لوگو انگلیش کلینیک
فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 1433

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

اگر در سطح مبتدی هستید و هنوز در انتخاب یک روش یادگیری مناسب که در عین حال موثر، ارزان و سرگرم کننده باشد، مشکل دارید، پس تا انتها این مطلب را مطالعه کنید. یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم یکی از جالب‌ترین روش‌های یادگیری است که فرآیند یادگیری شما را بسیار راحت‌تر و مؤثرتر می‌کند. زمانی که بتوانید از فیلم مورد علاقه خود لذت ببرید، بدون شک لغات و ساختارها را نسبت به دیگر روش ها بهتر آموزش خواهید دید.

 

چرا باید از طریق فیلم، زبان انگلیسی را آموزش ببینیم؟

سوال اصلی ای که برای زبان آموزان پیش می آید این است که با وجود این همه منابع چرا زبان آموزان باید با استفاده از فیلم، زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. در این بخش قصد داریم دلایل این موضوع را با شما بررسی کنیم.

سرگرم کننده است

این عامل اولین و مهمترین دلیلی است که چرا باید انگلیسی را از طریق فیلم یاد بگیریم. چالش انتخاب یک زبان جدید برای مبتدیان ممکن است باعث شود که بخواهید تسلیم شوید. اما صبر کنید، زمانی که انگلیسی را از فیلم هایی که دوست دارید یاد می گیرید، ممکن است مشتاق مطالعه شوید.

 

انگلیسی معتبر و متنوع را ارائه می دهد

با تماشای فیلم می‌توانید استفاده از زبان انگلیسی را در موقعیت‌های واقعی یاد بگیرید که کاربردی‌تر و جالب‌تر است، زیرا می‌توانید به راحتی آنچه را که یاد می‌گیرید، در زندگی روزمره خود به کار ببرید.

 

به طور طبیعی مهارت های شنیداری و گفتاری انگلیسی شما را بهتر می کند

برای مبتدیان، و حتی برای زبان آموزان سطوح بالاتر، درک آنچه که انگلیسی زبانان مادری می گویند و مانند آنها صحبت می کنند، دشوار است. اما احساس ناامیدی نکنید. در مرحله اول، فقط استراحت کنید و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید، اجازه دهید مغز شما به تدریج به نحوه صحبت افراد بومی عادت کند. شاید متوجه نشوید و شاید هم نتوانید مثل آنها صحبت کنید، اما با آنها آشنا می شوید. این یک نوع روش یادگیری غیرفعال است.

 

راهنمای گام به گام یادگیری موثر انگلیسی از طریق فیلم

  • یک فیلم مناسب انتخاب کنید

بدون شک اولین و مهم ترین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم، انتخاب فیلم مناسب می باشد. اگر قصد دارید از این طریق زبان انگلیسی را یاد بگیرید، ابتدا سطح فیلم و سریال مد نظر را ارزیابی کنید و در مرحله بعد بر اساس ژانرهایی که به آن ها علاقه دارید، نسبت به انتخاب گزینه های موجود اقدام کنید. در نظر  داشته باشید بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی برای شما سریال های مختلفی را معرفی می کنند، ولی باب دل شما نیست و همین مسئله می تواند فرایند یادگیری زبان انگلیسی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

 

  • فیلم را با زیرنویس دو زبانه تماشا کنید

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما هنوز در سطح مبتدی هستید و طبیعی است که به درستی به تمامی موارد آشنایی نداشته باشید. تحت تاثیر همین موضوع، بهتر است از ابتدا فرایند یادگیری خود را با استفاده از زیرنویس های فارسی و انگلیسی شروع کنید. در این بین، بسیاری از افراد عنوان می کنند تنها با زیرنویس فارسی فیلم دیدن را مشاهده کنید، ولی بر اساس تجربه ما اگر هر دو زیر نویس را با هم نگاه کنید، فرایند یادگیری شما بهتر می شود.

 

  • با صحنه های مورد علاقه خود تمرین کنید

 زبان شناسان اثبات کرده اند که افراد، زمانی که با یک فرایند یادگیری ارتباط عاطفی برقرار می کنند، در یادگیری نیز موفق تر عمل می کنند. آن هنگام که شما با یک بخش از موسیقی، ارتباط روحی بر قرار می کنید کلمات ، ساختار  و حتی لحن افراد در ذهن شما ماندگار می شود. از این رو باید از این مسئله استفاده کنید تا ساختار ها را بهتر درک کرده و آن ها را به کار ببرید.

 

16 فیلم جالب به زبان انگلیسی که برای مبتدیان عالی است

حالا که همراه با هم نگاهی کلی به مسائل مربوط به یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم انداختیم، بهتر است برای شما چند تا از بهترین فیلم ها و سریال ها را نیز معرفی کنیم.

The Shawshank Redemption

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین فیلم‌ها که برای تقویت زبان انگلیسی نیز فوق العاده می‌باشد، رهایی از شاوشنگ است که محتوای فوق العاده‌ای که در اختیار بینندگان قرار می‌دهد، همیشه جزو برترین فیلم‌های تاریخ سینمای دنیا معرفی شده است. علی رغم اینکه بسیاری از ایرانی‌ها تا به این روز، دوبله شده این فیلم را مشاهده کرده‌اند، ولی شما می‌توانید با دانلود نسخه انگلیسی، زبان خود را وارد سطح جدیدی کنید. 

 

Pursuit of Happiness

یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های انگلیسی زبان که با بازی ویل اسمیت توانسته قلب میلیون‌ها نفر را  تحت تاثیر قرار دهد. این فیلم که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان به صورت مستقیم با زندگی روزمره ما ارتباط برقرار می‌کند، از زبان انگلیسی بسیار ساده استفاده می‌کند و می‌توانید از لغات و اصطلاحات مبتدی آن برای مکالمات خود بهره‌مند شوید

 

Serendipity

یکی از فیلم‌های رمانتیک و جذابی است که به اتفاق‌های تصادفی و تاثیر آن بر روی آینده اشاره  می‌کند. در این فیلم که در نیویورک اتفاق می‌افتد، می‌توانید از ساختارهای زبانی سطح مبتدی و لغات بسیار ساده آشنا شوید و در  صحبت‌های روزمره از آنها استفاده کنید

 

The King’s Speech

مصاحبه پادشاه فیلمی که برنده جایزه شده، در مورد جورج ششم پادشاه آینده و به سلطنت رسیدن او است. شاه جورج ششم سرانجام مجبور شد از طریق یک گفتاردرمانگر بر لکنت زبان غلبه کند و یکی از مهم ترین سخنرانی های دوران سلطنت خود را ارائه دهد. در این فیلم که برای زبان آموزان لهجه بریتیش فوق العاده می باشد، از اصطلاحات بسیار ساده استفاده شده است.

 

The Toy Story Film Series

مجموعه فیلم داستان اسباب بازی انیمیشنی است که حول زندگی مخفی اسباب بازی ها در زمانی که انسان ها در اطراف نیستند می چرخد. در حالی که این مجموعه فیلم ممکن است برای بچه ها در نظر گرفته شود، اما به مسائل اصلی مهم مانند اعتماد، عشق، رفاقت، و رهایی می پردازد. تحت تاثیر اینکه شما در این مجموعه با اسباب بازی ها و دنیای آن ها سر و کار دارید، از زبان ساده استفاده شده است.

Notting Hill

ناتینگ هیل یک فیلم کلاسیک در مورد عاشقانه بین یک هنرپیشه مشهور آمریکایی و یک کتابفروش از لندن است. با وجود پیشینه متفاوت، این دو در نهایت عاشق هم شده و زندگی مشترک را شروع می کنند. این فیلم را بسیاری، یکی از بهترین نمونه ها برای تقویت لهجه بریتیش و مشاهده تفاوت آن با آمریکن می دانند.

Forrest Gump

فارست گامپ فیلمی است که حول محور فارست گامپ، مردی آلابامایی با بهره هوشی 75 می چرخد. گامپ مردی مهربان است که شاهد چندین رویداد تاریخی تعیین کننده مانند دوران ریاست جمهوری کندی و جانسون، جنگ ویتنام، رسوایی واترگیت در قرن بیستم ایالات متحده است. تحت تاثیر ضریب هوشی پایین فارست و محتوای غنی این فیلم نیز برای شما بسیار مناسب می باشد.

The Lion King

کارتون شاه کینگ که در سال 2021 بازسازی شد، یکی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت دامنه لغات می باشد. شاه کینگ که مانند داستان اسباب بازی یک انیمیشن است از بهترین نمونه های ساخته شده در تاریخ هالیوود به حساب می آید

 

Mean Girls

یکی از فیلم های بسیار جذاب برای جوانان که در آن زندگی دختران دبیرستانی را نشان می دهد. در این فیلم از زبان انگلیسی بسیار ساده و در سطح دبیرستان استفاده می شود. اگر شما نیز یکی از زبان آموزانی هستید که علاقه به فیلم های نوجوانانه دارید، این فیلم یکی از بهترین نمونه ها می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic