لوگو انگلیش کلینیک
هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

03/02/17 13 دقیقه برای مطالعه 1287

یادگیری زبان انگلیسی بر اساس اینکه در کدام منطقه از جهان زندگی می کنید می تواند متفاوت باشد. اما اگر هوشمندانه عمل کنید می توانید کمترین میزان را برای یادگیری زبان انگلیسی هزینه کنید. 

اولین سوالی که برای زبان آموزان پیش می آید "چقدر باید برای یادگیری زبان انگلیسی هزینه کنم؟" ولی پاسخ به این سوال خیلی هم ساده نیست؛ آیا دوره ای را شروع کرده اید؟ دوره ی شما حضوری هست یا آنلاین؟ کدام موسسه؟ در چه سطحی هستید؟ و از همه ی این ها مهم تر در کدام کشور زبان انگلیسی را یاد می گیرید؟ 

فراتر از هزینه ی مالی که شما باید برای یادگیری زبان در نظر بگیرید هزینه ی بالاتری نیز وجود دارد که بسیاری از زبان آموزان آن را از قلم می اندازند "هزینه ی زمانی یادگیری زبان انگلیسی". در این پست تلاش خواهیم کرد ابتدا برای شما زبان آموزان هزینه یادگیری زبان انگلیسی در کشورهای مختلف را برررسی کرده و سپس هزینه ی معمول یادگیری در داخل کشور را بررسی کرده و در نهایت آن را با هزینه ی دوره های یادگیری زبان انگلیسی در انگلیش کلینیک مقایسه کنیم. 

 

هزینه یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟ 

به عنوان یکی از کسانی که سال هاست زبان انگلیسی را به صورت گروهی ، خصوصی و آنلاین تدریس می کند باید بگویم یادگیری زبان انگلیسی گاهی اوقات می تواند بسیار هزینه بر باشد. همانطور که پیش از این به شما گفتم عوامل متفاوتی در یادگیری زبان تاثیرگذار هستند و اگر مدت زمان یادگیری یک زبان نیز طولانی شود این میزان افزایش خواهد یافت. 

از آنجایی که مقصد بسیاری از زبان آموزان سه کشور انگلستان ، کانادا و استرالیا است ما به بررسی هزینه یادگیری زبان انگلیسی در این سه کشور پرداخته و سپس آن را با داخل کشور مقایسه کرده ایم. در این سه کشور دوره هایی با نام دوره های زبان انگلیسی مخصوصا توریست ها طراحی شده است که به سه دسته تقسیم می شوند؛ 

 

دسته ی اول- کلاس هایی با اساتیدی از مدارس کشورهای مقصد 

در این دوره ها شما به نزدیک ترین مدرسه در محل اقامت خود مراجعه می کنید و با اساتید مورد تایید مدارس آشنا می شوید و برای کلاس های خصوصی به توافق رسیده و دوره ی یادگیری خود را آغاز می کنید. این اساتید معمولا در سطوح دبیرستانی تدریس می کنند و هزینه ی یک ساعت کلاس خصوصی با آن ها 100 یورو می باشد این در حالی است که اگر اساتید گواهی تدریس خصوصی نداشته باشند هزینه ی شما تا 50 یورو کاهش پیدا می کند. 

بسیاری از مهاجرها به منظور یادگیری زبان انگلیسی مسیر دومی را انتخاب می کنند و با تشکیل دادن کلاس های گروهی هزینه ی یادگیری خود را تا حد زیادی کاهش می دهند. اینگونه کلاس ها که معمولا ما بین 3 تا 4 زبان آموزان دارند از 20 یورو تا 40 یورو متغیر می باشند. البته شهری که در آن اقامت دارید هزینه را تا حد زیادی متغیر می کند. 

 

دسته ی دوم- کلاس های آنلاین با اساتید معتبر 

در این نوع کلاس ها اساتید معتبر و با کیفیت از طریق نرم افزار زوم یا اسکایپ کلاس هایی را برگزار می کنند از آنجایی که این معلمین با مدارس در ارتباط نیستند معمولا این مدرسین ارزان تر هستند و حتی می توانید از آن ها تخفیف نیز بگیرید. 

هزینه ی این دوره ها برای یک ساعت معمولا 20 تا 30 یورو است. اما در کشورهای اسکاندیناوی این هزینه تا 15 یورو نیز کاهش می یابد. 

 

دسته ی سوم - دوره های آنلاین در وب سایت های خارجی 

وب سایت هایی هستند که برای شما اساتید زبان انگلیسی را معرفی می کنند و شما بر اساس تجربه و تعداد کلاس هایی که اساتید در آن حضور داشتند می توانید استاد مورد نظر خود را مشخص کنید. هزیه این اساتید در ازای هر ساعت از 10 یورو آغاز می شوند و تا 15 یورو نیز افزایش پیدا می کنند. 

توجه داشته باشید هیچ یک از دوره هایی که تا بدین جا از آن ها یاد شد مدرکی را ارائه نمی دهند و تنها شما را برای آزمون های مورد نظر آماده می کنند. 

 

هزینه ی کلاس بر اساس مدت زمان دوره افزایش می یابد

این یک امر بدیهی است که هر چقدر کلاس های شما بیشتر شود شما موظف هستید هزینه ی بیشتر نیز بکنید ، بسیاری از آموزشگاه ها و اساتید اعلام می کنند که شما با ده هفته کلاس به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد ولی به این سادگی نیست. یادگیری زبان انگلیسی نیاز به زمان و تمرین مستمر دارد. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط زبان شناس های دانشگاه آکسفورد یادگیری زبان انگلیسی حداقل 1 سال زمان می برد. البته همین مدت زمان نیز به زبان آموز و شرایط محیطی او بستگی دارد. 

 

هزینه ی زمانی یادگیری زبان انگلیسی 

 هنگامی که صحبت از هزینه یادگیری زبان انگلیسی به میان می آید اولین مفهومی که به ذهن زبان آموزان می رسد هزینه مالی و پولی یادگیری زبان است ولی از شما می خواهم برای یک لحظه از یک منظر وسیع تر به این موضوع نگاه کرده و هزینه ای که بابت منابع و زمان می کنید را نیز در نظر بگیرید. شاید برای شما جالب باشد ولی بر خلاف بیشتر زبان های دنیا ما در زبان انگلیسی برای صرف زمان از فعل "Spend" به معنی خرج کردن استفاده می کنیم. در زبان انگلیسی پر هزینه ترین چیزی که یک فرد می تواند هزینه کند نیز زمان است. شاید برای بسیاری از شما این طرز تفکر بسیار خنده دار برسد ولی در مسیر یادگیری زبان بسیار مفید و کارآمد است. 

در علم مدیریت و اقتصاد مبحثی وجود دارد به نام هزینه ی فرصت (هزینه ای که شما بابت انجام ندادن یک کار صرف می کنید). تصور کنید شما یک سال است به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستید X تومن هزینه را بابت این دوره هزینه کرده اید اگر این کار را انجام نداده بودید چه کارهای دیگری می توانستید با این پول انجام دهید؟ در محل کار اضافه کار بایستید یا یادگیری زبان دیگر را آغاز کنید. بنابراین از دست دادن زمان نیز برای شما هزینه بر است ، هزینه ای که کمتر به آن دقت می شود و در نظر گرفته می شود پیش از اینکه روش یادگیری خود را مشخص کنید از استاد و روشی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید تا کمترین هزینه را بابت آن صرف کنید. 

 

هزینه ی یادگیری زبان انگلیسی در داخل کشور

هزینه ی کلاس ها در داخل از کشور در قیاس با هزینه ی کلاس های برگزار شده در خارج از کشور قابل مقایسه نیست، برخلاف کلاس هایی که در کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شوند در داخل کشور ما سه نوع تدریس متفاوت را داریم. 

 

دسته ی اول- موسسات آموزش زبان انگلیسی

موسسه هایی که مشغول به برگزاری کلاس های حضوری هستند معمولا برای یک ترم که 20 جلسه را شامل می شود 450 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه دریافت می کنند. که این میزان برای کلاس هایی با 7 تا 10 نفر زبان آموز در کلاس است. این موسسات که با مجوزهای رسمی وزارت ارشاد و وزارت علوم فعالیت می کنند. معمولا از اساتیدی که فارغ التحصیل موسسات خود بوده اند استفاده می کنند. 

 

دسته ی دوم- تدریس های خصوص

این گونه تدریس ها که ترجیح اول بسیاری از زبان آموزان است بسیار متفاوت است. در تهران شروع قیمت کلاس های خصوصی از 70 هزار تومان است ولی این قیمت در ازای هر ساعت به 250 هزار تومان نیز افزایش می یابد. ولی نرخ رایج این کلاس ها برای اساتید در ازای هر جلسه 90 دقیقه ای را می توان 70 تا 100 هزار در نظر گرفت 

 

انگلیش کلینیک

ما در انگلیش کلینیک تلاش می کنیم این هزینه را به نحوی در نظر بگیریم که تمامی زبان آموزان هر سطح اقتصادی قادر به پرداخت هزینه ی کلاس ها باشند و بتوانند ما را در این دوره ها همراهی کنند. همانطور که ایده ی اصلی ما بیان می کند ما در نظر داریم در خانه هر یک از فارسی زبانان فارغ از منطقه ی جغرافیایی شما یک فرد قادر باشد زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کند. هزینه ی دوره های انگلیش کلینیک برای 144 جلسه تنها 1 میلیون و 300 هزار تومان است که هر کلاس تنها 10 هزار تومان می باشد. 

 

دوره های رایگان یوتیوب 

در سال های اخیر و با گسترش شرکت یوتیوب و پرداخت هزینه در ازای بیننده بسیاری از اساتید زبان انگلیسی تلاش کرده اند دوره های آموزش زبان انگلیسی خود را به این شبکه ی اجتماعی انتقال دهند. از این جهت که در ازای هر بیننده یوتیوب به دارندگان کانال هزینه ای را پرداخت می کند اساتید این دوره ها را رایگان کرده اند ولی باید در نظر داشته باشید که در ابتدا این دوره ها به صورت منظم نیستند. ثانیا شما فرصتی برای رفع اشکال و حل تمرین را نیز ندارید. بنابراین بسیاری بر این باور هستند که این دوره ها چیزی جز هدر دادن زمان نیستند. 

 

یادگیری زبان انگلیسی یک سرمایه گذاری بلند مدت 

رئیس جمهور سابق ایالات متحده ی آمریکا یک مرتبه اعلام کرد "بهترین سرمایه گذاری یادگیری دانشی است که بیشترین منفعت را داشته باشد" از آنجایی که زبان انگلیسی برای آینده شغلی و شخصی شما یکی از پایه های اصلی موفقیت است. فارغ از این در دنیای دیجیتال و فناوری زبان انگلیسی دیگر یک برتری نسبت به رقبا نیست بلکه یک شرط اصلی برای حضور در بازار کار و موفقیت است. 

 

کلام آخر 

همانطور که پیش از این گفته شد هزینه دوره های زبان انگلیسی از یک کشور به کشور دیگر و از شهری به شهری دیگر متفاوت است. بنابراین بهتر است برای حضور در دوره های زبان انگلیسی ابتدا شرایط محیطی خود را بررسی کرده سپس به دنبال بهترین گزینه برای خود باشید. ما در انگلیش کلینیک تلاش داریم تمامی مرزها را کنار گذاشته و در دور دست ترین مناطق نیز زبان انگلیسی را به تمامی فارسی زبانان آموزش دهیم. امیدوار هستیم مسیری که برای خود انتخاب کردیم بتواند یکی از دلایل موفقیت شما عزیزان در زندگی باشد.

 

 دوره های زبان انگلیسی کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic