لوگو انگلیش کلینیک
شبیه ترین زبان ها به زبان انگلیسی کدام یک هستند

شبیه ترین زبان ها به زبان انگلیسی کدام یک هستند

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 5067

زبان انگلیسی یکی از بی وفاترین زبان های کل دنیا است. ابتدا قوانین خود را نهی می کند ، سپس برای بسیاری از موارد استثنا قائل می شود و از همه مهم تر اینکه با قوانین خود نیز مشکل دارد. یکی از دلایل اصلی این شرایط به تاریخچه ی پیچیده و متفاوت زبان انگلیسی باز می گردد و دلیل دیگر آن نیز به حریص بودن زبان انگلیسی و دزدیدن لغات و ساختار از زبان های مختلف باز می گردد. 

تمامی این موارد با یکدیگر جمع شده و سبب می شوند که انتخاب شبیه ترین زبان به زبان انگلیسی روز به روز دشوارتر شود. اینکه در بحث های روزمره بگوییم زبان انگلیسی به فرانسه (به دلیل وام گرفتن تعداد بسیاری لغات) و آلمانی ( به دلیل اینکه آلمانی زبان مادر انگلیسی است) شبیه هستند کار فوق العاده ساده ای است ولی اگر بخواهیم این مسئله را به صورت جزئی بررسی کنیم مسیر دشواری را پیش روی خود داریم. از این رو تصمیم گرفتیم برای شما زبان آموزان فهرستی از زبان هایی را که به انگلیسی فوق العاده شباهت دارند را مشخص کنیم. 

 

نزدیک ترین زبان: اسکاتلندی 

بدون شک اسکاتلندی نزدیک ترین زبان به زبان انگلیسی است. جالب است بدانید که بیشتر مردم دنیا این زبان را یکی از چندین گویش زبان انگلیسی می دانند تا جایی که حتی 64 درصد از مردم اسکاتلند نیز بر این باور بودند. ولی اینطور نیست ، اسکاتلندی یک از زیر شاخه های زبان آلمانی است که در استان الوسر که در شمال ایرلند قرار دارد صحبت می شود. اسکاتلندی با زبان رسمی کشور اسکاتلند متفاوت است و تقریبا تا قرن 16 میلادی در این کشور رایج بوده است. در آمارگیری سال 2011 کشور اسکاتلند مشخص شده تنها 1.5 میلیون نفر مسلط به این زبان هستند از این رو بسیاری آن را در معرض انقرض تلقی می کنند. 

از آنجایی که زبان انگلیسی و اسکاتلندی هر دو از زیر شاخه های زبان آنگلو ساکسونی هستند شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند و بی دلیل نیست که افراد این دو را یک زبان تلقی می کنند. اگر سریال Outlander را دیده باشید حتما با فرهنگ سنتی مردم کشور اسکاتلند نیز آشنا هستید ، در این بخش از بریتانیا مردان با دامن های خاص حرکت کرده و به کلی با انگلستان زبان و فرهنگی متفاوت دارند. در این سریال در بخشی از موارد زبان اصیل اسکاتلندی به کار رفته شده است و شما با دیدن فصل اول می توانید نیم نگاهی به این زبان داشته باشید.

 

نزدیک ترین زبان: زبان‌های فریسی

اگر شما به دنبال زبانی هستید که از یک ریشه ی کاملا مجزا است ولی باز هم به زبان انگلیسی شبیه است ما به شما زبان فریسی را معرفی می کنیم. زبان فریسی به مجموعه زبان هایی گفته می شود که در سه کشور دانمارک ، هلند و آلمان صحبت می شود. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در یونسکو این زبان از نظر لغوی 80 درصد شباهت با زبان انگلیسی دارد. به جدول روبرو نگاهی بیاندازید. 

انگلیسی

فریسی غربی

فریسی شمالی 

فرسیی جنوبی

Welcome

Wolkom

Wäljkiimen

Wäilkuumen

Good morning

Goeie moarn

Moin

Moarn

 

با وجود اینکه امروزه تنها 480 هزار نفر مسلط به این زبان هستند ولی روزگاری این زبان رقیب اصلی زبان آلمانی بود، پیش از سال 1500 میلادی در پادشاهی فریسی که امروزه آن را به اسم هلند می شناسیم زبان فریسی زبان اصلی مردم بود و حتی بیشتر از آلمانی در مناطق مختلف صحبت می شد. سیل های مکرری که در این بخش از اروپا جاری می شود سبب شد بسیاری از ساکنین این منطقه به شهرهای دیگر نقل مکان کرده و زبان آلمانی را به عنوان زبان اول خود انتخاب کنند و به مرور زمان کاربرد این زمان کمرنگ تر شده و به حدی رسیده است که کمتر کسی در اروپا از آن یاد می کند. 

 

نزدیک ترین زبان: هلندی 

بسیاری از ایرانی ها بر این باور هستند که در هلند به زبان آلمانی صحبت می کنند ولی این خلاف واقعیت است. زبان رسمی کشور هلند زبان هلندی است که همانند زبان انگلیسی زیر مجموعه ی زبان آلمانی محسوب می شود. به همین دلیل است که زبان هلندی لغات و ساختارهای بسیار مشابهی به یکدیگرد دارند و در برخی موارد می توان زبان هلندی را فهمید!

به مثال پیش رو دقت کنید:  “Ik heb een probleem. اگر بخواهیم این را به انگلیسی برگردانیم I have a problem است. اگر شما یکم بیشتر دقت کنید بدون شک بدون ترجمه ما نیز قادر به درک معنای جمله بودید. این مسئله نشات گرفته از شباهت های گرامری و لغوی این دو زبان است. از این رو است که در تمامی دنیا هلندی ها زبان انگلیسی را بهتر از هر کشور دیگری صحبت می کنند. 

 

نزدیک ترین زبان: آلمانی 

تمام کسانی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند بر سر یک موضوع متفق القول هستند ، زبان آلمانی فوق العاده دشوار است. با وجود اینکه زبان آلمانی و انگلیسی هر دو از یک زبان نشات گرفته اند ولی زبان آلمانی ساختار پیچیده ای دارد که مشابه آن در دیگر زبان ها کمتر دیده شده است. ولی اگر از نقطه نظر شباهت های لغوی به موضوع نگاه کنیم ، ریشه ی بسیاری از لغات آلمانی همان ریشه ی لغات انگلیسی هستند که این امر سبب می شود بسیاری این دو زبان را مشابه یکدیگر تلقی کنند. به جدول پیش رو نگاهی بیاندازید

آلمانی 

هلندی 

انگلیسی

kreativ

creatief

creative

Wasser

water

water

Haus

huis

house

besser

beter

better

 

با تمامی تفاوت گرامری که این دو زبان دارند ولی جالب است بدانید از نظر لغوی زبان آلمانی و انگلیسی تا بیش از 60 درصد مشابه هستند. 

 

نزدیک ترین زبان: نروژی

زبان نروژی یکی از زبان هایی است که نشات گرفته از زبان آلمانی است ولی هم ریشه ی زبان انگلیسی نیست! زبان انگلیسی بخشی از ریشه ی زبان آلمان غربی است در حالیکه زبان نروژی بخشی از ریشه ی زبان آلمان شمالی به حساب می آید. خوب فارغ از اینکه این دو زبان ریشه ی مشابهی دارند چه موضوعی سبب می شود که این دو زبان تا حد به یکدیگر نزدیک باشند؟ آیا تا به حال سریال وایکینگ ها را دیده اید؟ (اگر پاسخ شما به این سوال منفی است پیشنهاد می کنم همین امروز دیدن این سریال را شروع کنید) همانطور که می دانید قوم های شمال اروپا که امروزه آن را اسکاندیناوی می نامیم بر خلاف امروزه مردمانی شرور و جنگجو بودند و از قرن 8 تا 11 میلادی به مناطق مختلف حمله کرده و آن جا را فتح می کردند. با هر حمله ای وایکینگ ها زبان و فرهنگ خود را نیز به آن منطقه منتقل می کردند. از این رو است که امروزه دو زبان نروژی و انگلیسی تا حد زیادی به یکدیگر مشابه بوده و یادگیری آن برای افراد انگلیسی زبان فوق العاده ساده است. 

 

نزدیک ترین زبان: فرانسوی 

 شاید برای بسیاری جالب باشد که چرا این دو زبان تا این حد به یکدیگر مشابه هستند ، پاسخ این سوال نیز در اتفاق های تاریخی نهفته است. انگلستان در سال 1066 میلادی برای اولین بار توسط اقوام فرانوسی فتح شده در آن زمان دوک نرماندی که از خانواده ی سلطنتی فرانسه بود توانست به بیش از نیمی از سرزمین انگلستان کنونی مسلط شود. مجموعه تغییراتی که بر روی کشور انگلستان انجام داد ، یکی از آن ها شامل تغییر زبان و گویش مردم بود. او در همان سال های اول تلاش کرد زبان فرانسه ی قدیمی را به عنوان زبان رسمی کشور معرفی کرده و مردم را مجبور کند تا به این زبان صحبت کنند. اگر به عنوان یک انگلیسی زبان قصد دارید زبان فرانسه را یاد بگیرید و با 1500 لغتی آشنا می شوید که نیاز به حفظ کردن آن نیستید می توانید از این دوک تشکر کنید. 

 

کلام آخر 

 با وجود اینکه زبان آموزان همیشه فکر می کنند زبان انگلیسی بسیار تحت تاثیر زبان فرانسه است ولی این امر خیلی بر اساس موارد تاریخی و علمی نیست ، زبان انگلیسی تاریخچه ی بسیار پیچیده ای داشته و تحت تاثیر مسائل تاریخی مسیری را طی کرده است که امروزه ما آن را مشاهده می کنیم. جنگ های داخلی ، یورش های همسایه ها و از همه ی اینها مهم تر مهاجرت اقوام مختلف بر روی لهجه و ساختار این زبان تاثیر گذار بوده است و سبب شده ما امروزه زبانی متفاوت نسبت به زبان انگلیسی قرون وسطی را مشاهده کنیم. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic