لوگو انگلیش کلینیک
سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری

سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری

03/02/17 13 دقیقه برای مطالعه 1473

امروزه تکنولوژی دنیا را به یک دهکده ی بسیار کوچک تبدیل کرده است. به راحتی می توان با استفاده از وسایل ارتباط جمعی با افراد فارغ از اینکه در کدام کشور زندگی می کنند ارتباط برقرار کرد ، ولی هنوز هم یکی از مهم ترین موانعی که سبب می شود افراد نتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند مسئله ی زبان است. شاید زبان انگلیسی به سرعت در حال گسترش باشد ولی این مسئله سبب نمی شود که افراد کشورهای مختلف قادر باشند با یکدیگر صحبت کنند. به همین منظور افراد کشورهای مختلف تلاش می کنند به منظور گسترش توامندی های خود زبان جدیدی را آموزش ببینند. ولی آیا یادگیری زبان جدید کار ساده ای است؟ فرایند یادگیری زبانی مانند انگلیسی که سطح دشواری آن متوسط است ما بین 8 ماه تا 1 سال به طول می انجامد. 

برای بسیاری از کسانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند و آن را دشوار تلقی می کنند باید یادآوری کنیم که یک بار دیگر در مورد دشواری آن بازنگری کنند! زبان هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که 32 حرف صدادار و 44 بی صدار دارند. اگر می خواهید این زبان ها را یاد بگیرید ابتدا باید به ساختارهای آن ها نگاهی بیاندازید. بیایید نگاهی به انواع زبان های دشوار بیاندازیم. 

 

زبان مردم کولی

یکی از زبان های بسیار دشوار که در ریشه ی هند و آریایی قرار دارد. این زبان به حدی دشوار است که بخش های مختلف آن به سختی یکدیگر را متوجه می شوند! دشواری این زبان از آنجایی نشات می گیرد که این زبان لغات و ساختارهای مختلف را از زبان های کشورهای نزدیک به خود وام گرفته است. بسیاری از افراد این زبان را با زبان کشور رمانی اشتباه می گیرند این به دلیل این مطلب است که در زبان انگلیسی به زبان مردم کولی  Romani می گویند. 

دشواری این زبان از آن جهت است که این زبان، زبان رسمی هیچ کشوری نیست. کولی ها مانند هم وطنان عزیز قشقایی ما که همیشه در حال کوچ هستند در سرتاسر اروپا پخش شده اند. این افراد که به چندین گروه تقسیم می شوند در اسپانیا ، کشورهای بالکان و حتی بریتانیا نیز پخش شده اند ( در سریال پیکی بلیندرز تامی شلبی بخشی از این کولی ها است). به همین دلیل این زبان بسته به اینکه در کدام بخش از اروپا ساکن هستند لهجه و حتی ساختار متفاوتی را دارد. 

 

زبان چینی 

بدون شک یکی از دشوارترین زبان هایی که در سرتاسر دنیا وجود دارد و بسیاری نیز آن را به دلیل رسم و خط دشوار آن به عنوان سخت ترین زبان تلقی می کنند. یادگیری این زبان بنا به چندین دلیل بسیار چالش برانگیز می باشد. اولین دلیل آن که پیش از این نیز به آن اشاره شده رسم و خط عجیب و دشوار آن است. رسم و خط این زبان با ساختار زبان های معمول هند و اروپایی اصلا سازگار نیست. سمبل های خاصی که در رسم و خط آن ها وجود دارد با کوچکترین تغییر معنی جمله را نیز تغییر می دهد. 

دومین نکته ای که این زبان را دشوار می کند تلفظ این زبان است. با تغییر تن صدا و بالا پایین شدن آن معنی جمله و لغات تغییر پیدا می کند. بنابراین کسانی که قصد یادگیری این زبان را دارند باید دقت کنند در هنگام صحبت خیلی آهسته لغات را ادا نکنند و خیلی هم آن ها را محکم بیان نکنند!  

 

زبان پاراگوئه ای 

یکی از دشوارترین زبان هایی که در این لیست قرار دارد زبان پاراگوئه ای است. شاید کمتر فارسی زبانی برای یادگیری این زبان تلاش کرده باشد بنابراین برای ما یک زبان مجهول است. این زبان ترکیبی از سه و چهار زبان دیگر است که هیچ یک از آن ها به دیگری شباهت ندارد! این زبان ترکیب زبان اسپانیایی ، زبان رمانیایی ، زبان گوارانی و زبان توپیایی است. این زبان به دو بخش اصلی تقسیم می شود؛ 

زبان گوارانی: این زبان که بای غیر بومی ها بسیار دشوار است از ساختار فاعل + فعل + مفعول پیروی می کند که گاهی اوقات بنا به جمله فاعل آن نیز حذف می شود! بسیاری از افراد تحصیل کرده در پاراگوئه این زبان را برای صحبت انتخاب می کنند. 

زبان پاراگوئه ای اسپانیایی: به منظور اینکه این زبان را به خوبی درک کنید باید ابتدا بخشی از زبان گوارانی را آموزش دیده و سپس زبان باسکی ها و کاستیل اسپانیایی را هم مسلط شوید. 

 

زبان کشور برزیل

با وجود اینکه زبان پرتغالی یکی از پرطرفدارترین زبان های کشور برزیل است ولی این زبان تنها زبان مورد استفاده نیست. در کشور برزیل نزدیک به 210 زبان صحبت می شود که 80 تا از این زبان ها زبان افراد سرخ پوستی است که ساکنین اصلی این کشور بوده اند باقی این زبان ها را مهاجرین این کشور با خود به این کشور آورده اند. 

زبان پرتغالی ای که در این کشور حاکم است با زبان خود اهالی کشور پرتغالی متفاوت است و تحت تاثیر این زبان های مختلف قرار گرفته است. این زبان با حروف بی صدا و با صدای متفاوت ترکیب شده و تلفظ های بسیار دشواری دارد. تنها به اسامی بازیکن ها برزیل دقت کنید می توانید دشواری برخی حروف بی صدا را پی ببرید. 

 

زبان اکوادوری

اگرچه زبان رسمی کشور اکوادور زبان اسپانیایی است ولی همه ی افراد این کشور به این زبان صحبت نمی کنند! زبان کیچوا و اینکا ساختار و لهجه ی زبان اسپانیایی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهند. به دلیل اینکه لهجه های مختلف این زبان را تحت تاثیر قرار می دهند یادگیری این زبان فوق العاده دشوار است. تاثیر این زبان به حدی زیاد است که بخشی از این کشور افراد بخش دیگر را تحت هیچ شرایطی متوجه نمی شوند. 

 

زبان عربی 

دشواری این زبان را تمامی ما فارسی زبانان تا زمان دبیرستان چشیده ایم. زبان عربی برخلاف تصور بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان در همه ی کشورها به یک صورت نیست. این زبان در نزدیک به 16 کشور حوزه ی خلیج فارس صبحت می شود و تقریبا لهجه ی تمامی این کشور ها با هم متفاوت است. ساختارهای پیچیده ی زبانی این کشور در نوع خود منحصر به فرد است. 

 

زبان کلمبیایی

برای درک بهتر کشور کلمبیا بهتر است نگاهی به تاریخچه ی این کشور بیاندازیم. این کشور در سال 1499 برای اولین بار توسط مهاجرین اسپانایی کشف شد و در یک درگیری اهالی اصلی این کشور شکست خوردند و کشور مستعمره ی اسپانیا شد. سال 1891 این کشور از مستعمره ی اسپانیا خارج شد و استقلال خود را اعلام کرد ولی مردم این کشور به شدت تحت تاثیر فرهنگ اسپانیا قرار گرفتند. زبان رسمی کلمبیا هنوز نیست اسپانیایی است ولی آن را اسپانیایی کشور کلمبیا می نامند. این زبان تحت تاثیر زبان بوگوتا که زبان بومی های این کشور است قرار گرفته است. زبان بوگوتا یکی از ساده ترین زبان های اهالی این منطقه است ولی دشواری زمانی رخ می دهد که این زبان ساختارکاملا متفاوت نسبت به اسپانیایی دارد! 

 

زبان لهستانی 

بازی های والیبال بین ایران و لهستان را شاید مشاهده کرده باشید. اسامی بازیکنان این تیم برای هر گزارشگری یا کابوس است. bezwgledny به عنوان مثال، زبان لهستانی مانند همین مثال مملو از حروف بی صدا است. کسانی که قصد یادگیری این زبان را دارند باید ابتدا خود را برای یک زبان مملو از تلفظ های دشوار آماده کنند. 

تنها نکته ای که در یادگیری این زبان مثبت به است استفاده از الفبای لاتین است که نوشتن را برای افراد بسیار ساده می کند. 

 

زبان روسی   

از آنجایی که زبان روسی از الفبای سیریلیک استفاده می کند دشواری این زبان را چندین برابر می کند ، اگرچه بسیاری از حروف این الفبا برای شما بسیار آشنا است ولی تلفظ آن نسبت به زبان انگلیسی متفاوت است. به عنوان مثال حرف B در این الفبا V خوانده می شود. یکی دیگر از دشواری های زبان روسی نبود افعال To be است به عنوان مثال اگر ما در زبان انگلیسی می گوییم " I am a student" در زبان روسی I student گفته می شود. با وجود تمام این سختی ها یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از فارسی زبانان در ایران ، تاجیکستان و افغانستان ضروری است. 

 

زبان کره ای 

یکی از زبان هایی که در ایران به سرعت در حال رشد است و این نیز به دلیل گسترش بیش از حد سریال های کره ای و گروه های موسیقی این کشور است. این زبان به حدی در کشور مخصوصا نوجوانان در حال رشد است که دانشگاه های این کشور شروع به جذب دانشجویان ایرانی کرده است. این زبان یک زبان کاملا متفاوت است به تمامی زبان های هند و اروپایی است. ساختار الفبایی سخت ، گرامر پیچیده و از همه مهم تر لغات سخت این زبان را بسیار چالش بر انگیز می کند. 

 

کلام آخر

یادگیری تمامی زبان ها برای افرادی که یادگیری زبان جدید را آغاز می کنند دشوار است. ولی اینکه زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان دشوار تلقی کنیم کار بسیار اشتباهی است. زبان انگلیسی در قیاس با زبان هایی که در کشورهای دنیا صحبت می شود ساده است. پیش از اینکه یادگیری این زبان ها را آغاز کنید بهتر است درک جامعی نسبت به آن ها داشته باشید. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic