لوگو انگلیش کلینیک
حال ساده مجهول (Present simple passive) در انگلیسی

حال ساده مجهول (Present simple passive) در انگلیسی

03/02/05 13 دقیقه برای مطالعه 11152

حال ساده مجهول (Present simple passive) در انگلیسی

در زبان انگلیسی حال ساده را می توانیم به عنوان پرکاربردترین زمان تلقی کرده که برای بیان فعالیت های روزانه خود از آن استفاده می کنیم . به صورت کلی ، می توانیم از حال ساده به صورت ساختارهای معلوم و مجهول استفاده کرده و بر اساس نظری که داریم ، جملات مد نظر خود را بیان کنیم. ما از جملات مجهول حال ساده به منظور صحبت در مورد شرایطی استفاده می کنیم که نمیدانیم انجام دهنده کار چه کسی می باشد و یا عمل انجام شده مهمتر از کننده آن کار به نظر برسد. امروز در کلینیک تخصصی رفیعی همراه با شما زبان آموزان گرامی قصد داریم نگاهی به نحوه ساخت جملات حال ساده مجهول انداخته و از نقطه نظرات گرامری ، این مبحث را مورد ارزیابی قرار دهیم.  اگر قصد دارید نمونه های این ساختار را در مکالمات مشاهده کنید ، پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن کلینیک تخصصی رفیعی را دانلود کرده و با استفاده از آن ، به پادکست ها و موارد بیشتر دسترسی داشته باشید.

 

ساختار حال ساده مجهول در انگلیسی

به این جمله از زبان انگلیسی دقت کنید؛ I drink two cups of coffee everyday در اینجا مشاهده می کنید که گوینده اعلام می کند من دو فنجان قهوه نوشیدم. بر اساس ساختار های زبان انگلیسی ، فاعل را در ابتدای جمله قرار داده و سپس از فعل اصلی ، بعد از فاعل استفاده کرده اید  که در انتهای جمله نیست . از آنجایی که جمله شما متعدی است ، مفعول یعنی دو فنجان قهوه را نیز به کار برده اید. اما لزوما برای ساختن حال ساده در زبان انگلیسی ، نباید از ساختار معمول جملات استفاده کنید. شرایطی وجود دارد که می توانید بر اساس آن ، مفعول جمله را به ابتدا وارد و اعلام کنید کاری توسط یک فرد ناشناس انجام شده که قصد ندارید و یا نمی دانید کننده کار چه کسی هست؛ بر اساس این ساختار ، جمله شما به شکل زیر تغییر میکند.

Two cups of coffee are drunk every day.

به منظور اینکه بتوانید حال ساده مجهول را ایجاد کنید ، باید افعال to be را بعد از مفعولی که به ابتدای جمله آمده اضافه کرده و سپس فعل اصلی جمله را به قسمت سوم تبدیل کنید. افعال قسمت سوم که در انگلیسی از آن به عنوان past participle یاد میشود ، در صورتی که فعل با قاعده باشد ، با اضافه کردن ed به انتهای جمله ساخته می شود ، ولی در صورتی که فعل بی قاعده باشد ، از ساختار نام شخصی پیروی می کند. به منظور اینکه این ساختار را بهتر درک کنید، مثال های بهتری را برای شما می آوریم؛

جمله معلوم حال ساده

جمله مجهول حال ساده

I make a cake

A cake is made (by me)

They eat the apples.

The apples are eaten

We build our house.

Our house is built.

He watches TV in the evening.

TV is watched in the evening.

You wash the car every week.

The car is washed every week.

 

چه زمانی از حال ساده مجهول استفاده می کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از زبان آموزان پیش می آید ، این است که چرا باید از حال ساده در زبان انگلیسی استفاده کنند.  در این بخش قصد داریم اصلی ترین دلایل استفاده از جملات مجهول را بیان کرده و کمک کنیم شما درک بهتری از نحوه استفاده جملات مجهول داشته باشید؛

1: وقتی می خواهیم تمرکز جمله را تغییر دهیم

2: زمانی که چه کسی یا چه چیزی باعث این عمل می شود ، ناشناخته یا بی اهمیت یا آشکار است یا "صحبت کلی در مورد People"

3: در نگارش آکادمیک یا علمی

4: در نوشتار رسمی به جای استفاده از someone/ people/ they (اینها را می توان در گفتار یا نوشتار غیررسمی استفاده کرد)

5: به منظور قرار دادن اطلاعات جدید در انتهای جمله برای بهبود سبک

6: وقتی فاعل خیلی طولانی است

 

ساختار جملات منفی حال ساده مجهول در انگلیسی

در زبان انگلیسی به منظور اینکه جملات حال ساده مجهول را منفی کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید ، اضافه کردن منفی ساز Not به فعل To be است که به سادگی حال ساده مشهور را منفی میکند. در نظر داشته باشید در مثال های پیش رو برای شما حالت منفی جملات معلوم و مجهول را به صورت کامل قرار داده‌ایم تا درک بهتری از این ساختارها داشته باشید:

جمله منفی معلوم حال ساده

جمله منفی مجهول حال ساده

You don't wash the car every week.

The car isn't washed every week.

He doesn't watch TV in the evening.

TV isn't watched in the evening.

You don't build your house.

Your house isn't built.

They don't eat the apples.

The apples aren't eaten.

 

ساختار جملات پرسشی حال ساده مجهول در انگلیسی

همانند تمامی جملات ، برای اینکه بتوانید جمله حال ساده مجهول را سوالی کنید ، تنها کاری که باید انجام بدید ، فعل کمکی را به اول جمله آورده و ادامه جمله را همانند سابق بنویسید. از آنجایی که در زبان انگلیسی و حال ساده ، افعال To be فعل کمکی به حساب می آیند ، برای سوالی کردن تنها کاری که باید انجام دهید ، آوردن این فعل کمکی به ابتدا می باشد . مثال های پایین درک بهتری را از این ساختار ها برای شما ایجاد می کند.

جمله سوالی معلوم حال ساده

جمله سوالی مجهول حال ساده

Do you wash the car every week?

Is the car washed every week?

Does he watch TV in the evening?

Is TV watched in the evening?

Do you build your house?

Is your house built?

Do they eat the apples?

Are the apples eaten?

 

مثال حال ساده مجهول در انگلیسی

به منظور اینکه درک بهتری از جملات معلوم و مجهول در زمان حال ساده داشته باشید ، برای شما چندین مثال جدید را تهیه کرده ایم که می توانید با استفاده از آن ها مطالب دقیق مربوط به زمان حال ساده مجهول را درک کنید:

جمله معلوم حال ساده

جمله مجهول حال ساده

I don’t paint cars here

Cars are not painted here

The gardener waters the flowers

The flowers are watered by the gardener

They wash the floors every day

The floors are washed every day

I make cakes for my students

Cakes are made for my students

I wash the clothing

The clothing is washed

 

افعالی که در انگلیسی مجهول نمی شوند.

  1. در افعال انگلیسی ، ما دو نوع فعل لازم Intransitive و متعدی Transitive داریم که افعال لازم تحت هیچ شرایطی با مفعول همراه نمی شوند و تحت تأثیر همین مسئله ،نمی توانید این افعال را به صورت مجهول در جملات به کار ببرید. از آنجایی که برای مجهول کردن ، همیشه نیاز به مفعول دارید ، به همین دلیل در زبان فارسی نیز نمی توانید افعال لازم را به صورت مجهول در آورده و از آنها استفاده کنید.
  2. در زبان انگلیسی برخی از افعال وجود دارند که تلاش می کنید نحوه انجام یک فعل را بیان نکرده و تنها حالت آنها را بگویید. این افعال که به افعال حالتی مشهور هستند ، به سبب این که مفعول در جمله قرار ندارد ، نمی توانید آنها را به عنوان فعل مجهول در جمله به کار ببرید . از مهمترین افعال حالتی در جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • belong
  • have
  • lack
  • resemble
  • suit
  1. نوع سوم افعالی که نمی توانید تحت هیچ صورتی مجهول کنید ، افعالی هستند که ذاتاً حالت معلوم دارند ، ولی ما از آنها به عنوان افعال مجهول استفاده میکنیم.  این نوع افعال در حین ترجمه شدن نیز به صورت مجهول ترجمه می شوند ، ولی از نظر گرامری نقش معلوم به خود می گیرند.

 

نمونه سوالات مجهول حال ساده

یکی از مواردی که سبب می شود کاربران نتوانند به درستی در امتحانات به سوالات حال ساده مجهول پاسخ دهند ، عدم دسترسی به نمونه سوالات مناسب می باشد. از این رو در این بخش برای شما مجموعه‌ای از نمونه سوالات مجهول حال ساده را تهیه کرده ایم:

He opens the door.        The door is opened by him .

We set the table. -------

She pays a lot of money -------

I draw a picture -------

They wear blue shoes -------

They don't help you-------

He doesn't open the book-------  

You do not write the letter-------  

Does your mum pick you up? -

Does the police officer catch the thief? -

 

 

بیشتر بخوانید:

گرامر زمان حال ساده در زبان انگلیسی

تفاوت حال ساده و استمراری در زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic