لوگو انگلیش کلینیک
بهترین گروه های فیس بوک برای مترجم ها

بهترین گروه های فیس بوک برای مترجم ها

03/02/15 13 دقیقه برای مطالعه 1121

سال های اخیر شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین فضاها برای کسب و کارها تبدیل شده است ، و صنعت ترجمه نیز از این امر مستثنا نیست. در این پست قصد داریم مقاله ای را برای مترجمی حرفه ای تدوین کنیم تا با استفاده از آن بتوانند با دیگر مترجمین ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آن ها بهره مند شوند. 

این گروه ها امروزه به عنوان مرکز مشاوره و همفکری مترجم ها عمل می کنند و در برخی از کشورها نیز به عنوان اتحادیه مترجمین شناخته شده اند. در این گروه های مجازی مترجمان پرسش ها و مشکلات خود را با یکدیگر در میان می گذارند و کمک می کنند منابع مختلف را در اختیار شما مترجمین قرار دهند. این گروه ها برای مترجم ها ی حرفه ای و حتی دانشجویانی که تازه وارد عرصه ی ترجمه شدند فوق العاده کارآمد هستند. 

 

گروه های فیس بوک برای مترجمین 

 

Medical Translation and Interpreting Crew :

 یکی از گروه هایی که بر روی متون تخصصی پزشکی تمرکز دارد و در ترجمه ی اصطلاحات و لغات دشوار کمک می کنند. مادامی که شما نسبت به نظرات دیگر افراد احترام بگذارید همکاران شما در این سایت بهترین پیشنهادات رایگان را به شما ارائه خواهند داد. این گروه از چندین پزشک بازنشسته ی آمریکایی و اسپانیایی تشکیل شده است از این رو نسبت به درست بودن این لغات شک و شبهه ای وجود ندارد. 

 

Productive & Successful Translators/Interpreters

یکی از گروه هایی که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد ، این گروه تلاش می کند مترجم های کشورهای مختلف را با یکدگیر آشنا کرده و به آن ها کمک کنند در صنعت ترجمه جایگاه مناسبی را پیدا کنند. 

 

Freelance Translators :  

اصلی ترین گروهی که مترجم های حرفه ای باید عضو آن شوند ، این گروه که کار خود را از سال 2007 آغاز کرد امروزه به عنوان انجمن رسمی مترجم های جهان شناخته می شود و مترجم های مختلف از سرتاسر دنیا در آن مشغول به همکاری هستند. قبل از ورود به این گروه توصیه می شود قوانین آن را کامل مطالعه کنید تا از بلاک شدن توسط ادمین گروه اجتناب کنید.

 

Translation Tools

یکی از گروه هایی که بر روی برطرف کردن مشکلات زبانی و ساختارهای زبان شناسی تمرکز ندارد ، این گروه با تمرکز بر روی فناوری ها و تکنولوژی های نوین تلاش دارد بهترین ابزار را برای مترجم ها فراهم کرده و به آن ها کمک کند تا با بهره گیری از این نرم افزارها مشکلات متعدد خود را در این صنعت بر طرف کنند. اگر به دنبال نرم افزارهای کرک شده هستید این گروه بهترین نسخه ی آن ها را به شما ارائه می دهد. 

 

Interpreters, Translators & Language Professionals

یکی از گروه هایی که تقریبا تمامی زبان های پرکابرد دنیا را پشتیبانی می کند. نزدیک به 20 هزار عضو دارد و اعضا بدون هیچ گونه محدودیتی تبلیغ های مرتبط با مترجم ها را در صفحه قرار می دهند. توجه داشته باشید در این صفحه شما مانند گروه های دیگر پرسش و پاسخ ندارید تنها می توانید از آموزش های ترجمه ی قرار گرفته در گروه بهره مند شده و فعالیت های خود را تبلیغ کنید. 

 

Things Translators Never Say: 

یکی از گروه هایی که بیشتر بر روی جنبه ی خنده دار و مفرح ترجمه تمرکز دارد. در این گروه مترجم ها از تجربیات خنده دار خود برای همکاران می گویند و تلاش دارند کار ترجمه را از یک کار خشک و فرسایشی به یک کار دلچسب و همراه با جذابیت تبدیل کنند. 

 

کلام آخر

از آنجایی که مترجم ها اغلب به صورت انفرادی پروژه های خود را دنبال می کنند پیدا کردن همکاری که بتواند به آن ها کمک کند یکی از دغدغه های اصلی آن ها است. از این رو در این پست تلاش شد گروه های همفکری معرفی شوند تا با استفاده از آن ها یکی از اصلی ترین مشکلات مترجم ها در داخل کشور را برطرف کنیم. برای دانشجویانی که تازه وارد این حرفه شده اند نیز ورود به این گروه ها می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای آشنایی با صنعت ترجمه باشد. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic