لوگو انگلیش کلینیک
بخش اول اسپیکینگ آزمون آیلتس چیست، روش های آمادگی

بخش اول اسپیکینگ آزمون آیلتس چیست، روش های آمادگی

03/01/09 13 دقیقه برای مطالعه 1038

 در این مقاله تلاش خواهیم کرد تمام مواردی را که یک زبان آموز نیاز دارد تا برای بخش اول آزمون اسپیکینگ آیلتس آماده شود، مورد بررسی قرار داده و شما را برای گرفتن بهترین نمره آماده کنیم. اولین بخشی که باید به آن نگاه کرد، فرمت برگزاری این آزمون است، سپس پرسش هایی را مورد ارزیابی قرار می دهیم که احتمال پرسیده شدن آن در این بخش زیاد است.  

 

بخش اول اسپینیگ آزمون آیتلس چیست؟  

اسپیکینگ بخش ایلتس به سه بخش کلی تقسیم می شود و در این بخش ما به برسی بخش اول آن خواهیم پرداخت. این بخش بیشتر بر روی سوالات عمومی و جامع می پردازد  و شما باید سوالات شخصی را نسبت به خود پاسخ دهید. به عنوان مثال ، مصحح ممکن است از شما پرسش هایی را در مورد محل تولد ، آب  و هوا ، آشپزی و حتی غذای مورد علاقه ی شما بپرسد. اگر بر این باور هستید موضوعاتی که پیش از این در مورد آن با شما صحبت شده بسیار دشوار است، پس بهتر از امروز خود را برای این بخش آماده کنید. بخش اول آزمون اسپیکینگ معمولا 4 تا 5 دقیقه زمان می برد و هدف اصلی مصحح آرام کردن شما برای بخش های دشوارتر است. از آن جهت که مصحح می داند شما نسبت به آزمون کمی استرس دارید و ممکن است این استرس بر روی عملکرد شما تاثیر بگذارد، از این رو با پرسیدن سوالاتی که خیلی نیاز نیست به آن ها فکر کنید، شما را آرام خواهد کرد.  

 

بخش اول چگونه آغاز می شود؟  

زمانی که به اتاق  آزمون وارد می شوید، ابتدا باید با مصحح احوال پرسی کنید، فقط دقت کنید تحت هیچ شرایطی به زبان فارسی صحبت نکنید. به احتما زیاد مصحح لبخندی بر روی لب دارد و با گفتن Hello به شما خوش آمد گویی خواهد کرد. بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و به صورت کاملا مودبانه شما نیز سلامی به مصحح بکنید. بعد از یک احوال پرسی،  مصحح ابتدا خود را به شما معرفی خواهد کرد و از شما نیز می خواهید همین کار را بکنید. توجه کنید باید اسم کامل خود را بگویید و اگر لقبی دارید بهتر است همانند مثال پایین عمل کنید

My name is Vahid Rafiei, but you can call me Alfredo

دقیقا بعد از این احوال پرسی است که شما کارت شناسی و در بعضی ازمراکز آزمون برگه ی ورود به جلسه را به مصحح می دهید.  

 

در بخش اول مصحح کدام توانایی شما را مورد بررسی قرار می دهد؟  

در این بخش مصحح از شما سوالاتی که می پرسد به منظور این است که بررسی کند آیا قادر هستید به پرسش ها پاسخ بلند بدهید یا خیر. به شدت از گفتن Yes و No خودداری کنید و اگر گاهی نیاز دارید این کار رو بکنید ، بهتر است آن ها را با جملاتی نیز همراه کنید. مثال اگر از شما در مورد اینکه آیا محل تولد خود را دوست دارید یا خیر سوال پرسیده شد ، بعد از بله به بررسی دلایلی بپردازید که سبب شده شما محل تولد خود را دوست داشته باشید. در این بخش مادامی که به پرسش ها پاسخ های بلند بدهید و گرامر مناسب را به کار ببرید، نمره ی خوبی از این بخش خواهید گرفت.  

توجه داشته باشید گاهی اوقات هنگامی که در مورد یک سوال پاسخ های خود را ارائه می دهید مصحح صحبت های ما را قطع می کند و از شما دلایل اضافی می خواهد به عنوان مثال زمانی که می گویید شهر شما ایستگاه مترو ندارد از شما بپرسند Why not? در این شرایط است که شما با بکار بردن Because می توانید پاسخ پرسش او را بدهید. اصلی ترین موضوعی که در بخش یک باید به آن دقت کنید بکار نبردن اصطلاح I Don't know است. پیش رو به نمونه ای که برای شما آماده کرده ایم نگاهی بیاندازید؛  

I am not sure why my hometown doesn’t have a subway. I think maybe it’s because my hometown is kind of small, so maybe there is no need to have one. We have many buses — and many people drive their own cars, so maybe the local government thinks there is no need for a subway

من نمی دانم چرا در زادگاه من مترویی وجود ندارد. فکر کنم شاید به این دلیل که زادگاهم شهری بسیار کوچک است، و دلیلی برای استقرار مترو وجود ندارد. ما اتوبوس های بیشماری داریم و مردم نیز با ماشین شخصی به محل کار می روند، بنابراین دولت محلی بر این باور است که ما به مترو نیاز نداریم.  

همانطور که در مثال بالا مشاهده کردید، تلاش کتید به پرسش های مصحح با جزئیات فراوان پاسخ دهید. در بخش اول مصحح به دنبال این دست از پاسخ ها است.  

 

چه نوع پرسش هایی در بخش اول پرسیده می شود؟  

اصلی ترین بخشی که هر متقاضی آزمون آیلتس دوست دارد بداند. در آزمون آیلتس چه پرسش هایی پرسیده خواهد شد. معمولا پرسش های ایلتس در بخش اول به چندین بخش تقسیم می شود که پیش را برای شما آن ها را مشخص خواهیم کرد.  

• دانشگاه و رشته ای که به آن مشغول هستید

• شغل شما  

• زادگاه شما  

• در اوقات فراغت چه کار می کنید  

• چه نوع فیلمی دوست دارید  

• محله ای که در آن زندگی می کنید  

• خانواده  

• دوستان  

• علایق شما  

اگر مصحح از شما یکی از موضوعات بالا را پرسید، باید قادر باشید آن را به خوبی پاسخ دهید چون زندگی شخصی ما است.  

 

سوالات عمومی  

یکی از مجموعه سوالاتی که ممکن است مصحح از شما بپرسید ، سوالاتی در مورد موضوعات عمومی ای است که همه ی افراد می توانند در مورد آن ها نظر بدهند.  

• آشپزی  و غذا  

• آّب و هوا  

• خرید  

• حمل و نقل عمومی  

• مطالعه  

• ورزش  

مصحح از پرسیدن این پرسش ها به دنبال پاسخ های جامع است. او انتظار دارد شما نظر کلی بدهید نه اینکه نظر خودتان را بگویید.  

?Why is reading important, do you think (نظر عمومی)  

?Why is reading important TO YOU do you think(نظر شخصی)  

در دو پرسش بالا دو موضوع مختلف از شما پرسیده شده است. ابتدا از شما می خواهند به صورت کلی نظر بدهید و نیاز نیست در این بخش ایده های خودتان را نیز دخیل کنید ولی در سوال دوم از شما می خواهند تا نظر شخصی خودتان را بدهید. برای پرسش اول بهتر است از ساختار پیش رو استفاده کتید.  

Reading is important because it is good for our mind and we can gain a lot of knowledge by reading. It is also a great way to relax. Reading a book in the evening can help us to sleep better at night

مطالعه از آن جهت که برای ذهن ما بسیاری مفید است و ما می توانیم با مطالعه دانش بسیاری کسب کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این کار برای آرام شدن نیز مفید است. مطالعه ی یک کتاب در شب می تواند کمک کند افراد بهتر بخوابند.  

Plus, reading makes people more interesting. If people read a lot, they are often interesting people to talk to and engage with

در ضمن مطالعه افراد را بسیاری جذاب میکند افرادی که کتاب های بی شماری را مطالعه می کنند برای هم صحبتی افراد فوق العاده خوبی هستند.  

توجه داشته باشید هنگامی که شما به صورت کلی در مورد مزایای کتاب خوانی را بیان کردید، حالا این اجازه را دارید تا در انتها نظرات شخصی خود را نیز بگویید.  

 

سوالاتی از برگه ی اطلاعات شما  

در آزمون اسپیکینگ به شما برگه ای داده می شود تا اطلاعات شخصی و مواردی را که دوست دارید یادداشت کنید. یکی از بخش هایی که زبان آموزان کمتر به آن دقت می کنند نوشتن علایق خود داخل این برگه است. به عنوان مثال اگر به فوتبال علاقه دارید به شما توصیه می کنم تا جایی که ممکن است بر روی این موضوع مانور بدهید. ممکن است مصحح از شما سوالات زیر را در مورد فوتبال بپرسد.  

? Who do you play football with

? Where do you play football

? How often do you play football

 

تنها سوالی را که باید از قبل برای خود ، پاسخی آماده کنید  

در میان تمام سوال هایی که باید برای خود آماده کنید ، یک سوال است که از تمامی آن ها مهم تر است "چرا درآزمون آیلتس شرکت کرده اید؟" همانطور  که پیش از این به شما گفته شد ، تحت هیچ شرایط نباید از عبارت I don't know  استفاده کنید. حالا برای شما قالبی را آماده کرده ایم که بهتر است هنگام پاسخ به این پرسش از آن استفاه کنید.  

I am taking the IELTS test so that I can study abroad. I believe that if I study abroad, it can make me more independent and I will be able to take care of myself

من در آزمون آیلتس شرکت می کنم تا بتوانم در خارج از کشور تحصیل کنم. من معتقدم که اگر در خارج از کشور تحصیل کنم ، می توانم مستقل تر شوم و از خودم نیز مراقبت کنم.

I also think that I can learn a lot from living in another country. I can learn about a different culture and different people. But maybe I will learn that people are essentially the same

من همچنین فکر می کنم که می توانم از زندگی در یک کشور دیگر چیزهای زیادی یاد بگیرم. می توانم با فرهنگ متفاوت و افراد مختلف آشنا شوم. اما شاید یاد بگیرم که مردم اساساً یکسان هستند.

But overall, I think it will be a great experience for me and my life

That is why I am taking the IELTS test

اما در کل ، من فکر می کنم این یک تجربه عالی برای من و زندگی من خواهد بود.

به همین دلیل من در آزمون آیلتس شرکت می کنم.

به مثال بالا دقت کنید، حتی به عنوان یک خواننده نیز پی می برید فرد نه تنها به زبان انگلیسی مسلط است بلکه صفر تا صد هدف خود را نیز مشخص کرده است. باید در آزمون آیلتس به نحوی صحبت کنید که شنونده سردرگم نشود. از یک موضوع به موضوع دیگر نروید.  یک بحث را تمام کنید سپس به موضوع بعدی اشاره کنید.  

 

تمامی سوالاتی که در بخش یک از شما پرسیده خواهد شد

 

نام و نام خانوادگی  

?Can I have your full name, please

?What name should I call you

?Does your name have a special meaning

?Is your name important to you? Why/why not

?Are names important in your culture? Why/why not

Do people in your country like to choose an English name? Why/why not

 

درس و تحصیل  

?What are you studying

?Are you in high school or university

?What’s your major

?Why did you choose this major

.Tell me about your major

What is your favourite subject at school? Why do you like this subject

?What do you dislike about studying

?What do you hope to do after you graduate

 

شغل و حرفه ی کاری

?What is your job

?What do you do for a living

?Do you like your job

?Can you describe your job

?What is a typical working day for you

?What are the things that you like about your job

Would you like to change your job? What would you prefer to do

?What are your career plans for the future

 

زادگاه شما  

?Where do you come from

?Where is your hometown

?What do you think about your hometown

?Can you describe your hometown

Tell me about some famous landmark or building in your hometown

?What kind of jobs do the people do in your hometown

?What kind of food can I find in your hometown

?Do you prefer to live in your hometown or somewhere else

?Do you think it’s better to live in a big city or a small town

?What do you think is better — the city or the countryside

?Does your hometown have much pollution

?How is the public transportation in your hometown

 

فعالیت های اوقات فراغت  

?What do you like to do in your free time

?Do you have much free time

?Do you have any hobbies

?Do people have more or less free time than a few years ago

?What do your parents do in their free time

?Do you waste much of your free time

?What do your friends do in their free time

Is there much entertainment in your hometown for people to do in their free time

 

مسافرت رفتن  

?Do you like to go on holiday

?Where do you like to go on holiday

?Who do you like to go on holiday with

?Do you prefer to travel alone

?Are there many holidays every year in your country

?What is your favourite holiday

?Are holidays important do you think

 

خرید کردن  

?Do you like to go shopping

?Is your hometown or neighborhood good for shopping

?Tell me about the last time you went shopping

Describe a shop you like to go to

?What do you think of online shopping

?What are the dangers of online shopping

 

حمل و نقل عمومی  

?How did you get here today

?How is the public transportation in your hometown

?How could the public transport in your hometown be improved

?What kind of public transport do you prefer

?Do you drive

?Do you like to drive

Do people in your hometown prefer to drive or use public transport

 

ورزش  و بازی ها  

?What kind of sports do you like

?What kind of sports are popular in your hometown

?Do you prefer to watch sport or play

?Do people do enough exercise, do you think

?Has sport become too commercial

?Are sports players overpaid

 

کلام آخر

همیشه یکی از اصلی ترین پرسش هایی که زبان آموزانی که برای آزمون آیلتس آماده می شوند از من سوال می پرسند، نحوه ی آماده شدن در این دوره است. در دوره های آنلاین آمادگی آیلتس انگلیش کلینیک فارغ از آموزش تمامی تکنیک ها و شرایطی که ممکن است یک زبان آموز با آن روبرو شود ، ما به شما موارد کمک آموزشی را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید با تمام توان در این آزمون موفق شوید. پیشنهاد می شود با دیدن فیلم و گوش کردن به پادکست های مختلف قابلیت پاسخ گویی خود با سوالات را تا حد زیادی تقویت کنید.  


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic