لوگو انگلیش کلینیک
چگونه در کلاس های آنلاین زبان فعال باشیم؟

چگونه در کلاس های آنلاین زبان فعال باشیم؟

03/02/03 13 دقیقه برای مطالعه 2281

در گذشته کسب مدارک معتبر زبان ، مستلزم حضور فیزیکی در کلاس های خصوصی و یا گروهی آموزش زبان بود که در بسیاری از موارد برای افرادی که با برنامه های کاری پیچیده مواجه بودند ، مشکلاتی را ایجاد می کرد. در طی یک سال گذشته و با ظهور بیماری کرونا و همچنین پیشرفت چشمگیر تکنولوژی ، کسب مدارک زبان بسیار ساده تر از گذشته شده و دوره های آموزش زبانی که با انعطاف بیشتری همراه هستند ، برای شما فراهم گردیده است.  

دوره های آنلاین زبان مزیت های بسیاری را با خود به همراه دارند ؛ در ابتدا به شما اجازه می دهند تا در هر زمان ، هر کجا و به هر نحوی که دوست دارید آموزش خود را شروع کنید. علاوه بر این ، دوره های آنلاین ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا حتی زمانی که در محل کار و یا در حین انجام کارهای روزمره هستید ، آموزش خود را ادامه داده و در زمینه زمان نیز صرفه جویی کنید. یکی از دغدغه های بزرگ زبان آموزان عدم دسترسی به کلاس های معتبر و با ارزش در برخی از مناطق کشور است ؛ اما ظهور این دوره ها به شما کمک می کند محدودیت های مرزی را شکسته و برای یادگیری ، دیگر محل سکونت شما یکی از موانع نباشد.  

با تمامی مزایایی که دوره های آنلاین با خود به همراه دارند ، اگر آمادگی لازم را برای حضور در این کلاس ها نداشته باشید ، با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد. اما اگر شما مهارت های لازم برای حضور در دوره های آنلاین را مطالعه کنید ، نه تنها بسیار جذاب خواهد شد ، بلکه آنها را جایگزین مناسبی برای کلاس های درس حضوری خواهد یافت. در اینجا برای شما چندین ترفند کارآمد را جهت موفقیت در دوره های زبان معرفی خواهیم کرد تا تجربه ی بهتری را نسبت به گذشته حس کنید.  

 

ترفندهای موفقیت در دوره های آنلاین زبان انگلیسی

اگر مشتاق به حضور در دوره های آنلاین هستید (یا هم اکنون در یکی از این دوره ها شرکت کرده اید) ترفندها و توصیه های پیش رو می تواند به شما کمک کنند تا چالش های خاص این سبک نوین آموزش را کنار گذاشته و بیشترین سود را از این دوره ها ببرید.

 

1) با دوره های آنلاین خود مانند یک دوره حضوری رفتار کنید.

کلاس آنلاین زبان انگلیسی

زمانی که صحبت از کلاس های آنلاین به میان می آید، شما نیاز دارید روی صندلی خود نشسته و با یک نظر خاص و ذهن باز این کلاس ها رو برگزار کنید. همیشه به خود بگویید "من حتما در این کار موفق خواهم شد." زمان خود را چه در زمان حضور در کلاس ها و چه پس از اتمام آن باید به این کلاس ها اختصاص دهید. اگرچه شما نسبت به شروع و پایان این کلاس ها انعطاف پذیر هستید ، ولی تحت هیچ شرایطی نباید این مسئله باعث دلسردی شما شده و کل دوره را کنار بگذارید.  

اولین نکته ای که باید در این کلاس ها در ذهن داشته باشید تا از این دلسردی کاسته شود ، هزینه ای است که بابت حضور در این دوره ها پرداخت می کنید که کمتر از کلاس های حضوری نیز نیست. نسبت به کلاس های آنلاین خود طوری برخورد کنید که انگار در کلاس های حضوری هستید و  تصور کنید استاد روبروی شما حضور دارد.  

 

2) خودتان را مسئول پیشرفت خود بدانید  

در آغاز هر دوره ، برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید ، و هر هفته این اهداف را با خود مرور کنید. در شرایط سنتی کلاس ها برای انجام تکالیف ، معمولا تذکر های کتبی و کلامی از استاد دریافت می کنید ولی به یاد داشته باشید در دوره های آنلاین ، استاد نمی تواند به صورت پویایی این تذکرات را به شما بدهد ، این وظیفه خود شماست که زمان کافی  را برای انجام تکالیف خود اختصاص دهید.  

اگر نمیتوانید خود را مسئول تکالیف بدانید ، پس با یکی از همکلاسی ها ، همسر و یا دوستان خود هم گروه شوید تا شما را وادار به انجام این تکالیف کنند. هنگامی که شما منظم ، فعال و خودآگاه باشید ، مطمئن باشید نه تنها در دوره های آنلاین زبان انگلیسی ، بلکه در هر دوره ی آنلاینی پیشرفت خواهید کرد.  

 

3) مدیریت زمان را تمرین کنید

یکی از بزرگترین دلایل موفقیت در کلاس های آنلاین ، انعطاف در ایجاد یک زمان بندی کارآمد می باشد. اما تنها داشتن زمان ، کافی نیست ، شما نیز باید مهارت کافی برای تنظیم یک زمان بندی را داشته باشید.  

اگرچه نحوه مدیریت زمان شما به برنامه ، نحوه یادگیری و شخصیت فردی شما بستگی دارد ، با این وجود چند ترفند ارزشمند دانشگاهی را که مهارت یادگیری شما را بهبود می بخشد ، معرفی می کنیم:  

• در آغاز دوره به سیلابس آموزشی خود یک نگاه بیاندازید و از تکالیف خود یاداشت برداری کنید. در تقویمی که مکرر آن را چک می کنید ، تکالیف را یادداشت کنید تا از برنامه درسی خود باخبر شوید.  

• برنامه درسی منظمی را ایجاد کنید و مطمین شوید از آن پیروی می کنید. هر هفته زمان مشخصی را برای دوره دروس ، نگاه کردن به سریال ، مطالعه ی داستان کوتاه و شرکت در free discussion اختصاص دهید. نسبت به خود متعهد شوید تا تمامی تکالیف مربوط به دوره های آنلاین را انجام می دهید.

• هنگام انجام تکالیف خود، مدت زمان مشخصی را برای هر یک از آنها اختصاص دهید  و تا قبل از اتمام آن ، تکلیف دیگر را آغاز نکنید.  

• در طول ترم ، اهداف بلند مدت خود را بررسی کنید  و توجه کنید زمان خود را بیشتر بر روی کدام یک از چهار بخش رایتینیگ ، اسپیکینگ ، لیسنینگ و ریدینگ صرف می کنید.  

 

4) برای خود یک فضای مناسب مطالعه تعیین کنید

کلاس آنلاین زبان انگلیسی

در ابتدا دقت کنید کدام بخش از فضای خانه ، محل کار، کافی  شاپ و یا حتی کتابخانه برای مطالعه دروس مناسب است. بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا محل مناسب برای افزایش خلاقیت خود را پیدا کنید. یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از هر امری ، به خلاقیت شما بستگی دارد. هر مکانی را که انتخاب می کنید ، در ابتدا از دو مسئله مطمئن شوید ؛ دسترسی به اینترنت و پریز برق نیز باید مناسب باشد.  

ایجاد یک فضای کاری نیز بسیار کارآمد می باشد ، دسترسی شما به کتاب ها ، فایل ها ، و حتی تکالیف گذشته کمک می کند تا زودتر به اهداف خوب برسید. بنابرین فضای محل مطالعه شما بدین گونه خلاصه می شود:  

• داشتن اینترنت سرعت بالا  

• در دسترس بودن کتاب ، ابزار و نرم افزارهای مرتبط با دوره  

• داشتن هدفون به منظور گوش دادن به فایل ها و پریز برق برای شارژ لپ تاپ و گوشی

 

5) عوامل حواس پرتی را حذف کنید  

از اینستاگرام تا واتس اپ و تمام مواردی که سبب می شود تا از مطالعه فاصله بگیرید ، باید حذف کنید. موفق ترین زبان آموزان آنلاین ، افرادی هستند که این عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانند.

میزان چالشی که این عوامل برای شما ایجاد می کنند ، به روحیه و شخصیت شما بستگی دارد ، بسیاری از زبان آموزان ترجیح می دهند به منظور کاهش صداهای اضافه در خانه ، به کتابخانه بروند و برخی نیز با گوش دادن به موزیک ، بر موضوع خود تمرکز می کنند. در نهایت این شما هستید که بر اساس روحیات و شخصیت خود باید استراتژی مناسب درس خواندن خود را مشخص کنید.  

فارغ از اینکه در کجا مشغول به مطالعه هستید ، همیشه به یاد داشته باشید که گوشی خود را خاموش و یا حداقل سایلنت کنید تا با اولین آلارم گوشی ، تمرکز خود را از دست ندهید. اپلیکشن هایی مانند Cold Turkey و Freedom به شما کمک می کند تا نرم افزار مزاحم مانند واتس اپ ، تلگرام و فیس بوک را بلاک کنید.  

 

6) مشخص کنید با چه روشی بهتر یاد می گیرید

هنگامی که مشخص کردید کجا یادگیری شما بهتر است ، اکنون باید بر روی دو نکته مهم دیگر تمرکز کنید ، چطور و چه زمانی. اگر شما سحر خیز هستید ، زمان مطالعه را در اول صبح انتخاب کنید. اگر شب زنده دار هستید دو یا سه ساعت را بعد از شام صرف مطالعه خود کنید.  

نکته مهم در یادگیری آنلاین ، این است که همه به صورت یکسان یک مورد را یاد نمی گیرند ، پس به دنبال تقلید از روش های دیگران نباشید . بر روی کشف راه و روش خودتان تمرکز کنید و استراتژی یادگیری فردی را ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر از آن دسته از افراد هستید که با ابزار بصری مانند ویدیو و عکس یاد می گیرید ، تمرکز بیشتری را بر روی دیدن سریال و فیلم بگذارید.  

 

7) به صورت خیلی فعال با دوستان همکاری کنید

کلاس آنلاین زبان انگلیسی

در بخش های  همفکری و فروم دوره آنلاین شرکت کنید تا از ابزار آموزشی که به شما و هم کلاسی ها کمک می کند ، بهره بگیرید و با همچنین از وجود هم کلاسی های خود نیز لذت ببرید. یکی از روش ها که در یادگیری زبان بسیار کمک می کند ، صحبت در مورد تکالیف یکدیگر است. با تشکیل گروهی می توانید تجربه خود و دیگران را در گروه به اشتراک بگذراید و بدین صورت شرایط خود را نسبت به دیگران سنجیده و فضای کلاس درس را نیز برای خود تداعی می کنید.  

یکی از بهترین روش های بهبود صحبت کردن (Speaking) شرکت در دوره های مکالمه است که نه تنها ترس ذاتی شما را برای صحبت کردن از بین می برد ، بلکه توانایی تمرکز بر روی لغات را نیز افزایش می دهد.  

 

8) ارائه یک مضوع مرتبط با درس  

از مواردی که در دوره های آنلاین کمتر به آن توجه می شود ، ارائه تصویری مانند پاور پوینت و دیگر موارد مانند آماده سازی ویدیو است ، حتی اگر استاد از شما چنین تکلیفی را نخواسته ، شما برای بهبود یادگیری برنامه هایی را آماده کرده و هر از گاهی برای دوستان و هم کلاسی های خود ارائه دهید. انجام این مورد به شما کمک می کند تا دروس را یک مرتبه دوره کرده و سپس آن را ارائه دهید.  

 

کلام آخر  

دروه های آنلاین زبان و حتی دیگر دوره ها فرصتی مناسب برای اخذ مدارک مورد نظر شما است ، اگر شما بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای یادگیری خود ایجاد کنید ، بدون شک این دوره ها یکی از موقعیت های مناسب برای بهبود مهارت های شما می باشد. در تمام دنیا گرایش بسیاری از دانشگاه ها به تدریس و دوره های آنلاین بوده تا محدودیت های جغرافیایی را شکسته و روش های نوین آموزشی را عرضه کنند.  

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic