لوگو انگلیش کلینیک
ترفندهای قبولی در آزمون CAE کمبریج

ترفندهای قبولی در آزمون CAE کمبریج

03/02/05 13 دقیقه برای مطالعه 1237

دانشگاه کمبریج (Cambridge) یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است. در این دانشگاه می توانید بهترین و متمایز ترین آزمون های سطح بندی زبان انگلیسی را مشاهده کنید.

 

 آزمون Cambridge C1 Advanced که سابقا آن را CEA می خواندند ، در این دانشگاه برگزار می شود که سالیانه بیش از ۶۰ هزار دانشجو در آن شرکت می کنند. متاسفانه بسیاری از زبان آموزان به دلیل کمبود منابع و عدم آشنایی با این آزمون ، موفق به پشت سر گذاشتن آن نمی شوند. به همین دلیل ، ما امیدوارم با معرفی چندین کتاب و همچنین صحبت از تجربیات دوستان ، شما را در این مسیر راهنمایی کنیم. 

 

 

چرا باید در این آزمون شرکت کرد؟ 

  • آزمون کمبریج توسط ۹۰۰۰ موسسه ی آموزشی ، مراکز تجاری و بخش های دولتی مورد قبول است.

 

  • اگر شما در آزمون پیشرفته کمبریج قبول شوید ، این امر نشان از مهارت و دانش شما در زبان انگلیسی است که مسیر سفرهای اروپایی برای کسب دانش و کسب و کار را باز می کند.

 

  • آزمون کمبریج ماهیانه در ۲۸۰۰ مرکز در سرتاسر دنیا برگزار می شود ، متاسفانه این آزمون در کشور ما برگزار نمی شود و داوطلب ها برای شرکت در آن باید در یکی از کشورهای همسایه (ترکیه یا گرجستان) شرکت کنند.

 

  • در طی فرایند مطالعه برای CAE شما قادر خواهید بود مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

  • اگر در این آزمون قبول شوید ، مادام العمر می توانید از آن استفاده کنید ، زیرا این آزمون تاریخ انقضاء ندارد .

 

 

مزیت های قبول شدن در این آزمون

قبولی در آزمون CAE به شما اعتماد به نفس می دهد تا بتوانید نظرات و دیدگاه های خود را به راحتی در مراکز علمی و سمینارها بیان کنید ، همچنین یکی از مزیت های این آزمون مورد قبول بودن آن در دانشگاه های انگلستان است. 

 

 

ساختار CAE چگونه است؟ 

آزمون پیشرفته کمبریج شامل ۴ مهارت زبانی است: Reading, listening, writing, speaking

 

بخش اول (۹۰ دقیقه) اولین بخش از آزمون CAE دانش گرامر و خواندن شما است. هر دو بخش شامل چهار تمرین متفاوت است. 

 

بخش دوم (۹۰ دقیقه ) دومین بخش از آزمون CAE توانایی نگارش شما است. دو برگه به شما داده می شوند تا نزدیک به ۲۵۰ لغت در هر برگه بنویسید. در اولین برگه باید نظر خود را در مورد یک مسیله بیان کنید. در دومین بخش نیز موظف هستید بین یک نامه ، مقاله و .... یکی را انتخاب کنید. 

 

بخش سوم (۴۰ دقیقه) سومین بخش از این آزمون قابلیت شنیداری شما می باشد. شما به رادیو، برنامه تلویزیون که شخص انگلیسی زبان در آن صحبت می کنند ، گوش می دهید و به پرسش ها پاسخ می دهید. 

 

بخش چهارم (۱۵ دقیقه) در نهایت ، توانایی شما را در صحبت کردن مورد آزمون قرار می دهد. دانشجویان به صورت جفت باید در این بخش شرکت کرده و در مورد یک موضوع صحبت کنند. 

 

 

ترفندهایی برای آمادگی در آزمون CAE

زمان کافی برای آمادگی در آزمون را داشته باشید 

 یکی از اصلی ترین مسایلی که شما را در راه موفقیت ، کمک می کند مدت زمانی است که برای شرکت در این آزمون صرف می کنید. به یاد داشته باشید این آزمون به گفته بسیاری حتی از آیلتس نیز دشوارتر است . بنابراین نمی توان به سادگی در آن شرکت کرد. باید به خوبی خود را آماده ی این آزمون کنید. 

 

با نحوه ی برگزاری این آزمون به خوبی آشنا شوید

حتی اگر سطح دانش زبان انگلیسی شما فوق العاده خوب باشد ، نیاز دارید با نحوه ی برگزاری این آزمون آشنا شوید. هر آزمونی برای خود روش و شیوه ای دارد که CAE نیز از این امر استثنا نیستند. البته در مورد این آزمون این مسیله یکی از مزیت ها می باشد ، به این دلیل که نحوه ی برگزاری آزمون همیشه به یک صورت است و غیر قابل تغییر می باشد.

 

از آزمون ماک برای آمادگی بیشتر استفاده کنید

برخلاف آزمون های دیگر ، برای آزمون CAE می توانید از سایت های رایگان استفاده کنید تا در آزمون های ماک شرکت کرده و خود را برای این آزمون آماده کنید. 

 

 

ترفندهایی برای گرامر و ریدینگ 

1- از اپ های گرامر استفاده کنید

یکی از از مهمترین مسایلی که زبان آموزان در این آزمون نادیده می گیرند ، مسیله Spelling است که برای بهبود در این بخش نیاز است که از منابع مختلف استفاده کنید. ما به شما اپ های تلفن همراه را معرفی می کنیم که برای بسیاری از زبان آموزان کمک کننده بوده اند. 

 

2- از مسایل انحرافی پرهیز کنید

یکی از مهمترین مسایلی که در آزمون باید به آن دقت کرد ، وجود انحرافات متعددی است که برای گمراه کردن زبان آموزان به کار گرفته شده است. اینها جملات و لغاتی هستند که در سوال و جواب ها به صورت مکرر تکرار شده اند تا پاسخ اشتباه را انتخاب کنید. حتما در طی خواندن سوالات ، بخش های مهم را یاد داشته کرده تا دچار اشتباه نشوید. 

 

3- زمان را از دست ندهید 

یکی از اصلی ترین مسایلی که در ریدینگ باید به آن دقت کرد ، کم بودن زمان برای متون است . به یاد داشته باشید باید با خواندن روزنامه ها و کتاب ها خود را برای بخش ریدینگ آماده کنید. 

 

 

ترفندهایی برای لیسنینگ 

 

1- خود را با لهجه های مختلف آشنا کنید. 

فایلی که در آزمون با آن مواجه می شوید ، می تواند یک مصاحبه ، بخشی از رادیو ، یک بداهه گویی فردی و یا حتی یک مکالمه باشد. بنابراین برای آمادگی در این بخش بهتر است با دیدن فیلم ها و سریال مختلف خود را به خوبی آماده.ی هرگونه لهجه ای بکنید. 

 

2-پرسش ها را خوانده و لغات کلیدی را مشخص کنید

پیش از اینکه آزمون آغاز شود ، به شما فرصتی داده می شود تا بتوانید پرسش ها را مطالعه کنید. این نقطه مهم است که سوالات را به خوبی مطالعه کرده و لغات کلیدی را مشخص کنید. 

 

 

ترفندهایی برای اسپیکینگ 

1- تا حد ممکن انگلیسی صحبت کنید 

زمانی که شروع به صحبت می کنید ، حفظ آرامش از اهمیت بسزایی برخوردار است. این امر نیز تنها با تمرین میسر می شود. اگر در یک کشور انگلیسی زبان هستید ، تا جایی که می توانید با افراد مختلف صحبت کنید. این امر به شما کمک می کند تا در مورد موضوعات مختلف قادر به صحبت کردن باشید. ولی اگر در کشورهای غیر انگلیسی زبان هستید می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک با افراد بریتیش تماس برقرار کرده و به راحتی صحبت کنید. 

 

2-  صحبت های خود را ضبط کنید

شما می توانید صحبت های خود چه با فردی دیگر و چه با خودتان  را ضبط کنید . این امر به شما کمک می کند تا اشتباهات رایج خود را مشخص و قدم به قدم آن ها را برطرف کنید. 

 

 

 ترفندهایی برای نگارش (رایتینگ) 

1-به مخاطب خود دقت کنید

برای اینکه بتوانید در مورد مطلبی خود بنویسید ، ابتدا باید خواننده خود را مشخص کنید. برای چه کسی می نویسید؟ برای یک همکار، یک مجله ، یا حتی یک شرکت؟ این به شما کمک می کند تا شما رسمی یا غیر رسمی نوشتن را انتخاب کنید. 

 

2 - ساختار خود را برنامه ریزی کنید

همچنین شما نیاز دارید در مورد هدف نوشتن و ساختارهای نگارشی خود نیز دقت کنید. آیا نیاز به یک سر تیتر دارید؟ چند پاراگراف باید بنویسید و به چه ترتیبی باید باشند؟ به عنوان مثال برای مقاله نویسی ، مقدمه و نتیجه گیری نیاز دارید. ابتدا باید زمانی را صرف طوفان فکری (BrainStorm) کنید تا تمامی نکات مورد نظر را در بخش مقدمه جای دهید. 

 

 

کتاب های مناسب برای آزمون CAE

 

Exam Essentials Practice Tests: Cambridge English: Advanced (CAE) 1 With Key

یکی از بهترین کتاب هایی که در راه آزمون آیلتس به شما کمک می کند مجوعه تست های چاپ شده توسط خود دانشگاه کمبریج است این کتاب که مورد تایید بسیاری از اسانید زبان است بسیاری منبع اصلی این آزمون می دانند. 

 

The Cambridge CAE Course Student's Book (Cambridge Books for Cambridge Exams)

یکی دیگر از کتبی که دانشگاه کمبریج آن را به عنوان یکی از منابع اصلی این آزمون معرفی میکند. 

 

Grammar and Vocabulary for Advanced Book with Answers

یکی از بهترین منابع برای یادگیری گرامر و لغات دشوار نه تنها برای متقاضیان شرکت در این آزمون بلکه برای تمامی زبان آموزان 

 

Cambridge English Complete CAE

یکی از کتاب های کوتاه ولی فوق العاده مفید که توسط دانشگاه کمبریج چاپ شده است تمرکز اصلی این کتاب بر روی آزمون CAE و تا حدودی FCE است. 

 

پیش از آزمون CAE باید چه کار کنید؟ 

قبل از شروع آزمون ، تمام مواردی را که تا پیش از آن مطالعه کردید را یک مرتبه برای خود به یاد بیاورید. در لحظه ی پیش از آزمون کار آنچنانی از شما بر نمی آید. تنها به خودتان ایمان داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. حتما شب پیش از آزمون به خوبی استراحت کنید و صبحانه ی خوبی نیز میل کنید. و در نهایت ، قبل از آزمون استرس را از خود دور کنید. 

 

 

معرفی آزمون های بین المللی کمبریج

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic