لوگو انگلیش کلینیک
تبریک روز پزشک به انگلیسی با ترجمه فارسی

تبریک روز پزشک به انگلیسی با ترجمه فارسی

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 2132

تبریک روز پزشک به انگلیسی با ترجمه فارسی

اگر بخواهیم قهرمانان حقیقی یک جامعه را معرفی کنیم، بدون شک پزشکان در بالای لیست ما قرار خواهند گرفت و یکی از افرادی می باشند که بدون شک باید از آنها قدردانی کنیم.  این مسئله بعد از شیوع ویروس کرونا خود را بیشتر از گذشته نشان داد و ما شاهد این بودیم که پزشکان با روحی بسیار بزرگ تلاش کردند بیماران خود را از خطرات این بیماری، نجات داده و تلاش کردند قهرمانان حقیقی زندگی ما باشند. به علت محیط کاری پزشکان، ما وظیفه داریم در روز بین المللی پزشک که مصادف با سی مارچ است، تبریک گفته و از آنها قدردانی خود را به عمل آوریم. در زبان انگلیسی روز پزشکان را با لغت Doctors' Day می شناسند و برای تبریک گفتن به آنها از اصطلاحات بسیار زیبا و دل انگیز استفاده می کنند. در این بخش قصد داریم در راستای آموزش آنلاین زبان انگلیسی کلینیک تخصصی رفیعی، چندی از این اصطلاحات را به شما آموزش دهیم.

 

اصطلاحات دکتر رفتن به انگلیسی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زبان آموزان از مراجعه به دکتر دارند، ان است که نمیتوانند از چه اصطلاحی برای بیان حال خود استفاده کنند.  در این بخش، قصد داریم مهمترین و باارزش ترین اصطلاحاتی را که در صحبت های عامیانه می توانید از آن استفاده کنید، به شما آموزش داده و کمک کنیم مفاهیم دقیق را برای خود به کار ببرید.

To be on the mend

روبه بهبود، در حال خوب شدن

She's out of the hospital and on the mend

او از بیمارستان خارج شده و در حال بهبودی است

Out cold

بیهوش بودن/ در خواب عمیق بودن

I hate injections. Last time I had one I was out cold for ages

من از آمپول متنفرم. آخرین باری که یکی از آن‌ها را داشتم، چند ساعتی بیهوش بودم

To feel on top of the world

 سرحال بودن/ سالم و سرزنده بودن

I feel on top of the world now thank you doctor

اکنون احساس سرحالی دارم، از شما دکتر تشکر می کنم

Splitting headache

 سردرد وحشتناک، سردرد شدید

I’ve got a splitting headache, I’m going to go and lie down

من یک سردرد وحشتناک دارم، می روم و دراز می کشم.

A flare up

عود کردن دوباره شروع شدن (بیماری)

That rash on my arm has flared up again

کهیرهای روی بازویم دوباره عود کرد

Throw up

بالا آوردن

My sister threw up after she ate at that seafood restaurant

خواهرم بعد از اینکه در آن رستوران از غذاهای دریایی خورد، بالا آورد

To run some tests

آزمایش گرفتن

We are going to run some tests to find out what is wrong

ما قصد داریم چند آزمایش انجام دهیم تا بفهمیم چه مشکلی دارد

To feel under the weather

احساس مریضی داشتن

I've been feeling under the weather since last Tuesday

از سه شنبه گذشته احساس مریضی دارم

 

بهترین دکتر دنیا به انگلیسی

در صورتی که قصد دارید عبارت بهترین دکتر دنیا به زبان انگلیسی را به کار ببرید، باید از ساختار صفت تفصیلی استفاده کنید. The best doctor in the world  رایج ترین اصطلاح برای عنوان کردن بهترین دکتر به زبان انگلیسی است و شما می توانید در هر موقعیت رسمی و محاوره ای از آن استفاده کنید.

 

متن انگلیسی در مورد پزشکی با ترجمه

در شرایطی که قصد دارید متن نو در مورد علم پزشکی و یا حتی خود پزشک بنویسید، در این بخش می خواهیم همراه با شما روی این مسئله کارکرده و کمک کنیم با استفاده از یک الگو به زبان انگلیسی به راحتی چنین متنی را برای خود بنویسید.  پیش رو مسائل بسیار کاربردی تهیه شده و می توانید از آن برای خود استفاده کنید.

It is impossible to imagine a society without a Doctor. Every doctor has expertise in some specific branch of medical science. He treats only the disease related to his branch. The doctor with knowledge of the functioning of heart and blood vessels is called 'Cardiologist. He deals with some serious diseases like Heart Attack, Blood Pressure, and Atherosclerosis, etc.

تصور جامعه بدون دکتر غیرممکن است. هر پزشک در شاخه خاصی از علم پزشکی تخصص دارد. او فقط بیماری مربوط به شاخه خود را درمان می کند. دکتری که از عملکرد قلب و رگ های خونی آگاهی دارد، "کاردیولوژیست" نامیده می شود. او با برخی از بیماری های جدی مانند سکته قلبی، فشار خون و آترواسکلروز و غیره سروکار دارد.

 

A 'Dermatologist' is a doctor who remedies all the problems related to the skin of a human. The Dermatologist also conducts many major and minor cosmetic surgeries. Some diseases treated by Dermatologists are skin cancer, laser therapy, psoriasis, acne, etc.

"متخصص پوست" پزشکی است که تمام مشکلات مربوط به پوست انسان را برطرف می کند. متخصص پوست همچنین بسیاری از جراحی های زیبایی بزرگ و جزئی را انجام می دهد. برخی از بیماری هایی که توسط متخصصین پوست درمان می شوند عبارتند از: سرطان پوست، لیزر درمانی، پسوریازیس، آکنه و غیره.

 

Medical Science has a separate branch to study and cure the mental disorder of the people. The Psychiatrist first studies the case and finds out the reason behind the mental disorder. Some other doctors according to their specialization are Physicians, pediatricians, gynecologists, Surgeons, Endocrinologists, Gastroenterologists, Ophthalmologists, and Neurologists, etc.

علم پزشکی برای مطالعه و درمان اختلالات روانی افراد شاخه مجزایی دارد. روانپزشک ابتدا پرونده را بررسی می کند و دلیل این اختلال روانی را می یابد. برخی دیگر از پزشکان با توجه به تخصص خود عبارتند از: پزشک، متخصص اطفال، متخصص زنان، جراح، غدد، متخصص گوارش، چشم، متخصص مغز و اعصاب و غیره.

 

جملات تبریک روز پزشک

تا به اینجا تا حدی کمک کردیم تا شما ایده خوبی نسبت به روز پزشک داشته و در صورت نیاز برای بیان مسائل مورد نظر خود از بهترین اصطلاحات استفاده کنید. حالا قصد داریم همراه با شما نگاهی به پرکاربردترین جملات برای تبریک روز پزشک استفاده کنیم.

 

We are proud that we have a doctor like a God, Your care and treatment blesses a man with good health. I wish you always stay blessed to help people always. Happy Doctors Day!

ما مفتخریم که پزشکی مثل خدا داریم، مراقبت و درمان شما باعث سلامتی یک مرد می شود. آرزو می کنم همیشه موفق باشید و همیشه به مردم کمک کنید. روز پزشک مبارک!

 

I wish you much happiness and smiles in your life as you fill in your patient’s life, you are a true doctor. Happy Doctor’s Day!

برای شما آرزوی خوشبختی و لبخندهای زیادی در زندگی دارم، همانطور که زندگی بیمار خود را پر می کنید، شما یک پزشک واقعی هستید. روز پزشک مبارک!

 

“There are many sacrifices and lots of hard work go into becoming a successful doctor. Wishing a very Happy Doctor’s Day to one such wonderful doctor.”

برای تبدیل شدن به یک پزشک موفق، فداکاری‌ها و تلاش‌های زیادی انجام می‌شود. روز پزشک را برای یکی از این پزشکان فوق‌العاده تبریک می‌گویم.»

 

“You feel much better when you know that you have a good doctor to take care of your health. To one such doctor, I wish a Happy Doctor’s Day.”

«وقتی بدانید که یک پزشک خوب دارید که مراقب سلامتی شما باشد، احساس خیلی بهتری دارید. برای یکی از این پزشکان، روز پزشک را تبریک می گویم.»

 

“Being a doctor brings you many new challenges every day and one such challenge is to keep fighting for the health of your patients. Warm wishes on Doctor’s Day.”

دکتر بودن هر روز چالش های جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد و یکی از این چالش ها این است که برای سلامتی بیماران خود مبارزه کنید. آرزوهای گرم در روز پزشک.»

 

Thanks for making me love life again, Thanks also for easing my pain, You mean a lot, I want you to know, Keep blessing people wherever you go. Happy National Doctors Day

متشکرم که باعث شدی دوباره زندگی رو دوست داشته باشم، همچنین ممنونم که دردم رو کم کردی، منظورت خیلی چیزا هست، میخوام بدونی، هر جا میری به مردم برکت بده. روز ملی پزشک مبارک

 

“Warm wishes on Doctor’s Day to all the doctors who work so hard to restore health of their patients and bring back the lost smiles.”

آرزوی گرم در روز پزشک برای همه پزشکانی که برای بازگرداندن سلامتی بیماران خود و بازگرداندن لبخندهای از دست رفته، سخت تلاش می کنند.

 

“It is certainly not easy to be a doctor because you have to think of your patients before yourself. Happy Doctor’s Day to you.”

مطمئناً پزشک بودن آسان نیست زیرا باید قبل از خود، به بیماران فکر کنید. روز پزشک بر شما مبارک.»

 

Doctors are the boon directly sent from God for us. Salute to the heroic job you do. Hats off to you! Happy Doctor’s Day.

پزشکان نعمتی هستند که مستقیماً از جانب خداوند برای ما فرستاده شده اند. درود بر کار قهرمانانه ای که انجام می دهید. به احترامت کلاه از سر میدارم! روز پزشک مبارک.

 

Happy Doctor’s Day. Sending heartwarming wishes to the great physician I’ve ever met. May you have days full of joy.

روز پزشک مبارک. ارسال آرزوهای دلگرم کننده برای پزشک بزرگی که تا به حال ملاقات کرده ام. ایشالا روزهای پر از شادی داشته باشی

 

Sending you best wishes from deep down my heart. Your smile heals half of my sickness! Keep it up and hope you do more progress in the future.

از اعماق قلبم بهترین آرزوها را برای شما می فرستم. لبخند تو نصف بیماری من را التیام می بخشد! ادامه دهید و امیدوارم در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید:

تبریک روز پدر به انگلیسی با ترجمه فارسی

تبریک روز معلم به انگلیسی با ترجمه

چند روش مختلف برای تبریک روز تولد به زبان انگلیسی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic