لوگو انگلیش کلینیک
بهترین کتاب های گرامر آزمون تافل (TOEFL)

بهترین کتاب های گرامر آزمون تافل (TOEFL)

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 6283

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید، قطعا می دانید که داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس جز ضروریات است و بدون مدرک زبان قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه ها نیستید. آزمون های زبان بین المللی تافل و آیلتس هر دو از یک میزان اعتبار برخوردارند و در ایران نیز برگزار می گردند و شما بنابر ویژگی های فردی و اینکه با کدام نوع آزمون راحت تر هستید، می توانید یکی را انتخاب کنید. آزمون تافل یک آزمون کامپیوتری است که شامل مهارت های ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است. برای موفقیت در آزمون تافل و گرفتن نمره بالا ابتدا باید دانش زبان خود را تقویت کرده و سپس به یادگیری تکنیک های مورد نیاز بپردازید و بدیهیست که اگر پایه زبان ضعیفی داشته باشید، مطالعه کتب مخصوص تافل برای شما چندان کاربردی نخواهد نداشت. بنابراین اگر سطح زبان شما مبتدی یا متوسط است ابتدا با یک روش مناسب از جمله آموزش انلاین، استفاده از کتب خودآموز، اپلیکیشن ها و ... سعی کنید زبان خود را تقویت کنید.  

جالب است بدانید که در آزمون تافل هیچ سوال مستقیم گرامری وجود ندارد. پس لزوم یادگیری گرامر در آزمون تافل چیست؟ علت اول این است که تسلط بر گرامر دانش زبان شما را تقویت می کند و موجب فهم بهتر متون و لکچرها می شود. همچنین با تسلط کافی بر گرامر، ایرادهای اسپیکینگ شما به حداقل می رسد و قادر خواهید که به درستی انگلیسی صحبت کنید و نمره ی بالایی کسب کنید. و اما یک دلیل بسیار مهم برای یادگیری گرامر، استفاده صحیح ساختارهای دستوری در نوشتن رایتینگ است.

 از آنجایی که بخش رایتینگ آزمون تافل بسیار چالش برانگیز است، شما باید بر گرامر کاملا مسلط باشید تا علاوه بر صحیح نوشتن و استفاده درست زمان افعال، بتوانید ساختارهای گرامری خاص را در متن خود بگنجانید. استفاده از چندین ساختار خاص گرامری، برای مصحح های تافل اهمیت بسیار دارد و اگر قصد دارید نمره بالای 24 در بخش رایتینگ کسب کنید، حتما باید حداقل سه ساختار گرامری پیچیده استفاد کنید. بنابراین در لزوم یادگیری گرامر برای آزمون تافل جای هیچ تردیدی نیست. و اما چگونه گرامر یاد بگیرید؟ از چه منابعی برای تقویت گرامر تافل استفاده کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش ها پاسخ دهیم و شما را راهنمایی کنیم تا بهترین روش و منابع را برای تقویت گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید تا بتوانید در آزمون تافل بهترین نمره را کسب کنید.

 

بهترین کتاب گرامر تافل TOEFL

همانطور که گفتیم، آزمون تافل سوال مستقیم گرامر ندارد و بنابراین کتاب مشخصی مختص تافل در این زمینه نداریم. اگر می خواهید گرامر خود را جهت آمادگی در آزمون تافل تقویت کنید، باید کتاب های گرامر بخوانید و در کنار آن از جزوات و نکات دستوری کاربردی در آزمون تافل استفاده کنید. در ادامه لیست بهترین کتاب های گرامر برای تافل را معرفی خواهیم کرد:

 

کتاب Grammar In Use English  

کتاب Grammar in Use  بهترین کتاب جهت یادگیری گرامر زبان انگلیسی به صورت خود آموز است.  مطالعه این کتاب اصلا کسل کننده و دشوار نیست و اگر در هر سطحی از زبان هستید، می توانید با استفاده از کتاب Grammar in Use به آسان ترین شیوه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید. کتاب Grammar in use دارای سه سطح مبتدی یا Beginner، متوسط یا Intermediate و پیشرفته یا Advanced می باشد. شما می توانید با توجه به سطح زبان خود کتاب مناسب خود را تهیه کرده و  یادگیری گرامر انگلیسی را با روشی ساده و لذت بخش شروع کنید. کتاب Grammar is use دارای بخش های متعددی است که هر بخش شامل یک صفحه درس و یک صفحه تمرین است و به این صورت روشی بسیار و کاربردی جهت یادگیری گرامر انگلیسی را ارائه می دهد. گرامر در این کتاب به زبانی بسیار ساده مطرح شده و تمامی نکات پیرامون هر درس گرامر بررسی شده است.

 

English Grammar Azar

کتاب گرامر بتی آذر یکی از مشهورترین کتاب های آموزشی گرامر است که قابلیت استفاده در کلاس و یا به صورت خودآموز را دارد. کتاب English Grammar Azar که به نام نوسینده خود یا همان بتی آذز مشهور است، یکی از کتاب های مرجع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی می باشد که به صورت مفصل تمامی قواعد زبان انگلیسی و نکات و استثناهای آن را توضیح داده است. از جمله ویژگی های این کتاب درگیر کردن مهارت گفتاری و شنیداری در آموزش گرامر است که از این جهت بسیار مناسب افرادیست که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند زیرا با مطالعه این کتاب علاوه بر تقویت گرامر، مهارت لیسنینگ و اسپینیگ نیز تقویت می شود.

 نسخه چاپی کتاب گرامی بتی آذر همراه با یک DVD شامل تمرینات شنیداری می باشد. این کتاب با توضیح کامل و جز به جز گرامر و همچنین بیان تمامی نکات و استثنا های زبان توانسته نظر بسیاری از زبان آموزان و مدرسین زبان را جلب کند. آموزش در کتاب بتی آذر تمرین محور می باشد و شامل تمرینات مختلف و فراوانی ست که کمک می کند هر نکته به خوبی در ذهن شما جا بیوفتد. پس اگر وقت کافی برای مطالعه گرامر انگلیسی دارید، از این کتاب غافل نشوید.  

 

Oxford English Grammar Course

این کتاب توسط مایکل سوآن نوشته شده و آموزش گرامر انگلیسی در آن بر پایه ی  تمرینات متعدد در غالب امور روزمره می باشد و بیان بسیار ساده و صریح و قابل فهم این کتاب، آن را برای استفاده خودآموز می کند. اگر برای آزمون تافل فرصت کافی دارید و می خواهید گرامر را به طور جدی مطالعه کنید،  این کتاب گزینه مناسبی برای شماست چون یادگیری آن نیاز به مطالعه دائم و منظم دارد. کتاب Oxford English Grammar Course دارای سه سطح مبتی، متوسط و پیشرفته است و مهمترین ویژگی آن آموزش گرامر به شیوه کاربردی می باشد یعنی هر درسی را که می آموزید، می توانید بلافاصله آن را در مکالمات روزمره و ... استفده کنید.

 

Oxford Practice Grammar

اگر برای یادگیری گرامر انگلیسی نیاز به تمرین های فراوان و پیاپی دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از کتاب Oxford Practice Grammar به صورت کمکی در کنار سایر کتاب های گرامر می باشد چون این کتاب بیشتر یک کتاب تمرین است تا آموزش و دارای تمرینات سطح بندی شده جهت ارزیابی میزان دانش و یادگیری شما نیز می باشد که با حل کردن این تمرینات متوجه تغییر وظعیت زبان خود می شوید. از این کتاب نیز می توانید برای آمادگی در آزمون تافل استفاده کنید.

 

Longman student Grammar of spoken and written English

کتاب Longman student Grammar of spoken and written English یک کتاب بسیار محبوب و کاربردی در زمینه آموزش گرامر زبان انگلیسی است و مانند کتاب English Grammar in Use، در آن قواعد زبان انگلیسی به زبان بسیار ساده بیان شده اند. در این کتاب گرامر انگلیسی به صورت کاربردی جهت استفاده در مکالمه و نوشتن آموزش داده شود که از این جهت مطالعه¬ی آن به افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند پیشنهاد می شود. 

این کتاب همچنین شامل انواع عبارات و جملات کاربردی برای مکالمات روزمره می باشد که می توانید از آن ها در رایتینگ و اسپیکینگ تافل استفاده کنید. با مطالعه¬ی این کتاب در واقع با یک تیر دو نشان می زنید چون علاوه بر آموزش گرامر انگلیسی، آموزش لغت نیز در آن گنجانده شده و شما در کنار گرامر انگلیسی، قادر به یادگیری حدود 3000 لغت انگلیسی نیز خواهید بود.

 

Longman Advanced learners Grammar

اگر فرصت شما برای آزمون تافل اندک است و سطح زبان متوسط رو به بالایی دارید، این کتاب برای شما مناسب است زیرا  بسیار جامع و کم حجم می باشد و  با مطالعه آن می توانید سطح زبان خود را در زمان کوتاهی  ارتقا دهید و برای آزمون تافل آماده شوید. جهت استفاده از این کتاب می بایست با استفاده از کلاس های زبان یا کتاب های سطح پایین تر و متوسط به ساختار های ساده و قواعد کلی زبان انگلیسی مسلط باشید.  مهم ترین مزیت این کتاب آزمون های تعیین سطح در بخش انتهایی هر بخش است که زبان آموزان با حل آن ها متوجه خواهند شد که مبحث مورد نظر را تا چه حد یاد گرفته اند.

 

روش تقویت گرامر برای تافل TOEFL

کتاب های معرفی شده همگی منابع خوبی برای تقویت گرامر هستند ولی باید توجه کنید که صرف مطالعه¬ی انواع و اقصام قوانین زبان و حفظ کردن آن ها کمک چندانی به افزایش نمره شما در آزمون تافل نمی کند. برای تاثیر گذاری این مطالعه، بهتر است سعی کنید آموخته های خود را به کار ببرید. چگونه؟ هر بار که یک ساختار و قانون جدیدی را مطالعه می کنید، سعی کنید آن را در رایتینگ و مکالمات خود بکار ببرید. به عنوان مثال، مبحث جملات شرطی را که یاد میگیرید، سعی کنید در بخشی از رایتینگ خود از آن استفاده کنید. به این صورت آنچه آموخته اید در ذهن شما فعال و قابل استفاده می شود.  

بدیهی است که کمک گرفتن از یک مدرس زبان و تمرین های مکرر با وی مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب در آزمون تافل را بسیار کوتاه تر خواهد کرد ولی چنانچه چنین امکانی ندارید، از دوستانتان که سطح زبان بالایی دارند بخواهید به صورت هفتگی با شما تمرین کنند و نوشته ها و جملاتتان را اصلاح کنند. با این شیوه علاوه بر فهم کامل قواعد زبان، توانایی به کارگیری آن ها در متون و ... را نیز به دست خواهید آورد.  پس از تسلط کامل به  مباحث پایه ای، حالا نوبت به TPO می رسد که مهم ترین و اصلی ترین منبع تمرین تافل است. TPO در واقع آزمون های شبیه سازی شده ی تافل هستند که بهترین راه برای مسلط شدن به تکنیک های آزمون تافل می باشند.

 پس هرگز از آن ها غافل نشوید و سعی کنید به صورت هفتگی و در روزهای پیش از آزمون به صورت روزانه TPO بزنید. تا کنون بیش از 50 آزمون TPO منتشر شده است که به راحتی از طریق سرچ در گوگل قابل دسترس می باشند.

 

معرفی بهترین منابع برای آزمون تافل (toefl ibt)

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم؟

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic