لوگو انگلیش کلینیک
معرفی بهترین کانال های یوتیوب YouTube برای یادگیری زبان انگلیسی

معرفی بهترین کانال های یوتیوب YouTube برای یادگیری زبان انگلیسی

03/02/17 13 دقیقه برای مطالعه 1518

سالها یادگیری زبان انگلیسی به صورت انحصاری از طریق کتاب های آموزشی مشهور مانند Interchange ، Headway، Oxford و لانگمن ممکن بود و زبان آموزان در سرتاسر دنیا به منظور یادگیری زبان انگلیسی موظف بودند یک یا در مواقعی تمامی این کتاب ها را دریافت کنند. از آنجایی که در کشور ما چاپ کتاب های جدیدی فرایندی بسیار زمان بر بود دسترسی به کتاب های چاپ جدید ممکن بود سال ها به طول انجامد. ولی امرزه با پیشرفت های تکنولوژیکی و ظهور شبکه های ارتباط جمعی مانند یوتیوب دیگر این انحصار از بین رفته و زبان آموزان در سرتاسر دنیا تنها با یک کلیک می توانند به بهترین منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند. در این پست تلاش خواهد شد به شما زبان آموزان محترم کانال های آموزش زبان انگلیسی موفق را در یوتیوب دسته بندی کرده و معرفی کنیم. 

 

چرا باید زبان انگلیسی را از طریق یوتیوب YouTube آموزش ببینید

شاید بسیاری از زبان آموزان از خود بپرسند چرا با وجود هزاران کتاب آموزشی و موسسات آموزشی باید به کانال های یوتیوب نیز سری بزنیم؟ در ابتدا به شما بگویم شما نباید از کانال های یوتیوب توقع زیادی داشته باشید ، این کانال ها به شما تمامی موارد آموزشی را به صورت مدون آموزش نمی دهند تنها نکات و مباحث کلیدی را به صورت کلی بیان کرده و سپس از شما می خواهند آن ها را تمرین کنید. بنابراین بهتر است به این کانال ها به عنوان کلاس های کمک آموزشی نگاه کنید تا یک دوره آموزشی کامل. از این رو پیش از اینکه قصد دارید آموزش زبان انگلیسی از طریق کانال های یوتیوبی را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم ابتدا یک دوره ی کامل مدون و مجازی را شرکت کرده و سپس از این کانال ها به عنوان منابع کمک آموزشی بهره بگیرید. 

از آنجایی که کانال های یوتیوب همیشه موارد به روز و کاربردی را آموزش می دهند و تنها هزینه ی شرکت در آن ها حجم اینترنت شما است به همین دلیل از آن ها به عنوان بهترین منبع رایگان آموزش هر علمی یاد می کنند. حالا که با مفاهیم اصلی یادگیری از طریق یوتیوب آشنا شدید بهتر است به بهترین کانال های آموزشی نیز نگاهی بیاندازیم. 

 

13 کانال برتر یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

 

کانال رفیعی انگلیش کلینیک

 

English Addict

یکی از بهترین و جذاب ترین کانال های آموزش زبان انگلیسی که از سال 2006 فعالیت خود را آغاز کرده است و نکات گرامری و لغوی را به بهترین شکل آموزش می دهد ویدیوهای این کانال یوتیوبی حداقل 2 میلیون بازدید را داشته و بسیاری سبک آموزش این کانال را جذاب و کاربردی تلقی می کنند. علاوه بر سبک مفرح آموزش زبان انگلیسی این کانال نقطه ی مثبت آن تکیه بر روی نکات گرامری ، لغات و اصطلاحات تخصصی و عمومی است. بسیاری از زبان آموزان حتی کسانی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنند از این کانال به عنوان یکی از منابع عالی یادگیری زبان انگلیسی استفاده می کنند. 

 

FluentU English

یکی از منابعی که شاید به جرات می توان گفت حتی توسط مدرسین زبان انگلیسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد همین کانال آموزشی است. با تکیه بر روی وب سایت فوق العاده ی خود این کانال موارد آموزشی را با دسته بندی جذابی به زبان آموزان آموزش می دهد. با توجه به نظرات کاربران موارد آموزشی این وب سایت موضوعات عمومی و کاربردی ای می باشد که در صحبت های روزمره از آن استفاده می شود. 

 

Learn English with EnglishClass101.com

اگر قصد دارید موارد آموزشی را به صورت دسته بندی شده در اختیار داشته باشید و از مبتدی تا پیشرفته آن ها را دنبال کنید به شما این کانال را معرفی می کنیم. این کانال با داشتن بیش از 1000 ویدیو تلاش کرده است تمامی موارد گرامری را به صورت دسته بندی شده آموزش داده و شما را با لهجه های مختلف نیز آشنا کند. نکته ی مثبت این کانال استفاده از اساتید مختلف برای تدریس است. 

 

Real English®

یکی از کانال های آموزشی که سبک آموزش خاصی را دنبال می کند. در این کانال اساتید به خیابان ها می روند و با در دست داشتن یک دوربین مکالمه های آموزشی را با افراد مختلف ضبط می کنند. نکته ای که این کانال آموزشی را نسبت به دیگر کانال ها متمایز می کند آشنایی با لهجه های مختلف است. از آنجایی که مکالمه های این کانال آموزشی با افراد تصادفی صورت می گیرند ممکن است حتی شما با لهجه هایی آشنا شوید که مختص به یک کشور و یا شهر خاص است. 

 

BBC Learning English 

سال ها است موسسه های چند رسانه ای بی بی سی که یک موسسه ی دولتی نیز می باشد بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز کرده است. این کانال آموزش تمامی موارد آموزشی زبان انگلیسی را که در رادیو و شبکه ی بی بی سی آموزش داده می شود را به صورت تصویری در آورده و در کانال یوتیوب آموزش می دهد. بسیار این کانال را بهترین منبع برای آموزش لهجه ی بریتیش و موارد علمی تلقی می کنند. 

 

British Council

یکی از قدیمی ترین و در عین حال معتبرترین کانال هایی که موارد آموزشی زبان انگلیسی را با استفاده از کتاب های انتشارات خود آموزش میدهد. این کانال که بخشی از موسسه و دانشکده ی بریتیش کانسیل است ، این موسسه از آنجایی که مدارک معتبری همانند آیلتس را اعطا می کند تلاش می کند در کانال یوتیوبی خود نیز مواردی را که به زبان آموزان کمک می کند را آموزش دهد. 

 

Business English - Learn with Business English Pod

زبان انگلیسی شاخه های متفاوتی را شامل می شود یکی از جذاب ترین موارد آموزشی برای زبان آموزان زبان تجاری یا زبان کسب و کار است. این کانال بر خلاف تمامی موارد معرفی شد در این پست به صورت تخصصی بر روی آموزش آموزش زبان تجاری تمرکز داشته و تلاش می کند نکات آموزشی که در کتاب ها از آن ها یاد نشده ولی در تجارت از آن ها استفاده می شوند را به صورت تصویری آموزش دهد. نکته ی مثبت در مورد این کانال زیرنویس اختصاصی خود کانال است. 

 

VOA Learning English

صدای آمریکا بخشی را برای زبان آموزان اختصاص داده است ، این کانال با استفاده از مواردی که در اخبار خود از آن ها یاد می کند نکات آموزشی را استخراج کرده و تلاش می کند لغات را به زبان آموزان آموزش دهد. این کانال برای تقویت لیسنینگ فوق العاده است. 

 

JenniferESL

کانال مورد علاقه ی نویسنده مقاله، این کانال تنها یک سبک آموزشی را دنبال نمی کند و تلاش می کند با استفاد از تمامی روش های آموزشی از جمله انجام مکالمه های روزمره ، تولید محتوا بر اساس کتاب های آموزشی و تمامی موارد را به زبان آموزان آموزش دهد. بسیاری از زبان آموزان آموزش این کانال را یکی از مفیدترین موارد کمک آموزشی تلقی کرده اند. 

 

Britlish - Learn British English

آیا تا به حال بازی مکس پین یا مافیا را بازی کرده اید؟ این کانال با الهام از شخصیت های اصلی این دو بازی معلمی انیمه شده را طراحی کرده اند که مورد آموزشی را به زبان آموزان آموزش می دهند. این کانال تلاش می کند مسائل علمی و جذابی را که بسیاری از افراد را به خود جذب می کند را یافته و سپس با استفاده از آنها گرامر و لغات جدید را آموزش دهد. نکته جذاب در مورد این کانال ارائه ی پی دی اف به زبان آموزان است. 

 

podEnglish

این کانال یوتیوبی که در نتیجه ی موفقیت وب سایت کانال تشکیل شده است ادعا دارد که نامگذاری پادکست از طریق این شرکت بوده. فایل های آموزشی این کانال معمولا کمتر از 5 دقیقه است و تمامی مسائل را آموزش می دهد این کانال بیشتر بر روی آموزش زبان انگلیسی به مهاجرینی که به کانادا و انگلستان نقل مکان می کنند طراحی شده است و از این رو مسائلی فرهنگی این دو کشور را به خوبی آموزش می دهد. تمامی موارد آموزشی کانال را به صورت گسترده می توانید در داخل وب سایت نیز پیدا کرده و از آن بهره مند شوید. 

 

Learn American English

کانالی که با استفاده از عکس ها و مصاحبه های جذاب تلاش می کند نکات اصلی آموزشی را به مخاطبین خود منتقل کند. این کانال را بسیاری یکی از بهترین منابع برای آمادگی تافل تلقی می کنند. اگر قصد دارید اصطلاحات ، اسلنگ ها و لغات انگلیسی آمریکن به روز را آموزش ببینید بهتر است نگاهی به این کانال بیاندازید. منابع غنی آموزشی این کانال در نوع خود بی نظیر است. 

 

نتیجه گیری

اگر به تمامی کانال های آموزشی بالا نگاهی بیاندازید مشاهده خواهید کرد یک مورد در تمامی این کانال ها مشابه است ، تمامی آن ها تنها نکات کمک آموزشی هستند و به صورت مدون این مسائل را آموزش نمی دهند. زبان انگلیسی تنها یادگیری نکات نیست شما باید به صورت پیوسته موارد آموزشی را دنبال کرده و آن ها را در تمرینات خود استفاده کنید. ما در انگلیش کلینیک تلاش کرده ایم  با ایجاد کلاس های آموزشی مدون و پیوسته با طراحی تمرین هایی شما را در یادگیری زبان انگلیسی همراهی کنیم. 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic