لوگو انگلیش کلینیک
آیا یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز امکان پذیر است؟

آیا یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز امکان پذیر است؟

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 851

اصلی ترین و اولین قدم برای مهاجرت به هر کشوری یادگیری زبان انگلیسی است. حتی اگر شما قصد دارید به کشور غیر انگلیسی زبان نیز مهاجرت کنید باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. از این رو است که بسیاری از افراد تلاش می کنند زبان انگلیسی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرند. یکی از تبلیغات آموزشی که اخیرا در اینترنت بسیار بر روی آن تاکید می شود آموزش زبان انگلیسی در کمتر از دو ماه است که در این بخش تلاش خواهد شد به صورت علمی این مسئله را مورد بررسی قرار داده و در نهایت به شما زبان آموزان نشان دهیم برای تسلط و قبول شدن در آزمون های زبان انگلیسی به چند ماه یادگیری و تمرین نیاز دارید. 

در آمارگیری سال 2019 بریتانیا مشخص گردید نزدیک به 1 میلیون نفر از مهاجران غیر قانونی در انگلستان قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستند ، از این رو دانشگاه های معتبر انگلستان تحقیقاتی را انجام دادند تا به مهاجران ثابت کنند یادگیری زبان انگلیسی تا آن حدی که آن ها تصور می کنند نیز دشوار نیست. این تحقیقات به سرپرستی Huan Japes که مسئول امور مهاجرت دولت انگلستان بودن صورت گرفت و گزارشی از آن نیز به مجلس این کشور ارسال گردید. امروزه بسیاری از کشورها این تحقیق را معتبر ترین مرجع علمی برای مشخص کردن مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی تلقی می کنند. 

 

پیشینه ی تحقیق 

این تحقیق بر روی 250 تن از افرادی که به چهار کشور انگلستان ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی مهاجرت کرده بودند صورت گرفت و برای آن ها کلاس های آموزشی با آخرین روش تدریس در نظر گرفته شده بود. جامعه ی آماری مد نظر به 25 کلاس 10 نفره تقسیم شده و در هر یک از گروه ها نیز زمان بندی متفاوتی را برای آموزش به کار گرفتند. دوره های یادگیری زبان انگلیسی به سه زمان بندی کلی تقسیم گردید، دوره های اول در انتهای شش ماه نزدیک به 360 ساعت آموزش مدون را سپری کرده بودند، دوره ی دوم در انتهای یک سال 360 ساعت آموزش را گذرانده بودند و در نهایت گروه سوم برای همین میزان آموزش 18 ماه صرف کرده بودند. 

افراد در این کلاس ها به 5 گروه سنی تقسیم شده و از 11 تا 50 سال در این دوره ها شرکت کردند. بر اساس نتایج اولیه ی این تحقیق آموزش در دوره های 6 ماهه تنها برای دو دسته از افراد کارساز بوده است؛ کسانی که ما بین سنین 11 تا 20 سال بوده و دسته دوم نیز افرادی که تحت تاثیر انگیزه ی بسیار بالایی بودند و یک عامل خارجی محرک آن ها بوده که در گروه دوم نیز متغیر سن نقش بسزایی را بازی کرده و زبان آموزان بالای 28 سال در این مدت زمان خیلی موفق عمل نکرده اند. صحبت های پرفسور Elaine Boyd را در این مورد برای شما ترجمه می کنیم. 

"روند کلی آموزش زبان انگلیسی در موسسه ها و کالج های دانشگاهی در سرتاسر بریتانیا آموزش های 360 ساعته ای است که برای هر مهارت تنها 120 ساعت زمان صرف می شود. اگر فردی واقعا برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه داشته باشد می تواند این فرایند را در شش ماه نیز انجام دهد، براساس تحقیق ما انجام این مهم برای کودکان و در شرایط بسیار خاص در بزرگسالان 11 تا 22 سال تحقق پذیر می باشد" 

Dot Powell مدیر British Council که یکی از اصلی ترین مدیران این مطالعات بود می گوید "کودکان در یادگیری دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ فوق العاده عمل می کنند ولی دقیقا بر عکس آن ها بزرگسالان هستند که سرعت یادگیری آن ها در ریدینگ و اسپیکینگ بالا است و گاهی ممکن است در 6 ماه نیز قادر به نگارش باشند ولی در فرایند اسپیکینگ حتی تا یک سال نیز با موانعی روبرو هستند. 

 

برای یادگیری زبان انگلیسی چه میزان زمان نیاز دارید؟   

براساس این تحقیق شما برای یادگیری زبان انگلیسی باید شش سطح یادگیری را پشت سر بگذارید (A1, A2, B1, B2, C1, C2) این آموزش ها با A1 آغاز می شود و انتظار می رود با اتمام این آموزش ها در سطح C2 زبان آموز قادر باشد با تسلط زبان انگلیسی را صحبت کند. این 6 سطح زبان انگلیسی شامل 140 تا 200 ساعت کلاس نیز می شود، ولی اگر با حل تمرین حساب شوند به 360 ساعت می رسد. بر اساس داده های کسب شده از این شرکت کننده ها به منظور اینکه در انتهای دوره قادر باشید در هر سه مهارت (رایتینگ ، اسپیکینگ ، ریدینگ) آموزش داده شده مسلط باشید نیاز به 1200 ساعت تمرین دارید. بر اساس این تحقیق افرادی که ما بین 18 تا 35 سال هستند به منظور اینکه زبان انگلیسی را به صورت عادی یاد بگیرند نیاز به 12 تا 15 ماه کلاس یادگیری دارند که در این بین باید روزانه به مدت 90 تا 120 دقیقه نیز تمرین مفید داشته باشند. یادگیری زبان انگلیسی تحت تاثیر چندین عامل نیز قرار دارد که پیش رو به بررسی این عوامل می پردازیم. 

سطح آشنایی زبان آموز با زبان انگلیسی. بر اساس این تحقیق سه عامل هستند که فرایند یادگیری زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار می دهد یکی از آنها آشنایی شما به زبان انگلیسی یا بهتر است بگوییم قرابت زبان اول شما با زبان انگلیسی است. اگر زبان اول شما به زبان انگلیسی خیلی نزدیک باشد و یا تا پیش از آغاز دوره شما با یادگیری زبان انگلیسی آشنا باشید یادگیری شما نیز ساده تر بوده و راحت تر می توانید آن را یاد بگیرید. بر اساس این تحقیق مهاجرین چینی مسیری بسیار دشوارتر از مهاجرینی داشتند که از کشورهای خاورمیانه آمده اند. 

چگونه از زمان خود به نحو احسنت استفاده کنید. در هر آموزشی تمرین و زمان بندی دقیق یادگیری می تواند نقش بسیار بالایی بازی کند، در ارزیابی صورت گرفته که میان دو گروه صورت گرفت نشان داد آن دسته از افرادی که برنامه ی منظم و مدون برای تمرین داشتند نسبت به گروه مشابهی که هیچ گونه تمرینی برای آن ها در نظر گرفته نشده بود بازدهی بسیاری بالاتری را از خود نشان دادند. بر همین اساس مشخص گردید تمرین روزانه ی یادگیری برای یادگیری زبان انگلیسی بسیاری موثرتر از تمرین یک روز در میان است و می تواند نقش بسیار مهمی را در یادگیری ایفا کند. پیشنهاد این آزمایش تمرین حداقل 1 ساعت زبان انگلیسی به صورت روزانه است. 

کمک گرفتن و دریافت بازخورد. عامل سومی که نقش مهمی را در یادگیری بازی می کند دریافت کمک از اساتید افرادی است که دانش بالایی از زبان انگلیسی دارند. این مسئله از آنجایی که نقاط ضعف شما را مشخص می کند می تواند فرایند یادگیری را سریع تر کرده و به شما کمک کند تا سریع تر از دیگران زبان انگلیسی را یاد بگیرید. بر اساس این تحقیق آن دسته از زبان آموزانی که هنگام یادگیری زبان انگلیسی یکی از اعضای خانواده در این فرایند به آن ها کمک می کرده است تا 28 درصد بازدهی بهترین نسبت به کسانی داشت اند که از این کمک محروم بوده اند. 

 

آیا یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز ممکن است؟

یکی از مسائلی که بسیاری از بازاریاب ها برای تبلیغ آموزش زبان استفاده می کنند مانور بر روی کوتاه کردن زمان یادگیری زبان است. بر اساس برآورد بسیاری از زبان شناسان بر این باور هستند در بهترین شرایط حداقل زمان برای یادگیری یک زبان حداقل 6 ماه به طول می انجامد. از این رو افرادی که ادعا می کنند قادر هستند زبان انگلیسی را در مدت زمانی بسیار کوتاه به شما آموزش دهند از نظر علمی و عملی کار بسیار دشواری در پیش دارند. 

 

کلام آخر 

از آنجایی ما در انگلیش تنها فعالیت خود را بر اساس روش های علمی و سالها تجارب زبان شناسان در عرصه آموزش زبان انگلیسی قرار داده ایم ، بر این باور هستیم که روش های آموزشی زبان انگلیسی که پایه ی علمی ندارند بازدهی بالایی را نیز به همراه نخواهند داشت. از این رو ما دوره های آموزش مکالمه ی زبان انگلیسی خود را 15 ماهه قرار داده ایم تا بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشیم. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic