لوگو انگلیش کلینیک
سطح های زبان انگلیسی به ترتیب طبق استاندارد CEFR, ELL

سطح های زبان انگلیسی به ترتیب طبق استاندارد CEFR, ELL

03/02/19 13 دقیقه برای مطالعه 52871

امروزه دانش زبان انگلیسی، نقش مهمی در زندگی افراد جامعه دارد. هر فرد برای ارتباط موثر با دنیای اطراف، خواه ناخواه مجبور به یادگیری زبان انگلیسی می باشد. ورود به دانشگاه های داخل کشور و تحقیقات مقاله نویسی و تحصیل در دانشگاه های خارجی از مهمترین اهدافی هستند که افراد برای دستیابی به آن ها نیاز به تسلط و پیشرفت در زبان انگلیسی دارند. برای شروع و ادامه یادگیری زبان انگلیسی، دانستن سطح زبان فرد، اولین قدم برای انتخاب کلاس ها و منابع مطالعاتی مناسب می باشد. سیستم های مختلفی در جهان برای سطح بندی زبان انگلیسی وجود دارند که محبوب ترین و متداول ترین آن ها CEFR می باشد. CEFR مخفف عبارت Common European Framework of Reference for Languages  می باشد. این نظام سطح بندی، دارای شش سطح استاندارد می باشد که به طور گسترده در جهان استفاده می شوند. سطح بندی انگلیسی CEFR توسط همه کتب مدرن زبان انگلیسی و مدارس انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد و توصیه می شود در رزومه شغلی (curriculum vitae، CV، Europass CV) از استاندارد CEFR استفاده کنید. 

ما در این مقاله به توصیف سطوح مختلف CEFR برای سطح مهارت زبان می پردازیم و همچنین این استاندارد را با معادل تقریبی سایر استانداردهای ارزیابی جهانی انگلیسی: کمبریج ESOL ، معیارهای زبان کانادایی / برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (CLB / CELPIP) ، ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی (CAEL) ، BULATS ، آیلتس و تافل فهرست می کنیم.

 

سطوح A: پایه ای یا Basic

سطح A1 (Beginner)

این سطح ابتدایی ترین سطح زبان انگلیسی می باشد و افراد در سطح انگلیسی A1 می توانند عبارات آشنا روزمره و عبارات بسیار پایه ای را با هدف تأمین نیازهای ساده درک و استفاده کنند. همچنین می توانند خودشان و دیگران را معرفی کنند و در مورد جزئیات شخصی مانند محل زندگی ، افرادی که می شناسد و خصوصیاتی که دارند سوال کنند و به آن ها پاسخ دهند. به شرطی که شخص مقابل آرام و واضح صحبت کند و آماده کمک باشد ، افراد در سطح A1 می توانند به روشی ساده تعامل کنند.

این سطح مشابه نمرات کمبریج  BULATS 10-19 ، Young Learners English (YLE) Movers. می باشد.

 

English test A2 (Elementary English)

فردی در سطح انگلیسی A2 می تواند جملات و عبارات مکرر استفاده شده مربوط به مناطقی را که می شناسد، درک کند (به عنوان مثال اطلاعات بسیار اساسی شخصی و خانوادگی ، خرید ، جغرافیای محلی ، شغل). همچنین می تواند در کارهای ساده و معمول که نیاز به یک تبادل ساده و مستقیم اطلاعات دارند، در مورد مسائل آشنا و معمول برقرار کند.

 

سطح A2 مشابه مدرک Cambridge KEY (KET) ، نمره BULATS 20-39 ، CLB / CELPIP 4 ،  YLE Flyers می باشد.

 

B levels- English Independent User- متوسط

English test B1 (Intermediate English)

فرد در سطح B1 انگلیسی می تواند نکات اصلی در مورد موضوعات آشنا را که بطور منظم در محل کار ، مدرسه ، اوقات فراغت و غیره با آنها روبرو می شود، درک کند و متن پیوسته و ساده ای را در مورد موضوعات آشنا یا مورد علاقه شخصی اش بنویسد. می تواند تجارب و وقایع ، رویاها ، امیدها و ... را توصیف کند و به طور خلاصه دلایل و توضیحاتی را برای نظرات و برنامه هایش ارائه دهد.

این سطح مشابه کمبریج مقدماتی (PET) ، BEC مقدماتی ، BULATS نمره 40-59 ، CLB / CELPIP 5 ، CAEL 50 ، آیلتس سطح 4 ، انگلیسی TOEFL نمره 57-86 می باشد.

 

English test B2 (Upper-Intermediate)

فرد با سطح زبان انگلیسی B2 می تواند ایده های اصلی متن پیچیده را در هر دو موضوع عینی و انتزاعی ، از جمله بحث های فنی در زمینه تخصصی خود ، درک کند. می تواند تا درجاتی خوبی بدون فکر و روان صحبت کند و با افراد انگلیسی زبان تعامل کند. همچنین می تواند متون شفاف و مفصلی در مورد طیف گسترده ای از موضوعات بنویسد و دیدگاهش را درباره یک موضوع با توصیف مزایا و معایب گزینه های مختلف توضیح دهد.

این سطح مشابه مشابه Cambridge First Certificate- English FCE certificate، BEC Vantage، BULATS نمره 60-74 ، CLB / CELPIP 6-7 ، CAEL 60 ، آیلتس سطح 5-6 ، TOEFL 87-109. می باشد.

 

C levels- Proficient English User-پیشرفته یا حرفه ای

English test C1 (Advanced English)

فردی با سطح زبان C1 می تواند طیف گسترده ای از متن های طولانی را درک کند و معنای ضمنی آن ها را تشخیص دهد و بدون جستجوی عبارات در ذهن ، خود را روان و خودجوش معرفی و توصیف کند و به طور موثر از زبان برای اهداف اجتماعی ، دانشگاهی و شغلی استفاده کند. همچنین می تواند متون واضح و متناسب با موضوعات پیچیده و متشکل از ساختارها را به صورت منسجم بنویسد.

این سطح مشابه Cambridge Advanced (CAE) ، BEC Higher ، نمره BULATS 75-89 ، CLB / CELPIP 8-9 ، CAEL 70 ، آیلتس سطح 7 ، TOEFL 110-120 ، TOEIC نمره 880 می باشد.

 

English test C2 (Proficiency)

این سطح آخرین و بالاترین سطح زبان انگلیسی می باشد و فردی با سطح زبان انگلیسی C2 قادر خواهد بود با سهولت تقریباً همه شنیده ها و خوانده ها را درک کند و اطلاعات منابع مختلف گفتاری و نوشتاری را خلاصه کند ، و در یک ارائه منسجم به بازنویسی یا بازگویی استدلال ها و ... بپردازد. همچنین می تواند خودش را به صورت خودجوش ، بسیار روان و دقیق معرفی و توصیف کند. علاوه بر این افراد در سطح زبان C2 قادر به درک مفاهیم ادبی و جملات استعاری و ... نیز هستند.

این سطح مشابه مهارت انگلیسی کمبریج (CPE) ، نمره BULATS 90-100 ، CLB / CELPIP 10-12 ، CAEL 80-90 ، آزمون آیلتس 8-9 می باشد.

 

سطح بندی ELL  

سطح بندی دیگری نیز به نام ELL که مخفف عبارت English Language Learner می باشد نیز متداول است. این سطح بندی به اندازه CEFR حرفه ای نیست و در پلتفرم های شغلی و دانشگاهی کمتر استفاده می شود. در ادامه به بررسی سطوح مختلف ELL می پردازیم.

 

ELL شش سطح دارد که عبارتند از:  

1=پایین ترین سطح مبتدی یا Beginner است و نقطه شروع یادگیری زبان می باشد. افراد در سطح مبتدی توانایی استفاده از کلمات جداگانه ، عبارات رایج و ویژگی های اصلی تلفظ را دارند. این زبان آموزان قادر خواهند بود کلمات ساده ای مانند "بله" ، "نه" ، "خوب" ، "بد" و در بسیاری از موارد اعداد 1-10 را درک کنند ، اما ممکن است قادر به بیان آن ها نباشند.

 

2- Lower Intermediate. یا پیش متوسط : زبان آموزان در این سطح از واژگان و دستور زبان کافی برای برقراری ارتباط در سطح پایه در محیط های آشنا برخوردار خواهند بود. به عنوان مثال قادر به گفتن و درک جملاتی مانند 'My name is...,' 'I am from...,' و 'Good morning, how are you?' خواهند بود.

 

3- Intermediateیا متوسط:  در این سطح ، زبان آموزان می توانند یک مکالمه ساده را انجام دهند و جملات روزمره را بیان کنند ، اما با تکرار کلمات بالا و در زمینه های آشنا. به عنوان مثال می توانند راننده تاکسی را به سمت مقصد خود راهنمایی کنند، در رستوران غذا سفارش دهند و هنگام مشاهده فیلم به زبان انگلیسی مفهوم کلی را درک کنند.

 

4- Upper Intermediateیا متوسط به بالا:  زبان آموزان در این سطح می توانند یک مکالمه منسجم و روان ، اما با اشتباهات مداوم در دستور زبان ، تلفظ و انتخاب کلمه را مدیریت کنند و همچنین می توانند به سوالاتی از جمله: نسبت به تماشای فیلم چه احساسی دارید؟ و یا جوانب مثبت و منفی تکنولوژی چیست؟ پاسخ های مفصلی دهند.  

 

5-Advanced یا پیشرفته: زبان آموزان در این سطح دارای مهارت های بالا در تمام زمینه های گفتار ، نوشتن ، گوش دادن و خواندن هستند. آنها قادرند از طیف وسیعی از کلمات حرفه ای و فنی استفاده کنند و توانایی برقراری ارتباط منسجم حتی در مناطق ناآشنا را نیز حفظ کنند. به عنوان مثال ، این افراد می توانند مذاکرات تجاری بین المللی را انجام دهند ، مقاله ای را منتشر کنند و با صحت و اعتماد به نفس در صحبت های عمومی شرکت کنند.

 

6-Native Speaker یا بومی: این سطح مخصوص افرادی است که انگلیسی را به عنوان زبان اول خود صحبت می کنند. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد در محیط های زبانی دوزبانه یا چندزبانه پرورش می یابند و بنابراین داشتن 2 یا چند زبان مادری امری معمول می باشد.

 

این 2 نوع سطح بندی از رایج ترین سطح بندی های زبان در سراسر زبان می باشد که به صورت بین المللی استفاده می شوند. علاوه بر این دو نوع سطح بندی، سطح بندی خاص کشورهای مختلف انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزلند و ... نیز وجود دارد که خاص همان مناطق بوده و چندان استفاده جهانی ندارند. همچنین برخی از ایالت های آمریکا نیز سیستم های سطح بندی متفاوت و جداگانه مخصوص به خود را دارند که اگر تمایل به دانستن آن ها دارید، می توانید به سایت هر ایالت مراجعه کنیدو ولی توجه داشته باشید که استفاده از سطح بندی CEFR در تمامی جهان شناخته و پذیرفته شده می باشد و همچنین استفاده حرفه ا نیز دارد.

با شناخت و آگاهی دقیق از سطح زبان خود، می توانید کلاس ها و دوره های متناسب با خود را برای تقویت زبان انگلیسی انتخاب کنید که این کار به پیشرفت بهتر و کارایی بالاتر کلاس دوره برای شما کمک می کند. چنانچه با استفاده از معیارهای تعریف شده در بالا نمی توانید سطح زبان خود را تعیین کنید، می توانید از تعیین سطح استفاده کنید. معمولا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های سطح بالای جهان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، سطح زبان B2 بر اساس سیستم سطح بندی CEFR نیاز است که معادل تافل 89 تا 109 و آیلتس 5 تا 6 می باشد.

 

 

حالا که با انواع سطح در زبان انگلیسی آشنا شدید می توانید به صورت رایگان در آزمون تعیین سطح کلینیک زبان رفیعی شرکت کنید ، به سوالات جواب دهید و در انتها سیستم سطح شما را تعیین می کند.

 

ورود به تعیین سطح آنلاین کلینیک زبان رفیعی

 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic