لوگو انگلیش کلینیک
راهنمای تمرین مکالمه بین اعضای خانواده در زندگی روزمره

راهنمای تمرین مکالمه بین اعضای خانواده در زندگی روزمره

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 1217

در بیشتر موارد، این والدین هستند که در طول دو سال های اول زندگی به فرزندان خردسال خود یاد می دهند که به زبان مادری خود صحبت کنند. ، اغلب صدای مادر و شیوه‌ی خاص صحبت او به نام «والدین» است که به کودکان خردسال در مورد زبان و نحوه صحبت کردن آموزش می‌دهد. از این رو همین کانون خانواده در بزرگسالی نیز می تواند به عنوان یک فرصت برای آموزش زبان انگلیسی تلقی شود و همراه با هم بتوانید زبان انگلیسی را تمرین کنید. 

والدین ممکن است نگران لهجه خود در زبان انگلیسی باشند ولی این مسئله تحت هیچ شرایطی نباید مانع تمرین زبان انگلیسی با دیگر دوستان شود. هنگامی که شما زبان انگلیسی را همراه با دوستان یا اقوام نزدیک تمرین می کنید از آنجایی که فشار روانی و استرس بر روی شما کمتر است بازدهی این تمرینات نیز بسیار بیشتر از تمرین و فعالیت با دیگر افراد است. نکته ای که بسیاری از زبان آموزان در حین تمرین با اعضای خانواده با آن روبرو می شوند این است که نمی توانند موضوع مناسب یا روش تمرینی کارآمدی را برای تمرین انتخاب کنند. از این رو ما در راستای دوره های مکالمه انگلیش کلینیک تصمیم گرفتیم برای زبان آموزانی که همیشه همراه ما هستند راهنمای تمرینی ای را آماده کردیم که می تواند برای تمرین با خانواده فوق العاده موثر باشد. 

هیچ وقت نشان ندهید که افراد پا به سن گذاشته خانواده دیگر نیازی به یادگیری زبان انگلیسی ندارند و یا قابلیت این کار را ندارند. اینکه ما فکر کنیم افراد مسن توانمندی یادگیری زبان انگلیسی را ندارند افسانه ای است که از دیر باز در گوش ما خوانده اند. هنگامی که افراد بالای 50 سال فرایند یادگیری زبان دوم را آغاز می کنند برخلاف باور عموم ، امید به زندگی آن ها تا 10 درصد افزایش می یابد و همین انگیزه نیز به آن ها کمک می کند تا یادگیری زبان را بهتر از دیگر افراد دنبال کنند. حالا زمان آن فرا رسیده است که ما از این سرمایه بی نظیری که در دست داریم استفاده کنید و برای تمرین یادگیری زبان انگلیسی خود آن ها را نیز دخیل کنیم. در این بخش پنج روشی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند تا با استفاده از آن ها با خانواده راحت تر تمرین تر کنید. 

 

هر هفته یک شب انگلیسی داشته باشید

 یادگیری زمانی که به یک برنامه روتین تبدیل شود ، همیشه آسان‌تر است. در اینجا چند نمونه از برنامه های یادگیری انگلیسی را معرفه می کنیم که می‌توانید یک شب در هفته با خانواده خود داشته باشید: 

شب دستور غذا: یک دستور غذای انگلیسی را از یک کتاب آشپزی یا سایت دستور پخت آنلاین پیدا کنید (دستور پخت های گوردون رمسی را به شما پیشنهاد می دهیم). دستور غذا را با صدای بلند بخوانید و از مادر ، پدر یا حتی پدر شوهر خود بخواهید به شما کمک کنند تا دستورالعمل ها را دنبال کنید. در حین آشپزی و غذا خوردن، واژگان مربوط به غذا را تکرار کنید. افعال ساده مانند خوردن و دوست داشتن را می توانید به صورت مکرر استفاده کنید. آموزش صفت های متداول مانند خوشمزه و تند نیز حتما بخشی از این تمرین باشد. 

شب فیلم: یک فیلم انگلیسی با زیرنویس فارسی انتخاب کنید. هر چند وقت یکبار فیلم را متوقف کنید تا به اعضای خانواده خود کمک کنید کلمات یا عبارات جدیدی را یاد بگیرند. معمولا ما برای زبان آموزان در انگلیش کلینیک سریال هایی را معرفی می کنیم که امکان مشاهده کردن آن با خانواده نیز وجود داشته باشد. اگر علاقه مند به ژانر پلیسی هستید سریال 24 می تواند گزینه خوبی برای شما به حساب بیاید. اگر قصد دارید این شب را کمی جذاب کنید به شما پیشنهاد سریال های سبک سیتکام یا کمدی مانند فرندز و نحوه آشنایی با مادر را پیشنهاد می دهیم. 

شب ورزشی: زمان آن رسیده است که فعالیت های درون خانه را کنار گذاشته و کمی به بیرون از خانه نیز نگاه بیاندازید و در همین حین نیز فرایند یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید. هفته ای یک بار به بولینگ، اسکیت یا پیاده روی بروید و چند کلمه مرتبط با گردش را آموزش دهید. به عنوان مثال: "تو زمین خوردی" «اسکیت‌های شما توری‌های بلندی دارند.» 

رمان شب: یک داستان کلاسیک انگلیسی را که ممکن است اعضای خانواده‌تان پیش از این با آن آشنایی دارند مانند «جادوگر شهر اوز» یا «هری پاتر» را انتخاب کنید. معمولا ما به زبان آموزان کتاب هایی را معرفی می کنیم که امکان دیدن فیلم و یا سریال آن مانند کارخانه شکلات سازی چارلی نیز برای آن ها فراهم است. هر هفته یک فصل را با صدای بلند بخوانید. مهم نیست که سایر اعضا کلمات را به درستی متوجه شوند یا خیر تنها گوش دادن به زبان شروع خوبی است. هر بار چند کلمه جدید آموزش دهید و هر هفته آنچه را که در فصل های قبل اتفاق افتاد مرور کنید.

 

با هم یک شجره نامه انگلیسی درست کنید

این یک راه عالی برای علاقه مند کردن خانواده به زبان انگلیسی است. خانواده خود را دور هم جمع کنید و به آنها بگویید که باید یک شجره نامه به زبان انگلیسی درست کنید. به اعضای خانواده خود بیاموزید که هر فرد به انگلیسی چه نامیده می شود. این به شما کمک می کند تا بدانید کدام اعضا به زبان انگلیسی علاقه مند هستند. کلمات را به انگلیسی بنویسید و به هر فردی که رسیدید داستان های مرتبطی را نیز در مورد آن ها بیان کنید. 

 

برای اعضای خانواده یک مدرس زبان انگلیسی شوید

شما می توانید یک مدرس انگلیسی برای یکی از اعضای خانواده خود باشید. شاید مادربزرگ یا پسر عموی شما به یادگیری زبان انگلیسی ابراز علاقه کرده باشند. یک ساعت از هفته خود را به این شخص اختصاص دهید و مواردی را که تا به امروز آموزش دیده اید را به او منتقل کنید. مطمئن باشید هر لحظه ای که به تدریس زبان انگلیسی اختصاص می دهید ارزش دارد ، از دیرباز گفته اند بهترین روش برای بهبود یادگیری آموزش همان مطلب است. ابتدا اینکه با آموزش نه تنها موارد یک مرتبه برای شما دوره کی شود بلکه اعتماد به نفس شما نیز به شکل قابل توجی بالا می رود که همین امر سبب می شود شما در مسیر درستی برای یادگیری زبان انگلیسی قرار بگیرید. 

 

اشتراک اسرار انگلیسی مورد علاقه خود 

شاید عمه یا عموی شما برای یادگیری زبان انگلیسی به کمی تلنگر نیاز داشته باشند. وقتی یک درس انگلیسی یا ویدیویی پیدا کردید که به نظرتان مفید است، آن را از طریق ایمیل برای اعضای خانواده خود ارسال کنید. همچنین می توانید لینک های مفید آموزش زبان انگلیسی خود را از طریق فیس بوک یا سایر شبکه هایی که اعضای خانواده شما در آن عضویت دارند به اشتراک بگذارید. اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا به صفحات اجتماعی ای که آموزش زبان انگلیسی را به صورت روزانه پیگیری می کنند دنبال کنند! امروزه دیگر کتاب های همه به صورت پی دی اف شده اند شما می توانید با ایجاد یک گروه تلگرامی این کتب را در اختیار دیگر اعضای خانواده نیز قرار دهید. این کتاب ها یکی از بهترین منابع برای زبان انگلیسی هستند از این بهتر است آن ها را با همه آشنایان به اشتراک بگذارید. 

 

شرکت در دوره های آنلاین زبان انگلیسی

حالا که شما با تمرین های خاص برای راه اندازی فامیل ها آشنا شدید ، زمان آن فرا رسیده است که به آموزش زبان انگلیسی اعضای خانواده یک نظم خاص بدهید. تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا کیفیت این دوره ها نسب به آن چه پیش از این بود بهبود یافته و امروزه این دوره ها به خوبی کلاس های حضوری تشکیل می شوند. به لطف راه اندازی دوره های آنلاین زبان انگلیسی شما می توانید به صورت خانوادگی در یک دوره مکالمه زبان انگلیسی شرکت کرده و یادگیری این زبان را به صورت مدون و منظم پیگیری کنید. 

از آنجایی که دوره های آنلاین زبان انگلیسی با تمرین های خاص و ویژه ای همراه هستند شما می توانید از این تمرین ها نیز به عنوان یکی از موارد فرایند یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. به عنوان مثال زمانی که در دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی انگلیش کلینیک هستید می توانید موضوعی که در مورد آن بحث شده را انتخاب کنید و در مورد آن شروع به صحبت گروهی کنید. زبان انگلیسی تنها برای صحبت و مکالمه با افراد انگلیسی زبان نیست شما می توانید از آن به عنوان روشی برای سپری کردن بهینه روزها نیز استفاده کنید. در طی سالها تدریس آنلاین زبان انگلیسی افراد پا به سن گذاشته بسیاری همراه با ما زبان انگلیسی را کار کرده و به اتمام رسانده اند بنابراین می توانید با همراهی خانواده خود نه تنها شما زبان انگلیسی را یاد بگیرید بلکه به آن ها نیز این فرصت را بدهید تا این زبان را آموزش ببینند. 

 

دوره مرتبط 

کلاس آنلاین مکالمه انگلیسی، مبتدی تا پیشرفته

 

مطالب پیشنهادی

جملات و اصطلاحات انگلیسی مکالمه با 911 در مواقع اضطراری

6 نمونه از مکالمه بین دو دوست در زبان انگلیسی

چگونه با غریبه ها مکالمه انگلیسی آغاز کنیم؟


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic