لوگو انگلیش کلینیک
کلاس زبان آنلاین ، دوره های فشرده تخصصی استاد حامد رفیعی

کلاس زبان آنلاین ، دوره های فشرده تخصصی استاد حامد رفیعی

03/02/01 13 دقیقه برای مطالعه 5992

 کلاس زبان آنلاین ، دوره های فشرده تخصصی استاد حامد رفیعی 

در پی گسترش استفاده از اینترنت ، مدرسین زبان انگلیسی نیز تصمیم گرفتند روش های سنتی را کنار گذاشته و به سمت آموزش های معاصر و نوینی همچون آموزش از راه دور روی بیاورند. از این رو اولین آموزش آنلاین زبان انگلیسی از سال 1390 و از طریق پلت فرم اسکایپ آغاز شد.  

از آنجایی که سرعت اینترنت در آن زمان پاسخگوی برگزاری دوره های  آنلاین نبود از آموزش آنلاین زبان انگلیسی نیز استقبال خیلی خوبی صورت نگرفت. با گذر زمان و ظهور اینترنت های پر سرعت در تلفن های همراه و اینترنت خانگی ، کلاس های آنلاین زبان انگلیسی نیز وارد مرحله جدید شدی و کلاس های آنلاین گروهی نیز که بر بستر پیام رسان ها انجام شد وارد عرصه نوینی شدند. این کلاس های آنلاین گروهی برای اولین بار از پلت فرم تلگرام کار خود را آغاز کردند و تا سال 1398 و پیش از همه گیری ویروس کرونا اصلی ترین پلت فرم برای برگزاری این دوره ها به حساب می آمد.  

ظهور ویروس کرونا عاملی بود که به آموزش آنلاین زبان انگلیسی فرصتی داد تا بتواند جایگاه اصلی خود را در بین مردم پیدا کند. آموزشگاه هایی که تا پیش از همه گیری کرونا نیز هنوز به صورت سنتی فعالیت خود را ادامه می دادند به اهمیت و بازدهی آموزش آنلاین زبان انگلیسی پی برده و تلاش کردند برای ادامه فعالیت خود چهارچوب آنلاینی را راه اندازه کنند. ولی در این بین باز هم آموزشگاهی که به صورت کلی بر روی پلت فرم های آنلاین فعالیت می کردند بنا به تجربه و عملکردی که در این بازار داشتند بهترین نتیجه را گرفتند و در میان مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند.

 ولی معیارهایی که یک آموزش آنلاین زبان انگلیسی باید برخوردار باشد کدام هستند؟ آیا می توان تعامل بین زبان آموز و مدرس را در دوره های آنلاین نیز حفظ کرد؟ امروز قصد داریم به صورت کلی به بررسی آموزش آنلاین زبان انگلیسی پرداخته و مشخص کنیم چه عواملی می تواند در موفقیت یک آموزش آنلاین تاثیر گذار باشد.  

 

مدرس حرفه ای و با تجربه در زمینه آموزش حضوری و آنلاین

بدون شک اصلی ترین عامل موفقیت یک آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، مدرسی است که این دوره ها را برگزار می کند. بسیاری از اساتیدی که بعد از شیوع کرونا آموزش آنلاین را آغاز کردند بر این باور بودند که آموزش به این روش مانند آموزش سنتی فرایندی بسیار ساده است. ولی واقعیت امر به این صورت نیست ، مدرس آنلاین زبان انگلیسی علاوه بر دانش زبان انگلیسی که امری بدیهی در این فرایند است باید دانشی وسیع از سیستم های دیجیتال داشته باشد. اساتید در دوره های آنلاین باید قادر باشند ارتباط دیجیتال را بین خود و مخاطب ایجاد کنند. از آن رو بر خلاف باور عمومی که تدریس آنلاین زبان انگلیسی را امری ساده تر نسبت به آموزش سنتی تلقی می کند باید بگوییم آموزش آنلاین بسیار دشوارتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. 

هنگامی که استاد آنلاین زبان انگلیسی توانست پلت فرم مد نظر خود را بر اساس نیاز و روش تدریس بنیان نماید ، زمان آن فرا می رسد تا بهترین منابع را برای تدریس خود انتخاب کند. این منابع از آنجایی که به صورت آنلاین در اختیار زبان آموز قرار می گیرد تنها به یک کتاب یا سی دی متکی نیست و باید تلفیقی از تمامی منابع موجود باشد. تمامی مواردی که تا بدین لحظه گفته شد را تنها استادی می تواند در یک پلت فرم اجرا کند که ابتدا نسبت به آموزش آنلاین زبان انگلیسی آشنایی داشته و سپس نیاز زبان آموز را نیز درک کرده باشد. 

 

تمرین های آنلاین 

کلاس زبان آنلاین

اصلی ترین عاملی که سبب می شود زبان آموزان مفاهیم آموزش دیده را به درستی به کار ببرند استفاده از آن ها در بافت یا بهتر است گفت در جملات است. یکی از چالش های پیش رو در آموزش آنلاین زبان انگلیسی تدوین تمرین هایی است که با مفاهیم آموزش داده شده مرتبط باشند و به زبان آموز کمک کنند لغات و گرامر آموزش دیده را بکار بگیرند. ولی این تمرین ها باید به نحوی طراحی شوند که ابتدا با مفاهیمی که تا بدین جا آموزش داده شده اند مرتبط باشند و مهم تر از آن باید زبان آموز را برای دروس بعدی نیز آماده کند. 

در آموزش سنتی زبان انگلیسی از آنجایی که مفاهیم درسی تنها از طریق یک کتاب مشخص تدریس می شد در داخل همان کتاب نیز تمرین های مرتبطی طراحی شده بود ولی زمانیکه شما به تدریس آنلاین زبان انگلیسی روی می آورید اتکا به یک کتاب سبب می شود شما نتوانید مفاهیم را به نحو احسنت انتقال دهید. یک مدرس زبان انگلیسی موظف است برای آموزش خود حداقل از 2 کتاب درسی بهره بگیرد. و بر اساس آموزش های آن کتب تمرین های مدون و مرتبطی را طراحی کند. 

 

آموزش مفاهیم اصلی گرامری

زمانیکه ما نگاهی به آموزشگاه های آنلاین زبان انگلیسی می اندازیم متوجه می شویم بسیاری از آن ها بر این باور هستند که آموزش مفاهیم و ساختارهای گرامری در دوره های آنلاین زبان انگلیسی امری بیهوده است و نباید زمان زیادی را صرف آن کرد. با وجود اینکه این ایده بر اساس نظریه های عمیق آموزشی بنا شده است ولی برای آموزش آنلاین مبتدی صادق نمی باشد. زمانی که شما قصد دارید زبان انگلیسی را از سطح مبتدی آموزش دهید باید توجه داشته باشید که زبان آموز شما هیچ درکی از ساختارهای زبانی ندارد. شما باید در ابتدا به او مفاهیم اصلی را آموزش دهید و سپس زمانی که به سطوح بالاتر رسیدید می توانید آموزش گرامر را از طریق آموزش مکالمه دنبال کنید. ولی برای آموزش دروس مبتدی ، گرامر یک از اصلی ترین مواردی است که باید با دقت آموزش داده شود. 

 

تمرین هایی برای تقویت مهارت مکالمه 

 

بدون شک آموزش مکالمه از راه دور و از طریق دوره های آنلاین امری چالش بر انگیز و و نوین است ولی اگر این آموزش ها همراه با تمرین های مناسب باشد ، بیشترین بازدهی را به ارمغان خواهد آورد. یکی از سوال هایی که در چند سال اخیر برای زبان آموزان ایجاد شده این است که به چه نحوی زبان آموز می تواند با حضور در دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی مهارت مکالمه خود را تقویت کند. برای این دست از زبان آموزان ما در انگلیش کلینیک چند نوع تمرین را در نظر می گیریم که نه تنها فشارهای روانی موجود در کلاس های سنتی را به حداقل می رساند بلکه به آن ها اعتماد به نفس کافی را می دهد تا در هر شرایطی به زبان انگلیسی صحبت کنند. 

یکی از این تمرین ها صحبت و ضبط مکالمه ها است. بر اساس تحقیقات روان شناسان آموزشی بیش از نیمی از زبان آموزان به دلیل اینکه مورد تمسخر قرار می گیرند از صحبت کردن سر باز می زنند ولی اگر این افراد تنها برای استاد خود صحبت کنند دیگر استرس و ترسی برای صحبت کردن نخواهند داشت و به راحتی مکالمه را آغاز می کنند. این تمرین ابتدا مشکلات و ضعف های زبان آموزان را مشخص می کند سپس به آن ها این اعتماد به نفس را می دهد تا در هر شرایطی بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. امروزه بسیاری از آموزشگاه های آنلاین زبان انگلیسی این تمرین را به عنوان اصلی ترین روش برای تقویت مهارت مکالمه به کار می گیرند. ولی نکته ای که این تمرین را موثر می کند تصحیح آن توسط یک استاد است. زبان آموز باید پس از انجام این تمرین بازخورد مناسبی را از استاد خود دریافت کنند. 

 

تفاوت کلاس های آنلاین با پکیج های زبان انگلیسی

یکی از روش های آموزش آنلاین زبان انگلیسی فروش پکیج های آموزش زبان انگلیسی و ارسال فایل فلش و سی دی است. با وجود اینکه این روش در سالهای اخیر در داخل کشور بسیاری محبوب شده است ولی تجربه نشان داده است که بازدهی آن ها نسبت به دوره های آنلاینی که همراه با حل تمرین و بازخورد مدرسین زبان انگلیسی هستند غیر قابل قیاس است. آموزش زبان انگلیسی آنلاین به خودی خود با چالش های فراوانی مانند تعامل با زبان آموز ، تمرین های مکالمه و حل اشکالات زبان آموزان مواجه است حالا در فروش پکیج این چالش ها نه تنها بیشتر می شوند بلکه در نگاهی عمیق غیر قابل حل نیز می شوند. از این رو ما در انگلیش کلینیک تلاش کردیم برای شما زبان آموزان عزیز آموزش آنلاین زبان انگلیسی را طراحی کنیم که نه تنها مزیت های آموزش آنلاین را در بر دارد بلکه بخش های مثبت پکیح های آموزش زبان انگلیسی را نیز در خود جای دهد.

 

تمرکز بر مکالمه 

همانطور که پیش از این به شما گفتیم آموزش گرامر بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی مخصوصا برای زبان آموزان مبتدی است. ولی این موضوع سبب نمی شود در آموزش آنلاین زبان انگلیسی تمامی تمرکز خود را بر روی این موضوع معطوف کنیم. هدف اصلی یادگیری زبان انجام مکالمه است و ما به منظور دستیابی به این هدف باید آموزش و تمرین های خود را بر این اساس تنظیم نماییم. در دوره های مکالمه ما تلاش کرده ایم تا با آموزش مفاهیم کلیدی برای انجام یک مکالمه زبان انگلیسی و تدوین تمرین های مرتبط شما زبان آموزان عزیز را برای مکالمه در شرایط مختلف آماده کنیم. به یاد داشته باشید رایتینگ ، ریدینگ اولویت دومئ در یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آید و ما باید ابتدا بر روی آموزش مکالمه تمرکز کنیم. 

 

زمان کلاس ها 

یکی از محدودیت های اصلی آموزش سنتی زبان انگلیسی ، بحث حضور در کلاس در زمان مشخص است که سبب می شود بسیاری از افرادی که دوست دارند زبان انگلیسی را آموزش ببینند از این آموزش به دور بمانند. این موضوع در آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کلی بر طرف شده است ، زبان آموزان می توانند با حضور در این دوره ها بدون دغدغه زمانی از موضوعات آموزشی به نحو احسنت بهره مند شوند. فارغ از دسترسی به موارد آموزشی زبان از آنجایی که دوره های آنلاین زبان انگلیسی در هر زمانی قابل دسترس هستند زبان آموزان به صورت 24 ساعت نیز می توانند تکالیف خود را انجام داده و برای مدرسین ارسال کنند. 

 

دسترسی به دمو و یک جلسه رایگان 

زبان آموزانی که قصد دارند در دوره های آنلاین مکالمه انگلیش کلینیک ثبت نام کرده ولی نسبت به حضور در این دوره های مردد هستند می توانند از لینکی که برای آن تعبیه شده است استفاده کنند و به جلسه اول دروس ما دسترسی داشته باشند. در جلسه اول زبان آموزان محترم می توانند با مطالعه موارد و بررسی سطح آن متوجه شوند که آیا این دوره هم سطح آن ها است یا خیر. 

 

ابزار کمک آموزشی

همانطور که پیش از این به شما گفتیم آموزش آنلاین زبان انگلیسی محدود به یک یا دو منبع نیست ، ما در آموزش های خود از انواع منابع مانند پادکست ، مجلات و پست های آموزشی بهره می گیریم تا زبان آموزان خود را به بهترین شکل زبان انگلیسی را فرا بگیرند. علاوه بر این مسائل در آموزش آنلاین زبان انگلیسی می توانیم از ابزار کمک آموزشی مانند اپ ها و پی دی اف های رایگان نیز بهره بگیریم که این مسئله در آموزش سنتی ممکن نبود. در آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، زبان آموزان مجبور ندارند به دوستان و آشنایان خود التماس کنند تا با آن ها مکالمه زبان انگلیسی را تمرین کنند. می توانند از اپ های موجود یکی را دانلود کرده و به راحتی یک پارتنر را برای صحبت به زبان انگلیسی پیدا کنند. 

 

متد استفاده شده در آموزش 

ما در انگلیش کلینیک با ترکیب چندین متود آموزشی تلاش می کنیم موارد آموزشی را به بهترین نحو ممکن به شما عزیزان آموزش دهیم. اولین روشی که در آموزش زبان انگلیسی از آن استفاده شده است میکس متود است که در آن ما چند روش آموزشی مانند آموزش زبان ارتباطی و آموزش تکلیف-محور را با هم ترکیب کرده و سپس از پاسخ فیزیکی کامل برای ضبط ویدیوها استفاده کرده ایم. این روش تدریس که یکی از متودهای منحصر به فرد آموزش زبان انگلیسی است مختص به انگلیش کلینیک است و در سالهایی که به این روش آموزش آنلاین خود را دنبال کرده ایم بازدهی به مراتب عالی را از زبان آموزان دریافت کرده ایم. 

 

اساتید مشخص برای هر زبان آموز به منظور ارسال تکالیف

همانطور که پیش از این به شما گفتیم ، انگلیش کینیک تمرکز اصلی خود را بر روی تلفیق تدریس و حل تمرین قرار داده است. از این رو به منظور بالا بردن بازدهی دوره ها ما از مجرب ترین اساتید زبان انگلیسی بهره گرفته ایم و هر یک از زبان آموزان در طول دوره خود یک استاد مشخص را دارد که پیشرفت و تمرین های او را دنبال می کند و براساس پیشرفت زبان آموز پیشنهادهای مازاد را ارائه می دهد. به یاد داشته باشید که یادگیری زبان انگلیسی تنها زمانی میسر می شود که شما عزیزان موارد آموزش دیده خود را تمرین کنید و در اصل جمله سازی کنید. 

 

ایجاد تعامل با زبان آموز 

یکی از اصلی ترین چالش های آموزش آنلاین زبان انگلیسی عدم تعامل زبان آموزان با مدرس خود است به منظور بر طرف کردن این چالش ما از چندین پلت فرم مختلف برای آموزش و برقرار ارتباط با زبان آموزان بهره گرفتیم. در ابتدا تلاش کردیم به ترکیب تدریس تصویری و صوتی و همراه آموزش به زبان آموزان خود این حس را القا کنیم که در کلاس درس نشسته اند و سپس با تدوین تمرین های مدون و اختصاص یک مدرس با تجربه این امکان را نیز برای آنها فراهم کردیم تا بتوانند سوالات خود را با ما در میان بگذارند. علاوه بر این صفحه اینستاگرامی ما نیز یکی دیگر از عواملی است که به زبان آموزان کمک می کند تا تعاملی پویا و مستقیم با ما داشته باشند. 

 

قیمت های مقرون به صرفه

به منظور تسهیل یادگیری زبان انگلیسی و برداشتن موانع موجود در این فرایند ، بر آن شدیم تا هزینه دوره خود را به نحوی تنظیم کنیم که زبان آموزان فارغ از شرایط اقتصادی خود بتوانند در این کلاس ها شرکت کرده و از مزیت یک دوره با کیفیت برخوردار باشند. در حالی که هزینه یک ترم حضور (یک ماه و نیم) در آموزشگاه زبان نزدیک به 400 هزار تومان است ما این مبلغ را برای حضور در دوره مبتدی تا متوسط در نظر گرفته ایم. هدف ما این است که زبان انگلیسی را برای تمامی فارسی زبانانی که علاقه مند به یادگیری و پیشرفت هستند هدیه کنیم. هزینه ثبت نام در دوره آنلاین انگلیش کلینیک برابر با 3 ترم شرکت در یک دوره سنتی است با این تفاوت که ما در طول ترم شما را از سطح مبتدی به پیشرفته زبان انگلیسی می رسانیم و یک بار برای همیشه زبان انگلیسی را به شما آموزش می دهیم. 

 

زبان آموزان خارج از کشور

بسیاری از افراد فارسی زبان که در خارج از کشور هستند تمایل دارند در کلاس های مجازی و غیرحضوری که در داخل ایران برگزار می شود شرکت کنند. کلینیک زبان رفیعی امکان برقراری ارتباط و آموزش برای این افراد را نیز فراهم نموده است و هم اکنون تعداد زیادی زبان آموز از خارج از ایران مشغول گذراندن دوره ها در انگلیش کلینیک هستند.

 

تمرکز بر تقویت دامنه لغات

همانگونه که پیش از این به شما گفته شد هدف اصلی آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، مکالمه به زبان انگلیسی است ولی ما در این دوره ها نیز تلاش کرده ایم بر روی این هدف متمرکز شویم. ولی یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود زبان آموزان بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند دامنه لغات وسیع است. آن دست از زبان آموزانی که لغات بسیاری نمی توانند به کار ببرند قادر به صحبت کردن هم نیستند. ما در دوره های خود تلاش کردیم علاوه بر 3000 هزار لغات ضروری زبان انگلیسی نزدیک به 300 اصطلاح و 200 اسلنگ را نیز به زبان آموزان آموزش داده و آن ها را کاربرد مختلف لغات نیز آشنا کنیم. بر اساس برآورد اولیه کارشناسان ، زبان آموزان در انتهای این دوره قادر خواهند بود نزدیک به 7000 هزار لغت را به درستی به کار ببرند. 

 

تقویت رایتینگ 

هدف دوم آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، تقویت مهارت رایتینگ یا همان نگارش است. برای بسیاری از زبان آموزان رایتینگ در قیاس با مکالمه فعالیت بسیار ساده تری تلقی می شود و این موضوع نشات گرفته از ساختار مغزی و ذهنی ما انسان های می باشد. به منظور تقویت مهارت نگارشی زبان آموزان ما در طول دوره همراه با آموزش گرامر و تکنیک های نگارشی ، تمریناتی را نیز در نظر گرفته ایم که با انجام آن زبان آموزان می توانند در مورد بیشتر موضوعات مطالبی را بنویسند. 

 

معرفی کتاب های کمک آموزشی

یکی از چالش های یادگیری زبان انگلیسی عدم دسترسی به کتاب های معتبر و به روز آموزش زبان انگلیسی است. در طول دوره و از طریق پست های آموزشی ما تلاش خواهیم کرد برای شما عزیزان کتاب ها ، مجلات و مقالات کمک آموزشی گوناگونی را به صورت رایگان بارگزاری کنیم تا با استفاده از آن های زبان آموزان بتوانند در فرایند یادگیری زبان انگلیسی به آخرین کتاب ها دسترسی داشته و با دانلود آن ها در هر شرایطی آموزش زبان انگلیسی خود را دنبال کنند. 

 

بهره گیری از پادکست 

تمامی مدرسین و محققین آموزش زبان انگلیسی بر این باور هستند که با افزایش ورودی های ادراکی زبان آموزان قادر خواهند بود مکالمه بهتری را نسبت به دیگران داشته باشند. یکی از بهترین منابع برای افزایش این ورودی های ادراکی گوش کردن به پادکست های آموزشی است. از آنجایی که این پادکست ها در بسیاری از کشورهای هزینه بر می باشند ، ما در انگلیش کلینیک بر آنیم که این پادکست ها را به صورت رایگان در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار داده و شما را در فرایند یادگیری زبان انگلیسی یاری کنیم. یکی از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی از طریق پادکست در دسترس بودن این فایل در هر شرایطی است. شما می تواند در خانه و یا در محل کار نیز به پادکست های آموزشی ما گوش کنید. 

 

قابلیت دانلود فایل های صوتی و تصویری 

برخلاف بسیاری از وب سایت های آنلاین آموزشی در سرتاسر دنیا ما بر این باور هستیم که اصلی ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی مربوط به تمرین های آن است. از آن جهت ما امکان دانلود فایل را برای زبان آموزان محترم فراهم کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانند به راحتی مطالب صوتی و تصویری را دانلود کرده و در شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارند آموزش خود را نیز دنبال کنند. 

 

بدون نیاز به تهیه کتاب 

از آنجایی که انگلیش کلینیک تلاش می کند استفاده از منابع چاپی را به حداقل برساند از این رو بر آن شده که تمامی موارد آموزشی را به صورت پی دی اف در اختیار زبان آموزان قرار داده و به آن ها کمک کند تا بدون صرف هزینه مازاد یادگیری زبان انگلیسی خود را دنبال کنند. این امر نه تنها هزینه را به مقدار زیادی کاهش می دهد بلکه کمک می کند ما در حفظ محیط زیست خود نیز قدم های مثبتی را برداریم. 

 

صرفه جویی در زمان

از آنجایی که برای شرکت در دوره های آنلاین زبان انگلیسی زبان آموزان نیاز ندارند در ترافیک جاده ای بمانند و یا برای شرکت در آن ها زمان خاصی را صرف کنند ، از این رو می توان گفت با حضور در دوره های آنلاین زبان انگلیسی زبان آموزان می توانند مدت زمان بسیاری را صرفه جویی کنند. 

 

کلاس زبان آنلاین ، آموزش در هر جا و هر مکان

شاید شما نیز افرادی را در شهرها و مناطق دور افتاده می شناسید که استعداد یادگیری زبان انگلیسی در آن ها موج می زند ولی به دلیل عدم دسترسی به اساتید معتبر زبان انگلیسی امکان یادگیری زبان انگلیسی از آنها سلب شده است. ما با راه اندازی این دوره قصد داریم آموزش زبان انگلیسی را در دسترس این عزیزان نیز قرار دهیم. ما بر این باور هستیم یادگیری زبان انگلیسی تنها مختص به کسانی نیست که در شهرهای بزرگ ساکن هستند ، آموزش زبان انگلیسی باید ساده ، آسان و کم هزینه باشد و محدود کردن آن به مراکز جغرافیایی سبب می شود حق یادگیری را از بخش عمده ای از فارسی زبانان سلب کنیم. 

 

تنوع دوره ها 

یکی از فوق العاده ترین مزایای ما تنوع دوره های آموزش زبان انگلیسی است. از آنجایی که همیشه بیان کرده این تنها حرفه ما زبان انگلیسی است بر آنیم که تمامی موارد آموزشی زبان انگلیسی را برای همراهان خود فراهم کنیم و در همین راستا تلاش می کنیم تمامی آموزش هایی که یک زبان آموز به دنبال آن است را نیز تنها با چند کلیک مهیا کنیم. در همین راستا ما در وب سایت خود علاوه بر آموزش مکالمه و ضبط پادکست دوره های لغت ، گرامر ، آیلتس و زبان انگلیسی تجاری را نیز برای زبان آموزان خود فراهم خواهیم کرد تا تنوع وسیعی از آموزش زبان انگلیسی را در اختیار آن ها قرار دهیم. 

 

در نهایت ، دوره های آنلاین یا حضوری؟

حالا که با تمامی جوانب آموزش آنلاین آشنا شدید زمان آن رسیده مقایسه ای بین آموزش حضوری و آنلاین انجام داده و مشاهده کنیم انگلیش کلینیک با چه روش هایی تلاش کرده است فاصله موجود بین آموزش آنلاین و حضوری زبان انگلیسی را از بین برده و زبان آموزان را برای تجربه کردن این آموزش تشویق کند. یکی از اصلی ترین چالش های پیش رو آموزش آنلاین که ضعف اصلی آن نسبت به دوره های حضوری می باشد عدم برقراری ارتباط و تعامل میان زبان آموز و مدرس است. در دوره های سنتی و حضوری آموزش زبان انگلیسی ، این امکان برای زبان آموز فراهم بود تا به صورت فیزیکی با استاد ارتباط برقرار کند و مشکلات خود را با او در میان بگذارند ولی این موضوع در آموزش آنلاین زبان انگلیسی تا حدودی چالش برانگیز شده است.

 به منظور بر طرف کردن این مشکل ما در انگلیش کلینیک تلاش کردیم دوره ای طراحی کنیم که بر اساس آن هر زبان آموز برای خود پنل کاربری مخصوص دارد و از طریق آن می توانند با اساتیدی که برای آن ها مشخص شده اند برای حل تمرین و پرسیدن سوالات خود ارتباط برقرار کنند. با این ترفند ، زبان آموز می تواند تعاملی مستقیم با اساتید داشته و به صورت روزانه بازخورد فعالیت خود را داشته باشد. 

دومین چالش اصلی آموزش آنلاین زبان انگلیسی مسئله تمرین مکالمه است که سوالات بی شماری را برای زبان آموزان به همراه داشته است. از آنجایی که زبان آموزان به منظور صحبت کردن به زبان انگلیسی وارد این دوره های می شوند یادگیری مکالمه برای آن ها بسیار حیاتی است ولی به دلیل ماهیت آموزش آنلاین زبان انگلیسی تقویت مکالمه کمی چالش برانگیز می باشد. به منظور برطرف کردن این مسئله ما در انگلیش کلینیک تصمیم گرفتیم تمرین هایی را با تمرکز بر روی تقویت مکالمه زبان انگلیسی طراحی کنیم. در این تمرین ها زبان آموز ابتدا به مکالمه ها و مواردی درسی گوش می دهند و سپس باید بر اساس موارد یاد گرفته شده مکالمه های مشابهی را با استفاده از دروس پیشین آماده کرده و برای مدرسین ما ضبط کنند. این تمرین مورد تایید بسیاری از مدرسین تراز اول دنیا می باشد و به عنوان اصلی ترین روش تقویت آنلاین مکالمه محسوب می شود. 

انگلیش کلینیک همیشه به عنوان یکی از سرآمدترین آموزشگاه های آنلاین زبان انگلیسی قلمداد شده است و این بار با ترکیب جدید ترین متودهای آموزش زبان انگلیسی تلاش شده است شکاف میان آموزش آنلاین زبان انگلیسی را با آموزش حضوری زبان انگلیسی به حداقل رسانده و بازدهی این آموزش را به حداکثیر برسانیم. ما با استفاده از فایل های صوتی ، تصویری ، فایل های پی دی اف و معرفی کتاب های مختلف تلاش می کنیم شما را با در فرایند یادگیری زبان انگلیسی یاری کرده و برای هر شرایطی آماده کنیم. به یاد داشته باشید که آموزش آنلاین زبان انگلیسی دیگر جایگزینی موقت برای آموزش حضوری نیست ، بلکه به روش قالب تدریس زبان انگلیسی تبدیل شده است و روند پیشرفت و به روز رسانی آن تا سال ها ادامه خواهد داشت. 

 

آینده ی آموزش آنلاین 

در حالیکه بسیاری معتقد هستند که حرکت برنامه ریزی نشده و سریع به سمت آموزش آنلاین بدون آزمایش کافی ، پهنای باند کم و آمادگی ضعیف- سبب خواهد شد کاربران تجربه ی بدی را از این نوع آموزش داشته باشند، ولی برخی نیز بر این باور هستند که این مدل آموزش که همراه با صحبت و ارتباط مستقیم با استاد است، می تواند رشد پایدار آموزش را در دنیا به همراه داشته باشد. وانگ تائو رئیس آموزش ابری Tencent می گوید " ترکیب فناوری اطلاعات با آموزش می تواند در سالهای پیش رو سرعت گرفته و بخش اصلی آموزش نوجوانان در مدارس شود." در کنفرانسی که در جولای 2021 صورت گرفت او بیان کرد فناوری به نقطه ای رسیده که تاثیر آن بر روی آموزش ، بهداشت و حتی تغذیه غیر قابل انکار است. 

امروزه نیز در سطح دنیا آموزش های آنلاین ثابت کرده اند می توانند با استفاده از فناوری و البته بازاریابی مناسب جایگاه اصلی خود را در صنعت آموزش کسب کنند. به عنوان مثال دانشگاه ژجیانگ در سال 2020 قادر بود بیش از 5 هزار دوره ه حضوری خود را به دوره های آنلاین منتقل کند. در نتیجه ی این فرایند دپارتمان تحقیقات عملی دانشگاه مجموعه تحقیقات علمی را بر روی تاثیر گذاری این دوره ها انجام داد. بر خلاف باور عمومی بازدهی کلی این دوره ها 34 درصد بالاتر از دوره های حضوری بود به نحوی که برخی از رشته های تحصیلی مانند آموزش زبان ، زبان شناسی و ادبیات ترجیح می دهند دوره را آنلاین ادامه دهند. 

در همین زمان که دانشگاه های چین مشغول بررسی پلت فرم شخصی سازی خود بودند، دکتر امجد از دانشگاه اردن تجربیات شخصی خود با نرم افزار لارک را با همه در میان گذاشت. او بر این باور است که لارک به او فرصت داده است با دانشجویان خود احساس نزدیکی بیشتر کند و با استفاده از کنفرانس های تصویری و چت های صوتی و نوشتاری توانسته است مطالب تدریسی را بهتر و راحتر به منتقل کند. بر اساس نظر سنجی ای که این استاد در دانشگاه اردن انجام داده ، دانشجویان و اساتید ترجیح می دهند از لارک حتی بعد از کرونا نیز استفاده کنند. امجد در ادامه ی صحبت های خود بیان می کند تدریس سنتی و حضوری باید شانه به شانه ی تدریس آنلاین حرکت کرده و آهسته آهسته جای خود را به این سبک نوین بدهد. 

 

چالش های پیش روی آموزش آنلاین 

با تمامی مزایایی که کلاس های آنلاین با خود به همراه دارند این سبک نوین آموزش با مشکلاتی نیز همراه هستند. افرادی در نقاط مختلف دنیا هستند که با مشکلات دسترسی به سیستم های کامپیوتری و اینترنت پر سرعت دست و پنجه نرم می کنند. تعداد این دسته از افراد با توجه به کشوری که آن ها در آن زندگی میکنند متفاوت است. به عنوان مثال 95 درصد از دانش آموزانی که در کشور های سوئیس ، نروژ و اتریش هستند کاملا به سیستم های مورد نظر برای شرکت در دوره های آنلاین را دارند. 

این میزان برای دانش آموزان 12 تا 15 سال آمریکا تا 75 درصد نیز کاهش پیدا می کند. در کشور ما آمار دقیقی از این آمار وجود ندارد ولی یکی از مشکلاتی که در دوره ی کرونا سبب شد افراد به دوره های آنلاین دسترسی کمتری داشته باشند مشکل سرعت اینترنت و دسترسی به اینترنت است. برخی از افراد به منظور اینکه بتوانند در دوره های آنلاین شرکت کنند می بایست جابجا شده و به جاهایی بروند که سرعت اینترنت مناسب است. 

  • دسترسی به اینترنت پر سرعت
  • دسترسی به فناوری های نوین و به روز
  • پیدا کردن بهترین پلت فرم برای تدریس آنلاین

 

مشکلات کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی 

اگر بخواهیم مشکلات اصلی و عمومی دوره های آموزش آنلاین را کنار بگذاریم و به صورت جزئی بر روی مشکلات آموزش آنلاین زبان انگلیسی تمرکز کنیم ، چند نکته وجود دارند که زبان آموزان باید پیش از ثبت نام در دوره های آموزش آنلاین مکالمه زبان انگلیسی باید آن را در نظر بگیرند. 

اولین و در اصل مهمترین عاملی که سبب می شود کلاس های آنلاین زبان انگلیسی کیفیت لازم را نداشته باشد مشکلات موجود در برگزاری کلاس ها و در اصل پلت فرمی است که این دوره ها در آن برگزار می شوند. برخی از موسسات آموزشی داخل کشور از نرم افزار Adobe Connect که یک نرم افزار رایگان است استفاده می کنند که بر اساس نظرسنجی های موجود خیلی مورد قبول جامعه ی آکادمیک کشور نبوده و مشکلات زیادی در برقرار ارتباط میان استاد و دانشجو دارد. 

دومین مسئله ای که بسیاری از شرکت کننده های دوره های مجازه با آن مواجه هستند، کم تجربگی اساتید زبان انگلیسی در بحث آموزش آنلاین است. در داخل کشور ، ما اساتیدی که مسلط به زبان انگلیسی هستند کم نداریم ولی به دلیل اینکه به اجبار به سمت آموزش آنلاین کشیده شدیم، بسیاری از اساتید با مفهوم آموزش آنلاین بیگانه هستند. آن ها قادر به برقراری ارتباط با زبان آموزان خود نیستند و همین امر سبب می شود نتوانند دانش خود را به زبان آموز منتقل کنند. از این رو انتخاب دوره ای  که از استاد با تجربه ای بهره می گیرد یکی از ارکان موفقیت شما است. 

یکی از دلایلی که کمتر در دوره های آنلاین به آن دقت شده، تعیین سطح زبان آموزان پیش از آغاز دوره است. زبان آموزان باید پیش از اینکه دوره ی آن ها آغاز شود در آزمون تعیین سطح شرکت کنند و بعد از اینکه مشخص گردید در چه سطحی قرار دارند دوره ی خود را آغاز کنند. این نکته در دوره های حضوری زبان انگلیسی به خوبی انجام می گیرد ولی از آنجایی که در دوره های آنلاین کلاس ها بر روی زوم و Adobe Connect انجام می گیرد این امکان برای موسسه های امکان پذیر نمی باشد. 

فرایند یادگیری زبان انگلیسی به سه قسمت تقسیم می شود، بخش اول تعیین سطح زبان ، بخش دوم آموزش در طی دوره و بخش مهم آن بعد از پایان هر جلسه است . زبان آموز باید در دوره های آنلاین این امکان را داشته باشد که بتواند تمرینات خود را انجام داده و بازخورد مناسب را از افراد بگیرد. نکته ای که در مورد زبان انگلیسی است افراد از اشتباهات خود بیشتر یاد می گیرند تا از موارد آموزشی که استاد به آن ها تدریس می کند. در بسیاری از دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی این مورد سوم به کلی فراموش شده و تحت هیچ شرایطی انجام نمی گیرد. 

  • عدم تجربه ی اساتید زبان انگلیسی در تدریس
  • بکار نبردن پلت فرم صحیح برای انتقال مفاهیم کاربردی
  • مشخص نکردن سطح زبان آموزان پیش از آغاز دوره
  • نبودن پیگیری و بررسی تمرین ها
  • عدم بررسی پیشرفت ماهیانه ی زبان آموزان
  • بکار نبردن کتاب های مدون و روش تدریس صحیح و هم خوان با تدریس آنلاین

 

انگلیش کلینیک دوره ای متفاوت برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید بسیاری از موسسه های آموزش زبان انگلیسی فعالیت آنلاین خود را از سال 1399 و بعد از ظهور ویروس کرونا آغاز کرده اند که همین امر بیانگر این موضوع است که این موسسات و مدرس ها نسبت به ایده ی آموزش آنلاین زبان انگلیسی بیگانه هستند. انگلیش کلینیک که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده با اتکا بر روی تجارت چندین ساله ی دکتر حامد رفیعی که سالها در بحث آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت داشته،  تصمیم گرفته با راه اندازی یک پلت فرم شخصی سازی شده آموزش آنلاین موسسه خود را وارد مرحله ی تازه ای بکند. این پلت فرم جدید به زبان آموزان اجازه می دهد هر سه فرایند یادگیری زبان انگلیسی را طی کرده و بهترین بازخورد را از این دوره ها داشته ها باشند. 

انگلیش کلینیک به زبان آموزان اجازه می دهد تا ابتدا با یک تعیین سطح اولیه ، دانش زبانی خود را سنجیده و سپس بر اساس نیاز خود دوره ی مد نظر را انتخاب کنند. زبان آموزان از آنجایی که نزدیک به 6 دوره را در این موسسه می توانند بگذارند ، پس از ثبت نام در دوره ی مد نظر می توانند موارد آموزشی که به صورت صوتی و تصویری است را انتخاب کنند. آن دسته از زبان آموزانی که در دوره های مکالمه شرکت می کنند، بعد از سپری کردن هر جلسه تمرین هایی دارند که باید آن ها را انجام داده و برای مدرسین این موسسه ارسال کنند. از نظر قیمت نیز باید گفت هزینه ی 3 ترم حضور در دوره ی حضوری یک موسسه برای شرکت در دوره ی مکالمه انگلیش کلینیک کافی بوده و زبان آموزان می توانند 144 جلسه را با این مقدار هزینه سپری کنند. 

 

چرا رفیعی انگلیش کلینیک را انتخاب کنیم؟ 

  • قدیمی ترین تدریس آنلاین زبان انگلیسی
  • استفاده از پلت فرم شخصی سازی شده
  • قیمت بسیار مناسب برای دوره ها
  • بررسی تمرین ها توسط اساتید برتر و منتخب
  • تعیین سطح بی نظیر
  • تمرکز تنها بر روی آموزش یک زبان
  • خدمات دهی بسیار سریع و مناسب
  • بازخورد مثبت زبان آموزان آنلاین در 6 سال گذشته
  • آموزش های تصویری
  • تدریس های بی نظیر در فضای اینستاگرام
  • ارائه خدمات رایگان از جمله پادکست و آموزش رایگان آیلتس در یوتیوب

 

 

ورود به صفحه دوره های کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic