لوگو انگلیش کلینیک
بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس

بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 766

بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس

آزمون لیسنینگ آیلتس فرمت بسیار خاصی دارد. چهار بخش وجود دارد و شما باید به آن گوش دهید:

  • دو نفر در حال گفتگو در مورد یک موضوع روزمره
  • یک مونولوگ کوتاه درباره موضوعی روزمره
  • دو یا چند نفر در حال بحث در مورد یک موضوع دانشگاهی
  • یک مونولوگ طولانی تر در مورد یک موضوع پیچیده تر (مانند یک سخنرانی)

پادکست ها را می توانیم به عنوان یکی از بهترین منابع برای تقویت هر یک از چهار موارد بالا در نظر بگیریم. از زمان اختراع آن در اوایل دهه 2000، پادکست به یکی از اصلی ترین منابع آموزشی تبدیل شده است. میلیون‌ها شنونده هر هفته پادکست‌های مورد علاقه خود را تنظیم می‌کنند تا قسمت‌هایی در مورد همه چیز از اخبار جهان گرفته تا تاریخ و جنایات واقعی بشنوند، اما تعداد فزاینده‌ای از مردم در حال استفاده از آن برای یادگیری زبان هستند.

پادکست ها راهی آسان برای تزریق تمرین زبان به روال روزانه شما هستند. به رفت و آمد صبحگاهی خود، در حین ورزش یا هنگام تمیز کردن خانه گوش دهید. اگر چیزی را از دست دادید، می‌توانید به سادگی آن قسمت را به عقب برگردانید یا تکرار کنید. برای زبان آموزان انگلیسی، پادکست ها کمک می کنند تا  با لهجه ها و گویش های مختلفی که در سراسر جهان صحبت می شود، آشنا شوند. آنها مکالمات واقعی و ساختار جملات را در یک محیط آرام به نمایش می گذارند.

پادکست ها همچنین می توانند در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس به شما کمک کنند. به طور خاص، پادکست ها می توانند کمک کنند تا برای قسمت 2 بخش اسپیکینگ آماده شوید، جایی که به شما موضوعی داده می شود تا یک تا دو دقیقه درباره آن صحبت کنید. با گوش دادن به پادکست‌ها در مورد موضوعات مختلف، می‌توانید ایده‌هایی را که برای ارائه مونولوگ کوتاه خود به آن نیاز دارید، بسازید.

 

نحوه انتخاب پادکست برای آمادگی آیلتس

قبل از اینکه به لیستی از پادکست های پیشنهادی نگاه کنیم، بیایید نحوه انتخاب یک پادکست خوب را بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال امروز ما میلیون ها پادکست داریم که باید بر اساس برخی از معیارها بهترین مورد را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنیم. در این بخش همراه با شما می خواهیم به برخی از اصلی ترین مواردی که در یک پادکست باید به آن ها توجه کنید، نگاهی انداخته و کمک کنیم عملکرد بهتری داشته باشید.

 

آیا لهجه مهم است؟

رایج ترین لهجه ای که در آزمون آیلتس خواهید شنید، انگلیسی بریتانیایی است و مونولوگ ها همیشه به زبان انگلیسی بریتانیایی ارائه می شوند. با این حال، ممکن است در آزمون های آیلتس لهجه های دیگری نیز بشنوید. در برخی از موارد مشاهده شده است که در صحبت ها از لهجه آمریکایی ، انگلیسی ، استرالیایی و آفریقایی نیز استفاده شده است. همچنین باید توجه داشته باشید که تنها یک لهجه بریتانیایی وجود ندارد، بلکه بسیاری از لهجه های بریتانیایی منطقه ای وجود دارد. صدای فردی اهل اسکاتلند با کسی که اهل لندن است بسیار متفاوت است.

از این رو، باید سعی کنید پادکست های ارائه شده توسط بریتانیایی ها را در هر کجا که ممکن است پیدا کنید، و سعی کنید به پادکست هایی از سراسر بریتانیا گوش دهید. یک نکته دیگر در مورد لهجه وجود دارد که باید به آن توجه کنید - در آزمون اسپیکینگ آیلتس، لازم نیست خودتان با لهجه انگلیسی صحبت کنید. هر لهجه ای تا زمانی که گفتار شما واضح و دقیق باشد خوب است. اما، به یاد داشته باشید که شما نباید تلفظ را مخلوط کنید. اگر تصمیم دارید با تلفظ انگلیسی صحبت کنید، نباید این را با تلفظ آمریکایی مخلوط کنید.

 

آیا باید یک پادکست با یک یا دو سخنگو را انتخاب کنید؟

برخی از پادکست ها دارای یک میزبان و برخی دارای دو یا بیشتر هستند. کدام یک برای آمادگی آیلتس شما بهتر است؟

جواب هر دو است!

به یاد داشته باشید، برخی از بخش ها نیاز به گوش دادن به یک مونولوگ دارند و برخی دیگر دارای دو یا چند سخنگو هستند. شما باید با گوش دادن به هر دو این موارد ذهن خود را برای آزمون آماده کنید.

 

کدام نوع پادکست بهتر است؟

می‌توانید پادکست‌هایی را در مورد هر موضوعی - ورزش، اخبار، سیاست، مد و موارد دیگر- پیدا کنید. اما به‌جای گوش دادن به پادکست‌های مربوط به ورزش، به عنوان مثال، توصیه می‌کنم پادکست‌هایی را در طیف وسیعی از موضوعات پیدا کنید. پادکست هایی مانند English Learning for Curious Minds یا This American Life عالی هستند زیرا موضوعات مختلفی را در هر هفته ارائه می دهند.

توصیه می‌کنم به دنبال پادکست‌هایی با موضوعاتی باشید که با موضوعات رایج سخنرانی آیلتس مطابقت دارند. بهترین موضوعات شامل موارد پیش رو می شوند

  • تحصیلات
  • محیط زیست
  • خانواده
  • سلامتی
  • فن آوری
  • اخبار
  • ورزش ها
  • مسافرت رفتن
  • شغل

 

نحوه تمرین لیسنینگ آیلتس با پادکست

اول از همه، آزمون لیسنینگ آیلتس حدود 30 دقیقه طول می کشد، بنابراین باید هر بار حداقل 30 دقیقه لیسنینگ را تمرین کنید. اگر هر دفعه فقط 5 دقیقه تمرین کنید، ممکن است تمرکز 30 دقیقه گوش دادن در طول آزمون واقعی برایتان دشوار باشد.

در آزمون لیسنینگ آیلتس فقط یک بار می توانید گوش دهید.

به طور کلی، توصیه می کنیم برای تمرین کلی گوش دادن، دو یا چند بار به یک کلیپ صوتی یا ویدیو گوش دهید. با این حال، با نزدیک‌تر شدن تاریخ آزمون، باید تنها یک بار لیسنینگ را تمرین کنید و تا حد امکان قدرت ادراک خود را تقویت کنید

هنگامی که فعالیت های شنیداری را به عنوان بخشی از یک کلاس انگلیسی انجام می دهید، معلم سوالاتی را به شما می دهد تا به آنها پاسخ دهید. این سوالات به تمرکز ذهن شما کمک می کند و درک محتوایی را که می شنوید، آسان تر می کند. همانطور که به سوالات نگاه می کنید، ایده ای از نحوه سازماندهی لیسنینگ و آنچه خواهید شنید به دست می آورید.

وقتی به تنهایی گوش می دهید، هیچ سوالی برای پاسخ دادن ندارید. اما، صبر کنید... شما می توانید سوالات خود را بنویسید و به آنها پاسخ دهید. با توجه به عنوان پادکست و هر توضیحی از هر قسمتی که می توانید پیدا کنید، سعی کنید حدود سه یا چهار سوال برای پاسخ بنویسید. پس از گوش دادن، می توانید از متن برای بررسی پاسخ های خود استفاده کنید.

نوشتن سوالات می تواند به شما در تمرین لیسنینگ به ایده های اصلی کمک کند، اما آزمون آیلتس سوالاتی در مورد جزئیاتی که می شنوید نیز دارد. با یادداشت برداری همیشگی در هنگام لیسنینگ ، مخصوصاً در مورد اعداد، قیمت ها، تاریخ ها و سایر اطلاعات واقعی، برای این کار آماده شوید. در نهایت، به یاد داشته باشید که تمرین خود را تغییر دهید. تا جایی که می توانید به پادکست های مختلف گوش دهید تا بیشترین بهره را ببرید.

 

پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس

یکی از بخش‌هایی که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس افراد فراموش می کنند، استفاده از پادکست برای تقویت زبان انگلیسی می باشد.  شما می توانید با دانلود پادکست های مختلف فرآیند یادگیری خود را وارد بخش جدیدی کرده و مواردی را که دوست دارید آموزش ببینید، به صورت رایگان در دسترس داشته و هر زمان که مایل هستید به آنها گوش دهید. این پادکست ها که با اهداف مختلفی ضبط می شوند، بر آن هستند تا شما با استفاده از مهارت لیسنینگ یادگیری خود را بهبود بخشیده و تمامی مفاهیم مدنظر را به سادگی آموزش ببینید.

 

پادکست آیلتس با متن

در طی چند وقت اخیر پادکست های ایرانی نیز توانسته اند عملکرد خوبی را در حوزه آموزش زبان انگلیسی و آیلتس از خود به نمایش بگذارند و می توانید در کلینیک تخصصی رفیعی پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی را که بر محوریت آموزش آیلتس طراحی‌شده‌اند، همراه با متن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند، استفاده کنید  و می توانید تمامی موضوعات مد نظر خود را از طریق اپلیکیشن حرفه ای کلینیک تخصصی رفیعی گوش دهید.

 

بهترین پادکست های خارجی

در طی چند وقت اخیر پادکست های انگلیسی زبان فوق العاده گسترش پیدا کرده اند و شما می توانید با استفاده از منابع مختلف، به بسیاری از این پادکست ها دسترسی داشته باشید. در این بخش ۵ ساعت از پادکست های موفق انگلیسی زبان را برای شما انتخاب کرده ایم و می‌توانید با گوش کردن به آن ها فرایند آموزش زبان خود را به سطح جدیدی برسانید

  1. Espresso English

اگر قصد دارید برای اولین بار فرایند آموزش زبان خود را از طریق پادکست دنبال کنید، این پادکست یکی از بهترین نمونه های آموزشی می باشد که کمک می کند شما عملکرد فوق العاده ای داشته باشید. Espresso English سالها توانسته به عنوان یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی معرفی شود و عملکرد خوبی در حوزه آیلتس از خود به نمایش بگذارد. وقتی که آماده هستید تا مهارت های خود را به سطح بالاتری ببرید، وب سایت Espresso English بیش از 10 دوره آموزشی برای پیشرفت یادگیری شما دارد، که بر روی تمامی مهارت های زبان انگلیسی تمرکز داشته و کمک می کند برای آزمون آیلتس آماده شوید.

 

  1. Coffee Break English

پادکست Coffee Break English یکی از موفق ترین پادکست های حوزه آموزش زبان انگلیسی است که فایل های ۱۵ دقیقه‌ای را برای شما آماده می کند و می توانید موضوعات مختلفی را که مرتبط با آزمون های مختلف می باشد، گوش کنید. میزبان این پادکست دو فرد بومی هستند که هر بار افراد مختلف را دعوت می کنند. هر هفته، مارک و جوزی میزبان فردی از یک کشور انگلیسی زبان هستند تا در مورد جنبه ای از زندگی یا فرهنگ خود صحبت کنند. نیمه دوم نمایش بر زبان و مضامین استفاده شده توسط گوینده متمرکز است.

 

  1. All Ears English Podcast

پادکست انگلیسی All Ears یکی از شناخته شده ترین پادکست ها برای زبان آموزان متوسطه انگلیسی است. از سال 2014، لیندسی و میشل، مجریان مشترک و معلمان ESL، شنوندگان خود را تشویق می‌کنند که در صحبت کردن به زبان انگلیسی روی «ارتباط، نه کمال» تمرکز کنند. کاتالوگ عظیم اپیزودهای آنها همه چیز را از یادگیری زبان عامیانه آمریکایی تا موفقیت در یک مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی را پوشش می دهد. حتی یک مجموعه کامل به آمادگی آیلتس اختصاص داده شده است.

 

  1. Luke’s English Podcast

پادکست Luke’s English Podcast یکی از بهترین نمونه های پادکست های امریکایی است که تحت هیچ شرایطی لهجه بریتیش را به شما آموزش نمی‌دهد. در این پادکست گوینده تلاش می کند با استفاده از موضوعات بروز بحث آموزش زبان انگلیسی را دنبال کرده و کمک کند شما  عملکرد فوق‌العاده‌ای در بخش  لیسنینگ و اسپیکینگ از خود به نمایش بگذارید.

  1. Stories Podcast

یکی از بهترین راه‌ها برای تسلط بر زبان، جستجوی محتوایی است که برای جوانان بومی زبان طراحی شده است. Stories Podcast کاملاً با این هدف مطابقت دارد. هر قسمت دارای داستانی آهسته، ساده و آسان برای دنبال کردن است، داستان هایی که در این پادکست برای شما گفته می شود، موضوعات مختلفی دارد و شما می توانید داستان های کلاسیک و قدیمی انگلیسی را به صورت صوتی گوش کنید و اطلاعات دقیقی از اصطلاحات آنها به دست بیاورید. هدف این پادکست آموزش ساختارها و لغات زبان انگلیسی با استفاده از داستان ها است و مدرسین بر این باور هستند افراد می توانند راحت تر از طریق جملات و اصطلاحات مفاهیم زبان انگلیسی را آموزش ببینند.

 

دانلود پادکست انگلیسی امریکن

بسیاری از کسانی که یادگیری زبان انگلیسی را دنبال می کنند، علاقه دارند لهجه امریکن را یاد بگیرند. بهترین کار برای این مسئله استفاده از پادکست های بهروزی است که در یکیشن ها و وب‌سایت‌های مختلف را می شود.  ما در کلینیک تخصصی رفیعی تلاش می کنیم پادکست های لهجه آمریکایی را انتخاب کرده و همراه با متن آنها را در اختیار شما قرار دهیم. برخی از این پادکست ها توسط استاد حامد رفیعی  ضبط می شوند، ولی  به بسیاری از آنها نیز از پادکست های امریکایی گرفته شده اند.  شما می توانید با دانلود اپلیکیشن کلینیک تخصصی رفیعی  به این پادکست ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

 

 

حتما بخوانید:

بهترین منابع خودخوان آیلتس IELTS

بهترین دوره های آنلاین آمادگی آزمون آیلتس

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic