لوگو انگلیش کلینیک
تاثیر انگلیسی فکر کردن در فرایند یادگیری زبان

تاثیر انگلیسی فکر کردن در فرایند یادگیری زبان

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 1031

در زندگی مدرن و جوامع امروزی، دانستن زبان انگلیسی دیگر فقط یک مزیت نیست، بلکه تبدیل به یک الزام برای تجربه زندگی با کیفیت شده است. افراد به طور معمول برای اکروز روزمره و کار کردن با موبایل، مطلع بودن از اخبار روز جهان، جستجو در گوگل و دیدن فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان، به دانستن زبان انگلیسی نیاز دارند و علاوه بر این، در درجات بالاتر، دانشجویان و افراد با مشاغل بین المللی لزوما باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.  

ولی چطور فرایند یادگیری زبان را تسریع بخشیم و بتوانیم یادگیری موثرتری داشته باشیم؟ اگر تا به حال مطالعه زبان انگلیسی را تجربه کرده اید، حتما برایتان پیش آمده که مدت زیادی را صرف حفظ کردن کلمات، یادگیری قواعد و همچنین شرکت در کلاس ها کرده اید، ولی در زمانی که باید از دانش زبان خود استفاده کنید و صحبت کنید، با مشکل مواجه شده اید. بسیاری از افراد با وجود اینکه کلمات بسیاری را می دانند و تمام قواعد زبان انگلیسی را حفظ هستند، اما حین مکالمه مکث های زیادی دارند و یا از کلمات و عبارت های درستی استفاده نمی کنند و در نهایت روان صحبت نمی کنند.  

علت چنین مشکلی چه می تواند باشد؟ یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شده تا بسیاری از زبان آموزان حین صحبت کردن انگلیسی، با مشکل مواجه شوند فکر کردن به فارسی است. فکر کردن به فارسی یکی از مهم ترین عواملی است که شما را در صحبت کردن کند می کند، چرا؟ چون شما یک دور جملات را به فارسی در ذهن می آورید و یک دور آن ها را ترجمه می کنید و این پروسه ترجمه زمان بر است و موجب می شود شما در صحبت کردن روان نباشید و مکث های مکرر داشته باشید که این خود موجب از دست رفتن اعتماد به نفس شما حین صحبت کردن می شود.  

از دیگر معایب فکر کردن به فارسی در پروسه یادگیری زبان، استفاده از جملات و کلمات و عبارت های نامعمول در انگلیسی است که صحبت کردن شما را از انگلیسی معیار دور می کند و معمولا باعث می شود که مقصودتان به درستی بیان نشود. علت این اتفاق نیز باز به ترجمه در ذهن بر می گردد: وقتی شما عیننا جملات فارسی را ترجمه می کنید، ممکن است جمله نهایی چیزی باشد که در زبان انگلیسی مرسوم نیست. بنابراین فکر کردن به انگلیسی از همان ابتدای یادگیری زبان تاثیر بسیاری مثبتی در یادگیری زبان و به ویژه مکالمه شما خواهد داشت.

ما در این مقاله مزایای فکر کردن انگلیسی را به طور کامل شرح می دهیم و راهکارهایی را برای تفکر انگلیسی پیشنهاد می کنیم که استفاده از آن ها به شما کمک می کند که به مرور تفکر فارسی را از فرایند صحبت کردن خود حذف کرده و در نهایت به درستی و روان انگلیسی صحبت کنید.

 

مزایای انگلیسی فکر کردن

1-حذف فرایند ترجمه از ذهن

همانطور که اشاره کردیم، هنگام انگلیسی صحبت کردن، اگر فارسی فکر کنید و جملات را به فارسی در ذهنتان بسازید، باید زمان صرف کنید و آن ها را ترجمه کنید که این کار موجب اختلال در صحبت کردن شما می شود. ولی اگر انگلیسی فکر کنید، این پروسه ترجمه از ذهن شما حذف می شود و همان لحظه که جمله به ذهنتان خطور می کند، آن را به زبان می اورید.

 

2-سریع صحبت کردن

فکر کردن به انگلیسی، با حذف فرایند ترجمه از ذهن شما، و عادت دادن ذهن به کلمات و جملات انگلیسی، صحبت کردن شما را سریع می کند. اگر عادت کنید که انگلیسی فکر کنید، حین صحبت کردن کردن دیگر نیازی ندارید که در ذهنتان دنبال ترجمه کلمات بگردید. چه بسا که ذهن به طور نا خودآگاه دقیقا در پی یافتن یک ترجمه برای یک کلمه است و حال اگر کلمه را به خاطر نیاورید، نمی توانید جمله را کامل کنید و به زبان بیاورید و این دقیقا همان علتی است که موجب ضعف زبان آموزان در صحبت کردن می شود. در حالی که اگر انگلیسی فکر کنید، هنگامی که کلمه ای را به خاطر نمی آورید، می توانید از انواع جملات هم معنی آن برای بیان مقصود خود استفاده کنید و این امر موجب می شود که اولا نداشتن یک کلمه، به صحبت کردن شما آسیبی نزند و دوما بتوانید سریع و روان صحبت کنید. 

بنابراین، اگر تا امروز فارسی فکر می کردید و جملات را در ذهنتان ترجمه می کردید، من بعد سعی کنید که تفکر انگلیسی را تمرین و به مرور جایگزین تفکر فارسی کنید و به مرور اثر ان را در مکالمه خود ببینید.

 

3-صحیح صحبت کردن

از دیگر مزایای فکر کردن به انگلیسی، صحبت کردن صحیح است. شما وقتی از ابتدا به انگلیسی فکر کنید و فایل های صوتی و پادکست های زیادی را بشنوید، جملاتتان را همانگونه می سازید که در انگلیسی زبانان می سازند و نزدیک به انگلیسی معیار صحبت می کنید. ولی فکر کردن به فارسی، باعث می شود که شما در صحبت کردن، از جملات غیر معمول که در زبان انگلیسی کاربرد ندارند استفاده کنید. چرا؟ چون شما یک جمله فارسی را ترجمه کرده اید و ممکن است انگلیسی زبانان برای بیان مقصود خود، جملات دیگری را به کار ببرند.

 بنابراین فکر کردن به فارسی هم صحبت کردنتان را غیر معمول می کند و هم موجب می شود که مقصودتان را به درستی انتقال ندهید. حال آنکه اگر از ابتدا انگلیسی فکر کنید، دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت و جملات صحیحی برای صحبت کردن می سازید و در نهایت خیلی زیباتر و طبیعی تر صحبت می کنید.

 

چگونه انگلیسی فکر کنیم؟

حالا که لزوم فکر کردن به انگلیسی را در یادگیری زبان متوجه شدید، حتما می پرسید چطور انگلیسی فکر کنیم؟ برای تقویت این مهارت ما در ادامه به شما راه هایی را پیشنهاد می کنیم که اگر به طور منظم تمرین کنید، فکر کردن به انگلیسی برایتان به یک عادت تبدیل می شود و به طور ناخوداگاه هنگام صحبت کردن و نوشتن، انگلیسی فکر می کنید.

 

نوشتن خاطرات روزانه به انگلیسی

نوشتن خاطات روزمره، یکی از بهترین ره هایی است که به شما کمک می کند به مرور انگلیسی فکر کنید. برای این کار، سعی کنید هر شب، هر آن چه در روز برایتان اتفاق افتاده را روی کاغذ بیاوری و در واقع به امور روزانه خود به انگلیسی فکر کنید. مهم ترین قدم در این روش این است که اصلا نگران نباشید اگر یک کلمه را نمیدانید و سعی کنید به جای آن از جمله و عبارتی استفاده کنید که منظور شما را برساند. به یاد داشته باشید که هیچ نیازی نیست که جملات پیچیده و کلمات عجیب و غریب در نوشته هایتان به کار ببرید و فراموش نکنید که شما در حال تمرین کردن برای بهبود زبان انگلیسی خود هستید. بنابراین، هر شب حداقل یک صفحه خاطره روزمره بنویسید.

 

فکر کردن به امور روزمره به انگلیسی

قطعا شما هم روزانه به مسائل مختلفی فکر می کنید. بنابراین، یک راه عالی برای تقویت تفکر انگلیسی این است که سعی کنید به امور روزانه خود به انگلیسی فکر کنید! در ذهنتان جمله بسازید و بار ها و بارها سعی کنید یک مقصود را از روش های مختلف بیان کنید و هر آنچه را می بینید در ذهنتان به انگلیسی توصیف کنید. این تمرین عالی به مرور ذهن شما را به انگلیسی فکر کردن عادت می دهد. همچنین اگر تعداد کلماتی که نمی دانید زیاد است، حتما سعی کنید از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.

 

استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی

برای این که به انگلیسی فکر کنید، باید دیکشنری های انگلیسی به فارسی و بالعکس را رها کنید و در عوض فقط و فقط از دیکشرنرهای انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. با استفاده کردن از این دیکشنری ها، علاوه بر این که دیگر ترجمه فارسی کلمات را از ذهنتان حذف می کنید، به جمله سازی و معاردل های کلمات نیز آشنا می شوید. یعنی یاد می گیرید که اگر کلمه ای را فراموش کرده اید، چطور با جمله ای مفهوم آن را برسانید. بنابراین، اگر در حال یادگیری زبان هستید، حتما یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی دم دستتان داشته باشید. می توانید از اپلیکیشن ها و یا نسخه های جیبی دیکشنر های استفاده کنید که همیشه به آن ها دسترسی داشته باشید و به راحتی در مواقعی که نیاز دارید سراغ آن ها بروید.

 

صحبت کردن با افراد انگلیسی زبان

این روش هم که واضح است موجب تفکر انگلیسی می شود. وقتی شما با افراد بومی صحبت می کنید، نحوه ساخت جملات و به کاربردن کلمات و عبارات را یاد می گیرید و جملات را همانگونه که می شونید به خاطر می سپرید و بنابراین، حین صحیت کردن، دیگر نیازی ندارید که جملات را به فارسی بسازید و ترجمه کنید چون آن ها در ذهن شما وجود دارند و به طور ناخوداگاه آن ها را به زبان می آورید. ولی برای اینکه به این حد از مهارت برسید، باید زیاد تمرین کنید و با افراد بومی به طور دائمی صحبت کنید تا جملات و عبارت ها به مرور ملکه ذهن شما شوند.

 برای این کار می توانید از اپلیکیشن های بسیاری که این امکان صحبت با افراد انگلیسی بومی را به شما می دهد استفاده کنید و یا به راحتی در شبکه های اجتماعی با افراد انگلیسی زبان معاشرت کنید! حتی اگر امکان این روش ها ندارید، تماشای فیلم و سریال انگلیسی زبان، گوش دادن به پادکست ها و فایل های صوتی انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی و ... تا حد زیادی به شما کمک می کند که جملات انگلیسی را در ذهنتان ثبت کنید و بتوانید انگلیسی فکر کنید.  

آنچه که هرگز نباید فراموش کنید، تمرین، تمرین و تمرین است. انتظار نداشته باشید با یک بار فیلم دیدن یا صحبت کردن، بتوانید به راحتی تفکر فارسی را به انگلیسی تغییر دهید. این کار، مانند هر مهارتی در زبان انگلیسی، نیاز به تمرین مداوم دارد تا به مرور برایتان یک عادت شود. بنابراین، اگر می خواهید به خوبی یک انگلیسی زبان صحبت کنید، از همین امروز شروع به تمرین کنید و اگر در ابتدا در ساختن جملات و به یاد آوردن کلمات مشکل داشتسد هرگز نا امید نشوید چون این یک امر طبیعی است و کمی تلاش و تمرین و صبر قطعا برطرف خوهد شد.

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic