لوگو انگلیش کلینیک
ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان

ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان

03/01/07 13 دقیقه برای مطالعه 1227

چرا باید زبان انگلیسی را آموزش ببینیم؟ 

در سال 1978 بود که نام چانسکی زبان شناس مشهور بیان کرد ، زبان انگلیسی را باید زبان فرصت ها نامید. در آن زمان این جمله به درستی درک نشده بود ولی با گذر زمان و تحولات تکنولوژیکی ، بسیاری از افراد نه تنها به این جمله اعتقاد پیدا کردند بلکه تلاش کردند بر روی آن کار کرده و ثابت کنند که به طور حتم زبان انگلیسی فرصت های بیشماری را برای شما به ارمغان می آورد. امیدوار هستیم در انتهای این مقاله شما نیز با این جمله موافق بوده و اگر تا به امروز یادگیری زبان انگلیسی را آغاز نکرده اید در اولین فرصت اولین قدم برای ثبت نام در دوره های آموزش زبان انگلیسی را برداشته و این سفر پر پیچ و خم را آغاز کنید. 

امروزه دلایل زیادی برای یادگیری زبان دوم وجود دارد ولی چرا باید از میان 6700 زبان موجود در دنیا ما یادگیری زبان انگلیسی را در الویت قرار دهیم؟ به منظور پاسخ به این پرسش ما نگاهی به آموزه های دانشگاه آکسفورد انداختیم تا از نگاه اساتید این دانشگاه ، دلایل یادگیری زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم. 

 

زبان انگلیسی یکی از رایج ترین زبان هاست

زبان انگلیسی پس از زبان ماندارین دومین زبانی است که بیشترین متکل بومی را دارد ولی با این وجود بیشتر از هر زبان دیگری افرادی غیر بومی آن را صحبت می کنند. این بدان معنی است که اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید قادر خواهید بود با 1.6 میلیارد نفرد در سرتاسر دنیا صحبت کنید. برآوردهای اخیر نشان می دهد زبان انگلیسی تا انتهای سال 2030 در بیش از 60 کشور به عنوان زبان اصلی شناخته خواهد شد و تعداد متکلم های آن از 1.6 میلیارد نفر به 2.8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. این اعداد گویای آن است که افراد در ازای زبانی که آموزش می بینند بهترین بازخورد را خواهند داشت. 

علاوه بر کشورهایی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده اند ، این زبان در سال های اخیر به عنوان زبان دیپلماسی نیز برگزیده شده و سازمان های جهانی همچون ناتو ، سازمان ملل متحد ، سازمان تجارت آزاد اروپا و کشورهای متحد المنافع نیز این زبان را به عنوان زبان رسمی خود معرفی کرده اند. علاوه بر این تقریبا تمامی کشورهای اروپایی از اسکاندیناوی تا حوزه بالکان امروزه زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده اند و این تعداد این کشورها روز به روز در حال گسترش است. 

 

انگلیسی فرصت های بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد

همانطور که پیش از این به شما گفتیم تسلط به زبان انگلیس به شما کمک می کند تا در 60 کشور مختلف به راحتی صحبت کرده و با افراد مختلفی ارتباط برقرار کنید. شاید این مسئله در ابتدا برای شما امری بسیار ساده تلقی شود ولی زمانی که شما قصد مهاجرت داشته باشید متوجه خواهید شد کسانی که به زبان کشور مقصد مسلط هستند راحت تر از دیگر افراد می توانند برای خود شغل پیدا کرده و یا با همکارانشان صحبت کنند. علاوه بر این شما زمانی که به عنوان توریست به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می کنید آن زمان بیش از گذشته با مزایایی زبان انگلیسی بیشتر آشنا می شوید. 

 

انگلیسی شما را برای کارفرمایان جذاب تر می کند 

تسلط به زبان انگلیسی به افراد نشان می دهد که شما ذهنی خلاق و پویایی دارید و برای پیشرفت در مسیر حرفه ای خود حاضر هستید زمان زیادی را صرف یادگیری یک زبان و یا بهتر است بگوییم فرهنگ جدید بکنید. با توجه به اینکه دو زبانه بودن امروزه به عنوان یک مزیت حرفه ای به حساب می آید اضافه کردن تسلط به زبان انگلیسی می تواند رزومه شما را تا حد زیادی نسبت به دیگر افراد متفاوت کند. 

انگلیسی امروزه به عنوان "زبان تجارت" نیز شناخته می شود، و دانستن دلیل این موضوع آنچنان سخت نیست. اگر قصد دارید که یک تاجر بین المللی شوید، ضروری است که بتوانید انگلیسی را روان صحبت کنید. کسب و کاری که در سطح بین المللی انجام می شود اغلب به زبان انگلیسی انجام می شود. حتی اگر به زندگی و کار در خارج از کشور فکر نمی کنید، به این معنی نیست که دانستن زبان انگلیسی برای شما منفعتی به امغان نمی آورد. ممکن است چندین شرکت انگلیسی زبان با دفاتر در کشور شما وجود داشته باشند. علاوه بر این، مهارت های زبان انگلیسی برای کارفرمایان در کشور خودتان نیز به اندازه کارفرمایان کشورهای انگلیسی زبان مهم است. در اینجا تنها سه دلیل اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی و پیشرفت در محل کار آورده شده است: 

جلسه های تجاری: توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی شما را در موقعیتی قرار می دهد که بتوانید در جلسات تجاری بین المللی شرکت کنید و یا حتی آن ها را میزبانی کنید. در جایی که اعضای جلسات هر یک از کشورهای مختلف هستند ، این احتمال وجود دارد که جلسه به زبان انگلیسی برگزار شود - و اگر شما تنها کسی در تیم خود هستید که می‌تواند انگلیسی صحبت کنید، ممکن است برای شرکت در جلسات مهم به شما پیشنهاد داده شود و خود را به سمت بالا ارتقا دهید. 

فروش و خدمات به مشتری: شما می توانید با مشتریان انگلیسی زبان کمک کرده و به آنها اقلام در دسترس را بفروشید. این مسئله برای شما فرصتی را ایجاد می کند تا با مشتریان خارج از کشور ارتباط برقرار کرده و در هر شرایطی با آن ها صحبت کنید. 

بازاریابی و ارتباط برقرار کردن: اگر شرکتی که در نهایت برای آن کار می کنید، محصولات یا خدمات خود را به کشورهای انگلیسی زبان عرضه می کند، یا انواع دیگر ارتباطات مانند بیانیه های مطبوعاتی را در این کشورها منتشر می کند، دانش انگلیسی شما ممکن است برای ترجمه مطالب بازاریابی یا ارتباط با مشتریان مفید باشد. 

 

زبان انگلیسی به شما امکان دسترسی به برخی از بهترین دانشگاه های جهان را فراهم می کند

انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان آموزش عالی در نظر گرفته می شود. آکسفورد، کمبریج، هاروارد و ام‌ آی ‌تی تنها تعدادی از دانشگاه‌ های معروفی هستند که در رتبه های بالای فهرست دانشگاه های تراز اول جهان قرار گرفته اند، و برای دسترسی به هر یک از آنها باید به زبان انگلیسی روان صحبت کنید. لازم به بیان نیست افرادی که در یکی از دانشگاه های ذکر شده تحصیلات خود را تکمیل می کنند نه تنها از مزیت آموزش بی نظیر برخوردار می شوند بلکه مسیری شغلی خود را همراه با دانشگاه مشهوری آغاز می کنند که تمامی کارفرمایان دوست دارند کارمندانشان فارغ التحصیل یکی از آنها باشند. اولین شرط برای حضور در این دانشگاه ها شما باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کرده و نمره مورد نظر را که معمولا آیلتس 7.5 یا 7 هست را کسب کنید. مطمئن باشید اگر برای حضور در این کلاس ها حتی اگر 3 سال زبان انگلیسی را کار کنید می ارزد. 

 

انگلیسی زبان برخی از بزرگترین ادبیات جهان است

هنگامی که شما زبان انگلیسی را یاد می گیرید، قادر خواهید بود از آثار برخی از مشهورترین نویسندگان جهان به زبانی که خود نویسنده آن را نوشته است لذت ببرید. وقتی بتوانید انگلیسی صحبت کنید، آثار شکسپیر معنای جدیدی پیدا می‌کنند و می‌توانید از آثار کلاسیک تأثیرگذاری مانند ارتفاعات بادگیر امیلی برونته و جین ایر خواهرش، کتاب 1984 و مزرعه حیوانات جورج اورول، غرور و تعصب جین آستن لذت ببرید. ترجمه به ندرت می تواند منظور نویسنده را به صورت کامل به مخاطب برساند ، بنابراین تنها راه برای قدردانی درست از یک اثر ادبی کلاسیک خواندن آن به زبان اصلی آن است. علاوه بر این زمانی که شما به زبان انگلیسی یک متن را مطالعه می کنید هم زمان با مطالعه کتاب های فوق العاده در حال تقویت زبان انگلیسی خود نیز هستید. 

 

زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که از فرهنگ عامه بیشتر بهره ببرید

پردرآمدترین فیلم های جهان در هالیوود ساخته می شوند و نیازی به گفتن نیست که آنها به زبان انگلیسی ساخته می شوند. چند بار تا به حال یک فیلم پرفروش آمریکایی را دیده اید و از اینکه مجبور هستید با زیرنویس های سریع همگام شوید،  عصبی شده اید؟ و چند بار یک آهنگ پاپ مورد علاقه را زمزمه کردید، اما نتوانستید از آنجایی که به زبان انگلیسی است و کلمات را نمی دانید با آن هم خوانی کنید ؟ راه حل لذت بردن از این منابع بسیار ساده است … تنها کافی است در یکی از آموزشگاه های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کرده و یادگیری زبان انگلیسی خود را کلید بزنید. 

 

الفبای ساده انگلیسی

الفبای انگلیسی ساده است و تسلط بر آن نسبت به نمادها یا تصاویری که برخی از زبان ها دارند آسان تر است. اگر برای یادگیری الفبای پیچیده تری تلاش کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که زبان انگلیسی، الفبای مشترکی با بسیاری از زبان های دیگر دارد، و این امر یادگیری شما را به مراتب ساده تر می کند. به ندرت فردی وجود دارد که الفبای زبان انگلیسی را دشوار تلقی کرده و نتواند از آن سر در بیاورد. نزدیک به 100 زبان در سرتاسر دنیا از الفبای انگلیسی استفاده می کند. 

 

انگلیسی به شما دسترسی وسیع تری به دانش می دهد

آیا می دانستید که 55 درصد از صفحات وب دنیا به زبان انگلیسی نوشته شده اند؟ این درصد نسبت به زبانی دومی که زبان روسی است و تنها 6 درصد از صفحات وب را به خود اختصاص می دهد بسیار بیشتر است. این منبع فوق العاده تنها در شرایطی در دسترس شما قرار خواهد گرفت که شما قادر باشید به زبان انگلیسی صحبت کرده و یا به آن مسلط باشید. 

امروزه تنها انگلیسی زبان علم نامیده می شود. اگر انگلیسی یاد بگیرید، فقط به بخش بزرگی از دانش موجود در وب دسترسی نخواهید داشت بلکه شما می توانید با خواندن کتاب ها و مقالات علمی بیشتر فرایند خود آموزش را نیز برای خود فعال کنید. البته اگر قصد دارید یک شغل آکادمیک را دنبال کنید، زبان انگلیسی یک امر ضروری تلقی می شود. در فهرست استنادی علوم، که توسط مؤسسه اطلاعات علمی گردآوری شده است، تخمین زده می‌شود که ۹۵ درصد از مقالات به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، در حالی که تنها نیمی از آن‌ها از کشورهای انگلیسی‌زبان هستند. به گفته دانشگاه Open، «در دانشگاه آکسفورد دو سوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارج از بریتانیا هستند. دانشجویان آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی دانشگاه اذعان دارند که کار به زبان انگلیسی یک امر کلیدی است.

 

انگلیسی یک چالش فکری فوق العاده است!

انگلیسی بدون شک یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری است. این زبان پر از تفاوت های زمانی، تلفظ های غیرمنتظره، قوانین عجیب و غریب است که برای تسلط به آن نیاز به فداکاری و پشتکار دارید. اگر به دنبال چالش جدیدی هستید، یادگیری زبان انگلیسی ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. فارغ از این مسئله از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود، شما را برای آموزش مفاهیم و تجربیات فرهنگی جدید آماده می کند، و به شما کمک می کند مهارت های فردی زندگی را توسعه دهید، با افراد جدید ملاقات کنید و اعتماد به نفس خود را در مدیریت موقعیت های مختلف بهبود ببخشید

اگر تا بدین لحظه برای یادگیری زبان انگلیسی متقاعد شده اید پیشنهاد می کنیم از طریق لینکی که برای شما در وب سایت تهیه شده وارد شده و فرایند یادگیری زبان انگلیسی خود را از امروز شروع کنید. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic