا جابجایی افراد با مشکل روبرو هستید ، عبارت "سبد میوه ها" همه را مجبور به ایستادن و انتخاب صندلی جدید می کند.

 

بازی کشتی جنگی

این برد گیم یک بازی استراتژیک و محبوب است که  از فضای جنگ استفاده می کند و می تواند برای کمک به زبان آموزان انگلیسی زبان در دستور زبان و مکالمه مفید باشد. Battleship یک بازی دو نفره است ، بنابراین فقط دو نفر می توانند با هم بازی کنند.

وسایل مورد نیاز: ورق بازی Battleship که نحوه ساخت آن را آموزش می دهیم، مداد یا خودکار

خلاصه: بازیکنان جفت می شوند و با قرار دادن پنج کشتی در قسمت های مختلف شبکه ، برگهای Battleship خود را پر می کنند. هنگامی که کشتی های خود را "پنهان" می کنند ، بازیکنان به نوبت با استفاده از شبکه های خود به یکدیگر حمله می کنند تا حدس بزنند کشتی های شخص مقابل کجا هستند. هر کس که اول"همه کشتی های حریف خود را" غرق "کند (پیدا کند) برنده است.

 

چگونه Battleship انگلیسی به شما یاد می دهد؟

این بازی ابزاری عالی برای تمرین الگوهای گرامر و مهارت های خواندن ، مکالمه و لیسنینگ است. برای غرق شدن کشتی های حریف خود ، باید قادر به خواندن انگلیسی و جمع آوری جملات باشید. برای حمله نیز باید جملات انگلیسی را واضح تلفظ کنید. سرانجام ، شما باید بفهمید که طرف مقابل شما چه می گوید تا بفهمید که او به کدام مربع از شبکه شما حمله می کند.

 

نحوه بازی Battleship

یک صفحه Battleship با دو شبکه روی آن بسازید. یک شبکه برای مخفی کردن کشتی های شما خواهد بود و دیگری برای حدس زدن کشتی های حریف شما است. همانطور که در مثال کی بینید در این صفحه بخشهایی از جملات به صورت افقی و عمودی ذکر شده است. هر قسمت جمله عمودی می تواند با هر قسمت افقی مطابقت داشته باشد و بالعکس. شبکه های شما می توانند به هر اندازه که می خواهید بزرگ باشند ، اگرچه بهتر است آنها را بزرگتر از 8 × 8 نکنید.

یک حریف انتخاب کنید و "پنهان کردن" کشتی های خود را در شبکه خود شروع کنید. شما معمولاً پنج کشتی با طول های مختلف خواهید داشت. برای پنهان کردن یک کشتی ، As ، Bs ، Cs و غیره را روی شبکه خود علامت گذاری کنید (به صورت افقی یا عمودی اما نه مورب!). به حریف خود اجازه ندهید شبکه شما را ببیند. به مثال زیر توجه کنید:

به نوبت مربع های شبکه حریف خود را حدس بزنید. شما می توانید از شبکه دوم روی برگه خود استفاده کنید تا حدس بزنید که حریف کشتی های خود را کجا پنهان کرده است. برای حدس زدن یک مربع ، با ترکیب یک عبارت از ردیف بالا و یک عبارت از ستون سمت چپ ، یک جمله انگلیسی بسازید.

شبکه حریف خود را با Xs و Os علامت گذاری کنید. اگر مربعی که انتخاب کرده اید به یکی از کشتی های حریف شما برخورد کند ، حریف شما باید بگوید: "shot" سپس می توانید یک "X" را در شبکه حریف خود علامت گذاری کنید تا نشان دهد که موفق شده اید. اگر مربعی که انتخاب کرده اید به کشتی برخورد نکند ، حریف باید بگوید ، "miss" سپس می توانید "O" را روی شبکه علامت گذاری کنید تا نشان دهد که به کشتی برخورد نکرده اید (و در عوض به آب برخورد کرده اید). مثلا:

اگر به تمام قسمت های کشتی برخورد کرده اید ، حریف باید بگوید: "غرق شو!" اکنون می دانید که یکی از کشتی های حریف خود را غرق کرده اید.

مناطقی را که حریف به شبکه شما حمله کرده است با X (یا رنگ متفاوت) مشخص کنید. این به شما امکان می دهد ردیابی کنید که حریف شما به کجا حمله کرده و هنوز چند کشتی باقیمانده است. به مثال زیر توجه کنید:

بازی وقتی تمام می شود که یک بازیکن همه کشتی های حریف خود را غرق کند.

 

نکاتی برای بازی Battleship

کشتی های خود را روی شبکه خود گسترش دهید. این باعث می شود که حریف شما بلافاصله همه کشتی های شما را پیدا کند. اگر ضربه ای وارد کردید ، مربع های مجاور مربعی را که زده اید حدس بزنید. این کار احتمال پیدا کردن بقیه کشتی های حریف و غرق شدن آن ها را افزایش می دهد. هنگام تهیه صفحه Battleship ، نیازی به استفاده از پنج کشتی نیست. ولی بهتر است حداقل سه کشتی داشته باشید.

 

بازی 20 سوالی

این بازی در فرهنگ فارسی نیز رواج دارد و همه ما اغلب آن را بازی کرده ایم. 20 سوالی را می توان در هر زمان و هر مکان بازی کرد! کاری که شما باید انجام دهید این است که به یک کلمه فکر کنید (مانند اعدامی) و بازی شروع می شود. شما حداقل به دو بازیکن نیاز خواهید داشت ، اگرچه می توانید با هر تعداد نفر که می خواهید با آنها بازی کنید. خلاصه بازی: تنظیمات این بازی مشابه Hangman است. یک نفر "انتخاب کننده" خواهد بود و به یک کلمه رمزآلود فکر می کند. این کلمه می تواند یک شخص ، حیوان ، چیز ، مکان و ... باشد. سایر افراد گروه ممکن است حداکثر 20 سوال مثبت یا منفی بپرسند تا بفهمند این کلمه چیست. اگر گروه درست حدس بزند ، آنها برنده می شوند! اما اگر آنها از 20 سوال خود استفاده کنند و درست حدس نزنند ، انتخاب کننده برنده می شود!

 

چگونه 20 سوالی به یادگیری انگلیسی کمک می کند؟

20 سوالی به تصاویر و مطالب نیاز ندارد ، بنابراین به طور کامل بر ارتباطات فعال انگلیسی متمرکز است - یعنی صحبت کردن و گوش دادن. شما باید بتوانید به روشنی سوالات خود را به زبان انگلیسی بپرسید و آنچه را که از شما خواسته شده است بفمید تا با موفقیت کلمه را حدس بزنید.

 

چگونه 20 سوالی بازی کنیم؟

1. تصمیم بگیرید که چه کسی "انتخاب کننده" باشد. این شخص مخفیانه یک کلمه یا عبارت پیدا خواهد کرد. شما می توانید از دسته ها برای محدود کردن کلمات مورد استفاده خود استفاده کنید.

2. هنگامی که انتخاب کننده کلمه ای را انتخاب کرد ، افراد گروه می توانند به نوبت سوال بپرسند. همه سوالات باید قابل پاسخ با بله یا خیر باشند. این بدان معنی است که انتخاب کننده فقط می تواند با بله یا خیر پاسخ دهد. کسانی که سوال می کنند معمولاً از ساختارهای دستوری زیر استفاده می کنند:

“?Is it ”

“?Can it ”

“?Does it ”

3. بازی زمانی پایان می یابد که کلمه حدس زده شود (در این صورت گروه برنده می شود) ، یا وقتی 20 سوال پرسیده شود (در این صورت انتخاب کننده برنده می شود).

 

نکاتی برای پخش 20 سوال

استفاده از دسته ها را در نظر بگیرید تا انواع کلمات و عباراتی که انتخاب کننده می تواند انتخاب کند را محدود کنید. به عنوان مثال ، اگر قرار بود با گروه "شخصیت ها" بازی کنید ، انتخاب کننده باید به یک شخصیت شناخته شده از یک کتاب ، نمایش تلویزیونی ، فیلم ، نمایش و غیره را انتخاب کند. ابتدا سوالات کلی و تعیین کننده بپرسید و سپس وارد جزییات شوید. بیشتر افرادی که این بازی را انجام می دهند ، قبل از اینکه سوالاتی خاص تری درباره مواردی مانند روابط ، توانایی ها ، دوست داشتن / دوست نداشتن و غیره بپرسند ، با سوالاتی اساسی در مورد رنگ ، اندازه و غیره شروع می کنند. شما می توانید از قلم و کاغذ برای یادداشت سوالاتی که پرسیده شده استفاده کنید.

 

بازی Call of Duty

یکی از بازی های که به شدت مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ شما را تقویت می کند بازی ندای وظیفه یا همانطور که تمامی شما می شناسید Call of Duty است. در این بازی شما با دیگر بازیکنان از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر در ارتباط هستید و به صورت آنلاین در مورد اتفاقات بازی صحبت می کنید. از آن جهت که شما باید به صورت لحظه ای اطلاعاتی را به دیگران ارائه دهید واکنش ذهنی شما بسیار تقویت می شود و کمک می کند با گذر زمان به راحتی بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.  

 

چگونه Call of Duty به یادگیری انگلیسی کمک می کند؟

از آنجایی که این بازی از پلت فرم آنلاین استفاده میکند و بازیکنان از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند. شرکت در این بازی و هم صحبتی با افراد دیگر کمک می کند شما مهارت اسپیکینگ و لیسنینیگ خود را به درستی تقویت کنید. یکی از اصلی ترین دلایل تقویت مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ غوطه ور شدن در زبان مد نظر است ، این بازی دقیقا با شما همین کار را می کند به حدی شما را درگیر یادگیری می کند که به صورت ناخواسته و منفعل زبان انگلیسی را آموزش می بینید.

 

Pictionary

چگونه  Pictionaryبه یادگیری انگلیسی کمک می کند؟

بازی ای دیگری که برای هر گروه سنی مناسب است. از آن جهت که به کودکان لغات و املاء را همراه با بازی آموزش می دهد برای آنها یکی از منابع عالی تلقی می شود ، نوجونان را جذب می کند چون متوجه نمی شوند در حال بازی کردن هستند از همه مهمتر بزرگسالان آن را بازی می کنند تا سرگرمی را با آموزش تلفیق کنند.  

 

چگونه Pictionary  بازی کنیم؟

قبل از شروع کلاس، یک دسته از کلمات را آماده کنید و در یک کیسه قرار دهید.

کلاس را به 2 تیم تقسیم کنید و یک خط در وسط تخته بکشید.

به یکی از اعضای هر تیم یک خودکار بدهید و از آنها بخواهید کلمه ای را از کیسه انتخاب کنند.

به دانش آموزان بگویید که کلمه را به عنوان تصویر روی تخته بکشند و تیم خود را تشویق کنید تا کلمه را حدس بزند.

اولین تیمی که پاسخ صحیح را فریاد بزند یک امتیاز می گیرد.

دانش آموزی که نقاشی را کامل کرده است باید شخص دیگری را برای نقاشی تیم خود معرفی کند.

این کار را تا زمانی که تمام کلمات تمام شوند تکرار کنید - مطمئن شوید که کلمات کافی دارید که هر دانش آموز حداقل یک بار بتواند آن را بکشد!

 

بازی برای تدریس گرامر

پایه هر زبانی آموزش درست و اصولی گرامر آن زبان می باشد ، در زبان انگلیسی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. مدرسین زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا نیز به دنبال روش های نوین و خلاقانه ای هستند که بتوانند با استفاده از آن مفاهیم خشک و دشوار گرامری را آموزش داده و از این طریق انتقال پیام بهتر انجام شود. استفاده از بازی برای آموزش گرامر یکی از جدیدترین روش هایی به حساب می آید که به مدرسین کمک می کند گرامر را به زبان آموزان کم سن وسال آموزش داده و بازدهی آن ها را بهبود ببخشند. حالا بهتر است برای شما زبان آموزان و مدرسین عزیز بهترین بازی ها را برای تقویت دانش شما ارائه کرده و روش های یادگیری شما را بهبود ببخشیم: 

 

بازی چهارگوشه (Four Corners)

یکی از ساده ترین بازی هایی می توان با استفاده از آن به کودکان زیر 14 سال  می توانید گرامر زبان انگلیسی را آموزش دهید. ابتدا بر روی هر  یک از دیوارهای ساختمان حروف A، B، C و D را یاد داشت می کنید. سپس با طراحی بیش از 20 پرسش بر روی هر یک از دیوارها یک پاسخ را یادداشت می کنید. هنگامی که سوالات را از زبان آموزان می پرسید هر فردی که پاسخ سوالات را می داند باید به دیوار مد نظر حرکت کند. هر زبان آموزانی که نتواند پاسخ درست را به سوالات استاد بدهد بر روی صندلی خود نشسته و از بازی خارج می شود. این بازی تا حدی ادامه پیدا می کند که تنها یک نفر در بازی باقی بماند و برنده جایزه مشخص شده بشود. اگر فضای کافی برای چسباندن پاسخ ها ندارید می توانید این بازی را بر روی یک تخته سیاه نیز بچسبانید. مدرسین زبان انگلیسی بر این باور هستند این روش بهترین متود برای آموزش زمان های زبان انگلیسی به زبان آموزان می باشد. 

 

Charades

یکی از روش های آموزشی که زبان انگلیسی که بر اساس آموزه های روان شناسی طراحی شده است. در این روش که بخشی از روش واکنش بدنی کامل می باشد، به یکی از زبان اموزان یک جمله (مخصوصا جمله های استمراری) گفته می شود و از او می خواهند با انجام پانتومیم این جمله را آموزش داده و از زبان آموزان دیگر توضیح دهد. 

 

بازی Slap

از بازی هایی که به صورت تیمی نیز می توانید آن را در کلاس های درس انجام دهید. به منظور اینکه این بازی را با موفقیت طراحی کنید ابتدا برای خود بیش از 30 پرسش و 50 پاسخ را طراحی کنید (20 پاسخ اشتباه را نیز در میان پرسش ها قرار دهید. زبان آموزان را به دو گروه تقسیم کنید و از هر تیم یک نماینده انتخاب کنید. تمامی پاسخ ها را بر روی دیوار نصب کرده و با پرسیدن پرسش ها از نماینده از ان ها بخواهید پاسخ صحیح ها را از روی تخته بکند. تیمی که به بیشترین پرسش ها ، پاسخ صحیح بدهد برنده مسابقه خواهد شد. 

 

Story Boarding

یکی از روش هایی که امروزه از طریق نرم افزارهای تلفن همراه نیز می تواند انجام شود. در این روش شما بر اساس یک داستان تعداد زیادی از لغات را بر روی تخته سیاه می چسبانید و زبان آموزان نیز بر این اساس موظف هستند با عکس ها داستان سرایی کنند. این روش آموزشی در آموزش ترکیبی گرامر و لغات بسیار کاربردی می باشد. 

 

نرم افزارهای بازی گروهی برای اندروید

امروزه آموزش زبان انگلیسی شکل و بوی دیگری به خود گرفته است و کاربران با استفاده از اپ های اندرویدی می توانند در هر شرایطی آموزش زبان انگلیسی را دنبال کنند. امروز قصد داریم برای شما بهترین اپ های که از طریق آن می توانید با بازی های گروهی زبان انگلیسی را آموزش ببینید معرفی کنیم: 

 

Kahoot!

یکی از بهترین اپ های آموزش زبان انگلیسی که برای زبان آموزان سطح متوسط و متوسط رو به بالا مناسب می باشد. در این زبان آموزان این فرصت را دارند تا با استفاده از درس هایی که در اپ آموزش داده می شود با زبان آموزان دیگر همراه شده و با کمک آن ها درس های جدید را دنبال کنند. این اپ آموزش زبان که به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها به حساب می آید در تلفن های اندروید و کامپیوتر نیز قابل اجرا است و موسسه ارائه دهنده آن نیز پی دی اف های آموزشی نیز فراهم کرده است.

 

Culips

یکی از نرم افزارهای کمتر شاخته شده در داخل ایران که به مدرس زبان انگلیسی اجازه می دهد موارد آموزش مهارت لیسنینگ را از طریق این اپ به تمامی زبان آموزان خود منتقل کند. یکی از اصلی ترین مزیت های این اپ پایین آوردن حجم فایل های صوتی می باشد. 

 

NiceTalk

اولین اپ اندرویدی آموزش زبان انگلیسی که توسط آموزش عالی کشور چین تنظیم شده است. این اپ به زبان اموزان اجازه می دهد در هر کجا از دنیا هستند مفاهیم آموزشی را دریافت کرده و همراه با دوستان خود آن ها را می توانید تمرین کنید. این اپ در ازای دریافت مطالب درسی به ازای هر ساعت 10 دلار از شما دریافت می کند.

 

Palfish

یکی از بهترین اپ های آموزش گروهی زبان انگلیسی که شما را به یکی از اساتید زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان متصل می کند. این نرم افزار را بسیاری از بهترین امکانات یادگیری برای زبان آموزان سطح متوسط و ادونس به حساب می آورند. 

 

LingoKids

از اولین برنامه های ارائه شده برای آموزش زبان انگلیسی به گروهی از زبان آموزان کم سن و سال که کی توانند همراه با دوستان خود زبان انگلیسی را از طریق مختلف دنبال کنند. 

 

کلام آخر! چگونه بازی های یادگیری انگلیسی می توانند به شما کمک کنند؟

هنگام مطالعه انگلیسی ، نظم و تمرین پیاپی و دسترسی به منابع معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. اما گاهی اوقات مطالعه کتابه ها و حل تمرین می تواند کسل کننده باشد، به همین دلیل استفاده از چند بازی برای یادگیری انگلیسی شدیدا توصیه می شود. در نهایت ، شما باید با توجه به هدف و علایق و سطح زبان خود بازی های مناسبی را انتخاب کنید که به شما انگلیسی را به طور موثر و سرگرم کننده آموزش دهند. در بالا ، ما چهار بازی انگلیسی یادگیری برای گروه ها و سه وب سایت انگلیسی برای مطالعه انفرادی در اختیار شما قرار داده ایم. در حالی که از این بازی ها و سایر بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می کنید ، نکته اصلی را به خاطر بسپارید: گرچه بازی های یادگیری زبان انگلیسی می توانند مفید باشند ، اما برای آموزش انگلیسی از ابتدا به آنها اعتماد نکنید. بهترین استفاده از بازی ها به عنوان منابع مکمل برای سیمان کاری است که قبلاً با استفاده از کتاب های درسی ، مرتبا و سایر منابع مطالعه کرده اید. بازی هایی را که در این مقاله به شما معرفی کردیم جز مفید ترین و سرگرم کننده ترین بازی های زبان انگلیسی هستند که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید.

 

 

تاثیر گیمیفیکیشن در یادگیری زبان انگلیسی

 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic