لوگو انگلیش کلینیک
نام بیماری ها به انگلیسی

نام بیماری ها به انگلیسی

03/02/06 13 دقیقه برای مطالعه 1222

یکی از بزرگترین دغدغه های تمامی مردم دنیا دست و پنجه نرم کردن با بیماری های دشوار و ناشناخته است. هنگامی که سریال دکتر هاوس را برای فارسی زبانان ترجمه می کردم متوجه شدم بسیاری از بیماری های یاد شده در این سریال حتی به گوش بسیاری از فارسی زبانان نخورده است. از این رو امروز بر آن شدم تا در راستای ارتقاء دانش بهداشتی فارسی زبانان و همچنین آشنا کردن آن ها با اصطلاح پزشکی و بیماری ها  این پستی را تهیه کرده و در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهم. این پست با همکاری دانشگاه پزشکی ایلنویس آمریکا تهیه شده از این رو آمار اعلام شده مختص به ایالات متحده می باشد. امیدوار هستیم با این آموزش در راستای ارتقاء بهداشت و دانش زبان انگلیسی شما زبان آموزان قدم مثبتی برداشته باشیم. 

بیماری به انگلیسیمعنی فارسیتوضیحات مختصر به فارسی
Acute Flaccid Myelitis (AFM)میلیت شکننده حاد (AFM)میلیت شل حاد (AFM) یک بیماری نادر اما جدی است که بر سیستم عصبی، به‌ویژه نخاع تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود عضلات و رفلکس‌های بدن به‌طور غیرطبیعی کار کنند.
Alphavirusesآلفا ویروس هاآلفاویروس ها ویروس هایی هستند که به مغز حمله می کنند. سه نوع اصلی وجود دارد: 1) آنسفالومیلیت اسب شرقی (EEE). 2) آنسفالومیلیت اسب ونزوئلا (VEE). و 3) آنسفالومیلیت اسب غربی (WEE).
Arthritisآرتروزاصطلاح  آرتروز به حدود 120 بیماری مختلف اشاره دارد که می توانند مفاصل، ماهیچه ها و سایر بافت های نرم  را تحت تاثیر قرار دهند. سه نوع شایع عبارتند از استئوآرتریت، فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید.
Babesiosisانگل بابزیوزبابزیوز توسط انگل های میکروسکوپی ایجاد می شود که گلبول های قرمز را آلوده می کنند. بابزیا میکروتی گونه اصلی است که در مردم ایالات متحده یافت شده است.
Blue-green Algaeسیانوباکترشکوفه‌های مضر جلبکی از رشد یا شکوفه سریع جلبک‌های سبز-آبی (همچنین به عنوان سیانوباکتری‌ها) به وجود می‌آیند. جلبک‌های سبز آبی جزء طبیعی محیط آبی هستند، اما شکوفه‌های بیش از حد ممکن است در ماه‌های هوای گرم در شرایط آرام و آفتابی رخ دهد. شکوفه ها ممکن است به صورت یک لایه ضخیم کف یا رنگ سبز روی سطح آب ظاهر شوند و می توانند رنگ های مختلفی مانند آبی، سبز یا قهوه ای داشته باشند.
Cancer - Breastسرطان – سینهگاهی اوقات سلول های سینه غیر طبیعی می شوند. این سلول‌های غیرطبیعی رشد می‌کنند، تقسیم می‌شوند و سلول‌های جدیدی ایجاد می‌کنند که بدن به آن‌ها نیازی ندارد و عملکرد طبیعی ندارند. سلول های اضافی توده ای به نام تومور را تشکیل می دهند. برخی از تومورها "خوش خیم" هستند یا سرطانی نیستند. این تومورها معمولاً در یک نقطه در سینه باقی می مانند و مشکلات بزرگی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. تومورهای دیگر "بدخیم" و سرطانی هستند. سرطان سینه اغلب خیلی کوچک شروع می شود که قابل احساس نیست. همانطور که رشد می کند، می تواند در سراسر سینه یا سایر قسمت های بدن پخش شود. این باعث مشکلات جدی سلامتی می شود و می تواند باعث مرگ شود.
Cancer - Cervicalسرطان - دهانه رحمسرطان دهانه رحم، یک نوع سرطان بسیار شایع در زنان است. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های سرطانی (بدخیم) در بافت‌های دهانه رحم - دهانه رحم (رحم) یافت می‌شوند.
Cancer - Colonسرطان - روده بزرگ

سرطان روده بزرگ نوعی سرطان است که از روده بزرگ (کولون) شروع می شود. روده بزرگ قسمت پایانی دستگاه گوارش است.

سرطان روده بزرگ معمولاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد. معمولاً به صورت توده های کوچک و غیر سرطانی (خوش خیم) سلولی به نام پولیپ شروع می شود که در داخل روده بزرگ ایجاد می شود. با گذشت زمان برخی از این پولیپ ها می توانند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند.

Cancer - Endometrialسرطان - آندومترآندومتریوز یک بیماری شایع و در عین حال ناشناخته است که می تواند زنان را در هر طبقه اجتماعی-اقتصادی، سن یا نژادی تحت تاثیر قرار دهد. تخمین زده می شود که بین 10 تا 20 درصد از زنان آمریکایی در سنین باروری به اندومتریوز مبتلا هستند. این بیماری می‌تواند تقریباً همه جنبه‌های زندگی یک زن را تحت تأثیر قرار دهد 
Cancer - Kidneyسرطان – کلیه

کارسینوم کلیه شایع ترین نوع سرطان کلیه است و بیش از 90 درصد تومورهای بدخیم کلیه را تشکیل می دهد. مانند همه سرطان‌ها، کارسینوم کلیه از کوچک شروع می‌شود و در طول زمان بزرگ‌تر می‌شود. اگرچه کارسینوم سلول کلیه معمولاً به صورت یک توده منفرد در کلیه رشد می کند، یک کلیه ممکن است حاوی بیش از یک تومور باشد. گاهی اوقات تومورها ممکن است در هر دو کلیه به طور همزمان یافت شوند.

 

Cancer - Liverسرطان – کبدبیشتر اوقات وقتی سرطان در کبد یافت می شود، از سرطانی که در جای دیگری از بدن شروع شده است به کبد سرایت می کند. نام این تومورها از محل شروع آنها (محل اولیه) گرفته شده و بیشتر به عنوان متاستاتیک توصیف می شوند.
Cancer - Multiple Myelomaسرطان - مولتیپل میلوما (میلوم متعدد)

مولتیپل میلوما نوعی سرطان است که توسط سلول های پلاسما سرطانی در خون ایجاد می شود. سلول های پلاسما طبیعی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند. سیستم ایمنی از چندین نوع سلول تشکیل شده است که برای مبارزه با عفونت ها با هم کار می کنند. سلول های لنفاوی (به نام "لنفوسیت") نوع اصلی سلول در سیستم ایمنی هستند. دو نوع سلول لنفاوی وجود دارد: سلول های T و سلول های B.

 

هنگامی که سلول های B به عفونت پاسخ می دهند، به سلول های پلاسما تبدیل می شوند. سلول های پلاسما عمدتاً در مغز استخوان - بخش نرم و داخلی برخی از استخوان ها - قرار دارند. سلول های پلاسما پروتئین هایی به نام آنتی بادی می سازند که به میکروب ها حمله کرده و به کشتن آنها کمک می کند.

Cancer - Ovarianسرطان - تخمدانتخمدان ها بخشی از دستگاه تناسلی زنان هستند که هر ماه در طول سال های باروری زنان، تخمک تولید می کنند. آنها در دو طرف پایین شکم قرار دارند. سرطان تخمدان زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های تخمدان به‌طور غیرقابل کنترلی رشد کرده و تقسیم می‌شوند. سلول ها ممکن است یک تومور روی تخمدان ایجاد کنند، یا همچنین می توانند از تومور اصلی جدا شده و به سایر قسمت های بدن گسترش یابند.
Cancer - Pancreaticسرطان - پانکراس

پانکراس غده ای است که در عمق شکم بین معده و ستون فقرات (استخوان پشتی) قرار دارد. طول آن حدود 6 اینچ و عرض آن کمتر از 2 اینچ است. در سراسر شکم گسترش می یابد.

لوزالمعده در واقع دو غده مجزا در داخل یک اندام است. غده برون ریز آنزیم هایی برای تجزیه چربی ها و پروتئین ها در غذاها می سازد تا بدن بتواند از آنها استفاده کند. بیشتر سلول های لوزالمعده بخشی از سیستم برون ریز هستند.

Cancer - Stomachسرطان – معده

سرطان معده (معده) از معده شروع می شود، عضوی کیسه مانند که غذا را نگه می دارد و فرآیند هضم را آغاز می کند. سرطان می تواند در هر قسمت از معده شروع شود.

معده دارای پنج لایه است. با رشد بیشتر سرطان در لایه ها، پیش آگهی برای بیمار بدتر می شود. با شروع از داخل، داخلی ترین لایه مخاط نامیده می شود.

Cancer - Thyroidسرطان – تیروئید

تیروئید که در گردن درست زیر جعبه صدا قرار دارد، غده ای است که دارای دو نوع سلول است که هورمون می سازند. سلول های فولیکولی هورمون تیروئید را می سازند که دمای بدن، ضربان قلب و سطح انرژی را تنظیم می کند. سلول های C هورمون کلسی تونین می سازند که به کنترل سطح کلسیم در خون کمک می کند. سه شکل عمده سرطان تیروئید وجود دارد:

 

پاپیلاری و فولیکولی - 80 تا 90 درصد کل سرطان های تیروئید را تشکیل می دهند. اگر به موقع تشخیص داده شود، می توان با موفقیت درمان کرد.

Cancer - Uterusسرطان - رحم  
Carbon Monoxide Poisoningمسمومیت با مونوکسید کربنمونوکسید کربن (CO) گازی غیر محرک، بی بو و بی رنگ است که تا حدودی سبکتر از هوا است. محصول جانبی سوزاندن ناقص زغال سنگ، چوب، زغال سنگ، گاز طبیعی، نفت کوره، نفت سفید، بنزین، پارچه و پلاستیک است که علت اصلی مرگ و میر ناشی از مسمومیت در ایالات متحده است.
Celiac Diseaseبیماری سلیاکبیماری سلیاک یک اختلال مزمن گوارشی و ایمنی است که به روده کوچک آسیب می رساند. این بیماری با خوردن غذاهای حاوی گلوتن ایجاد می شود. این بیماری می تواند باعث مشکلات گوارشی طولانی مدت شود و بدن شما را از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز باز دارد.
Chancroidشانکروئیدشانکروئید یک بیماری مقاربتی بسیار مسری و در عین حال قابل درمان است که توسط باکتری Haemophilus ducreyi ایجاد می شود. شانکروئید باعث ایجاد زخم معمولاً در ناحیه تناسلی می شود. غدد لنفاوی متورم و دردناک یا بوبوهای اینگوینال در ناحیه کشاله ران اغلب با شانکروئید همراه است. در صورت عدم درمان، شانکروئید ممکن است انتقال HIV را تسهیل کند.
Chickenpoxابله مرغانآبله مرغان، یک بیماری بسیار مسری که توسط ویروسی به نام واریسلا زوستر ایجاد می شود، یکی از شایع ترین بیماری های گزارش شده در دوران کودکی است. معمولاً خفیف است و برای کودکان سالم تهدید کننده زندگی نیست، ممکن است در نوزادان، بزرگسالان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف شدید باشد. عفونت باعث ایجاد مصونیت طولانی مدت می شود. حملات دوم نادر است.
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)بیماری مزمن انسدادی ریه یا COPD به گروهی از بیماری ها اطلاق می شود که باعث انسداد جریان هوا و مشکلات مربوط به تنفس می شود. این شامل آمفیزم و برونشیت مزمن است. COPD تنفس را برای 16 میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری دشوار می کند. میلیون ها نفر دیگر از COPD رنج می برند، اما تشخیص داده نشده اند و تحت درمان نیستند. اگرچه هیچ درمانی برای  COPD وجود ندارد، اما می توان آن را درمان کرد.
Conjunctivitisالتهاب ملتحمهورم ملتحمه التهاب غشای نازک و شفاف (ملتحمه) است که سفیدی چشم و سطح داخلی پلک ها را می پوشاند. ورم ملتحمه، که معمولا به عنوان "چشم صورتی" شناخته می شود، اغلب توسط یک ویروس ایجاد می شود، اما همچنین می تواند ناشی از عفونت باکتریایی، آلرژی (مانند لوازم آرایشی، گرده) و تحریکات شیمیایی باشد.
Crabsشپش عانهشپش عانه انگل هستند. شپش عانه اغلب به عنوان شپش ناحیه تناسلی شناخته می شوند و نباید آنها را با شپش بدن اشتباه گرفت. نام علمی شپش عانه  Pediculus pubis است. شپش عانه برای زنده ماندن به خون نیاز دارند، اما می توانند تا 24 ساعت از بدن انسان زنده بمانند. شپش عانه دارای سه مرحله بسیار متمایز هستند. تخم مرغ، نیش (تخم مرغ یا شپش جوان) و شپش بالغ. شپش مرحله ای از انگل است که باعث خارش می شود. شپش مفرد شپش است (مانند موش و موش).
Cryptosporidiosisکریپتوسپوریدیوزکریپتوسپوریدیوز یک بیماری است که توسط یک انگل روده ایجاد می شود. اسهال آبکی و اغلب گرفتگی شکم از علائم اصلی هستند. علائم دیگر عبارتند از تهوع، استفراغ، خستگی، کاهش وزن و تب خفیف. در برخی از بیماران، علائم می آیند و می روند و در برخی دیگر پایدار خواهند بود. علائم معمولا حدود یک هفته پس از قرار گرفتن در معرض ظاهر می شوند، اما می توانند به محض یک روز یا تا اواخر 12 روز پس از مواجهه شروع شوند.
Diabetesدیابتدیابت یک بیماری مزمن جدی است که یک مشکل بزرگ برای سلامتی ایجاد می کند. نزدیک به 30.3 میلیون نفر در ایالات متحده (9.4٪ از جمعیت) دیابت دارند. حدود یک سوم از این افراد نمی دانند که دیابت دارند. هر ساله 1.5 میلیون مورد جدید دیابت تشخیص داده می شود. تقریباً 1.3 میلیون (12.5٪ از جمعیت) بزرگسال مبتلا به دیابت هستند، اما تقریباً 341000 نفر از آنها نمی دانند که دیابت دارند. تخمین زده می شود که 84 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت هستند. دیابت هفتمین علت مرگ و میر در سطح ملی و ایلینوی است.
AIDS (HIV/AIDS)ایدز (HIV/AIDS)HIV همچنان یک بیماری عفونی جدی در جهان است. خبر خوب این است که پیشرفت زیادی در دانش و توسعه ابزارهای موثر برای جلوگیری از عفونت ها و افزایش و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به HIV صورت گرفته است. این چند صفحه بعدی اطلاعاتی را ارائه می کند که با آموزش، آزمایش، مراقبت و خدمات پشتیبانی HIV آغاز می شود و از کجا می توان آنها را به راحتی در سراسر دنیا به دست آورد.
Alzheimer’s Diseaseبیماری آلزایمرآلزایمر یک بیماری خاص مغز است که بیش از 100 سال پیش شناسایی شد، اما تحقیقات در مورد علل، عوامل خطر و درمان‌های بالقوه آن تنها در 30 سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است. علائم بیماری آلزایمر تجمع پروتئین‌های غیرطبیعی در مغز است: توده‌های بتا آمیلوئید (به نام پلاک‌های آمیلوئید) و دسته‌های درهم‌تنیده از الیاف تاو (به نام درهم‌رفتگی نوروفیبریلاری). اکثر متخصصان در حال حاضر توافق دارند که تجمع پلاک ها و گره ها در مغز ممکن است 20 سال یا بیشتر قبل از ظاهر شدن علائم زوال عقل شروع شود.
Arboviral Encephalitisآنسفالیت آربوویروسیانسفالیت التهاب مغز است که می تواند توسط یک ویروس منتقله از بندپایان (arbovirus) ایجاد شود. بندپایان شامل پشه ها و کنه ها هستند. آربوویروس ها از طریق نیش پشه های آلوده به انسان منتقل می شوند.
Asthmaآسمآسم وضعیتی است که مجاری هوایی را تحت تأثیر قرار می دهد. تنفس را سخت می کند زیرا راه های هوایی متورم می شوند، مخاط بیش از حد تولید می کنند و ماهیچه های اطراف راه های هوایی سفت می شوند. آسم می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.
Bacterial Vaginosisواژینوز باکتریالواژینوز باکتریایی (BV) وضعیتی در زنان است که در آن تعادل طبیعی باکتری ها در واژن مختل شده و با رشد بیش از حد باکتری های خاص جایگزین می شود. گاهی اوقات با ترشح، بو، درد، خارش یا سوزش همراه است.
Cancer - Bladderسرطان – مثانهمثانه که در پایین شکم قرار دارد، اندامی است که ادرار را ذخیره می کند. کلیه ها ادرار را از طریق حالب ها به مثانه و سپس از طریق مجرای ادرار از بدن خارج می کنند.
Cancer - Breast Exams and Mammogramsسرطان - معاینه پستان و ماموگرافی

تشخیص سرطان سینه در اولین و قابل درمان ترین حالت می تواند جان بسیاری از زنان را نجات دهد.

سه روش برای تشخیص زودهنگام وجود دارد که همه زنان باید انجام دهند: خودآزمایی ماهیانه پستان، معاینه بالینی پستان سالانه توسط متخصص مراقبت های بهداشتی و ماموگرافی منظم.

Cancer - Colorectalسرطان - کولورکتال

سرطان کولورکتال از روده بزرگ یا رکتوم شروع می شود. سرطان روده بزرگ و رکتوم از دستگاه گوارش شروع می شود که به آن سیستم گوارشی (GI) نیز می گویند.

 

در بیشتر موارد، سرطان کولون و رکتوم در طی چند سال به کندی ایجاد می شود. سرطان کولون و رکتوم ویژگی های مشترک زیادی دارند و اغلب به عنوان سرطان کولورکتال شناخته می شوند. بیشتر سرطان های روده بزرگ به صورت پولیپ شروع می شوند. پولیپ‌های کولورکتال توده‌های کوچک انگور مانند در داخل روده بزرگ یا رکتوم هستند که ممکن است سرطانی شوند.

Cancer - Leukemiaسرطان - سرطان خونلوسمی از قسمت نرم و داخلی استخوان ها (مغز استخوان) شروع می شود، اما اغلب به سرعت به داخل خون منتقل می شود. سپس می تواند به سایر قسمت های بدن مانند غدد لنفاوی، طحال، کبد، سیستم عصبی مرکزی و سایر اندام ها گسترش یابد. هم کودکان و هم بزرگسالان ممکن است به لوسمی مبتلا شوند، که یک بیماری پیچیده با انواع و اقسام فرعی مختلف است.
Cancer - Lungسرطان – ریهسرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان است. در ایلینویز، بین سال‌های 1973 و 1992، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه بیش از میزان کل سرطان‌های دیگر، از جمله سرطان سینه، پروستات و کولورکتال، افزایش یافت. در ایلینوی، پیش بینی ها برای سال 2001 نشان می دهد که بیش از 8540 مورد جدید سرطان تهاجمی ریه وجود خواهد داشت و بیش از 7000 نفر خواهند مرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در چهار سال آینده، دوبرابر تعداد زنانی که بر اثر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند، در اثر سرطان سینه جان خود را از دست خواهند داد.
Cancer - Oralسرطان – دهانسرطان دهان از دهان (حفره دهان) شروع می شود و می تواند در توانایی تنفس، صحبت کردن، خوردن، جویدن یا بلع اختلال ایجاد کند. حفره دهان به راحتی قابل بررسی است. درمان سرطان دهان زمانی که زود تشخیص داده شود احتمالاً موفقیت آمیز خواهد بود.
Cancer - Skinسرطان – پوست

سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. بیش از 90 درصد سرطان های پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. سرطان های پوست به دو گروه عمده تقسیم می شوند: غیر ملانوما و ملانوما.

سرطان های پوست غیرملانومی (معمولاً سلول بازال و سلول سنگفرشی) شایع ترین سرطان های پوست هستند. سرطان پوست غیر ملانوما از همه انواع سلول های پوست به جز ملانوسیت ها ایجاد می شود.

Cancer - Testicularسرطان – بیضهسرطان بیضه به طور معمول در یک یا هر دو بیضه در مردان ایجاد می شود. این یک نوع سرطان قابل درمان و معمولاً قابل درمان است. به طور کلی افراد بین 15 تا 40 سال را مبتلا می کند.
Cardiovascular Diseaseبیماری قلب و عروقیبیماری قلبی و سکته مغزی به ترتیب اولین و سومین علت مرگ و میر و همچنین علل اصلی ناتوانی در دنیا هستند. در سال 2017، 25393 مورد مرگ در ایلینوی به دلیل بیماری قلبی و 6021 مورد مرگ ناشی از سکته مغزی رخ داد. مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته در مجموع (31414) تقریباً 29 درصد از کل مرگ و میرها در ایلینوی در سال 2017 (109726) را تشکیل می دهد.
Chagas Diseaseبیماری شاگاسبیماری شاگاس که تریپانوزومیازیس آمریکایی نیز نامیده می شود، در اثر عفونت با انگل Trypanosoma cruzi ایجاد می شود. این انگل عمدتاً توسط حشرات تریاتومین (که معمولاً به عنوان حشرات بوسیدن شناخته می شوند) به انسان منتقل می شود. اگرچه بیشتر افراد آلوده به این انگل بدون علائم باقی می مانند، اما حدود 20 تا 30 درصد آنها با عوارض جدی مواجه می شوند که آن را به یک نگرانی قابل توجه برای سلامت عمومی تبدیل می کند.
Chlamydiaعفونت کلامیدیاکلامیدیا یک بیماری شایع مقاربتی (STD) است که در اثر عفونت با کلامیدیا تراکوماتیس ایجاد می شود. در زنان می تواند باعث التهاب دهانه رحم و در مردان و زنان اورتریت و پروکتیت شود. عفونت کلامیدیا در زنان می تواند منجر به عواقب جدی از جمله بیماری التهابی لگن (PID)، ناباروری فاکتور لوله ای، حاملگی خارج رحمی و درد مزمن لگن شود. لنفوگرانولوما ونرئوم (LGV)، نوع دیگری از STD ناشی از سرووارهای مختلف یک باکتری، معمولاً در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و اخیراً به عنوان یک علت شیوع پروکتیت در بین مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند (MSM) در سراسر جهان ظاهر شده است.
Chronic Fatigue Syndromeسندرم خستگی مزمنسندرم خستگی مزمن (CFS) فراز و نشیب های عادی در زندگی روزمره نیست. نشانه اولیه این بیماری خستگی شدید و قابل توجهی است که به طور ناگهانی ظاهر می شود و اغلب می آید و می رود یا هرگز متوقف نمی شود. با استراحت در بستر بهبود نمی یابد و ممکن است با فعالیت فیزیکی یا ذهنی بدتر شود. افراد مبتلا به CFS اغلب در سطح فعالیت کمتری نسبت به قبل از شروع بیماری عمل می کنند. CFS در زنان دو تا چهار برابر بیشتر از مردان تشخیص داده می شود که احتمالاً به دلیل تأثیرات بیولوژیکی، روانی و اجتماعی است.
Creutzfeldt-Jakob Diseaseبیماری کروتزفلد جاکوببیماری کروتسفلد جاکوب (CJD) یک اختلال نادر مغزی کشنده است که توسط پریون ایجاد می شود. این بیماری باعث زوال روانی و انواع علائم عصبی می شود و معمولاً در عرض یک سال پس از شروع به مرگ منجر می شود.
Cyclosporaسیکلوسپوراسیکلوسپورا یک انگل تک سلولی بسیار کوچک است که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود (فقط 8 تا 10 میکرون قطر). نام کامل آن Cyclospora cayetanensis است. قبلاً با نام‌هایی مانند سیانوباکتریوم‌مانند، کوکسیدیا مانند و سیکلوسپورا مانند (CLBs) خوانده می‌شد.
Depressionافسردگیهمه گاهی اوقات بلوز را دریافت می کنند، اما وقتی بعد از دیدار با دوستان یا پس از دیدن یک فیلم خوب، شادی یا لذت کمی وجود دارد، ممکن است مشکل جدی تری وجود داشته باشد. خلق و خوی افسرده ای که برای مدتی بدون تسلیم شدن باقی می ماند، می تواند طرز فکر یا احساس فرد را تغییر دهد. پزشکان این را "افسردگی بالینی" می نامند.
Diphtheriaدیفتریدیفتری یک بیماری جدی است که توسط سم (سم) ساخته شده توسط باکتری ایجاد می شود. باعث ایجاد یک پوشش ضخیم در پشت بینی یا گلو می شود که تنفس یا قورت دادن را سخت می کند. می تواند کشنده باشد.
Eastern Equine Encephalitis Virus (EEEV)ویروس آنسفالیت اسب شرقی (EEEV)ویروس آنسفالیت اسب شرقی یک عفونت نادر ناشی از پشه است که توسط ویروس آنسفالیت اسب شرقی ایجاد می شود. بیشتر موارد در ایالات متحده در ایالات اقیانوس اطلس و ساحل خلیج فارس رخ می دهد، اگرچه موارد در برخی از ایالت های غرب میانه رخ داده است.
Ebola Virusویروس ابولاابولا یک بیماری شدید و اغلب کشنده است که توسط ویروس ابولا ایجاد می شود. علائم ابولا معمولاً 8 تا 10 روز پس از تماس با ویروس ابولا شروع می شود، اما علائم ممکن است بین 2 تا 21 روز پس از قرار گرفتن در معرض آن بروز کنند.
Enterovirusانتروویروسانترو ویروس ها، ویروس های بسیار رایجی هستند. بیش از 100 نوع انترو ویروس وجود دارد. تخمین زده می شود که سالانه 10 تا 15 میلیون عفونت انتروویروسی در ایالات متحده رخ می دهد. اکثر افراد آلوده به انتروویروس ها هیچ علامتی ندارند یا فقط علائم خفیف دارند، اما برخی از عفونت ها می توانند جدی باشند. بیشتر عفونت‌های انتروویروسی در ایالات متحده به صورت فصلی در طول تابستان و پاییز اتفاق می‌افتد و شیوع آن معمولاً در چرخه‌های چند ساله رخ می‌دهد.
Fibromyalgiaفیبرومیالژیاکلمه "فیبرومیالژیا" به معنای درد در عضلات و بافت هایی است که استخوان ها، رباط ها و تاندون ها را به هم متصل می کنند. فیبرومیالژیا وضعیتی است که باعث درد، درد، سفتی، خستگی و حساسیت به لمس به خصوص در گردن، پشت، شانه ها و باسن می شود. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا اغلب اختلالات خواب، اضطراب و افسردگی، سردرد و مشکلات گوارشی را تجربه می کنند. در حالی که هیچ درمان شناخته شده ای برای فیبرومیالژیا وجود ندارد، تهدید کننده زندگی نیست و باعث تغییر شکل یا آسیب به بافت ها نمی شود. در بسیاری از موارد می توان آن را با موفقیت مدیریت کرد.
Genital Herpesتب خال ناحیه تناسلی

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی (STD) است که توسط ویروس های هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) یا نوع 2 (HSV-2) ایجاد می شود.

عفونت تبخال تناسلی در ایالات متحده شایع است. در سراسر کشور، 16.2 درصد، یا تقریباً یک نفر از هر 6، افراد 14 تا 49 ساله به عفونت دستگاه تناسلی HSV-2 مبتلا هستند. در طول دهه گذشته، درصد افراد مبتلا به عفونت تبخال تناسلی در ایالات متحده ثابت مانده است.

Gonorrheaسوزاکسوزاک یک بیماری مقاربتی (STD) است که توسط یک باکتری به نام نایسریا گونوره (گنوکوک) ایجاد می شود که در نواحی مرطوب و گرم دستگاه تناسلی، از جمله دهانه رحم (دهانه به سمت رحم)، رحم (رحم) رشد کرده و تکثیر می شود. لوله های فالوپ (کانال های تخمک) در زنان و در مجرای ادرار (کانال ادرار) در زنان و مردان. این باکتری می تواند در دهان، گلو، چشم ها و مقعد رشد کند. در زنان، دهانه رحم شایع ترین محل عفونت است. با این حال، این بیماری می تواند به رحم و لوله های فالوپ گسترش یابد و در نتیجه بیماری التهابی لگن ایجاد شود. این به نوبه خود می تواند باعث ناباروری و حاملگی خارج از رحم شود.
Group A Streptococcusاسترپتوکوک پیوژنزاسترپتوکوک گروه A یک باکتری است که در گلوی انسان یا روی پوست یافت می شود. هر سال تقریباً 350 مورد عفونت تهاجمی GAS در ایلینوی گزارش می شود.
Haff Diseaseبیماری هافبیماری هاف یک بیماری نادر مرتبط با غذاهای دریایی است که هر سال حدود یک نفر را در ایالات متحده مبتلا می کند. سه مورد از بیماری هاف در ایلینویز گزارش شده است که آخرین مورد آن در سال 2019 رخ داده است. دو حادثه قبلی در سال 2004 و 2014 رخ داده است. تمام موارد بیماری هاف در آمریکا مربوط به مصرف ماهی گاومیش بوده است.
Headachesسردردسردرد درد یا ناراحتی در سر، پوست سر یا گردن است. سردرد یکسان ایجاد نمی شود. شدت، علائم و علل متفاوت است. انواع مختلف آن عبارتند از تنش، میگرن، سردردهای خوشه ای، ارگانیک، برگشتی و مزمن روزانه و همچنین بسیاری دیگر.
Heat-related Illnessesبیماری های مرتبط با گرماهوای گرم می تواند باعث بیماری های مرتبط با گرما شود که شدت آن از گرفتگی گرمایی نسبتاً خفیف تا گرمازدگی تهدید کننده زندگی متغیر است. در میان رویدادهای مرتبط با آب و هوا، دوره‌های هوای بسیار گرم که به عنوان امواج گرما شناخته می‌شوند، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر هستند.
Hepatitisهپاتیتهپاتیت به عنوان التهاب کبد تعریف می شود. هپاتیت معمولاً توسط یک ویروس ایجاد می شود. شایع ترین انواع آن عبارتند از هپاتیت A، هپاتیت B و هپاتیت C. دو نوع دیگر وجود دارد، هپاتیت D و هپاتیت E که در کشورهای دیگر شایع تر است. 
Histoplasmosisهیستوپلاسموزیسهیستوپلاسموز عفونتی است که توسط قارچ هیستوپلاسما کپسولاتوم ایجاد می شود. زیستگاه اصلی این قارچ خاکی است که با تجمع فضولات پرندگان یا خفاش ها و فضولات تازه خفاش ها غنی شده است.
Human Metapneumovirusمتاپنوموویروس انسانیمتاپنوموویروس انسانی (hMPV) عضوی است که اخیراً از خانواده ای از ویروس ها شناسایی شده است که شامل ویروس سنسیشیال تنفسی و ویروس پاراآنفلوآنزا نیز می شود. متاپنوموویروس انسانی می تواند باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی در بیماران در هر سنی شود، اما بیماری های تنفسی اغلب در کودکان خردسال یا افراد مسن رخ می دهد.
E. Coliای کولیE. coli O157:H7، یکی از صدها گونه از باکتری اشریشیا کلی، یکی از علل در حال ظهور بیماری های ناشی از غذا است. در حالی که بیشتر سویه ها بی ضرر هستند و در روده انسان ها و حیوانات سالم زندگی می کنند، این سویه خاص یک سم قوی تولید می کند که می تواند باعث بیماری شدید شود. اولین بار در سال 1982 در طی شیوع اسهال شدید خونی که در همبرگرهای آلوده ردیابی می شد، به عنوان عامل بیماری شناخته شد.  
Ehrlichiosisارلیشیوز

ارلیشیوز یک بیماری انسان و حیوان است که توسط باکتری به نام ارلیشیا ایجاد می شود. این باکتری که توسط کنه ها منتقل می شود، می تواند انواع خاصی از گلبول های سفید را آلوده کند.

 

Fibroidsفیبروم های رحمیفیبروم ها روی دیواره های رحم رشد می کنند. گاهی اوقات، فیبروم توسط یک ساقه به قسمت بیرونی رحم متصل می شود. فیبروم ها می توانند به کوچکی یک دانه یا یک نخود یا به بزرگی یک پرتقال یا خربزه کوچک باشند. اگرچه فیبروم ها "تومور" نامیده می شوند، اما سرطان نیستند. آنها رشد ماهیچه های صاف هستند. از هر 10 زنی که یائسه نشده اند، دو نفر فیبروم دارند. اصطلاح فنی تومور فیبروئید لیومیوم است.
Fluآنفولانزاآنفولانزا که معمولا در انگلیسی The Flu نامیده می شود، عفونت دستگاه تنفسی است که توسط ویروس آنفولانزا ایجاد می شود. در مقایسه با اکثر عفونت های تنفسی ویروسی، مانند سرماخوردگی، عفونت آنفولانزا اغلب باعث بیماری شدیدتر می شود. بیماری آنفلوانزای معمولی شامل تب (معمولاً 100 درجه فارنهایت تا 103 درجه فارنهایت در بزرگسالان و اغلب حتی بیشتر در کودکان) و علائم تنفسی مانند سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، و همچنین سردرد، دردهای عضلانی و خستگی شدید است. اگرچه گاهی اوقات تهوع، استفراغ و اسهال می تواند همراه با عفونت آنفولانزا باشد، به خصوص در کودکان، این علائم به ندرت علائم اولیه هستند. اصطلاح "آنفولانزای معده" نام اشتباهی است که گاهی برای توصیف بیماری های گوارشی ناشی از ارگانیسم هایی غیر از ویروس های آنفولانزا استفاده می شود.
Giardiasisژیاردیازیسژیاردیازیس، بیماری ناشی از انگل تک یاخته ژیاردیا لامبلیا، با اسهال مزمن مشخص می شود که معمولاً یک یا چند هفته طول می کشد. اسهال ممکن است با یک یا چند مورد از علائم زیر همراه باشد: گرفتگی شکم، نفخ، نفخ، خستگی یا کاهش وزن. مدفوع اغلب بد بو است و ظاهری چرب کم رنگ دارد. عفونت بدون علامت نیز شایع است.
Goutنقرسنقرس نوعی آرتریت است که باعث حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی، گرما و حساسیت در مفاصل می شود. معمولاً مفصل شست پا را درگیر می کند اما می تواند در پاها، مچ پا، زانوها، دست ها و مچ دست رخ دهد. نقرس زمانی رخ می دهد که ماده ای به نام اسید اوریک در بدن تجمع می یابد و کریستال های سوزنی مانندی در مفاصل ایجاد می کند. اولین علائم نقرس اغلب در نیمه های شب یا هنگام برخاستن از صبح ظاهر می شود. پوشیدن کفش و حرکت دادن مفصل یا ایستادن ممکن است سخت و دردناک باشد. نقرس حدود 5 درصد از کل موارد آرتریت را تشکیل می دهد.
Hantavirusesهانتاویروسهانتا ویروس ها گروهی از ویروس ها هستند که در جوندگان وحشی یافت می شوند. در حالی که هانتاویروس ها در این میزبان جوندگان بیماری ایجاد نمی کنند، می توانند باعث بیماری در انسان شوند. این ویروس ها به این دلیل نامگذاری شده اند که ابتدا در آزمایشگاه از موش های صحرایی راه راه که در نزدیکی رودخانه هانتان کره گرفته شده بودند، جدا شدند.
Head Liceشپش سراولین و شایع ترین علامت آلودگی به شپش سر خارش است، به ویژه در ناحیه پشت گوش و پشت گردن. خاراندن شدید ممکن است منجر به عفونت باکتریایی ثانویه شود.
Heart Diseaseبیماری قلبیانواع مختلفی از بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. بیش از 60 میلیون نفر در ایالات متحده یک یا چند دست از آنها را دارند. در سال 1993، تقریباً 1 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست دادند که بیش از 42 درصد از کل مرگ و میرها در ایالات متحده بود. با این حال، بسیاری از این بیماری ها قابل پیشگیری هستند. 
Helicobacter Pyloriهلیکوباکتر پیلوریهلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) یک باکتری مارپیچی شکل است که در داخل یا روی پوشش معده زندگی می کند. بیش از 90 درصد زخم‌ها را ایجاد می‌کند که زخم‌هایی در پوشش معده یا دوازدهه (اول قسمت روده کوچک) هستند. قبل از سال 1982، زمانی که این باکتری کشف شد، غذاهای تند، اسید، استرس و سبک زندگی از عوامل اصلی ایجاد زخم در نظر گرفته می شدند. از آنجایی که امروزه مشخص شده است که بیشتر زخم ها به دلیل عفونت با هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شوند، می توان آنها را با آنتی بیوتیک های مناسب درمان کرد.
High Blood Pressureفشار خون بالا

فشار خون نیرویی است که خون هنگام حرکت در رگ های خونی ایجاد می کند. اگر خون نتواند به راحتی در رگ ها جریان یابد، نیرو افزایش می یابد. اگر نیرو خیلی زیاد باشد، فشار خون بالا دارید.

فشار خون بالا یک بیماری جدی است. بار کار بر روی قلب و عروق خونی را افزایش می دهد و می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته، مشکلات کلیوی و حتی نابینایی شود.

Human Papillomavirusویروس پاپیلوم انسانیویروس پاپیلومای انسانی تناسلی (همچنین HPV نامیده می شود) شایع ترین عفونت مقاربتی (STI) است. بیش از 40 نوع HPV وجود دارد که می تواند نواحی تناسلی مردان و زنان را آلوده کند. این نوع HPV می تواند دهان و گلو را آلوده کند. اکثر افرادی که به HPV آلوده می شوند حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند.
Legionnaires' Diseaseبیماری لژیونرلژیونر یک بیماری باکتریایی ریه است که توسط لژیونلا پنوموفیلا ایجاد می شود. این بیماری می تواند از یک بیماری خفیف تنفسی تا ذات الریه شدید و مرگ متغیر باشد. ، این بیماری پس از شیوع در سال 1976 که بسیاری از افرادی که در کنفرانس لژیون آمریکایی در فیلادلفیا شرکت کرده بودند، نامگذاری شد.
Listeriosisلیستریوزلیستریوز که در اثر خوردن غذای آلوده به باکتری لیستریا مونوسیتوژنز ایجاد می شود، می تواند یک بیماری جدی باشد. در ایالات متحده، سالانه حدود 1850 نفر به طور جدی به لیستریوز مبتلا می شوند. در ایلینوی، سالانه تقریباً 20 مورد لیستریوز گزارش می شود. حدود 25 درصد موارد فوت می کنند.
Lyme Diseaseبیماری لایمبیماری لایم یک بیماری باکتریایی است که توسط کنه های آلوده منتقل می شود. اولین بار در ایالات متحده در سال 1975 پس از یک شیوع مرموز آرتریت در نزدیکی Old Lyme، کانکتیکات شناسایی شد. از آن زمان، گزارش های مربوط به بیماری لایم به طور چشمگیری افزایش یافته است و این بیماری به یک مشکل مهم بهداشت عمومی تبدیل شده است.
Meningitisمننژیتمننژیت التهاب غشاهایی است که مغز و نخاع را می پوشاند. این می تواند توسط تعدادی از عوامل عفونی از جمله ویروس ها و باکتری ها ایجاد شود. نوع مننژیت و علت آن تنها با انجام آزمایشات آزمایشگاهی قابل تشخیص است.
Meningococcal Diseaseنایسریا مننژیتیدیسبیماری نایسریا مننژیتیدیس یک عفونت باکتریایی است. معمولاً به دو شکل رخ می دهد: التهاب غشای پوشاننده مغز و نخاع یا عفونت شدید خون .
MRSA (Pet Owners)استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (صاحبان حیوانات خانگی)MRSA نوعی باکتری است که به برخی آنتی بیوتیک ها مقاوم است. اگرچه MRSA عمدتاً در افراد یافت می شود، حیوانات نیز می توانند حامل این ارگانیسم باشند یا به آن آلوده شوند.
Neonatal Abstinence Syndromeسندرم پرهیز نوزادیسندرم پرهیز نوزادان (NAS) یک سندرم ترک مواد مخدر است که در میان نوزادان در معرض مواد افیونی پس از تولد رخ می دهد. NAS با رشد ضعیف جنین و زایمان زودرس همراه است و می تواند علائمی مانند تشنج، تحریک پذیری بیش از حد، تغذیه نامناسب و کم آبی بدن را ایجاد کند.
Non-Gonococcal Urethritis (NGU)اورتریت غیر گونوکوکی (NGU)NGU (اورتریت غیر گونوکوکی) عفونت مجرای ادرار است که توسط عوامل بیماری زا (میکروب) غیر از سوزاک ایجاد می شود.
Norwalk Virusنوروویروساین ویروس‌ها که به‌عنوان ویروس‌های ساختاری گرد کوچک یا کالیسی ویروس‌ها نیز شناخته می‌شوند، یکی از علل مهم بیماری‌های دستگاه گوارش در سراسر ایالات متحده هستند.
Pertussisسیاه سرفهسیاه سرفه که بیشتر به سیاه سرفه معروف است توسط یک باکتری (میکروب) به نام Bordetella pertussis ایجاد می شود که در دهان، بینی و گلو زندگی می کند. این میکروب بسیار مسری است و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
Pneumococcal Diseaseاسترپتوکوک پنومونیهبیماری پنومونیه توسط استرپتوکوک پنومونی ایجاد می شود، باکتری که می تواند به قسمت های مختلف بدن حمله کند. این باکتری می تواند باعث عفونت های جدی ریه ها (پنومونی)، جریان خون (باکتریمی) و پوشش مغز (مننژیت) شود.
Primary Amebic Meningoencephalitisمننگوانسفالیت آمیبی اولیهمننژوانسفالیت آمیبی اولیه (PAM) یک بیماری نادر اما تقریباً همیشه کشنده است که در اثر عفونت با آمیبا (جاندار زنده تک سلولی) به نام Naegleria fowleri ایجاد می شود.
Measlesسرخکسرخک یک بیماری جدی و بسیار مسری است که توسط یک ویروس ایجاد می شود. ویروس به راحتی از طریق هوا در هنگام سرفه یا عطسه فرد مبتلا یا از طریق تماس مستقیم با ترشحات بینی یا گلو آلوده منتقل می شود.
Methyl Parathionمتیل پاراتیونمتیل پاراتیون که گاهی به آن "سم پنبه ای" نیز می گویند، یک آفت کش شیمیایی است که باید فقط در زمین های باز برای کنترل حشرات استفاده شود. بیشتر در مزارع پنبه، سویا و سبزیجات استفاده می شود. متیل پاراتیون در داخل ساختمان ها یا خانه ها استفاده نمی شود. چنین استفاده ای غیرقانونی است. متیل پاراتیون مایعی مایل به قهوه ای است که با مخلوط شدن با آب به رنگ سفید شیری در می آید. می تواند لکه زرد رنگی را در مناطقی که اسپری شده است باقی بگذارد و بوی تخم مرغ فاسد می دهد.
Mumpsاوریون

اوریون یک بیماری ویروسی عفونی حاد است که می تواند باعث تورم و حساس شدن غدد بزاقی در گونه ها و فک شود.

 

یک دوز واکسن اوریون که همراه با سرخک و سرخجه (به نام MMR) تجویز می شود، برای همه کودکان ۱۲ تا ۱۵ ماهگی و دوز دوم در ۴ تا ۶ سالگی توصیه می شود. این واکسن معمولا مصونیت مادام العمر ایجاد می کند.

Naegleria Fowleriنگلریا فاولرینگلریا فاولری اولیه (PAM) یک بیماری نادر اما تقریباً همیشه کشنده است که در اثر عفونت با آمیبا (جاندار زنده تک سلولی) به نام Naegleria fowleri ایجاد می شود.
Norovirusesنورویروس هانوروویروس ها گروهی از ویروس های مرتبط هستند که بر دستگاه روده تأثیر می گذارند و باعث بیماری گاستروانتریت می شوند. به این گروه از ویروس‌ها، کالیسی ویروس‌ها و ویروس‌های نوروالک مانند نیز گفته می‌شود. این ویروس ها عامل مهمی برای بیماری های دستگاه گوارش در سراسر ایالات متحده از جمله ایلینوی هستند.
Pelvic Inflammatory Disease (PID)بیماری التهابی لگن (PID)بیماری التهابی لگن (PID) به عفونت رحم (رحم)، لوله‌های فالوپ (لوله‌هایی که تخمک‌ها را از تخمدان‌ها به رحم می‌برند) و سایر اندام‌های تناسلی که باعث علائمی مانند درد زیر شکم می‌شود، اشاره دارد. این یک عارضه جدی برخی از بیماری های مقاربتی (STDs) به ویژه کلامیدیا و سوزاک است. PID می تواند به لوله های فالوپ و بافت های داخل رحم و تخمدان ها آسیب برساند. PID می تواند منجر به عواقب جدی از جمله ناباروری، حاملگی خارج از رحم (بارداری در لوله فالوپ یا هر جای دیگر خارج از رحم)، تشکیل آبسه و درد مزمن لگن شود.
Plagueطاعون

طاعون بیماری است که حیوانات و انسان ها را درگیر می کند. این بیماری توسط باکتری Yersinia pestis ایجاد می شود که در جوندگان و کک های آنها یافت می شود. طاعون در بسیاری از مناطق جهان یافت می شود. 

سه شکل طاعون وجود دارد:

بوبونیک (غدد لنفاوی متورم بزرگ)

پنومونیک (ریه ها)

سپتی سمی (خون)

Polioفلج اطفالفلج اطفال یک بیماری عفونی ناشی از ویروسی است که در گلو و مجرای روده زندگی می کند. این بیماری اغلب از طریق تماس فرد به فرد با مدفوع فرد آلوده منتقل می شود و همچنین ممکن است از طریق ترشحات دهانی و بینی منتقل شود. فلج اطفال قبلاً در ایالات متحده (ایالات متحده) بسیار شایع بود و قبل از معرفی واکسن فلج اطفال در سال 1955، هر ساله در هزاران نفر بیماری شدید ایجاد می کرد. اکثر افراد آلوده به ویروس فلج اطفال هیچ علامتی ندارند، اما برای کمتر از 1 درصد آنها فلج می شود و ممکن است منجر به ناتوانی دائمی و حتی مرگ شود.
Parkinson's Diseaseبیماری پارکینسونبیماری پارکینسون (PD) متعلق به گروهی از شرایط به نام اختلالات سیستم حرکتی است که در نتیجه از بین رفتن سلول های مغزی تولید کننده دوپامین ایجاد می شود. بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی است که منجر به لرزش، سفتی و مشکل در راه رفتن، تعادل و هماهنگی می شود. علائم معمولاً در طول سال ها به کندی ایجاد می شوند. علائم پارکینسون معمولاً به تدریج شروع می شود و با گذشت زمان بدتر می شود.
Rabiesهاریهاری یک بیماری کشنده است که توسط ویروسی ایجاد می شود که به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند. این ویروس عمدتاً در بزاق، بافت مغز و مایع نخاعی حیوان هار وجود دارد.
Rocky Mountain Spotted Feverتب منقوط کوههاى راکىتب منقوط کوههای راکی یک بیماری عفونی حاد است که از طریق نیش کنه آلوده به انسان منتقل می شود. این بیماری در سراسر ایالات متحده در طول ماه هایی رخ می دهد که دمای زمین به 40 درجه فارنهایت یا بیشتر می رسد و کنه ها فعال هستند.
Rubellaسرخجهسرخجه که سرخک آلمانی نیز نامیده می شود، یک بیماری ویروسی است که از طریق تنفس قطرات ترشحات تنفسی بازدم شده توسط فرد آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. همچنین ممکن است با لمس بینی یا دهان پس از تماس دست های فرد با ترشحات (مانند بزاق) فرد آلوده، سرایت کند.
Sarcoidosisسارکوئیدوزسارکوئیدوز یک بیماری التهابی است که می تواند تقریباً در هر اندام بدن ظاهر شود، اما اغلب در ریه ها یا غدد لنفاوی شروع می شود. این بیماری همچنین می تواند کبد، پوست، قلب، سیستم عصبی و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد. هنوز کسی نمی داند چه چیزی باعث سارکوئیدوز می شود. می تواند به طور ناگهانی ظاهر شود و سپس ناپدید شود. یا می تواند به تدریج ایجاد شود و علائمی را ایجاد کند که گاهی برای تمام عمر می آیند و می روند.
Seoul Virusویروس سئولویروس سئول ویروسی است که توسط موش ها حمل می شود. این نوع خفیف تری از هانتاویروس است.
Shigellosisشیگلوزشیگلوز یک بیماری عفونی است که توسط گروهی از باکتری ها به نام شیگلا ایجاد می شود. اکثر افرادی که به شیگلا آلوده هستند، یک یا دو روز پس از قرار گرفتن در معرض این باکتری، دچار اسهال، تب و گرفتگی معده می شوند. اسهال اغلب خونی است. شیگلوز معمولاً طی پنج تا هفت روز برطرف می شود. در برخی از افراد، به خصوص کودکان خردسال و سالمندان، اسهال می تواند آنقدر شدید باشد که بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. عفونت شدید همراه با تب بالا نیز ممکن است با تشنج در کودکان کمتر از 2 سال همراه باشد. برخی از افراد آلوده ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند، اما هنوز هم ممکن است باکتری شیگلا را به دیگران منتقل کنند.
Stressاسترساسترس واکنش بدن به یک تهدید است. اغلب به آن سندرم "جنگ یا گریز" می گویند.
Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) به مرگ غیرقابل توضیح، معمولاً در هنگام خواب، یک نوزاد به ظاهر سالم کمتر از یک سال گفته می شود. SIDS گاهی اوقات به عنوان مرگ گهواره شناخته می شود زیرا نوزادان اغلب در گهواره خود می میرند
Tetanusکزازکزاز یک بیماری جدی است که توسط سم ساخته شده توسط باکتری ایجاد می شود. باعث سفتی دردناک عضلات می شود و می تواند کشنده باشد. واکسن های DTaP و Tdap از کزاز جلوگیری می کنند.
Tuberculosis (TB)سل (TB)سل (TB) یک بیماری مسری و بالقوه تهدید کننده زندگی است که از طریق هوا منتقل می شود. در حالی که می تواند هر قسمت از بدن (مانند مغز، کلیه ها یا ستون فقرات) را تحت تاثیر قرار دهد، سل معمولا بر ریه ها تاثیر می گذارد. زمانی که افراد برای اولین بار به میکروب سل آلوده می شوند، معمولاً احساس بیماری نمی کنند یا علائمی ندارند. با این حال، ممکن است در آینده به بیماری سل فعال مبتلا شوند.
Respiratory Illness Due to Enterovirusانتروویروسانترو ویروس ها ویروس های بسیار رایجی هستند. بیش از 100 نوع انترو ویروس وجود دارد. تخمین زده می شود که سالانه 10 تا 15 میلیون عفونت انتروویروسی در ایالات متحده رخ می دهد. اکثر افراد آلوده به انتروویروس ها هیچ علامتی ندارند یا فقط علائم خفیف دارند، اما برخی از عفونت ها می توانند جدی باشند. بیشتر عفونت‌های انتروویروسی در ایالات متحده به صورت فصلی در طول تابستان و پاییز اتفاق می‌افتد و شیوع آن معمولاً در چرخه‌های چند ساله رخ می‌دهد.
Rotavirusروتاویروسروتاویروس ویروسی است که باعث اسهال و استفراغ شدید می شود. بیشتر نوزادان و کودکان خردسال را مبتلا می کند. اسهال و استفراغ می تواند منجر به کم آبی شدید (از دست دادن مایعات بدن) شود. اگر کم آبی درمان نشود، می تواند کشنده باشد. واکسن روتاویروس در برابر این بیماری محافظت می کند.
Salmonellaسالمونلا

باکتری سالمونلا باعث بسیاری از مسمومیت های غذایی در جهان می شود، از جمله حدود 1400000 مورد سالمونلوز در ایالات متحده در هر سال. در ایلینوی هر سال حدود 1500 تا 2000 مورد از این بیماری ناشی از غذا گزارش می شود.

 

سالمونلا یک نام عمومی برای گروهی از حدود 2000 باکتری نزدیک به هم است که با تولید مثل در دستگاه گوارش باعث بیماری می شوند.

SARSسارسسندرم حاد تنفسی شدید (SARS) یک بیماری تنفسی است که توسط ویروس ایجاد می شود. این بیماری معمولاً با تب بالا شروع می شود. بیماران همچنین ممکن است لرز یا علائم دیگری از جمله سردرد، احساس ناراحتی عمومی، بدن درد و اسهال داشته باشند. بیماری برخی افراد نیز ممکن است با علائم تنفسی خفیف شروع شود. پس از دو تا هفت روز، بیماران سارس ممکن است دچار سرفه خشک شوند که ممکن است همراه با وضعیتی باشد که در آن فرد اکسیژن کافی ندارد. اکثر بیماران سارس دچار پنومونی می شوند.
Scabiesگالگال انسان در اثر هجوم کنه خارش انسان (Sarcoptes scabiei var. hominis) به پوست ایجاد می شود. کنه میکروسکوپی گال در لایه بالایی پوست جایی که زندگی می کند سوراخ می شود و تخم های خود را می گذارد. شایع ترین علائم گال خارش شدید و بثورات پوستی جوش مانند است. کنه گال معمولاً از طریق تماس مستقیم، طولانی مدت و پوست به پوست با فردی که گال دارد پخش می شود. فرد مبتلا می تواند گال را منتشر کند حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشد. انسان منشأ هجوم است. حیوانات گال انسان را پخش نمی کنند.
Sexually Transmitted Diseases (STDs)بیماری های مقاربتی (STD)بیماری های مقاربتی (STDs) برخی از شایع ترین بیماری های گزارش شده در ایالات متحده هستند. تخمین زده می شود که تقریباً 20 میلیون عفونت STD جدید هر ساله در ایالات متحده وجود دارد. از این عفونت های جدید، نیمی از افراد جوان 15 تا 24 ساله هستند. بسیاری از بیماری های مقاربتی به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند. رایج است که بسیاری از افراد در صورت آلوده شدن به STD هیچ علامتی ندارند. این امر غربالگری بیماری های مقاربتی را برای جلوگیری از مشکلات جدی سلامتی ناشی از عفونت های STD درمان نشده مهم می کند.
Staph Infectionعفونت استافعفونت استاف یک باکتری است که معمولاً در بینی و روی پوست افراد سالم حمل می شود. این باکتری اغلب به عنوان "استاف" نامیده می شود. تخمین زده می شود که 30 درصد از مردم استاف را روی پوست یا بینی دارند. متی سیلین یا پنی سیلین و سفالوسپورین ها به طور کلی برای درمان عفونت استاف استفاده می شود. حدود 1 درصد افراد دارای نوعی استاف مقاوم به این آنتی بیوتیک ها به نام استاف اورئوس مقاوم به متی سیلین هستند که اغلب به عنوان MRSA شناخته می شود.
Strokeسکتهسکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که رگ خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به مغز می‌رساند می‌ترکد یا توسط یک لخته خون یا ذرات دیگری مسدود می‌شود. به دلیل این پارگی یا انسداد، بخشی از مغز جریان خون مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. سلول های عصبی در ناحیه آسیب دیده مغز که از اکسیژن محروم هستند، نمی توانند کار کنند و در عرض چند دقیقه می میرند.
Syphilisسیفلیسسیفلیس یک بیماری مقاربتی (STD) است که توسط باکتری ترپونما پالیدوم ایجاد می شود. سیفلیس در صورت عدم درمان کافی می تواند باعث عوارض طولانی مدت و/یا مرگ شود.
Trichomoniasisتریکومونیازیستریکومونیازیس (یا "تریک") یک بیماری بسیار شایع مقاربتی (STD) است که در اثر عفونت با یک انگل تک یاخته ای به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود. اگرچه علائم این بیماری متفاوت است، اکثر زنان و مردانی که به این انگل مبتلا هستند نمی توانند تشخیص دهند که آلوده هستند.
Tularemiaتولارمیتولارمی یک بیماری طبیعی است که توسط باکتری به نام Francisella tularensis ایجاد می شود. این باکتری ها را می توان در حیوانات خاصی (به ویژه جوندگان، خرگوش ها و خرگوش ها) یافت. سالانه حدود 100 تا 200 مورد در ایالات متحده گزارش می شود. تولارمی می تواند باعث شش شکل مختلف بیماری شود. با این حال، تا 80 درصد موارد "اولسرگلندولار" (زخم های پوستی و غدد لنفاوی متورم) هستند و در نتیجه تماس مستقیم با حیوانات آلوده هستند.
Wilson's Diseaseبیماری ویلسونبیماری ویلسون یک اختلال ارثی نادر است که باعث تجمع مس در کبد، مغز و سایر اندام های حیاتی می شود. اکثر افراد مبتلا به بیماری ویلسون در سنین 5 تا 35 سالگی تشخیص داده می شوند، اما این بیماری می تواند افراد جوان تر و مسن تر را نیز درگیر کند. 16 اسفند 1396 آسوشیتدپرس
Zika Virusویروس زیکاویروس زیکا ویروسی شبیه به تب دنگی، تب زرد و نیل غربی است و عمدتاً از طریق پشه ها و رابطه جنسی منتقل می شود. شیوع ویروس زیکا در دریای کارائیب، و آمریکای مرکزی و جنوبی منجر به گزارش‌هایی در مورد زایمان زنان باردار با نقایص مادرزادی، نتایج ضعیف بارداری و سندرم گیلن باره شده است.
West Nile Virusویروس نیل غربیویروس نیل غربی در پاییز سال 1999 در ایالات متحده در منطقه شهری نیویورک ظهور کرد. از آن زمان، این ویروس که می تواند از طریق نیش پشه آلوده به انسان منتقل شود، به سرعت در سراسر کشور گسترش یافته است.

 

مطالب بیشتر

مکالمه انگلیسی درباره بیماری

30 عبارت و جمله انگلیسی برای بیان بیماری

ویروس کرونا: واژه نامه اصطلاحات بیماری کرونا

اصطلاحات پزشکی زبان انگلیسی رایج در بیمارستان ها


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic